Základním typem zabezpečení je řetězový zámek. Zdroj: Tokoz

Základním typem zabezpečení je řetězový zámek. | Zdroj: Tokoz

Motocykl v garáži lze ochránit připevněním lankem k bezpečnostnímu systému, přišroubovanému ke zdi či podlaze. Zdroj: Tokoz

Motocykl v garáži lze ochránit připevněním lankem k bezpečnostnímu systému, přišroubovanému ke zdi či podlaze. | Zdroj: Tokoz

Pohodlnou ochranu na frekventovaných místech zajistí kotoučový zámek. Zdroj: Tokoz

Pohodlnou ochranu na frekventovaných místech zajistí kotoučový zámek. | Zdroj: Tokoz

Garáž by měla být chráněna bezpečnostní petlicí. Zdroj: Tokoz

Garáž by měla být chráněna bezpečnostní petlicí. | Zdroj: Tokoz

Kotevní systém Safety box. Zdroj: Tokoz

Kotevní systém Safety box. | Zdroj: Tokoz

 Zdroj: Tokoz

| Zdroj: Tokoz

Motocykl v garáži lze ochránit připevněním lankem k bezpečnostnímu systému, přišroubovanému ke zdi či podlaze. Zdroj: Tokoz
Pohodlnou ochranu na frekventovaných místech zajistí kotoučový zámek. Zdroj: Tokoz
Garáž by měla být chráněna bezpečnostní petlicí. Zdroj: Tokoz
Kotevní systém Safety box. Zdroj: Tokoz
6
Fotogalerie

Jak zabezpečit motorku proti krádeži? Máme pár tipů, které vám ušetří starosti

Jen za loňský rok napáchali zloději motocyklů v České republice škody za více než 23 milionů korun. Správné zabezpečení může jejich práci úspěšně zhatit.

K objasnění krádeže motocyklu dojde jen v každém pátém případě. Starostem se můžete vyhnout správnou volbou zabezpečení své motorky, ať už na cestách, nebo při parkování na ulici či v garáži. Způsobů jak ochránit svou „mašinu“ je mnoho a ne všechny se hodí pro každou situaci.

Velmi pohodlným způsobem je uzamčení kotoučovým zámkem. Ten se připne na brzdový kotouč a zabrání tak motocyklu v pohybu. Na trhu najdete i provedení s pohybovými čidly a alarmem. Klasický kotoučový zámek ale nezabrání zlodějům v naložení motorky a jejímu odvozu pryč. Proto je tento typ zabezpečené vhodný spíše při parkování na frekventovaných místech nebo motosrazech.

Dalším typem zabezpečení jsou válečkové lankové zámky, kterými lze motocykl připnout například ke sloupu. Tu samou výhodu mají také řetězové zámky. Pokud chcete zabránit motocyklu v pohybu a není k čemu jej připnout, použít lze i U zámky, které provlečete skrz paprsky litého kola.

Nejbezpečnější je parkování v garáži, i tu si ale mohou zloději vyhlédnout. Vrata by měla být zajištěna bezpečnostní petlicí s visacím zámkem, který odolá pokusům o přeražení. Pokud jsou v garáži okna, je vhodné opatřit je neprůhlednou bezpečnostní folií, která zamezí vhledu dovnitř a zároveň odolá pokusům o rozbití okna.

Přímo uvnitř garáže lze motocykl dále zabezpečit mechanismem, který například český výrobce Tokoz vyrábí pod názvem Safety box. Jde o uzamykatelný kotevní systém, připevněný ke stěně, podlaze či stropu. K němu motorku připevníte ocelovým lankem. Pokud se garáž nachází na odlehlejším místě, je vhodná častější kontrola, díky níž můžete krádež nebo pokus o ni odhalit co nejdříve.

Závěrem je nutné dodat, že si řada motorkářů o krádež přímo říká sdílením fotografií nebo informací na sociálních sítích nebo fórech. Chuť sdílet svou vášeň pro jednu stopu nebo potřeba pochlubit se ostatním jsou zcela pochopitelné, jsme přece jen lidé. Nicméně pokud už posíláte do digitálního světa informace o tom, kde a jak parkujete, nebo kde se pohybujete, čiňte tak bezpečným způsobem, abyste neusnadňovali práci tipařům.

Doporučujeme

Články odjinud