Jaké jsou nejčastější závady automobilů?

Již delší dobu se vedou debaty o tom, zda budou současné moderní vozy spolehlivé i po mnoha letech provozu. Dnes na silnicích potkáme velké množství dvacetiletých vozů a jejich dobrou službu často svalujeme na jednoduchost konstrukce, která mimo několik mechanických části neobsahuje zranitelné díly. Současné vozy jsou naopak doslova protkány elektrickými rozvody a systémy. Jejich subtilnost a náchylnost na poruchy je tedy daleko větší. Jak budou dnešní vozy spolehlivé za 20 let?

Na toto dnes odpoví přesně jenom věštec, ale rakouský autoklub ARBO přišel se zajímavou statistikou. V ní uvádí, k jakému typu závad museli mechanici nejčastěji vyjíždět. Jak se z tohoto přehledu ukazuje, opravdovou slabinou vozů a to nejen současných, ale všech, je elektrika a elektronika. Poruchy těchto části tvořily více než 60 procent všech výjezdů. Naopak mechanické problémy byly v drtivé menšině.

Důvody pro výjezdy mechaniků

  1. Elektroinstalace - 29 % z výjezdů
  2. Vadný/vybitý akumulátor - 23 %
  3. Mechanické závady - 14 %
  4. Elektronické systémy - 12 %
  5. Nedostatek paliva/špatné palivo - 6,5 %
  6. Ztráta klíčů/zamčené vozidlo - 5 %
  7. Vady na pneumatikách/defekty - 4 %
  8. Problémy s chladícím systémem - 2,4 %
  9. Ostatní závady - 4,1 %
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků