Jak vzniká čalounění z recyklátu pro Škodu Enyaq iV? Možná z PET lahve, ze které jste pili

Hromadí se vám doma PETky od Braníku? Šup s nimi do tříděného odpadu - možná z nich budete mít sedačky v autě.

Pokud jste si prošli konfigurátor elektrické Škody Enyaq iV, určitě jste zjistili, že při volbě interiéru vám automobilka místo klasických vzorků látek a barev představí několik snímků obýváků s kanapem, křesílky, koberečky a dalším nábytkem. Jde o takzvané „designové světy,“ které mají komplexněji navodit atmosféru na palubě – jedním z nich je provedení Lodge, které využívá pro čalounění polyester z nevratných recyklovaných PET lahví v kombinaci s vlnou.

Na látce pro tento typ interiéru Škoda spolupracuje s českým dodavatelem Sage Automotive Interiors ze Strakonic. Kromě tohoto ekologického typu čalounění firma vyvíjí například i látky se speciálními vlákny, která mohou sloužit k vyhřívání sedadel. Technické látky Škodě dodává i firma AUNDE, sídlící v německém Mönchengladbachu.

Na postup výroby se můžete podívat v zajímavém videu. Lahve jsou nejprve rozdrceny a roztaveny, čímž vznikne granulát. Z něho je poté vytvořena příze, následně se z 6000 nití na tkalcovském stavu udělá odolná látka, která po vyprání a sušení míří na sedadla Enyaqu iV.

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

Diskuze (5) Další článek: BMW řady 8 má po faceliftu. Změny jsou drobné, ale ve tmě ho spolehlivě poznáte

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,