Jaké ojetiny se nejvíce prodávají ve střední Evropě?

Jaké ojetiny se nejvíce prodávají ve střední Evropě?

Také díky tomu, že společnost AAA Auto působí hned v několika státech, mohla vzniknout vcelku zajímavá statistika prodejů ojetých vozů ve střední Evropě. Na základě analýzy prodejů ojetin v autobazarech této společnosti u nás, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Rumunsku tak víme, o jaká auta je největší zájem.

Vůbec nejžádanějším vozem je pětidveřový liftback v šedé, nebo stříbrné barvě, s benzínovým motorem a cenou okolo 6 000 eur (tedy zhruba 165 tis. Kč). Pokud jsou tyto vlastnosti spojeny pod značkou Škoda, Renault, Ford, Opel nebo Peugeot jedná se o vůbec nejlepší prodejní artikl.

Samozřejmostí je pak to, že v určitých zemích dominují místní značky, které se tak mírně odchylují od průměru statistik. V Česku jdou tak nejvíce na odbyt Škodovky a např. v Rumunsku Dacie.

Stejně tak i barva vozu závisí na regionu. U nás a na Slovensku vládne stříbrná a červená, v Maďarsku se tyto barvy příliš neprodávají a dominuje zde černá. V Rumunsku a Polsku pak vládne stříbrná a modrá.

I když se to nemusí zdát, naftové motory v prodejích prim nehrají nikde. U nás se podílí tyto vozy třiceti procenty na prodejích, v Rumunsku 49 procenty, v Polsku 26 procenty, v Maďarsku 16 procenty a na Slovensku 19 procenty.

Velmi specifický je i průměrný věk prodávaných vozů. Auta ve věku do tří let se nejlépe prodávají v Rumunsku, kde je to ovšem způsobeno daňovým zvýhodněním při nákupu novějších aut. 34 procent rumunských zákazníků sáhlo právě po voze do tří let věku. U nás a v Polsku tvořily prodeje těchto vozů jen 18 procent, v Maďarsku 16 procent a na Slovensku 12 procent.

A o tom, že jsem opravdu národem chalupářů hovoří fakt, že se u nás prodává 3 x více vozů kombi, než v Maďarsku a na prodejích se podílí dvaceti procenty. V takovém Rumunsku pak vládnou sedany s podílem 27 procent. Ve všech zemích pak vládnou prodeje pětidveřových hatchbacků.

Jak se tedy ukazuje, i když jsme s ostatními státy v úzkém kontaktů, bývá tamní prodejní klima dost odlišné. A to, co se dobře prodává u nás, může být za kopcem vcelku propadák.

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 36 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků