Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

34 komentářů

concept
16. ledna • 22:07

No Anglicany nema cenu brat vazne . Jejich vyber aut je tragickej . Tim nehanim auta jako takova . Mel jsem Bmw 5 GT . . Prostorny a krasny . Ale po 1000km k.o. klima a pak jeste par prkotin ,ale pokazde navsteva servisu . Tak sla z baraku . Mam rad Starsi kovany bezporuchovy auta . Coz ta dnesni rozhodne nejsou ... A za tim si stojim . Merim 190 a mam 100 kilo . Naskladam se do vseho . To proc si tady merite udy je jen vase EGO a to se odrazi ve vsech z nas pri vyberu auta . Nekoupil bych si auto se super parametrama ,kdyby se mi nelibilo a kdybych z nej neco necitil .

Fanda
18. ledna • 18:53

Nic si z toho nedělejte.Ve Velké Británii tomu prostě zdaleka tak nerozumí,jako někteří znalci na zdejším foru!

WinNatural
16. ledna • 20:08

Schóda Octavia, jak jí od své první a doufám že i poslední jízdy láskyplně přezdívám "kolaboranstká mr.ka", to snad ne? Seděl v ní někdo z těch, co to auto vybírali? Já ano, bohužel, nezapomenutelný zážitek. Na nižší střední málo místa v loktech na místě řidiče, posilovač bez odezvy, špatně tvarovaný plast u pravého kolena, nelogické přepínání a zapínání světel, dementní řazení zpátečky, špatně tvarovaný věnec volantu, špatné výškové umístění pedálů (při vystupování se mi zasekávaly pod nimi chodidla), no a motor? Neskutečný děs. Jasně, byl to 66kW dehet, ale na dálnici jsem musel stále na čtyřku, při řazení nejdřív nic, pak něco málo a pak za se nic. Pro srovnání mám doma dvě auta nižší střední od GM a oproti tomuto hnusu si jich vážím ještě víc.
Ale abych jen nekritizoval, velké zlepšení jsem také zaznamenal - slepice na haubně už není zelená ale stříbrná, bravo!

Jirka
17. ledna • 7:03

Od škodovky jsem po dvaceti letech a šesti Octávkách sice odešel, ale z důvodu tvrdosti podvozku O3. Z toho co píšeš jsem nic nezaznamenal. Považuji to za nesmysly.

WinNatural
18. ledna • 12:29

Nevím, proč by to měly být nesmysly? Protože mě pravé koleno bolelo ještě 3 další dny? Asi jsem si to tedy vsugeroval, že? No, zrovna tvrdost podvozku jsem moc nevnímal, přestože to byla cesta po D1, asi kvůli té bolesti kolena.

Marek
16. ledna • 22:03

Jestli píšeš takové hovadiny, tak si v ní opravdu neseděl :)

WinNatural
18. ledna • 12:24

Bohužel seděl a bohužel i řídil. Skutečně hrozný zážitek. Ale věřit mi nemusíš, zmanipulovaného škodovkáře nepřesvědčím, to vím.

JohnST
16. ledna • 12:45

Jedine japonske auto. Ti anglani!!!!B-]:-D

decjO+1213e8
16. ledna • 10:22

Britsky casopis What Car zrejme postihl postfakticky syndrom: Nova generace BMW 5 jeste neni ani na trhu, ale What Car uz ma silny dojem rozmanitosti verzi a predevsim kvality vozu.Proc se vlastne divim, ze? Udajne zijeme v dobe postfakticke, takze fakta, ciny a de facto realita jako takova neni podstatna. Dulezite je zrejme jen to, co pisi lidi na (a)socialnich mediich.
Vypada to, ze nekteri 'profesionalove' (= motoristicti novinari) zacinaji hodnotit auta spise podle medialni kampane, nez cehokoliv jineho. Takze vlastne neni vubec divne, ze anketu automobilu doporucenych ke koupi muze klidne vyhrat i auto, ktere si (zatim) koupit nemuzete. :-|

Flash
16. ledna • 10:31

Tohle je až na jednu kategorii anketa motoristických novinářů, nikoliv majitelů. A ti už s novou pětkou dávno jezdili ve všech možných konfiguracích, stačí se podívat na hromady testů v britských motoristických časopisech, webech etc.

John Doe
16. ledna • 19:22

Problem je, ze data su ziskane na zaklade dobrovolnosti zapojenia respondentov.Takze nejde o nahodne vybranu vzorku - casopis vyzve ludi, aby sa zapojili. Takze ak je komunita znacky aktivna, bude auto hodnotene lepsie nez auto, ktoreho majitelia 'couldn't care less' o nejake ankety - skratka su im taketo prieskumy 'u pr*dele'.Druhy problem je, ze zavery testu su postavene na subjektivnom hodnoteni ludi. Uvediem priklad.Kupim si Fiat a cakam, ze sa pokazi 4x za prvy rok. Pokazi sa len 2x - auto predcilo moje ocakavania a som spokojny.Kupim si Mercedes a cakam, ze sa nepokazi ani raz. Pokazi sa - a ja som nespokojny zakaznik, pretoze auto ma sklamalo.Takze tolko k prieskumom AutoCar, AutoExpress, TopGear atd.

Flash
16. ledna • 19:39

Tato ankleta má 18 kategorií a v 17 z nich rozhodují novináři z různých britských médii, kteří hlasují podle předem definovaného klíče. Jediná část ankety závislá na čtenářích WhatCar je kategorie "Cena čtenářů", kde může rozhodovat jakási loajalita ke značce a ochota hlasovat, ostatních 17 kategorii na nějakých respondentech absolutně nezávisí.
Tady jsou celkové výsledky:
Městské vozy Hyundai i10
Malé vozy Škoda Fabia
Rodinné vozy Audi A3 Sportback
Hot-hatch Ford Fiesta ST
Malé SUV Seat Ateca
Velké SUV Škoda Kodiaq
Luxusní SUV Audi Q7
MPV Volkswagen Touran
Elektromobil Renault Zoe
Manažerský vůz Audi A4
Luxusní vůz BMW řady 5
Kabriolet Mazda MX-5
Kupé Audi TT
Sportovní vůz Porsche 718 Cayman
Cena čtenářů Honda Civic Type R
Cena bezpečnosti Volkswagen Tiguan
Cena technologie Peugeot 3008 i-Cockpit
Auto roku BMW řady 5

Kjh UIycd +c
16. ledna • 10:45

Presne tak, jak pises. Je nepodstatne, ze si auto nemuzu koupit. Zasadni je, ze novinari maji pocit. :-D

Flash
16. ledna • 14:19

Ano, v anketě novinářů, kteří měli možnost si novou pětku projet je zcela nepodstatné, že ty si jí nemůžeš koupit, protože na jejich hlasování by tvoje koupení či nekoupení nemělo absolutně žádný dopad. A ano, pro anketu, kde hlasují novináři je zásadní jejich pocit z jízdy s novou pětkou, to je celkem přirozené a zcela normální. ;-)

qwertz
16. ledna • 16:05

Je zbytecne o tom vest diskuzi. Tento typ jedince akceptuje pouze clanky, adorujici produkt, ktery si on sam koupil nebo kteremu fandi. Pro logiku tu neni misto.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
16. ledna • 17:28

Ty zase nekriticky preferuješ Škodu, nic proti ni, a logiku tu netahej, ale co povíš potom na tenhle test. http://www.whatcar.com/news/used-test-ford-focus... ...

qwertz
16. ledna • 17:51

Co bych mel komentovat? O2 v této motorizaci jsem párkrát řídil. Diesel 1.6 je notně zdechlý, hlučný, prostě turbochrocht do osobáku nepatří. Ty korejsky tvarovaná světla po faceliftu jsou naprostý hnus a jezdil bych v tom pouze povinně. :-DFocus 1.6TDCi nemám zkušenosti. Motor bude prasečina, protože turbochrocht, podvozek má prý lepší, čemuž i věřím, interiér je podle fotek hnus (ne že by O2 měla lepší, ale aspoň to není kýč). Z mého pohledu má Focus málo místa na zadních sedadlech (za ideál považuju, když se vejdu za sebe) a současná generace má bohužel tak debilní středový tunel (široký, tlačí na pravou nohu, spolujezdec musí sedět našikmo), že na to nadává každý recenzent.Z těchto dvou hrůz bych bral asi ten Focus, protože to líp vypadá, motor bude menší bída, mát to lepší podvozek, a v O2 taky není moc místa. Doborovolně bych něchtěl ani jedno.

Josef
16. ledna • 18:38

qwertz | 14. 01. 2017 14:50 | [78.45.123.xxx] (...v diskusi o Hyundai)
"A co od palubovky ocekavate? Ja predevsim tmavy matny!!! povrch, HW tlačítka, měkčené plasty, a dostatek mista na nohy. Coz je naprosto priserne ve Focusu, a pokud mohu soudit tak dokonce i v BMW 5 co jsem jezdil."
Josef | 14. 01. 2017 20:33 | [94.113.114.xxx] (...napsal jsem)
".......K tomu prostoru pro nohy - víš, on není Focus jako Focus a stejně tak i BMW5 jako BMW5. Mám pocit, že tvoje sdělení, že v BMW5 je málo místa pro nohy, vychází akorát z fotek, které sis prohlédl někde na webu. V posledním modelu BMW5 jsem rozhodně při své výšce 173 cm problémy s nedostatkem místa pro nohy neměl a stejně tak je nemá ani jeho majitel, který měří něco málo přes 180 cm. Stejně tak jsem neměl problémy ani s BMW5 předposlední generace, která byla asi uvnitř trošku menší než současná. Obdobné to je i se současnou BMW3. Dřívější byla menší ale pro mne opět v pohodě. S posledním Focusem jsem nejezdil, proto nevím, ale kdysi jsem jel 2. generací a „naprosto příšerné“, jak píšeš, to nebylo (co by potom podle tebe byly malá auta nebo mini CitiGo apod.?).
Jak už jsem se zmínil jinde – jsi prostě qwertz a je potřebné brát tě se shovívavým úsměvem a tvá sdělení chápat jako bezobsažné pindy puberťáka – jak si jinak vysvětlit obsah tvého sdělení, že místo pro nohy je naprosto příšerné bez udání tvé velikosti?"Ještě doplním Tvé "postřehy" hodné puberťáka ...."prostě turbochrocht do osobáku nepatří. Ty korejsky tvarovaná světla po faceliftu jsou naprostý hnus a jezdil bych v tom pouze povinně." ..... "že na to nadává každý recenzent".....a ještě.... " Z těchto dvou hrůz bych bral asi ten Focus, protože to líp vypadá, motor bude menší bída, mát to lepší podvozek, a v O2 taky není moc místa. Doborovolně bych něchtěl ani jedno."Opět jsi svým příspěvkem prokázal podle toho, co a jak píšeš, a jak formuluješ obsah tvých „sdělení“, to vypadá, že „znáš“ akorát Octavii3 1,4 TSI 110 kW v podobě „holobytu“, ve které se svezeš s tatínkem, a proto opakovaně zdůvodňuješ „nepotřebnou“ výbavu a pěješ chválu na „výkon“ 1,4 TSI. A ostatní auta haníš, jakmile nemají „silný“ motor… a zdůrazňuješ potřebu zavazadlového prostoru, malou spotřebu, potřebu dostupnosti levných náhradních dílů a dostupnost servisu atd. To opravdu vypadá na to, že opakuješ slova, či názory tvého tatínka, který se hodně nadřel aby „našetřil“ na vysněnou Octavii3 1,4TSI 110kW.Ukončím můj příspěvek připomenutímm jak si jinak vysvětlit obsah tvého sdělení, že "má málo místa" bez udání tvé velikosti? Asi jinak dostatek místa bude vnímat 165 cm vysoký a 58 kg vážící houžvička a jinak "otesánek" vysoký 198 cm a vážící 150 kg. Zamysli se nad obsahem/vypovídací hodnotou svých příspěvků a konzistencí názorů milý qwertz, protože se projevuješ opravdu jako puberťák. Nechám na každém, kteří sem zabrousí, ať si utvoří svůj názor. Třeba na tvoje generalizované nekompromisní "prostě turbochrocht do osobáku nepatří".

Mirek
16. ledna • 18:32

Vcelku souhlasím, ale při svých 180 cm si ve Focusu bezproblémově sednu za sebe. Palubky u Focusu jsou i pěknější, u této verze. https://www.netcarshow.com/ford/2011-focus/1600x1200... ... Podvozek má lepší a hlavně v porovnání s dnešní genercí Octavie s vlečkou. Diesely nemusím, ale pokud dobrovolně nic, tak proč potom je doma Toyota, když je ve tvých očích takový propadák?

qwertz
16. ledna • 18:57

Mě na těch palubkách z principu vadí ten UFO vzhled (je to vec vkusu) a pak naprosto neprehledná zmet tlacitek (opacny extrem nez dnesni renault s dotykacem). Dnesni generaci O3 s vleckou jsem pri testovaci jizde nerozeznal od multilinku, podle me to bude poznat pri agresivni jizde v zatackach s dirama. Na proste jezdeni z bodu A do bodu B to asi bude dostatecne, ale nejak dlouho jsem s tim nejezdil. 180cm je málo ;-)Proč je "doma" Toyota netuším, já to nevybíral ani nekupoval. Nastesti je v garazi od Tchyne, takze to auto nemusim resit ja :-D

Mirek
16. ledna • 19:19

Vejdou se i větší, ale kolem 190 cm asi již ne. Zrovna na fotce, kterou jsem "poslal" žádná nepřehledná změť tlačítek není. Jsou to jednoznačná tlačítka na základní funkce, které se běžně používají. Řidič nemusí za jízdy nic hledat, zmáčkne a má to. V te "hnusnější" verzi to funguje v podstatě stejně. Po pravdě bych nechtěl ovládání, po faceliftu, tam je hlavně nepříjemný špatně fungující dotykový displej a občas se musí člověk hrabat v podnabídkách. Za jízdy nemám takové ovládání rád. Kupodivu Ford v tichosti udělal nedávno opět "facelift" Focusu, vyměnil sync za novou verzi, která zvládá již i češtinu. Tomu říkám s křížkem po funuse, když za rok má být nový Focus. A že trdla z českého Fordu o tom nikde neinformovaly, alespoň jsem nijde nic nečetl. http://www.ford.cz/Cars/Ford-Focus...

qwertz
16. ledna • 19:27

Dotykac za jizdy je dobry maximalne na zobrazeni nejakych informaci, idealne na pokyn HW tlacitka. Matlat po displeji za jizdy je humus, bez ohledu kde je umisten a jak dobre funguje.Na tech fotkach se staci podivat na volant. Nekde jsem videl videlo, kde srovnavali pocet tlacitek na pristojovce a volantu. Focus s prehledem vsechny porazil:-DBTW ten facelif potrebuji jako sul. 2011 uz je dlouho, zejmena na reseni problemu s tim zavazejicim stredovym tunelem.

Mirek
16. ledna • 20:06

Musím upozornit, že ovládání, které je vidět v "okně" volantu vpravo, ve skutečnosti na volantu není, ostatní ovládání je naprosto standardní a není tam nic navíc oproti konkutenci. Ta blbost vpravo byla záhy po zahájení výroby zrušena, neboť tam byly i duplicitní funkce, a ni tak se mi nezdá, že by tam předtím bylo přetlačitkováno. Uvědom si, že ta část vlevo je nastavení rychlostních limitů a nastavení tempomatu.
Stav před faceliftem, kde je tam něco navíc?
http://www.auto.cz/ford-focus-1-0-ecoboost-v... ... Po faceliftu je to vlastně to samé, jen přepracovaný design.
https://www.netcarshow.com/ford/2015-focus/1600x1200... ...

Josef
17. ledna • 19:28

Koukám, že se včera qwertz, díky tobě Mirku, trošku rozpovídal a poskytl nám „důkazy“, jak je on "věrohodný" s jěno „názory“:
1. Sdělil, tajemně že „180 cm je málo“, to znamená, že bude vysoký, ale opět nevíme kolik. Z jeho pohledu má Focus málo místa na zadních sedadlech, že v O2 není vzadu též dost místa (za ideál považuje, když se vejde za sebe). Přesto z těch dvou hrůz by bral asi Focus. Dříve qwertz | 14. 01. 2017 14:50 | [78.45.123.xxx] (...v diskusi o Hyundai)
napsal, že očekává dostatek mista na nohy, což je naprosto příšerné ve Focusu, a pokud může soudit, tak dokonce i v BMW 5, co on jezdil.
2. Sdělil, že dnešní generaci O3 při testovací jízdě nerozeznal od multilinku, ale nějak dlouho s tím nejezdil, a proto na prosté ježdění z bodu Ado bodu B to bude dostačovat.
3. Psal, že v O2 Diesel je notně zdechlý, hlučný, a že prostě turbochrocht do osobáku nepatří. Prý s Focus 1.6TDCi nemá zkušenosti, ale současně sdělil, že tento motor bude prasečina, protože je turbochrocht. Sepsul kromě jiného i výkon 1,6 Toyoty Corolla. Opakovaně chválil 1,4 TSI 110 kW. Opakovaně zmiňoval v argumentaci širokou nabídku motorů pro O3, přitom podle jeho názorů pod motory pod 110 kW nestojí za nic (čili "zbytečná" nabídka).Můj komentář – připomínky k jeho „názorům“:
1. Pokud je qwertz opravdu „otesánek“, tak by bylo důvěryhodné jeho tvrzení (argumentace) například: „Díky mé postavě se sotva vlezu do Superbu, Passat nebo Modea, a proto jiná auta neřeším a tím s nimi nemám ani žádné zkušenosti. V nouzi se nacpu ještě tak do O3.“ Jenže velmi nedůvěryhodně působí jeho sdělení o tom, že nemá dostatek místa na nohy, což je příšerné, dokonce i v BMW 5. Lze připomenout protinázor příspěvku concept | 16. 01. 2017 22:07 | [109.1.99.xxx], který napsal, že měří 190 a má 100 kilo a naskládá se do všeho že měl Bmw 5 GT , které bylo prostorné a krásné...
2. Zde svým sdělením ukázal, že to s jeho zkušenostmi za volantem nebude nijak valné, a proto jeho „názory“ jsou nerelevantní. Já tedy multilink poznal a štve mne, že na rozdíl od Golfu dávají do O3 s motorem 2.0TDI 110kW obyčejnou „úspornou“ nápravu. Samozřejmě – dá se s tím jezdit a žít, jenže „ale“. A za takové peníze, co žádá Škoda za Octavii, by mohla nabízet stejné standardy jako VW u Golfa.
3. Přesto, že qwertz údajně jezdil s BMW 5, tak napíše, že „prostě turbochrocht do osobáku nepatří", přitom naftové 3 litrové 6 válcové motory od BMW jsou hodně příjemné a i jinak zajímavé (a z mého hlediska výborné)… Je otázkou , jestli qwertz vůbec věděl, co měl v té údajné BMW 5 pod kapotou za motor. Kdysi jsem měl možnost vyzkoušet si od Hondy Accorda s 2.2 CTDI – prvním hoďáckým nafťákem. Bylo to pro mne hezké překvapení – ten motor působil jako benzin, žádný turboefekt, hezký plynulý zátah až do max otáček bez náhlého zvadnutí. A zvuk v autě jako s benzinem.Doplním jen to, že já rozděluji motory na dobré a špatné a pořádný dobře udělaný naftový motor je zajímavá alternativa. Samozřejmě pro zážitek a nějaké „divočení“ se mi líbí více benzinový motor. Služební mám O3 2.0TDI 110kW a jde to, dobře slouží. Doma mám „slušný“ benzin. Nikdy bych nenapsal jako qwert, že turbochrocht do osobáku nepatří. O autě jako celku mohu napsat/zopakovat, že je na každém, aby si vybral a koupil co se mu líbí. Opakovaně doporučuji dobře si promyslet, co od auta chci co vlastně potřebuji. A potom před koupí pořádně vyzkoušet a porovnat se srovnatelnými alternativami. Hezky to napsal concept | 16. 01. 2017 22:07 | [109.1.99.xxx]: „Nekoupil bych si auto se super parametrama ,kdyby se mi nelibilo a kdybych z nej neco necitil“. Auto prostě musí člověku „sednout“ – je to jako při kupování bot, také se zkouší a koupí jedině když dobře padnou (sednou).Na závěr – k tématu diskuse. „Vítěznou“ Fabii považuji z mého hlediska za nejhezčí malé auto na trhu. Nezkoušel jsem ho, ale ani cenu nebudu hodnotit (a malé auto nebudu ani nikdy kupovat)… Vítězného Superba považuji za nejlepší auto, co Škoda v novodobé historii vyrobila. Vítězný Kodiaq je pro mne neznámý a není to kategorie auta, kterou bych si někdy kupoval a která by mne zajímala. Je zajímavé, že nezvítězila Octavia. Já bych ji též na první místo nezvolil. Má poněkud zvláštní cenovou „politiku“ a verze s motorem a výbavou, která by mne mohla zajímat, je tak drahá, že jsou jiné zajímavé alternativy a už mne vůbec „neoslní“ současná „úžasná“ 4 mercedesová světla O3 po faceliftu. A kdybych šel dnes do důchodu a auta mi nic už neříkala a chtěl jen něco všedního, tak bych asi jen za těch 400 000 Kč koupil tu Corollu, myslím si, že stejnou alternativu výbavy a výkonu motoru bych za ty peníze ani Fabii nekoupil.

Josef
17. ledna • 20:39

Jo ještě jsem si vzpomněl na Rapida, kterého Britové jaksi také neocenili....
Byl jsem před lety zvědavý, pozvali mne prodejci na předváděcí akci. Bylo toho tehdy kolem Rapida tolik humbuku, že jsem byl hodně zvědavý a neodolal pozvání. Výsledek - nejhorší překvapení, co jsem kdy se škodovkou zažil. Díky ohromné reklamě jsem očekával zážitek a jako dlouhodobý uživatel Octavií jsem očekával zajímavou srovnatelnou alternativu. To tedy byla "alternativa"... Úzký interier, hnusné laciné plasty kolem a to největší "nej" - hrozný tvrdý nepoddajný podvozek. Od té doby jsem do toho nesedl. I když prý to "pérování" Škodováci zlepšili. Někdy v té době jsem se na nějaké akci setkal s prodejcem Škody a sdělil mu svůj "zážitek". Řekl mi (nevím jestli si nevymýšlel), že Rapida používá jako "únikovku". Když prý nějaký "strejda" příjde koupit Octavii a "zjistí" (a následně znejistí...) cenu s požadovanou výbavou a motorizací, tak mu hned hodí záchrannou udičku: "A co pane Rapid, o tom jste neuvažoval? Na silnici to stejně od Octavie nerozeznáte, je to úplně stejně hezké auto, veliký kufr,...levný servis jako na Fabii, víte kolik ušetříte?...atd." A nakonec si prý plácnou. Abych pravdu řekl, tak já toho Rapida od Octavie v provozu kolikrát taky nerozeznám...

Josef
16. ledna • 18:41

Též jsem Mirku qwertzovi připomínal, že by měl zareagovat na toje příspěvky, kterým se jaksi vyhnul a stále dluží odpověď. Qwertze je potřebné brát se shovívavým úsměvem.:-)

wddc24
16. ledna • 16:58

Takze mas pocit, ze kdyby se byvalo bylo jednalo o hadraplan, kterym podle tveho nazoru rozhodne musim jezdit, nevadilo by mi, ze novinari doporucuji auto, ktere si oni sami a ani ty nemuzete kopit? B-]

qwertz
16. ledna • 9:10

škoda na druhém místě? To zas bude v álejích nablito.....:-D

Mirek
16. ledna • 17:06

Škodovce gratuluji, ale nechápu, proč ses tady vyzvracel okamžitě jako první. :-)

Peta
16. ledna • 16:29

Nic si z toho nedelej. Mpolan je mistni skvost, ktery ma v kapse vitr, jezdi Ochcavkou a mysli si, ze snedl vsechen rozum sveta. Jeho rozhled je zhruba od Citigo po Superb a vubec nevi, ze existuji lepsi a levnejsi vozy a nebo mnohem lepsi a drazsi vozy.

Marek
16. ledna • 21:59

Naopak bych řekl, že ho docela dobře utřel.

mpolan
16. ledna • 19:21

Kdybysis tu nezkoušel hrát na znalce lidí, věděl bys, že Škoda je značka, která mi do garáže nesmí... Ale jako pracovní auto jsem jich pár v rukou měl a jsem rád, že to nemusí být často.
Tak to zkus znovu, třeba se ti povede i něco lepšího...

mpolan
16. ledna • 9:42

Tak to gratuluji, jsi první.

Antioctávka
16. ledna • 10:04

Hmmm

Doporučujeme

Články odjinud