Jak zrychluje BMW 750d se čtyřmi turby? Svižně, ale co ten zvuk?

BMW se vzdalo osmiválcových turbodieselům a výkon se snaží nahnat přeplňováním. Takto zrychluje jeho nejnovější šestiválec se čtyřmi turbodmychadly.
Jak zrychluje BMW 750d se čtyřmi turby? Svižně, ale co ten zvuk?

Když letos automobilka BMW na vídeňském Symposiu motorů představila své budoucí „turbodieselové“ plány, kdekomu se možná protočily panenky. Zatímco Audi investovalo do vývoje vznětového čtyřlitrového osmiválec, který dnes najdeme třeba SQ7, BMW šlo jinou cestou a rozšířila unikátní třílitrový šestiválec 750d o další turbodmychadlo. Ten měl už v modelech X5, X6 a minulé generaci řady 7 tři turbodmychadla a 380 koní, v nové „sedmičce“ se ale aktuálně vyhřívá něco ještě neobvyklejšího.

Premiéra v BMW řady 7: nejvýkonnější vznětový šestiválec světa. BMW 750d

Premiéra v BMW řady 7: nejvýkonnější vznětový šestiválec světa. BMW 750d

Čtyři turbodmychadla v třílitrovém motoru? Jakkoliv může tento nápad znít šíleně, výsledný produkt se alespoň podle dostupných informací a videí vydařil. Sami se ostatně můžete podívat, jak BMW řady 7 vybavené tímto agregátem zrychluje. Výkon 294 kW (400 koní) je soudě podle ručičky rychloměru svižně letící vzhůru docela znát, točivý moment 760 N.m ale z našeho pohledu do sedadel moc nezatlačí. Už „tříturbová“ verze motoru táhla hladce a lineárně, navíc v luxusní třídě se hraje podle úplně jiných pravidel – tam totiž ohromná síla motoru nesmí posádku nijak „obtěžovat“.

BMW 750d oficiálně: Má nejvýkonnější naftový šestiválec na světě

BMW 750d oficiálně: Má nejvýkonnější naftový šestiválec na světě

Autor videa vozu naměřil zrychlení z 0-100 km/h za 4,6 sekundy a na dvakrát vyšší metě byl za 16,8 sekundy, což na třílitrový šestiválec ve velkém luxusním sedanu není špatné, ale co ten zvuk? O BMW je známo, že zvukový doprovod svých agregátů virtuálně přibarvuje, také proto byste například u dvakrát přeplňované verze třílitrového vznětového šestiválce skoro nepoznali, že jde o turbodiesel, tady nám ale „sound“ připadá trochu fádní. No řekněte sami, líbí se vám?

 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků