Jaká byla vyškovská Magnum Rally

V sobotu 1.září 2001 proběhl na vyškovsku pátý díl mistrovství ČR v sprintrally – X.Magnum rally.
Jaká byla vyškovská Magnum Rally

Pro 102 posádek, mezi nimiž bylo i 19 „historiků“, připravili pořadatelé Hanáckého rally clubu ve Vyškově trať dlouhou 176 km s 6 rychlostními zkouškami na třech úsecích v délce 74 km. Náročnou soutěž ztížilo nepříznivé počasí, kdy se z polních  a šotolinových cest, stávaly nebezpečné úseky.

Na startu soutěže se sešla výborná plejáda posádek. Mezi největší aspiranty na vítězství jsme mohli řadit ze startovní listiny hned tři jezdce – Stanislava Chovance, Tomáše Hrdinku a Jana Trajbolda, všichni startující s vozy WRC. Do Vyškova přijeli taky pravidelní účastníci „malého“ mistrovství, jako byli např. bratři Tomáš a Štěpán Vojtěchové, Milan Chvojka s dcerou Zuzanou, Josef Peták, Jiří Tošovský, Petr Zedník, Milan Liška a mnozí další jezdci. Na startu se objevili čtyři vozy kategorie WRC. Mimo Subaru Impreza (Hrdinka), Ford Focus (Trajbold) a Škoda Octavia (Chovanec), startovala i druhá „octávka“ Jiřího Jírovce, jenž jel první závod v rally na předcházející soutěži v Pačejově.

Od úvodní zkoušky šel do vedení Hrdinka, který ve Vyškově poprvé startoval s „novým“ vozem Subaru Impreza WRC – model 2000. Nejrychlejší byl v pěti z šesti měřených úseků a s náskokem více jak půl minuty projel cílovou rampou na 1.místě.

„Trošku jsem si na nový vůz zvykl, každopádně jsou v něm ještě veliké rezervy. Na poslední RZ jsme měli problémy s elektronikou. Zařadil jsem trošku rychle řadící pákou a mikrospínač přeřadil chod motoru do náhradního režimu. Musel jsem to vypnout a tím jsem tam nechal více jak pět sekund. Potom jsem byl z toho celý rozhozený. Auto je skvělé, je to však opravdu nebezpečná hračka,“ řekl po soutěži vítězný Tomáš Hrdinka. Na 2.místě dojel študlovský Chovanec, kterého zdrželo vyjetí z trati na 1.RZ. V boji o vteřinky sice nestačil na Hrdinku, patří mu však absolutně nejrychlejší čas na 4.RZ.

„Škoda chyby na 1.RZ, mohlo to být vyrovnanější. Snažil jsem se jet tak, abych neudělal chybu. Přesto jsem byl v jedné zatáčce na blátíčku dlouhý na brzdy. Ztratil jsem tam asi 15 vteřin a to vlastně rozhodlo. Trošku to tu byla ruleta s pneumatikama, ale všechno nakonec vyšlo. Soutěž pro nás dopadla velmi dobře, takže jsem spokojený,“ řekl Stanislav Chovanec.

Na pomyslném, bronzovém stupínku projel cílem Jan Trajbold. Musel se sice do poloviny soutěže sklánět před rychlejším Tomášem Vojtěchem. Ve druhé rundě RZ ale jezdec Barum týmu zatáhnul a patří mu pohár za 3.místo.

„Zatím moc spokojeni nejsme. Jeli jsme s tímto vozem poprvé na vodě, takže jsme se vlastně učili. V úvodu soutěže jsme měli problémy s brzdami. Stále však ještě nemám focuse v ruce. Musím si na něj nejprve zvyknout a teprve potom si mohu vůz nastavovat. Potom se teprve uvidí, zda budeme mít na Tomáše Hrdinku nebo na Václava Pecha. Tady jel rychle i Chovanec. Asi dvakrát jsme se dostali v RZ před něj, ale to je zatím málo,“ řekl Jan Trajbold.

Následující dvě místa v celkovém pořadí patří bratrům Vojtěchům v pořadí: 4. Tomáš, 5. Štěpán. Na 6.místě zakončili soutěž Milan Chvojka s dcerou Zuzanou.

„Dcera je vynikající a není již rozdíl mezi Zuzanou a manželkou Hanou. Náš výsledek tady kopíruje techniku jaká byla na startu. To znamená „WéeRCéčka“, pak Toyoty a potom my – tudíž i my jsme naprosto spokojeni. S dcerou asi pojedeme i v Příbrami, neboť si myslím, že na to opravdu má.“ Zuzana s úsměvem na rtech dodává: „Kdyby jel táta se mnou rychleji, mohlo to být ještě lepší.“

První ve skupině neupravených vozů a zároveň na 7.místě dojel celkově Jiří Tošovský. Josef Peták zvítězil v kategorii vozů s pohonem jedné nápravy (F2). Také mu patří body za 8.místo v absolutním pořadí. Na deváté příčce dojel David Komárek (2.místo v sk.N). První desítku uzavřel Petr Zedník s Fordem (2.místo v F2).

Vítězové jednotlivých tříd:

N4 – Jiří Tošovský – Michal Sláma (MitsubishiLancer EVO VI)
N3 – Josef Sedláček – Pavel Musil (Nissan Almera GTi)
N2 – Jiří Volf – Josef Matějka (Honda Civic 1,6 VTi)
N1 – Michal Fiala – Tomáš Heidenreich (Suzuki Swift)
A8 – Tomáš Hrdinka – Petr Gross (Subaru Impreza WRC)
A7 – Petr Zedník – Milan Pražák (Ford Escort Maxi EVO II)
A6 – Josef Peták – Milan Crhonek (Peugeot 106 Maxi)
A5 – Daniel Fottera – Antonín Novák (Škoda Felicia)

Ve třídě N1 byl dodatečně z 1.místa diskvalifikován za nepovolené úpravy na voze Karel Návoj.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků