Jaké jsou nejčastější závady automobilů?

39 komentářů

Kucharik
5. září • 15:17

Dobry den, mam na vas dotaz ohledne nejspis turba....
Jedna se o audi A4 b6 2,5 tdi 114kw rok vyroby 2002 jde o to ze co jsem cetl tak by melo vse ohledne turba a zavady na nem auto zrat olej a jit do nouzaku a tak podobne, ale zadne takove priznaky se neprojevuji..... A cetl jsem ze vetsine lidi stacilo jen chcipnout auto a resetovat jednotku, jenze to muj pripad neni.....
Jedu delsi dobu a turbo to ze zacatku delalo jen kdyz se motor ohral na provozni teplotu ted to dela i za studena zbniceho nic vypne a nejde a pak zase samo od sebe naskoci bohužel byl u me pan z diagnostikou a ukazala tlak turba ale po vimene toho cidla tlaku a zkountrolovani svodu sme prisli na to ze to tim neni a jedine co me napada je se obratit na vas.... Zatim si nemohu dovolit jet do servisu a menit vec po veci jestli me chapete tak se chci poradit s vami jestli se vam nestalo neco podobneho ?Co vim tak nouzovy rezim funguje tak ze by turbo melo jit alespon do 2500 otacek ale nejde bud vubec a nebo jde az do onezovace jako by nic.....
Dekuji za pripadne názory a rady...

devitiocasá kočka meou
29. dubna • 21:08

Souhlasím, v dnešní době jsou auta stále více nabytá elektronikou a opravdu je tam toho k pokažení hodně. Sám jezdím staršími auty a vím o tom svoje, ale hodně záleží jak se s tím od novoty zacházelo, jestli to stálo v suché garáži a kde, kdy a kolik to jezdilo a jestli v zimě v soli, nebo až silnice oschly.
U svých aut jsem se zatím spíše setkal se zaoxidovanými kontakty, než že by se pokazilo to hlavní (elektropohon, relé, čidlo). Nepříjemné je to hlavně u elektroniky řízení motoru, je to zejména potenciometr škrtící klapky, měřič množství nasátého vzduchu, čidlo tlaku, čidlo teploty, lambda sonda, zapalovací cívka, snímač polohy klikového hřídele, snímač polohy vačky a další podobné. To se prostě nedá neopravit, jinak auto nejede vůbec, nebo blbne a taky nesplní předepsané emisní limity.
Jiná věc je už u klimatizace, elektrických oken, centrálu, případně ABS a odvozené věci, jako esp. To se sice také dá neopravovat, ale je to takové záludné a pokud to nefunguje, tak je to lepší raději úplně odpojit.

AmoR
15. května • 21:41

Boze muj co se tady resi, narazil jsem tady nato nahadou a nestacim se divit. Zastavte vyvoj a zacnete chovat kone a jezdete na oves. Ale varuju Vas i kun Vas muze shodit.

dada
19. dubna • 18:17

nevím, neřeším. Mě je jedno jestli budu mít auto z roku 07 nebo 84. Hlavní je že jede. Když se o něj budu starat v rámci možností, můžu ho mít klidně i 40let, no a co? Auta mají dnes cenu bytu, take je to stejné jako by člověk každé 4 roky kupoval nový byt nebo dům.
Všechno se sere a srát bude, vždcky! A dokud při jízdě na naší silnici, se bude auto třást jako na drtičce (ale díky tluičům to necítíte) pak to nemá ani smysl řešit:-)

Honza
19. dubna • 15:08

Jedná se nikoli o závady, ale důvody, proč se zastavilo auto ke kterému byla přivolána asistenční služba. Což jak uznáte je úplně něco jiného...I sama statistika napovídá, že ve více než 40% nešlo o závadu :-)

JirkaK
19. dubna • 15:35

Když auto zůstane stát s prázdnou nádrží nebo vybitou baterkou, tak to zpravidla není závada v pravém slova smyslu, ale skleróza majitele.
Jestli je 60% problémů kvůli kterým auto nejede, v elektronice, tak je to slušně řečeno velký problém.
Jinak tvrdím, že nejlepší a nejspolehlivější byly auta z první poloviny devadesátých let. Od té doby šla prudce dolů kvalita, životnost spousty mechanických dílů je uměle snížená a auta jsou nacpaná "kurvítky". Takže možná mě někdo bude mít za cvoka, ale moje auto je právě deset let staré, a je z těch na kterých se ještě nešetřilo. Dalších dvacet let ještě vydrží, a potom už stejně nebude benzín. S žádným dalším autem už vlastně nepočítám.

misch
19. dubna • 17:33

Pozor, mám pocit že podle té statistiky rozhodně nebylo 60 % problémů v elektronice, ale spíš v elektroinstalaci a vybité baterce. Na elektroniku tam padlo jen asi 14 %, jestli se nepletu. Je rozdíl mít zoxidovaný kontakt na kabelu (elektroinstalace), nebo vadnou řídící jednotku (elektronika).

JirkaK
19. dubna • 19:36

Tak máš pravdu v tom, že v článku bylo 14% elektronika a 29% elektroinstalace. Těch 60% na elektro a elektroniku proti 40% mechaniky někdo zmínil v diskusi.
Zmíněný rozdíl řídící jednotky versus uhnilý kontakt je samozřejmě při opravě rozdíl, ale ve chvíli kdy ti kvůli tomu selžou brzdy nebo dokonce řízení už to bude celkem jedno.
Ještě k předchozímu příspěvku - vidím že to někdo asi nerozdejchal. Prostě jde o to, že např. podvozky u Audi 100 nebo Mercedesu w 124 ze začátku devadesátých let fungovaly tak, že - jak napsal jeden majitel - ve 200 tkm tam začalo něco jemně ťukat, a ve 250 tkm jsem dělal čepy a tlumiče. Majitelé pozdějších Audi A6, Passatů B5, "masařek" W 210, apod, k tomuhle cíli dospějí zhruba 3x rychleji. A za opravu dají několikanásobek toho co majitelé starších typů. A to určitě není o tom, že by konstruktéři najednou zapoměli jak se dělá pořádný kulák nebo tlumič. Prostě, dřív se auta dělaly tak, aby sloužily. Dneska se dělají na to, aby měly servisy kšeft.

Pepa
13. července • 22:29

Tak Jirko,to jsi trefil uplně přesně a je to vzkaz pro všechny ty "chytrý".Mercedes W124 byl
poslední normální auťák,kterej si člověk za par kaček byl schopnej v poho sám opravit,kór,
když to byl nafťák,když 124ka cítil něakéj problém,tak o něm dal daleko dopředu vědět,ujel milion km a přitom si stále zachoval bezpečnost a pohodlí,všechny ostatní modely jsou sice hezký,ale hlavně je to už jen o penězích jak při pořízení,tak ale hlavně o servisu,protože dnes
se něak zvlášť nevydělává na prodeji nových aut,ale na jejich servisování a votom to vše je

nepodstatne
19. dubna • 16:07

Souhlasim, udelal jsem kravinu, ze auto z roku 89 jsem nahradil autem z roku 96, ac stejny typ jen po faceliftu-tak naprosta prisernost, tak se ho marne snazim prodat a mam zase starou ohnilou a omlacenou plecku z roku 91 s 200 koniky, ve ktere je minimum elektorniky a elektriky vubec a o ktere predpokladam, ze mne prezije, kdezto ta novejsi byl velmi spolehlivy stroj na generovani poruch a bezedna dira na penize a tech kurvitek co tam je a jak je to neuveritelne blbe reseny a pritom by clovek rekl. ze je to prakticky stejny auto-a opravdu neni. JIste resenim by bylo kupovat auta nova a po 4 letech se jich zbavit, to je asi i cil automobilek, ale tuto hru hrat odmitam

Mitch
19. dubna • 8:54

Možná je to jen má doměnka, ale ani né před 4 dny jsme zrovna toto téma probírali na konkurenčním serveru kdy jsem důrazně kritizoval movou technologii společnosti Siemens na JEN a POUZE elektronicky řízené brzdy pomocí počítačů a malých elektrických servomotorků. Má to nesporně výhody proti hydraulice, ale také jednu MEGA nevýhody, nebo spíše obří riziko a tím je selhání elekroniky za jízdy. Jak už jsem tam uvedl, nejednou se mi stalo, že mi zhasl motor za plynulé jízdy ve velké rychlosti a to i s novějšími vozy mladšími 8 let. To jen k nastínění problému. Radši budu spoléhat na techniku, která je za 50 let důkladně ozkoušená a spolehlivá a neustále se zdokonalovává než na novátorské výdobitky tohot typu. Jestli to takto půjde dál tak nám zachvíli vemou i ocelovou tyč řízení a od volantu povedou jen kabely a zatáčet bude za nás jen zas nějaký servomotor.
Otázkou je čeho tím chtějí výrobci docílit. Větší bezpečnosti (sotva), nebo se chtějí jen předvest a být pokrokový? Stejně to bezpečnosti ani trochu nepřispěje. Docílí se jen toho, že lidé budou jezdit ještě víc jako prasata a víc brzdit na poslední chvíli tak jako je tomu dnes. Jestli dáte klukovi do ruky favorita nebo novou oktávku je úplně jedno, stejně to bude rvát co to dá a je otázkou s čím nakonec udělá větší paseku. Nikdy nebude s novou oktávkou jezdit tak rychle jako s favoritem. NIKDY. Automobilky sice zdůvodnují nárusty výkonu kvůli bepečnému předjíždění, ale ruku na srdce. Kdo z vás používá tuto výhodu proti ostatním jen kvůli předjíždění? Kolik z vás jezdí s novým autem po dálnici předepsanou rychlostí 130km/h? Velmi málo nebo čest těm co ANO. A to ani nemluvě o silnicích prvních a druhých tříd. Občas si říkám, že ty lidé nemají žádnou soudnost a spoléhají jen a pouze na to, že se jim v jejich novém a supermoderním rychlém a pohotově brzdícím voze nemůže absolutně nic stát. OMYL, VELkÝ OMYL! To jsou dost často neskutečná zvěrstva nad kterýma drží patronát jen a pouze štastná náhoda.

LK
19. dubna • 16:51

Když se před lety do letadel zaváděl systém drive-by-wire, taky bylo spousta řečí, jak je elektronika nespolehlivá a jak se klasická mechanika osvědčila. Zvlášť u letadel jde o kritickou věc, protože když chcípne auto, je pořád šance na zastavení, když letadlo, máš to jistý. Nechci řešit, že letadlo stojí víc než auto a má drahé pravidelné prohlídky.
Spíš to, že ta technologie je vychytanější a zvlášt v případě, že je jištěná. Nebojím se toho. Možná je to tím, že mám auto elektronikou neskutečně prošpikované (např. nevyndám klíčky ze zapalování, pokud nezařadím "P", nezařadím rychlost, pokud nestojím na brzdě, všemožný paměti a senzory ani nepočítám). A přesto to funguje spolehlivě.
Je pravda, že závady elektroniky v poslední době převažují, ale je to taky o tom, že ta elektronika nahrazuje řadu jiných systému, které teď v autě nejsou a proto se nemůžou projevit ve statistice závad.
Kdybych si měl vybrat, tak určitě poslední model třeba oktávky, ať nežeru, než fungl novou Š120. A to přesto, že toho v Oktávce je k podělání milionkrát tolik.

Skyline
19. dubna • 9:56

Jen poznamka k dalnici - 130-140 tacho jezdim treba ja a dle poctu aut, ktera me predjizdeji, tak jezdi drtiva vetsina. Jiste, ze se najdou taci, kteri to svisti 180, ale tech je naproste minimum. Pred par dny jsem jel do Olomouce, celou cestu jsem jen jednou sahl na tempomat, nastaveny na cca 135 km/h. Predjela me jen dve auta, ja jich predjel asi 10. Cesta zpatky byla za vetsiho provozu a pomer zustal stejny.
A proto mam k tvemu prispevku neduveru, protoze pises zjevne o vecech, o kterych toho moc nevis. Treba ses sekl jen s tou dalnici, ale treba i v tom ostatnim.

jjes
19. dubna • 11:18

130 na dálnici je dostačující vzhledem k tomu jak vypadaj ! A lidi nejezděj rychlej hlavně kvůli spotřebě ...

p0etrik
19. dubna • 10:36

Nezbyva nez souhlasit. Drtiva vetsina lidi jezdi na dalnici do 130 km/h.

Ráďa
19. dubna • 9:27

Dlouhý příspěvek:-D ale něco na něm je;-)

delph
19. dubna • 9:52

ono zase ruku na srdce si klidně dám a příznám se že jezdívám i víc a na dálnici než 130, ale taky ber že ta dálnice je přeci jen přehlednější co se týče provozu méně záludná. jo když se stane problém ve stylu uzavření pruu ať už z jakýhokoliv důvodu tak se ten problém zhoršuje vírazněj než na okrsce ale když problém není tak nevidím důvod proč by se po ní nemělo jet 160. těch 250 v německu je podle mě fakt zbytečný a už opravdu nebezpečný. Ale jak jsem řek na dálnici vás za rychlou jízdu stejně nestaví alep ošlou vám obsílku. a to už se musí řešit přez systém dle RZ a to už by se dalo zajistit třeba tím majitel který si zaplatí zvláštní poplatek pro rychlou jídu, pak třeba dražší povynný ručení, havarijko může jezdit víc a ten kdo to nmá míň, protože ten kdo má na auto který zvládne s přehledem jezdit 160 si muže dovolit i takovou přirážku a ten kdo má nějakou s prominutím "plečku" asi nebude chtít ještě investovat do něčeho akovýho a navíc to ani tomu autu nebude dělat dobře.ad siemens brzdy... mylsím že kdyby se to zajistilo kontrolou těch brzd v pravidelných intervalech kdy se bude kontrolovat elektro instalace tak by se tomu dalo docela dobře zabránit... ale nic se nedá říct určitě..

ricci
19. dubna • 15:17

no ona ale uz postoupila doba takze za cenu plečky už se sežene dost rychly auto
např. suzuki swift 1.3 GT 120PS ,peugeot 309,205 1.9GTi 130PS, mitsubishi lancer 1.8GT 150PS cena od 15-40tisic sou to jenom priklady a žadný z uvedenych nema s hodnotou 160km/h problem na čtyřku B-]

steve
19. dubna • 21:30

Ono i mitsu lancer 1,6 113PS neni nic pomaleho;-)

Flipper Tom
19. dubna • 14:41

jistě "současný letadla mají taky všechno "fly by vire" a je to v poho" zaznělo jako oponentura mého příspěvku v jiné diskusi , kde jsem posílal všechny el serepetičky v autě do horoucích pekel.a samozřejmě se to dá dejme tomu z větší části předejít pravidelnou kontrolou - před jízdou dáš auto do servisu, odjedeš z prahy do brna, v brně dáš auto do servisu, vrátíš se do prahy, dáš auto do servisu. v poho, jako u letadla :)

Mr. Proper
19. dubna • 9:03

Znacne pesimisticke, ale pravdive.

Pětiprdelní opice
19. dubna • 12:13

přecijenom jednu poznámku k nárůstu výkonu motorů:
výkony motorů nenarůstají jenom kvůli požadavku zákazníků a snaze výrobců být top (navíc se stačí podívat na ochcáfku 1,4 nebo haťapky), ale také kvůli výrazně vyšší hmotnosti aut vyprovokované nárůstem elektrických zařízení a hysterií NCAP.Já měl 15 staré auto s 1,6 65 kW a ted 1,9 66kW a dynamika, mnohem horsi - 250 kg navíc je znát ..
Za chvíli tu budeme mít 2tunová monstra s hypermoderními motory s dynamikou lokomotivy!

ufi
19. dubna • 8:52

známi se mi divili, když jsem sháněl auto, že chci jenom nejnutnější elektroniku a elektriku, že nepotřebuju milion čidel a systémů, který mají za mě myslet a nemusel jsem znát základní znalosti fyziky a nebo elektricky ovládaný zrcátka, el. okýnka vzadu apod. Teď sami mají problém, auto jim už během roku 3x zůstalo stát díky zblázněný elektronice. a totéž mi potvrdil můj mechanik, že má nárůst problémů elektroniky a ozývají se častěji už i lidé s japonci.

marfi
19. dubna • 7:51

Zlatá Š 120.B-]B-]B-]

ITTI
19. dubna • 10:01

jj,ta je bezporuchová,navíc to má vynikající crash testy,takže perfektní autí;-)

Bender
19. dubna • 7:59

A vem si to progresivní značení 120 tzn ve skutečnosti 1.diné auto přes 20 let:-D

Bender
19. dubna • 7:43

Já dnešním autům dávám tak 7 let to je horní maximum ale radši měním tak po 4 letech to je tak nejlepší protože to se pomalu auto začíná servisovat takže ať to připadne na toho dalšího chudšího majitele, kterej si to koupí jako ojetinu. 20 letý dnešní auto si nedovedu představit, že bych vlastníl - palubka by vypadala asi jako vánoční stromeček co se diagnostických kontrolek týče a už se těším jak si jde někdo kdo má takovou plečku koupit třeba filtr pevných částic, nebo čidla ABS atd atd. Nehledě na to že já bych nechtěl dopadnout nikdy tak abych nemusel jezdit autem víc jak 10 let starším...

_Teddy_
19. dubna • 8:11

Zalezi aj na tom, kolko za tych 7 rokov auto najazdi. Ten, kto vytiahne auto z garaze len 2x do roka a zajde za babickou na dedinu, bude aj po 10 rokoch mat na tachometri sotva 20tisic km. Niekto iny za rovnaky cas najazdi 10x viac. Tiez zalezi na tom, ci to auto pravidelne servisujes, ci jazdis aj v zime, ci parkujes v suchej garazi, ci sa o auto staras...

Bender
19. dubna • 8:44

Jo a ještě všechny auta servisuju pravidelně, protože v servisu dělám, ale korozi tím prostě nazastavím i kdybych servisoval nevím jak...

Bender
19. dubna • 8:41

Stačítřeba aby jsi se parkrát projel v soli a můžeš najet třeba za 10 let 20 000 km a jak myslíš že budou vypadat třeba právě ty čidla na ABS??? atd... dneska je auto spotřebák s žádnej výrobce nepočítá dneska s takovouhle životností.... auto je udělaný tak aby první majitel když si ho koupí na těch prvních 5 let a pak ho nechá na protiůčet měl bezporuchový auto a vrátil se ke stejné značce to co se děje potom je už automobilce v podstatě jedno... a můžu říct že ze zkušenosti z našeho servisu jsou někdy tyhle auta co mjí málo najeto ještě horší než ty co ne. Přijede starej Děda a divý se proč mu měníme destičky po 6 letech když má najeto třeba i 10 000 km protože jsou upadlý a schnilý a ten kdo najezdí za tu dobu 150 000 km tak už tam má několikáty a ani o tom neví jakej to je materiál... dneska je to auto dělaný na najetý km ale v určitým časovým úseku...

gogo2
19. dubna • 8:00

Ono to ani nebude tak tím, jestli je člověk socka nebo není. Čím dál víc se mi zdá, že údržba starého auta se - pokud nejsem kutil domácí - moc nevyplatí. Někde lítat po vrakáčích, stát frontu u garážníků nebo platit drahý značkový ND - kdo se s tím má drbat?

Radek Ondrášík
19. dubna • 8:03

Ono navíc je problém v tom, že moderní auto si člověk již doma moc neopraví. Ano - nějakou tu mechaniku - brzdy, podvozek apod. si vymění i u moderního vozu, ale s elektronikou prostě nehne.

jogurt
19. dubna • 8:57

na téhle informaci je poněkud zavádějící to, že má původ v Rakousku, kde není zcela reprezentativní složení vozového parku, které je někde na půl cesty mezi Maďarskem a Beneluxem. A navíc většinu silničních závad SOUČASNÝCH automobilů tam neřeší ARBÖ ale značkové service-mobily. A to v téhle statistice není.

ITTI
19. dubna • 9:58

Nevím,co je na tom zavádějícího. Naprosto stejné údaje mám od Hondy, 3 roky staré. Poruchovost:60% elektonika,40%mech.díly.Příčinu vidí Honda v "uspěchaném"vývoji,že se do aut montují nové věci,které nejsou dokonale odzkoušeny.Zkusme připustit,že Honda je seriozní výrobce,seč to bude okamžitě někým zpochybněno. To, co zjistili v Rakousku, je hodně pravdivé konstatování.B-]

Radek Ondrášík
19. dubna • 9:03

Souhlasím, že to není zcela přesný vzorek, ale na něco to poukazuje. Pokud je elektro+elektronika tak častým důvodem pro výjdezdy "žlutých andělů" pak to ukazuje na fakt, že tato částu bude asi nejslabším článkem vozu.Dále je třeba brát v potaz i to, že těch výjezdu jsou desítky a desítky tisíc, takže vzorek poměrně velký, byť ne zcela přesný.Čísla tedy neberte jako zcela přesná, ale spíše jako informativní a vychází ze statistiky rakouského autoklubu. Určitě by stálo za porovnání s českými, německými apod. bohužel český autoklub mi na specifikaci výjezdů "andělů" neodpověděl.

Bender
19. dubna • 8:34

Proto je už teď vidět, že pokud lidi mají jenom trochu slušnější příjmy (a nejsou to střelci alá pokud nemám BMW 7 tak zbytek pro mně nejsou auta) tak jdou radši do novýho auta i třeba na 7.letý financování ale mají nové auto a bez starostí a je jich čím dál víc.... asi vzhledem že už s ojetinami určité zkušenosti mají...

human
20. dubna • 14:47

Naprosty souhlas... vlastnil jsem jiz dve ojetiny a bylo to hole nestesti. Sice si nemuzu financne moc vyskakovat, ale uz kupuji jenom nova auta. Navic kdyz s nimi clovek zachazi trochu s citem, tak mu vydrzi pomerne dlouho(pokud se tedy nepodela elektronika). Navic nektere znacky maji pomerne dobry pomer cena/vykon/spolehlivost jako napr. Hyundai, takze za nove auto neni clovek nuceny dat astronomicke castky.

Diwiak
19. dubna • 17:02

ale aj to nove bmw bude za 7 rokov poruchova ojetina - a co ty povazujes za ojetinu?? ja kazde auto ktore opusti predajnu... - a je ojetina a ojetina-vzdy sa da kupit dobre udrziavane auto podstatne vyhodnejsie ako nove.. a co sa tyka novych aut... :-D hovor mi cosi o poruchach-obzvlast pri talianoch

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bender
19. dubna • 19:33

To s tím BMW bylo myšleno ironicky zkus si to přečíst ještě jednou.... ojetina je pro mně auto z druhý ruky, nový auto je to co si odvezu z prodejny a vím o něm všechno..... asi tak...

Doporučujeme

Články odjinud