Jak zvládnout svůj vůz na mokru

10 komentářů

Dusan
30. prosince • 18:55

S vodou je obcas sranda, obzvlaste na kvalitnich ceskych silnicich. Jedu si takhle jednou v Praze po magistrale poklidnych stosedesat, chcalo jak z konve, ale pohoda. Najednou !MLASK! a vpalil jsem to do obrovske louze (podotykam hlavni tah pres Prahu, rychlejsi pruh), najednou jsem si pripadal jak kdyz ridim motorovy clun, vuz citelne ztratil stabilitu, ale nastesti louze hned skoncila a jelo se dale. Kolem jedouci ridici asi dost neverili, protoze pohled to musel byt docela drsny. Mel jsme dokonce od vody ohozene bocni okno u ridice, nechapu jak se tam ta voda dostala, ale byla tam.

Proste na ceskych silnicich se nikdy nenudite.

Michal
14. března • 12:07

Dušane ty poklidný prasáku, máš štěstí že to byla louže a ne sloup

Majkl
30. prosince • 12:31

Najel jsem něco přes 250 tis. km a za sebe mohu říci, že pravidlo "železného klidu" a ubrání plynu funguje perfektně. Ať jsem jel s jakýmkoliv autem, vždy se chovalo stejně a jen jsem čekal až mě přejde mráz v zádech a opět se ohlásí řádná adheze. V současné době jezdím se Subaru Outback což je při jízdě na mokru dramatický rozdíl, ovšem zajímalo by mě, jestli a případně o kolik se posouvají fyzické zákony rizika aquaplaningu? Zkušenějším děkuji za radu. Majkl  

Pepa
30. prosince • 13:26

jestli a případně o kolik se posouvají fyzické zákony rizika aquaplaningu

Po 250 kkm byste mohl vedet, ze fyzikalni zakony plati pro vsechny stejne
Subaru ma trochu navrch v nizko polezenem tezisti a samozrejme ruzni "stabilizacni asistenti" + pohon 4x4 pomuzou pri castecnem aquaplaningu a pri srovnani vozu po vyjeti z problematickeho useku (a tak jste to zrejme myslel ).
Takze odpoved je IMHO ano i ne

Nejlepsi je vyzkouset extremni povrchy treba na nejakem kurzu ve Vysokem Myte.

Pepa.

Karel
27. prosince • 20:03

Pravidelne jezdim po aquaplaningu po silnici do meho mesta. Souhlasim, ze je treba cit a vyvarovat se unahlenym a zbrklym reakcim. Mene jiz s tim, ze neco rozhoduje zrovna osmdesatka. To platilo tak, kdyz tu byly temer same skodovky, ale dneska? Kazdy mame jinak schopne auto. Vubec na vode neubiram, drzim smer a plyn stale stejne a nemam problem. Nesetkal jsem se jeste s aquaplaningem ve forme dlouhodobe jizdy na vodnim polstari, tam predpokladam, ze bude vhodne ubrat, aby tento stav skoncil.

Ajvn
28. prosince • 13:30

Karle Karle, uvaha, ze 80ka ma neco spolecneho spis s casem Skodovek .. a jak podle Tebe souvisi typ a "kvalita" samotneho vozidla s aquaplaningem? Nedoslo Ti, ze aquaplaning neni o nicem jinem, nez o neschopnosti vytlacit vodu vzorkem pneumatiky? Takze co rozhoduje, je pouze mnozstvi vody, dany typ pneu a vaha vozu na stycnou plochu pneu. Pak je lhostejne, jestli za TEHLE SHODNYCH podminek je tim vozem Porsche nebo Skoda, protoze Ti vzdy vyjde shodny udaj, v ktere rychlosti uz pneu nezvladne odvadet vodu a kdy aquaplaning vznika. Nechci spekulovat presne o te ktere rychlosti, u noveho vzorku cca 8mm u beznych soucasnych vozu se udava rychlost nekde vys, nez 80 (nechci se mylit, ale myslim nekde mezi 110-120km/h).. u 3-4mm vzorku se myslim ona hodnota skutecne blizi 80tce.
A proc neni lepsi jet pod plynem? Protoze vuz pri jizde pod plynem odlehcuje predni a zatezuje zadni napravu, zatimco pri jizde s vyslapnutou spojkou je zatizeni na obe napravy "rovnomerne" a tedy vsechny 4 kola maji stejne podminky na vyrovnani se s aquaplaningem. Jinak receno, jizda pod plynem snizuje miru adheze pneu predni napravy, nez jizda s vyslaplou spojkou a adheze je presne to, o co prichazis pri aquaplaningu a Ty tomu jizdou pod plynem jeste vic prispivas.

ES
23. prosince • 21:02

Hmm ...

Jednou jsem cetl, ze predokolky (ac autor pise, ze na tom nesejde) maji naopak drzet auto pod plynem.

Ona setrvacnost je hrozna sila a z vlastni zkusenosti muzu odvypravet stovky udalosti, kdy jsem aquaplanningu celil, jednou v rychlosti 180 km/h na dalnici do Usti. Nicmene - pokazde jsem drzel auto pod plynem a ackoli kola prokluzovala, nikdy jsem neztratil smer nebo stabilitu. Uznavam, ze to muzou byt vyjimky a rikam si o problem, ovsem tak jako tak si stojim za svym - na vode, snehu nebo ledu drzet predokolku vzdy pod plynem.

Pekne Vanoce ...
ES

Com
26. prosince • 14:00

Auto s předním náhonem je třeba držet pod plynem, to však neznamená srazit pedál plynu až na podlahu. Já reaguju tak že nejdříve povolim plyn a potom přidám - kola se lépe chytnou. Vždycky to zabralo.

Nostradamus
24. prosince • 12:14

Bůh povede tvé kroky do pangejtu.

JirkaK
23. prosince • 22:41

Myslím že jseš naživu jen čirou náhodou.

Doporučujeme

Články odjinud