Jaké jsou nejnebezpečnější silnice v České republice?

Ředitelství silnic a dálnic nedávno zveřejnilo žebříček nejnebezpečnějších silnic a dálnic v České republice. Ten není ovšem vyhodnocován na základě absolutního počtu nehod, ale na základě vzorce, ve kterém se zohledňuje intenzita dopravy, délka úseku, množství vozů atd. Na základě tohoto výpočtu pak sestavili žebříček silnic a dálnic, kde je největší pravděpodobnost nehody.

Celkové výsledky relativní nehodovosti na českých silnicích a dálnicích

Záhadným DV se rozumí dopravní výkon počítaný podle originálního vzorce: průměr ročních intenzit dopravy x délka posuzovaného úseku - vozkm/rok x 10^8 (ze záhadné konstanty 108 se tedy nakonec vyklubalo deset na osmou). Jak někdo k tomuto vzorci došel, to netušíme, ale víme, že čím je DV vyšší, tím je pravděpodobnost nehody větší.

Dálnice / silnice

Úsek dálnice / silnice

Relativní nehodovost

osobní nehody/DV

nehody celkem/DV

 

Praha-Mirošovice

9,33

96,18

Dálnice D1

Mirošovice-Brno

10,25

131,57

 

Brno-konec D1

10,18

121,66

Dálnice D2

Celá délka dálnice D2

6,21

70,59

 

Praha-Plzeň

9,29

94,98

Dálnice D5

Okruh kolem Plzně

5,33

46,66

 

Plzeň-Rozvadov

7,14

112,67

Dálnice D8

Praha-Lovosice

10,72

85,1

 

Trmice-Ústí nad Labem

5,88

82,35

Dálnice D11

Praha-Poděbrady

9,14

65,1

 

Mirošovice-Benešov

17,54

107,66

Silnice I/3

Benešov-Tábor

18,95

131,86

 

Tábor-České Budějovice

28,64

184,37

Silnice I/8

Lovosice-Teplice

44

276,93

Silnice I/11

Poděbrady-Hradec Králové

23,82

226,26

Silnice I/47

Vyškov-Kroměříž

38,77

204,74

Lipník nad Bečvou-Ostrava

23,46

209,29

Zdroj: ÚAMK

Závěr? Nejezděte z Lovosic do Teplic, pravděpodobnost nehody zde, zdá se, hraničí s jistotou...

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 171 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků