Jak vypadá motor pro NASCAR?

GM predstavil novú generáciu malo objemných motorov V8 pre novú sezónu amerických závodov NASCAR.

Popri úspechu a predstavení nového Chevroletu Impala SS na Nextel cup, predstavil Chevrolet aj nový typ motoru R07 s ktorým debutoval minulý víkend na Texas Motor Speedway.   

Motor Chevrolet R07 ďalším významným krokom v evolúcii koncernu. Doteraz sa používali motory GM SB2 predstavené v roku 1998, nový typ ich kompletne nahradí v priebehu tohto roku po dostatočnom preskúšaní všetkých komponentov.

Direktor divízie GM Racing, Mark Kent: „Tým vývojárov nového motoru mal dosiahnuť štyri kľúčové body od designu až po účelnosť a čo najlepší výkon. Naším cieľom bolo vytvoriť motor so silným výkonom, čo najväčšou spoľahlivosťou, bezpečnosťou a v neposlednej rade aj ekonomickosťou pre náš tím. Po odozve prijatej priamo od tímu Chevroletu a absolvovaní traťových testov verím, že sme naše ciele dosiahli.“ 

Evolučný motor R07 je v poradí štvrtou generáciou v kategórii small-block. Až doteraz zdieľali všetky motory tejto kategórie rovnaké kľúčové parametre, ako napríklad odstup valcov a umiestnenie vačkového hriadeľa. Prvý 8 valcový motor tohto typu bol predstavený v roku 1955.

Podľa slov jedného z manažérov celého projektu musel tím počas celého vývoja urobiť mnoho kritických a závažných rozhodnutí, ktoré však nakoniec zvládli. Zmenami prešiel aj samotný blok motora, hlava motora, vzduchové potrubie, vodné čerpadlo a kryty. Vačšinu z nových prvkov museli inžinieri a technici navrhnúť, skonštruovať a dlhodobejšie testovať. Zmenami popri tom muselo prejsť aj zapaľovanie, palivová nádrž, ventily,  olejová nádrž a ďalšie príslušenstvo. Vývojári tiež čiastočne zmenili aj samotný design motora, ktorý bol navrhovaný približne pred 50 rokmi. Motor R07 disponuje objemom približne 5.8 litrov a možnosť zväčšenia pohybov valcov zvyšuje dynamiku a celkové výkony motora. Pri vývoji po prvý krát výrazne pomáhali počítače a testovací trenažér. K bezpečnosti prispeje relokalizácia palivovej a olejovej nádrže a systém chladenia minimalizuje teplotu v kritických miestach.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet R07
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků