Pokud vybíráte auto s tažným zařízením, je pro vás nejspíš klíčová hmotnost přívěsu, který za auto můžete „zapřáhnout“. Jenže kromě toho hraje důležitou roli také ovladatelnost auta v zatáčkách a jeho stabilita při jízdě či brzdění. Britský magazín AutoExpress dal dohromady test přesně 43 různých modelů a ty vystavil celé řadě náročných zkoušek, které měly simulovat cestu čtyřčlenné rodiny s vybavením a karavanem za zády.
Nejlepším autem pro tahání přívěsů se pro rok 2016 stal Land Rover Discovery. Z levnějších modelů si odneslo vítězství MG6 nebo Renault Captur
Absolutním vítězem pro rok 2016 se stal Land Rover Discovery, který si redaktoři oblíbili pro jeho univerzálnost, komfort i výbavu na palubě. Důležitou roli ale samozřejmě sehrál také třílitrový vidlicový šestiválec, který dokázal i s karavanem a nemalou zátěží na palubě poměrně ochotně zrychlovat - zrychlení z 30 na 60 mil/h (42 - 97 km/h) mu zabralo 11,2 sekundy, k akceleraci ze 40 na 60 mil/h (64 - 97 km/h) potřeboval 8,6 sekundy.
V kategorii aut pod 17 500 liber (610 tisíc korun) příliš mnoho na výběr nemáte. Z konkurence v podobě SsangYongu Korando s pohonem předních, nebo všech kol, a MG6, to bylo právě MG, které v testu zvítězilo. Svoji práci odvede slušně, ovšem třeba zrychlení z 30 na 60 mil/h (42 - 97 km/h) mu zabere 13,3 sekundy.
V rozmezí od 17 500 do 22 000 liber (610 - 770 tisíc korun) už je to s výběrem lepší, tady se utkal Citroën Cactus, Fiat Panda Cross, Renault Captur, Suzuki Vitara, Toyota Auris a Opel Mokka. Vítězem se stal Renault Captur, který se vyznačuje velmi dobrou ovladatelností i slušným výkonem.
Mezi auty pod milion zvítězil Volkswagen Jetta, našince ale jistě potěší vítězství Škody Octavia Scout v nejnabitější kategorii od 900 tisíc do 1,05 milionu korun. V prémiovější kategorii si odnesl vítězství Passat
Mezi auty s cenovkou od 22 do 26 tisíc liber (770 - 910 tisíc korun) byla velmi slušná konkurence v podobě Citroënu C4 Picasso, Mitsubishi ASX, Peugeotu 3008, Seatu Leon ST, SsangYongu Korando Sports, Opelu Insignia ST nebo Volkswagenu Jetta. Trochu překvapivě to byl právě Volkswagen, který zvítězil. Přesvědčil především svým dvoulitrovým turbodieselem, stejně jako nízkou náchylností na boční vítr.
Skutečně natřískáno bylo ale v kategorii aut s cenou od 26 do 30 tisíc liber (910 tisíc korun - 1,05 milionu korun), kde byste našli třeba Ford Mondeo, Mazdu 6 či CX-5, Nissan Qashqai, Škodu Octavia Scout, Subaru Forester, Toyotu Avensis nebo Volkswagen Golf. Zcela oprávněně teď můžeme projevit trochu národní hrdosti, protože se vítězem stala Škoda Octavia Scout. Prokázala své kvality i při rozjezdu do prudkého stoupání, byla velmi stabilní a skvělé rodinné auto z ní podle britských novinářů dělá i velký zavazadlový prostor.
Volkswagen Touareg zvítězil v kategorii dražších vozů, zbývající dvě kategorie pak opět ovládl Land Rover Discovery
Mezi auty s cenovkou od 30 do 40 tisíc liber (1,05 - 1,4 milionu korun) se objevila například Honda CR-V, Kia Sorento, ale i Land Rover Defender. Nechyběl zde ani zástupce rodinných MPV v podobě Seatu Alhambra, nebo Nissan X-Trail. Vítězství soupeřům ale vyfoukl Volkswagen Passat Variant s dvoulitrovým turbodieselem za jeho výkon, velký zavazadlový prostor i ovladatelnost při jízdě s přívěsem.
Do rukou stejné automobilky putuje i vítězství v kategorii aut od 40 do 50 tisíc liber (1,4 - 1,75 mil korun), kde se utkal jen Volkswagen Touareg, Kia Sorento a Land Rover Discovery Sport. V kategorii aut s cenou nad 50 tisíc liber (1,75 mil korun) se utkaly výhradně vozy Land Rover a Range Rover, ze kterých jako nejlepší vzešel model Discovery. Stejný model si vysloužil obdiv i mezi „těžkotonážními“ auty s pohonem všech kol a hmotností nad 1,8 tuny.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5