Jak zabránit krádeži vašeho automobilu

Automobilová redakce nakladatelství a vydavatelství Computer Press uvedla v krátké době ve své edici rad a tipů pro řidiče již na 20 titulů a další připravuje. Tento pozoruhodný počin by neměl zůstat nepovšimnut, protože je na našem knižním trhu zcela ojedinělý.
Jak zabránit krádeži vašeho automobilu
Především je však třeba ocenit, že se snaží postupně odpovídat na nejčastější otázky nejširší motoristické veřejnosti. A dá se říci, že se to této edici daří. Jednou z jejích prvních publikací je kniha Ondřeje Weigela „Jak zabránit krádeži vašeho automobilu“.

Když jsem četl některé pasáže této brožury, vzpomněl jsem si na svého strýce, který svého starého Spartaka při každém zaparkování vždy velice svědomitě zabezpečoval proti krádeži, tzv. „zneschopňoval auto“. Tento pojem byl pak v naší rodině s nadsázkou barvitě chápán jako propíchnutí pneumatik, vypuštění benzínu z nádrže, demontáž volantu atd…. Všechna legrace vás však přejde, když si představíte, že by se vozidlo ztratilo vám. Chladní nemůžete zůstat ani při jen letmém zamyšlení nad statistikou počtu krádeží a výše škod způsobených v naší republice.

Na knize je ovšem třeba především vyzdvihnout komplexní přístup k celé problematice. Výčet veškerých zabezpečovacích systémů je téměř vyčerpávající, a ačkoliv v „branži“ (automobilovém průmyslu) pracuji již téměř 20 let a je to zároveň i můj koníček, s některými z popsaných možností jsem se dosud Klepněte pro větší obrázeknesetkal. Rád bych pochválil také pojednání o autoalarmech. Tato oblast mě dosud příliš nezajímala, takže jsem o ní mnoho nevěděl a přistupoval jsem k ní jako laik. V knížce jsou však alarmy a jejich funkce popsány technicky tak srozumitelně, že jejich činnost lze z autorova výkladu jednoduše pochopit i bez dalších znalostí.

Ve 2. kapitole („Desatero pro každého řidiče“ – myšleno jako základní návod, jak se vyhnout nepříjemné zkušenosti s tímto druhem trestné činnosti), ale i v jiných částech knihy jsou uvedeny zcela „samozřejmé“ rady, podle kterých by se měl každý řídit. Ovšem přesto nebo právě proto, že jsou zcela „samozřejmé“ a logické, běžně je nebereme vůbec v úvahu. Teprve až se něco stane, ptáme se sami sebe, proč jsme tyto zásady nedodrželi. Jejich připomenutí je tedy zcela na místě, protože „příležitost opravdu dělá zloděje“. Na druhé straně je nutné vyzdvihnout i autorovu, v mnoha případech, malou konkrétnost, aby se kniha nakonec nestala pro „noční zámečníky“ spíše návodem, jak si s nástrahami zabezpečení vozidla poradit. S povděkem jsem kvitoval, že autor ve svém výčtu neopomněl upozornit ani na psychologické zbraně proti krádeži vozidel.

Za snad nejdůležitější kapitolu považuji 2 stránky o tom, jak se zachovat v případě odcizení vašich věcí či celého vozidla. V té chvíli totiž asi málokdo zachová chladnou hlavu. Škoda, že zrovna tehdy nemá postižený v ruce uvedenou knížku, protože by se podle jejího návodu dalo často ještě mnoho zachránit. Na tuto kapitolu navazuje neméně důležitá část, popisující možnosti prověření ojetého vozidla před koupí z hlediska legálnosti jeho původu, a také možnosti pátrat po konkrétním odcizeném vozidle.

Závěrem lze tedy konstatovat, že za cenu necelých 80 Kč nabízí tato útlá knížka přes některé „šotkovské“ úsměvy (převod registračních úkonů z dopravních inspektorátů na poštovní úřady) velmi mnoho užitečných rad a postřehů v oblasti zabezpečení vozidel proti krádeži pro každého z početné motoristické obce.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků