Jak zrychluje BMW 750d se čtyřmi turby? Svižně, ale co ten zvuk?

BMW se vzdalo osmiválcových turbodieselům a výkon se snaží nahnat přeplňováním. Takto zrychluje jeho nejnovější šestiválec se čtyřmi turbodmychadly.
Jak zrychluje BMW 750d se čtyřmi turby? Svižně, ale co ten zvuk?

Když letos automobilka BMW na vídeňském Symposiu motorů představila své budoucí „turbodieselové“ plány, kdekomu se možná protočily panenky. Zatímco Audi investovalo do vývoje vznětového čtyřlitrového osmiválec, který dnes najdeme třeba SQ7, BMW šlo jinou cestou a rozšířila unikátní třílitrový šestiválec 750d o další turbodmychadlo. Ten měl už v modelech X5, X6 a minulé generaci řady 7 tři turbodmychadla a 380 koní, v nové „sedmičce“ se ale aktuálně vyhřívá něco ještě neobvyklejšího.

Premiéra v BMW řady 7: nejvýkonnější vznětový šestiválec světa. BMW 750d

Premiéra v BMW řady 7: nejvýkonnější vznětový šestiválec světa. BMW 750d

Čtyři turbodmychadla v třílitrovém motoru? Jakkoliv může tento nápad znít šíleně, výsledný produkt se alespoň podle dostupných informací a videí vydařil. Sami se ostatně můžete podívat, jak BMW řady 7 vybavené tímto agregátem zrychluje. Výkon 294 kW (400 koní) je soudě podle ručičky rychloměru svižně letící vzhůru docela znát, točivý moment 760 N.m ale z našeho pohledu do sedadel moc nezatlačí. Už „tříturbová“ verze motoru táhla hladce a lineárně, navíc v luxusní třídě se hraje podle úplně jiných pravidel – tam totiž ohromná síla motoru nesmí posádku nijak „obtěžovat“.

BMW 750d oficiálně: Má nejvýkonnější naftový šestiválec na světě

BMW 750d oficiálně: Má nejvýkonnější naftový šestiválec na světě

Autor videa vozu naměřil zrychlení z 0-100 km/h za 4,6 sekundy a na dvakrát vyšší metě byl za 16,8 sekundy, což na třílitrový šestiválec ve velkém luxusním sedanu není špatné, ale co ten zvuk? O BMW je známo, že zvukový doprovod svých agregátů virtuálně přibarvuje, také proto byste například u dvakrát přeplňované verze třílitrového vznětového šestiválce skoro nepoznali, že jde o turbodiesel, tady nám ale „sound“ připadá trochu fádní. No řekněte sami, líbí se vám?

 

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků