Jak vyřešit dojezd elektromobilů? „Baterie“ se budou tankovat

36 komentářů

petr164
12. srpna • 16:36

Pokud si technologii BiIONu drží pod pokličkou a Quant i Quantino jezdí na baterky, tak potěš koště. Elektrochemie pochopitelně zná ionty, jež po spojení vyrábějí elektřinu. osoběn se mi ale líbí více elektrochemický generátor na bázi CO2 a bioetanolu, Nissan to zkouší v Brazílii a i na ostravské TU tohle umí. jenže dostat to do sériové produkce, to by znamenalo sebrat mamonářům jejich modlu a smysluplně ji využít na start používání elektropaliva místo nafty a benzínu.

dfdsf
6. srpna • 12:52

To, že nejsou elektromobily dokonalý je jasný všem, ale stejně je to budouucnost a já se jí nemůžu dočkat, ty smradlavý a rozklepaný motory jsou už hrozný. Na ekologii seru, elektromobil má ale i další výhody. Až se technologie dokonalý (desítky let), tak si na smradláky (hlavně diesely) nikdo nevzpomene. A nechápu proč Autorevue musí pořád vést takovouk lobby proti elektromobilům a nemůžou být trochu nad věcí - to to je zkrátka vidět jaký to jsou amatéři, ale to taky všichni vědí...

Vana666
6. srpna • 15:12

Brečíš dobře ale na špatném hrobě. Nanoflowcell nejsou elektromobily ale auta na záhadné palivové články. Nebo možná jen velký podvod. Nedůvěra je proto docela namístě.

Kuk Vykuk
7. srpna • 15:11

Nanoflowcell není naprosto nic, jenom bouda na cizí prachy.

Kuk Vykuk
7. srpna • 16:49

A chyták na naivní novináře, no spíš pisálky :-D

Freddka
5. srpna • 0:04

H2O
Voda.
Kyslk a vodik.
Takze kdyz chces vodik do vodikovych clanku, tak staci rozthnout molekulu H2O na vodik a kyslik.
K tomu je potreba jen elektrina - energie.
Jak tu energii vezmes, to uz je uplne jina otazka - z uhli, z ropy, z plynu, ze slunce, z vetru, z nuklearni elektrany ...
Ale napsat k vyrobe vodiku je potreba ropa, to je fakt naprosto mimo!

Míra
5. srpna • 18:35

Freddka: Tvůj postup zní geniálně. Nejdřív nějak vyrobíme elektřinu, pomocí ní rozdělíme vodu na vodík a kyslík, vodík pracně uskladníme, někam odvezeme a tam ho nalejeme do auta, kde ho sloučíme nazpět s kyslíkem a vyrobíme opět tu elektřinu, abychom se kousek svezli. No není to paráda? :-D

x
21. listopadu • 18:13

Ano zní to velmi dobře - neboť vodík z elektřiny vyrobíme v době přebytku z výroby solárních panelů nebo větrných elektráren. Vodík anebo další produkty z něj - jde vyrobit i Methan - běžná součást Zemního plynu - a uskladníme podstatně levněji než v akumulátorech případně v přečerpávacích vodních elektrárnách.
Pak ho na čerpačce během 5 minut - místo 30 a více minut u elektromobilu - dáme do auta - což je mobilní spotřebič na rozdíl od stacionární větrné elektrárny. A tam dle potřeby auta změníme na elektřinu.

Vana666
5. srpna • 6:27

Vodík se ve velkém vyrábí termickým rozkladem methanu (zemního plynu) při 1000 °C.
CH4 → C + 2 H2 https://cs.wikipedia.org/wiki/Vod%C3%ADk... Vodík může být vyráběn mnoha způsoby z širokého spektra vstupních zdrojů. V celosvětové produkci vodíku dominuje v současné době výroba z fosilních paliv (parní reforming zemního plynu, parciální oxidace ropných frakcí a zplynování uhlí)http://www.h2bus.cz/vyroba-vodiku... Výroba vodíku – distribuce postupů
59 % Parní reforming
35 % Separace z rafinérských a petrochemických procesůhttp://chemistry.ujep.cz/userfiles/files/VODIK_vyr... ...

bzzz
5. srpna • 16:15

Vodik se da vice zpusoby ziskat i z morske vody. V soucasnosti se resi snizovani energeticke narocnosti procesu a pohybujeme se na hranici dosavadnich vedomosti/moznosti o pouzitelnych materialech - ale mohla by to byt jedna ze schudnych cest.

