Jak vysoko vzpíráte? aneb Miniauta a nákladová hrana kufru

Jak vysoko musíte ze země zvednout tašku, kufr, či jiný náklad, abyste ho naložili pohodlně do zavazadlového prostoru auta? Porovnali jsme v kategorii miniaut na českém trhu jeden z parametrů, na který často nebereme při nákupu zřetel, ale který nám časem může pěkně lézt na nervy – výšku dolní hrany zavazadlového prostoru.
Jak vysoko vzpíráte? aneb Miniauta a nákladová hrana kufru

Patříte-li mezi jedince neustále něco převážející, nakládající a vykládající, může se vám tento parametr časem pěkně zajídat…

Pro kategorii „nákupních tašek“, jak se minivozům přezdívá je určitě důležité, jak vysoko (nebo spíš nízko) dolní hrana kufru je. Jestli musíme zavazadlo doslova vzpírat trhem, nebo ho pohodlně položíme do kufru vozu.

Pokud jezdíte na nákup denně, nebo slouží-li vůz opravdu jako druhý do rodiny pro nákupy a převážení dětí na kroužky a sportování (i s věcmi), můžete časem nevzpírat pár metráků do úctyhodné výšky. Protože miniauta patří ke kategorii vozů, která si stále častěji vybírají nejen mladí řidiči, ale také senioři, může tuto kategorii zájemců údaj zaujmout.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vítěz a poražený: Renault Twingo a Suzuki Alto. 

Český trh nabízí v současnosti 15 vozů (vynechali jsme jen Citroën Zero – elektrický, a Smart - má samostatně nahoru otevírané zadní okno a sklápěcí dolní víko zadní části).

V kategorii miniaut jsou tři téměř identická dvojčata z koncernu VW – Up, Mii a Citigo a kolínská trojčata od Toyoty, Citroënu a Peugeotu (Aygo, C1 a 107).

Na prvním místě je Renault Twingo, ten má spodní hranu zavazadlového prostoru 67 cm nad zemí. Mezi vozy, které se vešly do skupiny 70centimetrových, jsou ještě Fiat 500 (68 cm), Suzuki Splash (69 cm) a Fiat Panda (69 cm).

Mezi „sedmdesátníky figurují například Ford Ka, Kia Picanto, trojice VW Up, Seat Mii a Škoda Citigo, či Peugeot 107, nebo Toyota Aygo.

Nákladovou hranu vyšší než 80 cm od země má jen jediné auto – Suzuki Alto s 84 cm.

Vycházeli jsme z dostupných údajů, neměřili jsme například rozdíl mezi nákladovou hranou a dnem kufru, což také může zlepšovat nebo zhoršovat přístup k zavazadlům.

Rozdíl mezi „vítězným“ Renaultem Twingo a Suzuki Alto je zajímavých 17 cm, což už je znát a menší řidičky a řidiči už rozdíl jistě poznají. I 15centimetrový rozdíl u obou modelů Suzuki (ve prospěch Splashe) nemusí být pro někoho zanedbatelný.

A co říkají konkrétní čísla?

1.Renault Twingo67 cm
2.Fiat 50068 cm
3.-4.Fiat Panda69 cm
3.-4.Suzuki Splash69 cm
5.Hyundai i1070 cm
6.Toyota Aygo71 cm
7. Kia Picanto73 cm
8.Chevrolet Spark74 cm
9.-11.Volkswagen Up77 cm
9.-11.Škoda Citigo77 cm
9.-11. Seat Mii77 cm
12.Ford Ka78 cm
13.-14.Peugeot 10779 cm
13.-14. Citroën C179 cm
15.Suzuki Alto84 cm

 

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků