Jaké jsou nejčastější závady automobilů?

Již delší dobu se vedou debaty o tom, zda budou současné moderní vozy spolehlivé i po mnoha letech provozu. Dnes na silnicích potkáme velké množství dvacetiletých vozů a jejich dobrou službu často svalujeme na jednoduchost konstrukce, která mimo několik mechanických části neobsahuje zranitelné díly. Současné vozy jsou naopak doslova protkány elektrickými rozvody a systémy. Jejich subtilnost a náchylnost na poruchy je tedy daleko větší. Jak budou dnešní vozy spolehlivé za 20 let?

Na toto dnes odpoví přesně jenom věštec, ale rakouský autoklub ARBO přišel se zajímavou statistikou. V ní uvádí, k jakému typu závad museli mechanici nejčastěji vyjíždět. Jak se z tohoto přehledu ukazuje, opravdovou slabinou vozů a to nejen současných, ale všech, je elektrika a elektronika. Poruchy těchto části tvořily více než 60 procent všech výjezdů. Naopak mechanické problémy byly v drtivé menšině.

Důvody pro výjezdy mechaniků

  1. Elektroinstalace - 29 % z výjezdů
  2. Vadný/vybitý akumulátor - 23 %
  3. Mechanické závady - 14 %
  4. Elektronické systémy - 12 %
  5. Nedostatek paliva/špatné palivo - 6,5 %
  6. Ztráta klíčů/zamčené vozidlo - 5 %
  7. Vady na pneumatikách/defekty - 4 %
  8. Problémy s chladícím systémem - 2,4 %
  9. Ostatní závady - 4,1 %
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků