Jak vznikl hybridní pohon Renault E-Tech? Na počátku byl model z Lega

Ne každý vývoj začíná na rýsovacím prkně nebo v počítačových CAD nástrojích. Na ověření základních principů může stačit dětská stavebnice...

Pohon  E-Tech v hybridní a plug-in hybridní formě najdeme v modelech Renault Clio, Captur, Megane i Arkana. Automobilka se nyní podělila o jednu technickou zajímavost z jeho vývoje. Na samotném počátku stál model, který vytvořil vývojář pohonných řetězců a hybridů Nicolas Fremau už před deseti lety ze stavebnice Lego Technic. Údajně během dvaceti hodin. V té době byl totiž 3D tisk v plenkách, vhodné dílky pro ověření funkčnosti různých mechanismů proto pocházely od slavného výrobce kostiček.

Renault a Dacia chtějí následovat Volvo. Hromadně omezí rychlost na 180 km/h

Renault a Dacia chtějí následovat Volvo. Hromadně omezí rychlost na 180 km/h

Hotový prototyp z Lega byl schválen dalšími odděleními Renaultu a začala další fáze, kterou měl na starost Ahmed Ketfi-Cherid, architekt mechatronické syntézy. Ten přišel s nápadem použít zubovou spojku pro hladké přechody mezi jednotlivými jízdními režimy. Řešení je to jednoduché a odolné, Renault ho již použil ve svých vozech Formule 1. Dalším dobrým nápadem bylo zajistit synchronizaci startér generátorem, což prospělo kultivovanosti a plynulosti jízdy.

Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Od původního modelu z Lega k prvnímu funkčnímu prototypu v testovacím autě se Renault dostal během 14 měsíců. Na pohonu E-Tech automobilka uplatnila 150 patentů a nyní jím postupně nahrazuje naftové motory, které do budoucna přestane dále vyvíjet. Jak funguje, si můžete přečíst v našem dlouhodobém testu Capturu E-Tech.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky