Jak vysoko vzpíráte? aneb Miniauta a nákladová hrana kufru

Jak vysoko musíte ze země zvednout tašku, kufr, či jiný náklad, abyste ho naložili pohodlně do zavazadlového prostoru auta? Porovnali jsme v kategorii miniaut na českém trhu jeden z parametrů, na který často nebereme při nákupu zřetel, ale který nám časem může pěkně lézt na nervy – výšku dolní hrany zavazadlového prostoru.
Jak vysoko vzpíráte? aneb Miniauta a nákladová hrana kufru

Patříte-li mezi jedince neustále něco převážející, nakládající a vykládající, může se vám tento parametr časem pěkně zajídat…

Pro kategorii „nákupních tašek“, jak se minivozům přezdívá je určitě důležité, jak vysoko (nebo spíš nízko) dolní hrana kufru je. Jestli musíme zavazadlo doslova vzpírat trhem, nebo ho pohodlně položíme do kufru vozu.

Pokud jezdíte na nákup denně, nebo slouží-li vůz opravdu jako druhý do rodiny pro nákupy a převážení dětí na kroužky a sportování (i s věcmi), můžete časem nevzpírat pár metráků do úctyhodné výšky. Protože miniauta patří ke kategorii vozů, která si stále častěji vybírají nejen mladí řidiči, ale také senioři, může tuto kategorii zájemců údaj zaujmout.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vítěz a poražený: Renault Twingo a Suzuki Alto. 

Český trh nabízí v současnosti 15 vozů (vynechali jsme jen Citroën Zero – elektrický, a Smart - má samostatně nahoru otevírané zadní okno a sklápěcí dolní víko zadní části).

V kategorii miniaut jsou tři téměř identická dvojčata z koncernu VW – Up, Mii a Citigo a kolínská trojčata od Toyoty, Citroënu a Peugeotu (Aygo, C1 a 107).

Na prvním místě je Renault Twingo, ten má spodní hranu zavazadlového prostoru 67 cm nad zemí. Mezi vozy, které se vešly do skupiny 70centimetrových, jsou ještě Fiat 500 (68 cm), Suzuki Splash (69 cm) a Fiat Panda (69 cm).

Mezi „sedmdesátníky figurují například Ford Ka, Kia Picanto, trojice VW Up, Seat Mii a Škoda Citigo, či Peugeot 107, nebo Toyota Aygo.

Nákladovou hranu vyšší než 80 cm od země má jen jediné auto – Suzuki Alto s 84 cm.

Vycházeli jsme z dostupných údajů, neměřili jsme například rozdíl mezi nákladovou hranou a dnem kufru, což také může zlepšovat nebo zhoršovat přístup k zavazadlům.

Rozdíl mezi „vítězným“ Renaultem Twingo a Suzuki Alto je zajímavých 17 cm, což už je znát a menší řidičky a řidiči už rozdíl jistě poznají. I 15centimetrový rozdíl u obou modelů Suzuki (ve prospěch Splashe) nemusí být pro někoho zanedbatelný.

A co říkají konkrétní čísla?

1.Renault Twingo67 cm
2.Fiat 50068 cm
3.-4.Fiat Panda69 cm
3.-4.Suzuki Splash69 cm
5.Hyundai i1070 cm
6.Toyota Aygo71 cm
7. Kia Picanto73 cm
8.Chevrolet Spark74 cm
9.-11.Volkswagen Up77 cm
9.-11.Škoda Citigo77 cm
9.-11. Seat Mii77 cm
12.Ford Ka78 cm
13.-14.Peugeot 10779 cm
13.-14. Citroën C179 cm
15.Suzuki Alto84 cm

 

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků