Jaké jsou nejnebezpečnější silnice v České republice?

Ředitelství silnic a dálnic nedávno zveřejnilo žebříček nejnebezpečnějších silnic a dálnic v České republice. Ten není ovšem vyhodnocován na základě absolutního počtu nehod, ale na základě vzorce, ve kterém se zohledňuje intenzita dopravy, délka úseku, množství vozů atd. Na základě tohoto výpočtu pak sestavili žebříček silnic a dálnic, kde je největší pravděpodobnost nehody.

Celkové výsledky relativní nehodovosti na českých silnicích a dálnicích

Záhadným DV se rozumí dopravní výkon počítaný podle originálního vzorce: průměr ročních intenzit dopravy x délka posuzovaného úseku - vozkm/rok x 10^8 (ze záhadné konstanty 108 se tedy nakonec vyklubalo deset na osmou). Jak někdo k tomuto vzorci došel, to netušíme, ale víme, že čím je DV vyšší, tím je pravděpodobnost nehody větší.

Dálnice / silnice

Úsek dálnice / silnice

Relativní nehodovost

osobní nehody/DV

nehody celkem/DV

 

Praha-Mirošovice

9,33

96,18

Dálnice D1

Mirošovice-Brno

10,25

131,57

 

Brno-konec D1

10,18

121,66

Dálnice D2

Celá délka dálnice D2

6,21

70,59

 

Praha-Plzeň

9,29

94,98

Dálnice D5

Okruh kolem Plzně

5,33

46,66

 

Plzeň-Rozvadov

7,14

112,67

Dálnice D8

Praha-Lovosice

10,72

85,1

 

Trmice-Ústí nad Labem

5,88

82,35

Dálnice D11

Praha-Poděbrady

9,14

65,1

 

Mirošovice-Benešov

17,54

107,66

Silnice I/3

Benešov-Tábor

18,95

131,86

 

Tábor-České Budějovice

28,64

184,37

Silnice I/8

Lovosice-Teplice

44

276,93

Silnice I/11

Poděbrady-Hradec Králové

23,82

226,26

Silnice I/47

Vyškov-Kroměříž

38,77

204,74

Lipník nad Bečvou-Ostrava

23,46

209,29

Zdroj: ÚAMK

Závěr? Nejezděte z Lovosic do Teplic, pravděpodobnost nehody zde, zdá se, hraničí s jistotou...

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků