Jak vypadá motor pro NASCAR?

GM predstavil novú generáciu malo objemných motorov V8 pre novú sezónu amerických závodov NASCAR.

Popri úspechu a predstavení nového Chevroletu Impala SS na Nextel cup, predstavil Chevrolet aj nový typ motoru R07 s ktorým debutoval minulý víkend na Texas Motor Speedway.   

Motor Chevrolet R07 ďalším významným krokom v evolúcii koncernu. Doteraz sa používali motory GM SB2 predstavené v roku 1998, nový typ ich kompletne nahradí v priebehu tohto roku po dostatočnom preskúšaní všetkých komponentov.

Direktor divízie GM Racing, Mark Kent: „Tým vývojárov nového motoru mal dosiahnuť štyri kľúčové body od designu až po účelnosť a čo najlepší výkon. Naším cieľom bolo vytvoriť motor so silným výkonom, čo najväčšou spoľahlivosťou, bezpečnosťou a v neposlednej rade aj ekonomickosťou pre náš tím. Po odozve prijatej priamo od tímu Chevroletu a absolvovaní traťových testov verím, že sme naše ciele dosiahli.“ 

Evolučný motor R07 je v poradí štvrtou generáciou v kategórii small-block. Až doteraz zdieľali všetky motory tejto kategórie rovnaké kľúčové parametre, ako napríklad odstup valcov a umiestnenie vačkového hriadeľa. Prvý 8 valcový motor tohto typu bol predstavený v roku 1955.

Podľa slov jedného z manažérov celého projektu musel tím počas celého vývoja urobiť mnoho kritických a závažných rozhodnutí, ktoré však nakoniec zvládli. Zmenami prešiel aj samotný blok motora, hlava motora, vzduchové potrubie, vodné čerpadlo a kryty. Vačšinu z nových prvkov museli inžinieri a technici navrhnúť, skonštruovať a dlhodobejšie testovať. Zmenami popri tom muselo prejsť aj zapaľovanie, palivová nádrž, ventily,  olejová nádrž a ďalšie príslušenstvo. Vývojári tiež čiastočne zmenili aj samotný design motora, ktorý bol navrhovaný približne pred 50 rokmi. Motor R07 disponuje objemom približne 5.8 litrov a možnosť zväčšenia pohybov valcov zvyšuje dynamiku a celkové výkony motora. Pri vývoji po prvý krát výrazne pomáhali počítače a testovací trenažér. K bezpečnosti prispeje relokalizácia palivovej a olejovej nádrže a systém chladenia minimalizuje teplotu v kritických miestach.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet R07

bazar

Chevrolet Aveo 1,2
Rok výroby: 2006
Stav: 83 626 km
Cena: 58 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,2
Rok výroby: 2006
Stav: 75 747 km
Cena: 64 000 Kč
Chevrolet Spark 0,8
Rok výroby: 2008
Stav: 97 624 km
Cena: 60 000 Kč
Chevrolet Cruze 2
Rok výroby: 2010
Stav: 173 571 km
Cena: 149 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 56 781 km
Cena: 152 000 Kč
Chevrolet Cruze 2
Rok výroby: 2011
Stav: 81 629 km
Cena: 162 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků