Jak vypadá motor pro NASCAR?

GM predstavil novú generáciu malo objemných motorov V8 pre novú sezónu amerických závodov NASCAR.

Popri úspechu a predstavení nového Chevroletu Impala SS na Nextel cup, predstavil Chevrolet aj nový typ motoru R07 s ktorým debutoval minulý víkend na Texas Motor Speedway.   

Motor Chevrolet R07 ďalším významným krokom v evolúcii koncernu. Doteraz sa používali motory GM SB2 predstavené v roku 1998, nový typ ich kompletne nahradí v priebehu tohto roku po dostatočnom preskúšaní všetkých komponentov.

Direktor divízie GM Racing, Mark Kent: „Tým vývojárov nového motoru mal dosiahnuť štyri kľúčové body od designu až po účelnosť a čo najlepší výkon. Naším cieľom bolo vytvoriť motor so silným výkonom, čo najväčšou spoľahlivosťou, bezpečnosťou a v neposlednej rade aj ekonomickosťou pre náš tím. Po odozve prijatej priamo od tímu Chevroletu a absolvovaní traťových testov verím, že sme naše ciele dosiahli.“ 

Evolučný motor R07 je v poradí štvrtou generáciou v kategórii small-block. Až doteraz zdieľali všetky motory tejto kategórie rovnaké kľúčové parametre, ako napríklad odstup valcov a umiestnenie vačkového hriadeľa. Prvý 8 valcový motor tohto typu bol predstavený v roku 1955.

Podľa slov jedného z manažérov celého projektu musel tím počas celého vývoja urobiť mnoho kritických a závažných rozhodnutí, ktoré však nakoniec zvládli. Zmenami prešiel aj samotný blok motora, hlava motora, vzduchové potrubie, vodné čerpadlo a kryty. Vačšinu z nových prvkov museli inžinieri a technici navrhnúť, skonštruovať a dlhodobejšie testovať. Zmenami popri tom muselo prejsť aj zapaľovanie, palivová nádrž, ventily,  olejová nádrž a ďalšie príslušenstvo. Vývojári tiež čiastočne zmenili aj samotný design motora, ktorý bol navrhovaný približne pred 50 rokmi. Motor R07 disponuje objemom približne 5.8 litrov a možnosť zväčšenia pohybov valcov zvyšuje dynamiku a celkové výkony motora. Pri vývoji po prvý krát výrazne pomáhali počítače a testovací trenažér. K bezpečnosti prispeje relokalizácia palivovej a olejovej nádrže a systém chladenia minimalizuje teplotu v kritických miestach.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet R07
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků