Jaké budou motory v nové Octavii?

37 komentářů

Mirko
8. září • 19:41

Zajimalo by mne, zda se nova Octavia objevi take v provedeni 4x4 (nejl. s motorem 2.0 TDI). Ale to asi bude v navaznosti na Golf a A3 ...

Petr
9. září • 5:49

zrejme ne

X12345678
10. září • 11:30

Vzhledem k prodávaným počtům v alpských zemích a na některých dalších trzích lze předpokládat že varianta 4x4 bude na trhu nejpozději v okamžiku ukončení výroby staré octavie.

Mac
13. září • 13:50

Torsen tam ale určitě nebude, zase ten sporný Haldex, že ?

Karel Opletal
8. září • 7:47

Váhám, jestli koupit současný model -1,8T ve výbavě elgance, po odečtení 60 000 Kč (nabídka prodejců)cirka za 530 000 Kč (v podstatě v plné výbavě), nebo čekat až na jaro na nový model ( nový podvozek +vetší rozvor+nový interier).Jestli ale v nové Octavii bude 2 litr (dražší motor i pojištění) na místo 1,8 T asi se přikloním k současné verzi.

anonym
14. září • 11:44

Mám úplně stejný problém, jen uvažuji o verzi RS. A taky mě vadí, že nová Octavia bude nejprve mít mouchy jako to je vždycky u nových modelů, tak opravdu nevím co s tím...

mates
8. září • 9:18

a osobne bych nespechal, doporucuji nove modely (vseobecne) kupovat minimalne pul, spis rok po jejich relase, ty priklady much na ktery se prislo az kdyz s tim autem zacali jezdit hromadne uzivatele je nespocet, do oktavky treba teklo pro desti ........

a jinak asi skutecne jediny rozumny benzinovy motor ktery dnes do ni davaji je 1.8T, ostatni nestoji ani za rec.........

a kdo si neni jisty jake auto a ma cca 700k tak jen doporucuji at se jde svezt s novou Mazdou 6, myslim ze na Octavii velmi rychle zapomene...  mejte se

 

Majkl
8. září • 9:50

To je fakt, bezva autíčko, ale se slušnou výbavou za 699 s dvoulitrem... 1,8T jede o dost lépe, má menší spotřebu a dobře vybavená Octavia s tímto motorem přjde na 600 k, takže záleží na každým, co skutečně potřebuje. Je ale fakt, že jízdní vlastnosti Mazdy6 jsou o úroveň výše než u oktávky.

pepa
9. září • 8:02

A co teprve Toyota Avensys, jeste mnohem lepsi jizdni vlastnosti + motory nez Mazda6. To je moje volba

xX
10. září • 10:03

Honda Accord rulez - jak jizdni vlastnosti tak motory . A accord kombik - to je fakt dobry ...

Petr Broža
8. září • 8:32

Je otázkou, zda bude dvoulitr v nabídce ještě v příštím roce, nebo až v dalším; 1.8T Octavia také nedostala hned. Kromě toho probleskly zprávy, že se stará Octavia bude chvíli vyrábět s novým modelem současně, takže klidně s koupí můžete počkat a rozhodnout se až poté.

Nicméně motor 2.0 FSI nikdy nebude poskytovat takovou pružnost jako 1.8T, turbo je turbo. Osobně se nejvíce těším na 2.0T se 147 kW, těžko ale říct, zda se skutečně v Octavii ukáže.

Alien
7. září • 2:14

Doufam, ze skodovka nebude pusobit s temi motory jako muzeum VW...

Huf
6. září • 18:29

Jednoznačne dobrá zpráva je, že bude 2.0TDI. Škoda ale, že se život 20V turba chýli ke konci. 2.0FSI nebude mít nikdy tu krásnou kombinaci zátahu odspodu a nízké spotřeby (BA95). Kdo zná, tak ví, o čem mluvím.

X12345678
9. září • 15:02

O turbo se nebojte. VW vyvíjí motor 2,0Turbo který původní 1,8T nahradí. Bohužel kvůli našemu tuzemskému folklóru se sazbami povinného ručení podle objemu už to nebude to původní žůžo že se za Octavii RS platí méně než za Felicii 1,9D.

Petr Broža
10. září • 9:44

Vzhledem k ceně 2.0 FSI si troufnu odhadnout, že cena bude velmi vysoká...

Huf
10. září • 11:56

Tak tak... Je to úchylné. V nové A3 stojí 2.0 FSI o 15 tisíc víc, než 2.0TDI. To jako proč? Protože se musí víc točit a jezdí na BA98??? V tomto případě bych jasně volil 2.0 TDI. S čipem na cca 130kW bude jinde i dynamika při lepší spotřebě a cena cca shodná.

Petr Broža
10. září • 22:47

Na druhou stranu v Touranu je 2.0 FSI 110 kW o šedesát tisíc levnější než 2.0 TDI 100 kW... No uvidíme...

Doby
10. září • 11:06

To je jen otázka vyrobených počtů. Viz fabia RS a cena s původně velmi drahým motorem 96kW. A stejně tak se vyvíjela cena 1,8T.

Quattro
7. září • 23:40

"Kdo zná, tak ví, o čem mluvím" ... ano je to přesně tak, jak jste to napsal. Myslím si, že Octavia 1.8 T Collection do 600 tis. je optimální kombinace AUTA , MOTORU , VÝBAVY a CENY.

Petr
7. září • 9:36

Mám nečipnutý 1.8T v Octavii a díky turbu nemusím motor vůbec točit; průběh točivého momentu zkrátka 2.0 FSI nemá zdaleka tak dobrý. Nicméně počkejme na 2.0T s téměř 150 kW, to by mohla skutečně dobrá zábava

Huf
7. září • 12:20

Petr> Jistě. 2.0T bude bomba, jenže pokud má být v Golfu v roce 2005, tak slovo "počkejme" je tu opravdu na místě .

Petr
7. září • 12:38

Do té doby budu trápit 1.8T  Přemýšlel jsem i o čipu na 132 kW, ale zjistil, že více výkonu vážně nepotřebuji, nemusím za každou cenu předjet každý auto, který potkám, mám rád plynulou jízdu a občasné řádění na hranici nepřílíš dobrého podovzku standardní Oktávky.

Quattro
5. září • 20:58

Je to sice hezké co tydy napsal pan Broža, ale obávám se, že to je jen přání. Realisticky to vidím tak na 1.4 16V 55kW, 1.6 MPI 75kW, 2.0 "FSI" 96kW, časem (tak 2005-6) možná 1.6 FSI 85kW, 2.0 FSI 110kW, a diesel klasicky 1.9 TDI PD 74 nebo 77kW, a 1.9 TDI PD 96kW,  a časem 2.0 TDI.

Petr Broža
5. září • 22:36

PS. S motorem 1.9 TDI-PD 96 kW bych si tak jist nebyl, v Golfu, A3 ani Touranu se pravděpodobně neobjeví, bude nahrazen modernějším 2.0 TDI - můj názor.

X12345678
6. září • 0:26

Taky bych řekl. 2,0TDI je o něčem úplně jiném. Rovnoměrný průběh Nm, žádná smrt ve 3200 otáčkách, velmi kultivovaná akustika a kupodivu ještě menší spotřeba než 1,9PD. Uvidíme jestli se neobjeví nějaké mouchy, zatím to vypadá víc než dobře. Ale je to v současné době nejsložitější diesel vůbec...tak se nechme překvapit. VW testoval prototypy a nultou sérii na proběh více než milion kilometrů, co s tím provede sériová výroba je ve hvězdách.

Petr Broža
6. září • 7:38

2.0 TDI má tuším 16, i proto vydrží do vyšších otáček, řekl bych.

Jerry
5. září • 22:34

Vraťte nám starý dobrý 1.8T, nejlepší motor, který kdy VW udělal (resp. Audi). Mám ho teď v Octavii a jestli nebude v nové, tak do ní nepůjdu. 2.0 FSI si strčte za klobouk, na drahotu není nikdo zvědavej.

Lada
18. prosince • 19:35

Počkej me si na 2.0T. Vždyť 1,8 20V byl uplně na prd. Dobrý se stal až když se tam začko dávat turbo. S FSI bude určitě dobrý svezení. Rozhodně bude tišší a kultivovanější. Asi nebude tak sportovní jako 1.8 Turbo, ale počkejme si na 2.0Turbo. Tech 147 Kw bude nařez. asi to bude motor pro RS

Vinca
8. září • 10:42

Pripojuji se, 1,8T je nejlepsi benzinovy motor, jaky do Octavky montuji (podle meho nazoru dokonce lepsi nez 1,9TDI 81KW). Skvely a vyzkouseny motor nahradi nejakou predrazenou potvorou s vetsim objemem ...

Petr Broža
5. září • 22:13

Asi jsem to měl napsat do zprávičky - neočekávám, že všechny motory budou v Octavii hned po uvedení, Golf také bude mít zpočátku jen obě varianty 1.4, další motory budou časem. Rovněž A3 byla uvedena se třemi motory, až nyní má pět...

Radek
5. září • 19:51

A navíc si motory s přímým střikem označované jako FSI žádají tankování Naturalu98, který je dražší. Takže nižší spotřeba bude zase na úkor ceny Naturalu98.

Jirka
6. září • 7:56

Ale i do FSI můžeš lít Natural 95, jen to tak nepojede... Takže pokud oba motory 1.8T a 2.0 FSI použijí stejný palivo, bude na tom 1.8T vždy líp. FSI se zvýší spotřeba a sníží výkon a 1.8T pojede jako z praku furt stejně

Jarda
5. září • 22:22

Natural 98 bezesporu "vyváží" nižší spotřebu, pokud se ale na něho začne jezdit víc, třeba zlevní. Mimochodem, 1.8T má spotřebu 8 l, cena Naturalu 95 je 25 Kč, tedy 200 Kč na 100 km. 2.0 FSI má spotřebu 6.9 l, Natural 98 stojí 28 Kč, tedy 193 Kč. Nižší spotřeba tedy přijde vniveč a projeví se jen vysoká cena motoru a horší vlastnosti.

Ať žije VW a jeho super motory.

Petr
6. září • 0:00

Takhle srovnávat spotřebu asi nejde, chtělo by to postavit vedle sebe stejná auta a projet vedle sebe stejnou trasu na tempomat a pak zhodnotit.

Čím by to mohlo být, že motor o větším objemu má menší spotřebu? Větším krouťákem a tedy kratší dobou s vysokým objemem paliva?

Petr Broža
6. září • 7:36

Sázel bych na technologii vstřikování FSI; dvoulitr nemá větší točák a už určitě ho nemá v takovém rozsahu otáček. FSI zajišťuje spalování chudší směsi v nízkých otáčkách, když není potřeba výkon. To má pak za následek i nižší spotřebu. FSI je však dražší než konvenční technologie a proto ty ceny.

Pavel
5. září • 19:27

Podle mýho názoru je optimální motor pro oktávku 1.6 FSI 85 kW. Jen se bojím, že bude dost drahej, A3 s ním stojí o dost víc než s 75 kW starou verzí... Ach jo, co nám to Wolfsburg nutí za drahotu!?

Petr
5. září • 23:56

musejí se nějak zbavit starých technologií, tak je dají "pod cenou" resp. ty nové dají na trh předražený.

Doporučujeme

Články odjinud