MS
4. srpna • 10:37

Že celý NanoFlowcell je totálna blbosť je jasné už niekoľko rokov, aspoň pre tých, čo trocha sledujú dianie v oblasti alternatívnych pohonov. Najväčšou záhadou pre mňa je, ako môže "odborný" redaktor takéto niečo publikovať aj v iný dátum, ako 1.apríla...

Vana666
4. srpna • 16:04

Mimochodem na stránkách NanoFlowcell je jako kontakt jediné telefonní číslo a jediná emailová adresa, navíc s připomínkou že je to pouze pro novináře. Jinak nic, žádný výrobní areál, žádné kanceláře, žádná konkrétní adresa jen zmínka že sídlí ve Vaduzu. Prostě je to akorát bouda a lákají na ni investorské kavky. Možná se za pár měsíců dočteme více v krimi zprávách.

Kuk Vykuk
7. srpna • 15:10

No ten naleštenej italskej frajer už je za zpronevěření investic soudně popotahovanej.

jirka
4. srpna • 9:21

Proč se nepřejde na vodík ?? Bylo by kolem toho,málo byznisu ??

Míra
4. srpna • 9:41

Ne, spíš moc problémů, o které nikdo nestojí. Užitek z vodíku je daleko menší, než potíže s ním spojené.

petrib
4. srpna • 22:14

JJ, blbě se skladuje, uteče i z tlakové nádrže.

Vana666
4. srpna • 9:29

Vodík je výrobne drahý, na levné ropě se státy můžou opeřit daleko víc

Adolf
4. srpna • 7:55

Já mám doma modrý krystal,který zasunu do palubní desky a potom jenom jezdím. Je tam omezovač na 0,000000012% výkonu,protože jinak bych odletěl do hlubokého vesmíru.:-D

Vana666
4. srpna • 7:53

NanoFlowcell považuju za klasickou boudu na naivní akcionáře. Už několik let jen opakovaně představují s velkou pompou prototypy se zmatenými a nedůvěryhodnými parametry (například Quantino s max.výkonem 80 kW a udanou akcelerací 0-100 pod 5 sec. :-D), ale o skutečné technické podstatě zázraku nepadla za celou dobu ani zmínka.
Ze začátku mlžili že se elektrolyt pouze přečerpává z jedné nádrže do druhé, teď už tvrdí že se spotřebovává a "atomizuje". Jednu dobu dokonce tvrdili že se jedná v podstatě o mořskou vodu. Haha.

Míra
4. srpna • 11:43

Jo, už tam chybělo jen to, že ten elektrolyt bude možné pít jako zdravý iontový nápoj.

blabla
4. srpna • 8:27

Ja bych tem parametrum i veril, nesmis srovnavat spalovaci motor s elektromotorem, momentovou charakteristikou jsou kazdy nekde jinde. Jen by me zajimal ten elektrolit, troche jsem se o to zajimal, ale podle dostupnych zdroju je bud vysoce toxicky a nebo nefunkcni... Jinak by to melo fungovat tak ze se elektrolit dopousti do "krabice od bot" a az se vsechen precerpa do nadrze na odpad, tak se natankuje jiny.. problem projektu jsou hmotnosti okolo 2,2 tuny. No drzim jim palce vypada to pekne.

Vana666
4. srpna • 8:57

Doufám že s tou momentovou charakteristikou nechceš popřít základní fyzikální zákony. I kdybys měl naprosto ideální motor který by poskytoval konstatní výkon 80 kW a převody by ho dokázaly dokonale beze ztrát využít, při udané hmotnosti by bylo zrychlení na stovku za 6,845 s.
V reálném pohonu máš navíc omezení momentem motoru a použitým převodem, takže jejich vysněných pod pět sekund je z říše bajek, realita bude tak dvojnásobek (pokud vůbec nějaká realita existuje)
Dyť to jsou (téměř) kupecké počty

Marek71
4. srpna • 9:59

Ano, tiež som si to cvične kedysi počítal (myslím, že je v garáži ten výpočet) a vyšlo mi, že v ideálnom prípade by ten motor musel mať okolo 110 kW (ak si dobre pamatám), aby dosiahol to zrýchlenie.Po preštudovaní ich webu, mám z toho podobný pocit ako ty.

Vana666
4. srpna • 14:29

Ano, při hmotnosti 1420 kg to dělá teoretických 109,57 kW.

Kankunen
4. srpna • 6:52

Byl bych rád, kdyby se něco takového skutečně našlo a skončila ta dotovaná šaškárna s baterkama.

Kuk Vykuk
7. srpna • 15:07

Všichni budou nejradši až konečně skončí ta šaskárná s dotováním fosilních paliv. Přecejenom cpát do toho 10 milionů $ za minutu je krapet moc.

MOJE JMÉNO
4. srpna • 7:50

Souhlas. A taky bych byl rád, kdyby ubylo nejen šaškáren, ale i šašků.

Kuk Vykuk
4. srpna • 2:03

Tedle hoaxovej vaporware je fakt nesmrtelnej a všechny plátky ho s radostí papouškujou furt dokola, stejně jako zářnou budoucnost s vodíkem kterej Todle je jenom stroj na vytahování prachů z kapes starejch bohatejch babek. A ten chemlonovej krasavec v lesklým kvádru co tudle habaďůru provozuje už má asi 3 koncept v řadě, všechny mu vyrobil Koenigsegg a von furt jen slibuje a slibuje.

žeby
3. srpna • 22:04

I kdyby to bylo tak pohádkově krásný, jak nastiňuje článek (jakože stopro nebude), pořád tam zůstávají ještě dva až tři zásadní "háčky" (ony to budou spíš pořádný háky):
1) Jestli to zůstane v rukou jediné společnosti, nemá to šanci
2) "Za kolik…"
3) Odkud se ten "NanoFluid" (či jak to nazývají) vlastně bere a co obsahuje (aby to nebyl ještě větší průser jak klasický baterky, když nádrž bude vlastně obří baterka)

funTomas
3. srpna • 20:49

Těžko v tuto chvíli odhadovat, která technologie se uchytí a převládne. Je ale možné, že budou koexistovat.
Každopádně tyto (vodíkový, elektrolytický) články nedokáží reverzní provoz, tedy přeměnu el. energie na skladové médium. Lze tedy konstatovat, že bez ohledu na technologii skladování energie budou mít vozy vždy nějaký zásobník el. energie, ať v podobě Lion baterie či kapacitoru.

x
21. listopadu • 18:20

Jenže podstatně menší kapacity než u klasického elektromobilu. Dokonce si dokážu představit variantu, že tam budou baterie na dojezd do 100 km s možností nabíjení. Tedy na kratší vzdálenosti baterie na delší dobu palivový článek.

josephko
3. srpna • 20:45

Pokiaľ si pamätám, tak koncept tejto firmy bol trochu odlišný. Ten elektrolyt bol médium, ktoré sa nabilo elektrinou v stanica a pri jazde autom sa samozrejme vybilo. Ale elektrolyt sa neodparil, len sa presunul do inej nádrže. A pri "tankovaní" sa vybitý elektrolyt vrátil na čerpaciu stanicu a súčasne sa natankoval nabitý.
Buď to vtedy bolo uvedené špatne alebo teraz. Alebo firma urobila nejaký pokrok v tom elektrolyte...

Tom
4. srpna • 9:34

Je to přesně tak jak píšeš. Mají to tak popsané na svých stránkách. Naprosto nechápu, kde autor článku čerpal takové nesmysly ....

Halogen
3. srpna • 21:46

A nebo autor schválně překrucuje. Jeho postoj k elektromobilitě z článku čiší.

Doporučujeme

Články odjinud