Jaké budou motory v nové Octavii?

Ačkoliv informací o nové Octavii je velmi málo, už nyní víme, že vyjede na podvozku A3 a nového Golfu s rozvorem 2578 mm, novým čtyřprvkovým zavěšením kol a tedy lepšími jízdními vlastnostmi. Vzhled se příliš nezmění, stále půjde o pětidvěřový liftback téměř stejných proporcí. Ze současné nabídky motorů Audi A3 a ohlášených motorů pro Golf V pak lze odhadnout, s jakými motory se nová Octavia postupem času objeví.

Zmizí 1.8 turbo a dvoulitr 85 kW

Základní modely vyjedou se současnou 1.4 16V o výkonu 55 kW; o něco dražší pak bude verze s přímým vstřikováním FSI, která bude mít sice shodný výkon, ale nižší spotřebu. Rozdíl v ceně ale zcela jistě nižší spotřebu nevyváží. Obě jednotky bude nabízet nový Golf, není tedy důvodu, proč by to bylo v Octavii jinak. Je ale otázkou, zda má pro český trh FSI verze smysl, český zákazník totiž na cenu slyší daleko více než německý.

Horší je to s odhadem motorů o objemu 1.6. Golf V dostane příští rok verzi FSI o výkonech 63 a 85 kW; Audi A3 oproti tomu má místo 63kW motoru starší verzi s výkonem 75 kW (bez přímého vstřikování), která je i v nabídce současné Octavie. Těžko říct, která jednotka se pod kapotou Octavie objeví, osobně sázím na stejné motory, jako jsou v Golfu.

Zcela jistě zmizí starý dvoulitr o chabém výkonu 85 kW a starou konstrukcí, který by mohl být nahrazen právě šestnáctistovkou FSI o stejném výkonu. Rovněž se nebude dodávat turbomotor 1.8T, jehož produkce se podle všeho chýlí ke konci; neobjevil se ani v A3, ani v novém Golfu. Bude bezesporu nahrazen dvoulitrem o stejném výkonu - 2.0 FSI, který má nižší spotřebu, ale je dražší. Těžko říct, jaký tedy bude osud Octavie RS, která má nyní vyladěnou verzi právě tohoto motoru. Golf s motorem 2.0T se objeví až v roce 2005; Octavie RS tedy buď zcela skončí, nebo bude uvedena až rok či dva po zahájení prodeje. Těžko ale říct, zda s 3.2 V6 nebo 2.0T.

Octavia už jen s PD

Obměněna bude i nabídka dieselových motorů. Skončí turbodiesely bez vstřikování PD, zůstane jen verze 1,9 TDI s 77 kW a nabídku doplní dvoulitr ve verzi TDI (103 kW). V Golfu se k mému překvapení (nebo zděšení) objevila také nepřeplňovaná verze 2.0 SDI s výkonem 55 kW a já jen doufám, že se místo něj v Octavii objeví tříválec 1.4 TDI, který se dnes nabízí ve Fabii. Těžko lze počítat s šestiválcem o výkonu 129 kW, který dostane Golf příští rok.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků