Jaké budou motory v nové Octavii?

Jaké budou motory v nové Octavii?

Ačkoliv informací o nové Octavii je velmi málo, už nyní víme, že vyjede na podvozku A3 a nového Golfu s rozvorem 2578 mm, novým čtyřprvkovým zavěšením kol a tedy lepšími jízdními vlastnostmi. Vzhled se příliš nezmění, stále půjde o pětidvěřový liftback téměř stejných proporcí. Ze současné nabídky motorů Audi A3 a ohlášených motorů pro Golf V pak lze odhadnout, s jakými motory se nová Octavia postupem času objeví.

Zmizí 1.8 turbo a dvoulitr 85 kW

Základní modely vyjedou se současnou 1.4 16V o výkonu 55 kW; o něco dražší pak bude verze s přímým vstřikováním FSI, která bude mít sice shodný výkon, ale nižší spotřebu. Rozdíl v ceně ale zcela jistě nižší spotřebu nevyváží. Obě jednotky bude nabízet nový Golf, není tedy důvodu, proč by to bylo v Octavii jinak. Je ale otázkou, zda má pro český trh FSI verze smysl, český zákazník totiž na cenu slyší daleko více než německý.

Horší je to s odhadem motorů o objemu 1.6. Golf V dostane příští rok verzi FSI o výkonech 63 a 85 kW; Audi A3 oproti tomu má místo 63kW motoru starší verzi s výkonem 75 kW (bez přímého vstřikování), která je i v nabídce současné Octavie. Těžko říct, která jednotka se pod kapotou Octavie objeví, osobně sázím na stejné motory, jako jsou v Golfu.

Zcela jistě zmizí starý dvoulitr o chabém výkonu 85 kW a starou konstrukcí, který by mohl být nahrazen právě šestnáctistovkou FSI o stejném výkonu. Rovněž se nebude dodávat turbomotor 1.8T, jehož produkce se podle všeho chýlí ke konci; neobjevil se ani v A3, ani v novém Golfu. Bude bezesporu nahrazen dvoulitrem o stejném výkonu - 2.0 FSI, který má nižší spotřebu, ale je dražší. Těžko říct, jaký tedy bude osud Octavie RS, která má nyní vyladěnou verzi právě tohoto motoru. Golf s motorem 2.0T se objeví až v roce 2005; Octavie RS tedy buď zcela skončí, nebo bude uvedena až rok či dva po zahájení prodeje. Těžko ale říct, zda s 3.2 V6 nebo 2.0T.

Octavia už jen s PD

Obměněna bude i nabídka dieselových motorů. Skončí turbodiesely bez vstřikování PD, zůstane jen verze 1,9 TDI s 77 kW a nabídku doplní dvoulitr ve verzi TDI (103 kW). V Golfu se k mému překvapení (nebo zděšení) objevila také nepřeplňovaná verze 2.0 SDI s výkonem 55 kW a já jen doufám, že se místo něj v Octavii objeví tříválec 1.4 TDI, který se dnes nabízí ve Fabii. Těžko lze počítat s šestiválcem o výkonu 129 kW, který dostane Golf příští rok.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků