Jaká byla AutoShow

Včera skončil již 7. ročník pražského automobilového svátku s názvem AutoShow. Letos se bylo opravdu na co dívat, zastoupení zde měly téměř všechny evropské a asijské značky a představilo se zde i několik čerstvých novinek.
Jaká byla AutoShow

Osobní automobily

Výstava osobních vozidel (pozn. až na výjimky byly všechny značky zastoupeny pražskými prodejci) se odehrávala převážně v prostorách Průmyslového paláce. Výjimkou byl pouze Renault Clio, který jste i ve speciální sportovně laděné verzi měli možnost shlédnout již před branami výstaviště. Také Ford nezahálel a svoji závodní verzi Fordu Focus nabídl očím návštěvníků již před vstupem do vnitřní části expozice. Celá cesta od vstupní brány až k Průmyslovému paláci pak byla lemována nákladními vozy na jedné straně a obytnými přívěsy na straně druhé, o tom však později.

Hned po vstupu do prostřední části Průmyslového paláce se před vámi ocitla expozice největší pýchy českého automobilového průmyslu, společnosti Škoda Auto. Na jejím stánku bylo k vidění skutečně hodně. Od nejnovější a nejluxusnější Škody Superb, kterou jste si mohli z blízka a dopodrobna prohlédnout, nejluxusnější o třídu nižší Škodu Octavia až po zatím poslední přírůstek do třídy nejnižší, tedy Škodu Fabia Sedan. Celou expozici pak doplňovala Škoda Octavia RS, která zde byla k vidění jak v cestovní, tak v závodní verzi.

Napravo od Škodovky pak byla k vidění produkce jejího východoasijského konkurenta, automobilky Toyota. Ta, svým návštěvníkům, kromě známých modelů nabízela také novou Toyotu Yaris T-Sport a o něco sportovněji a luxusněji laděný model Toyota MR2, jehož podobnost s modely Porsche se prostě nedala zapřít. Celé střední křídlo pak doplňoval další asijský výrobce automobilů – Nissan.

Prostřední křídlo však skrývalo pouze jakousi „návnadu,“ protože pražská AutoShow toho nabídla mnohem, mnohem více. Svým šarmem zaujali Francouzi, kteří zde byli zastoupeni v plném počtu. Na stánku Peugeot jste se mohli seznámit jak s modelem 307 ve tří a pětidvéřové verzi, tak s modelem Peugeot 206 Coupé Cabrio, který pod svým původním prototypovým označením Peugeot 20Y dal vzniknout celé modelové řadě 206. Samozřejmě, že zde nechyběla takové vlajková loď Peugeotu, model 607, který zde byl k vidění v celé své kráse.

U Renaultu jste se mohli pokochat pohledem na zatím poslední faceliftovanou řadu Laguna či stále populárnější Mégane Scénic. Zlatý hřeb pak tvořila pět dní stará novinka, Renault Kangoo 4×4, jehož světlá výška činí při plném zatížení 18 cm. Stálý náhon na všechny 4 kola a systém ABS je pak naprostou samozřejmostí. Poslední z velké francouzské trojky, Citroën, se pak chlubil především svým modelem ze střední třídy C5, který byl v jeho stánku zastoupen jak v dlouhé, tak v krátké verzi.

Svou expozicí také nepochybně zaujalo severské Volvo, které zde představilo celou svoji produkci v plné kráse, a to včetně off-road laděného modelu V70 XC. Jeho geograficky blízký sourozenec Saab zde pak představil nový model Saab 9-5 ve čtyř- a pětidvéřové verzi. K vidění zde byl také poměrně konzervativní model Aero, který si své příznivce musí hledat spíše jižněji od země svého původu.

Z německých automobilek jste se zde mohli setkat jak s vozy značky Opel, kterým dominovalo sportovní coupé Opel Speedster, tak s konzervativními Volkswageny. Samozřejmě, že z koncernu VW zde nechyběli ani zástupci Seatu. Ti zde byli k vidění i v nejrůznějších tuningových úpravách. Celou „německou expozici“ pak dokreslovaly také luxusní vozy Mercedes-Benz, které zde byly zastoupeny převážně v tradičních tuningových verzích AMG a poněkud skromněji zastoupené BMW, u kterého největší pozornost vzbuzovalo sportovní coupé Z8. Automobilka Audi zde bohužel chyběla. Portfolio luxusních automobilů pak doplňoval Jaguar, který vystavoval své poslední tři modely limuzín, S-type, X-type a XJR.

Poměrně zajímavou expozici zde představila jihokorejská automobilka KIA, která svůj stánek měla hned vedle svého rodného konkurenta Daewoo. Mezi největší „taháky“ jihokorejců patřil pravděpodobně model KIA Magentis, který dozajista osloví i zákazníky z vyšších sociálních vrstev či na straně druhé model Daewoo Matiz, jenž opět doznal jistých drobných změn a je připraven oslovit klientelu přesně opačného zařazení.

Velice silné zastoupení na AutoShow však měly také japonské značky. Kromě výše zmiňovaného Nissanu a Toyoty, která zde prezentovala i svoji luxusní divizi Lexus, zde byly k vidění automobily Honda, zastoupené především tradičními modely HR-V a CR-V, Hyundai se svojí, zatím poslední faceliftovanou verzí Sonaty či Suzuki se svojí nejnovější Lianou a samozřejmě také Mazda se svými tradičními modely.

Jednu z největších expozicí ale představil Ford, jehož stánku jasně dominoval nový Ford Explorer spolu s menším bratrem, nazývaným v Americe Escape (v Evropě většinou Maverick). Vystavovaný Ford Explorer obsahoval luxusní výbavu a tak v interiéru nechyběla ani LCD televize či klimatizace. V kategorie silničních vozů jste se zde mohli setkat s Fordem Focus či Fordem Mondeo a kategorii užitných vozů dominoval Ford Tranzit s předním náhonem.

Kromě obvyklých značek však AutoShow nabídla i několik méně obvyklých výrobců. Mohli jste se zde opět setkat s ruskou Ladou či nostalgicky zavzpomínat na rumunskou Dacii. Ve foyer pak byl k vidění poměrně neznámý český výrobce Kaipan, který se specializuje na zakázkovou výrobu svých dvou modelů.

Nákladní automobily a přívěsy

Expozice nákladních automobilů byla umístěna venku podél cesty vedoucí od vstupní brány k Průmyslovému paláci. Mohli jste se tady setkat prakticky se všemi výrobci z této oblasti. Namátkou bych jmenoval značky jako Volvo, Renault, Scania, DAF či Iveco. Spolu s tahači jste se mohli také pokochat pohledem na nejrůznější modely přívěsů, od těch nejlevnějších až po ty nejluxusnější se dvěma „pokoji,“ vlastní sprchou a WC.

Tak zase za rok

Letošní ročník bych označil jako zdařilý. Všude plno automobilů (bohužel také plno lidí) a hlavně také plno novinek. Předpokládaná návštěvnost se měla pohybovat okolo 50.000 návštěvníků, ale osobně si myslím, že jich bylo mnohem více. Nezbývá tedy než říci: „Sejdeme se zase za rok.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků