Jaké ojetiny se nejvíce prodávají ve střední Evropě?

Také díky tomu, že společnost AAA Auto působí hned v několika státech, mohla vzniknout vcelku zajímavá statistika prodejů ojetých vozů ve střední Evropě. Na základě analýzy prodejů ojetin v autobazarech této společnosti u nás, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Rumunsku tak víme, o jaká auta je největší zájem.

Vůbec nejžádanějším vozem je pětidveřový liftback v šedé, nebo stříbrné barvě, s benzínovým motorem a cenou okolo 6 000 eur (tedy zhruba 165 tis. Kč). Pokud jsou tyto vlastnosti spojeny pod značkou Škoda, Renault, Ford, Opel nebo Peugeot jedná se o vůbec nejlepší prodejní artikl.

Samozřejmostí je pak to, že v určitých zemích dominují místní značky, které se tak mírně odchylují od průměru statistik. V Česku jdou tak nejvíce na odbyt Škodovky a např. v Rumunsku Dacie.

Stejně tak i barva vozu závisí na regionu. U nás a na Slovensku vládne stříbrná a červená, v Maďarsku se tyto barvy příliš neprodávají a dominuje zde černá. V Rumunsku a Polsku pak vládne stříbrná a modrá.

I když se to nemusí zdát, naftové motory v prodejích prim nehrají nikde. U nás se podílí tyto vozy třiceti procenty na prodejích, v Rumunsku 49 procenty, v Polsku 26 procenty, v Maďarsku 16 procenty a na Slovensku 19 procenty.

Velmi specifický je i průměrný věk prodávaných vozů. Auta ve věku do tří let se nejlépe prodávají v Rumunsku, kde je to ovšem způsobeno daňovým zvýhodněním při nákupu novějších aut. 34 procent rumunských zákazníků sáhlo právě po voze do tří let věku. U nás a v Polsku tvořily prodeje těchto vozů jen 18 procent, v Maďarsku 16 procent a na Slovensku 12 procent.

A o tom, že jsem opravdu národem chalupářů hovoří fakt, že se u nás prodává 3 x více vozů kombi, než v Maďarsku a na prodejích se podílí dvaceti procenty. V takovém Rumunsku pak vládnou sedany s podílem 27 procent. Ve všech zemích pak vládnou prodeje pětidveřových hatchbacků.

Jak se tedy ukazuje, i když jsme s ostatními státy v úzkém kontaktů, bývá tamní prodejní klima dost odlišné. A to, co se dobře prodává u nás, může být za kopcem vcelku propadák.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků