Jaké jsou nejčastější závady automobilů?

Již delší dobu se vedou debaty o tom, zda budou současné moderní vozy spolehlivé i po mnoha letech provozu. Dnes na silnicích potkáme velké množství dvacetiletých vozů a jejich dobrou službu často svalujeme na jednoduchost konstrukce, která mimo několik mechanických části neobsahuje zranitelné díly. Současné vozy jsou naopak doslova protkány elektrickými rozvody a systémy. Jejich subtilnost a náchylnost na poruchy je tedy daleko větší. Jak budou dnešní vozy spolehlivé za 20 let?

Na toto dnes odpoví přesně jenom věštec, ale rakouský autoklub ARBO přišel se zajímavou statistikou. V ní uvádí, k jakému typu závad museli mechanici nejčastěji vyjíždět. Jak se z tohoto přehledu ukazuje, opravdovou slabinou vozů a to nejen současných, ale všech, je elektrika a elektronika. Poruchy těchto části tvořily více než 60 procent všech výjezdů. Naopak mechanické problémy byly v drtivé menšině.

Důvody pro výjezdy mechaniků

  1. Elektroinstalace - 29 % z výjezdů
  2. Vadný/vybitý akumulátor - 23 %
  3. Mechanické závady - 14 %
  4. Elektronické systémy - 12 %
  5. Nedostatek paliva/špatné palivo - 6,5 %
  6. Ztráta klíčů/zamčené vozidlo - 5 %
  7. Vady na pneumatikách/defekty - 4 %
  8. Problémy s chladícím systémem - 2,4 %
  9. Ostatní závady - 4,1 %
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků