Jak vidí Škoda sebe a svou konkurenci?

Máme k dispozici dokumenty Škody, shrnující výhody nového Superbu vůči konkurenci. Váháte nad jeho koupí? Teď už nebudete.

S příchodem nové generace Superbu je třeba proškolit i personál prodejců, aby věděl, co vlastně prodává. K tomu slouží také speciální manuál, který vzešel přímo z automobilky a ve kterém Škoda v kostce shrnuje, jaký Superb vlastně bude a navíc přidává i stručné zhodnocení, jak si tento vůz stojí ve srovnání s konkurencí.

Je velmi zajímavé sledovat, do jakého světla se automobilka snaží svůj vůz postavit a co tedy mají prodejci vtloukat do hlavy zákazníkům, aby získali pocit, že si kupují něco jedinečného, čemu ostatní vozy nesahají ani po kotníky.

Velmi zajímavé je pak zjištění, že automobilka staví novou generaci Superbu vůči vozům střední třídy a ne vyšší střední, jak tomu bylo u minulé generace. Ostatně ono to ani jinak nejde, jelikož nový Superb se zmenšil a mnozí konkurenti jsou dnes naopak výrazně větší.

Konfrontace s konkurencí aneb Jak vidí Škoda ostatní vozy

Renault Laguna

Od roku 1994 rozšířil model Laguna modelovou paletu značky Renault. Navzdory
drobnému faceliftu v roce 1998 zůstal až do uvedení modelu Laguna II v roce 2001
téměř nezměněn. Laguna II prošla v roce 2005 faceliftem a na podzim roku 2007
byla na trh uvedena její třetí generace.

  • Zavazadlový prostor menší o 115 l, maximální nákladový prostor menší o 293 l.
  • Nabízí max. 8 airbagů, nemá adaptivní systém osvětlení (AFS).
  • Není k dispozici pohon všech kol.
  • Není k dispozici parkovací asistent, navigační systém s dotykovým displejem, mechanikou na SD karty a pevným diskem 30 GB, handsfree sada s rSAP.
  • Není k dispozici převodovka DSG s ovládacími prvky řazení na volantu.
  • Nejistý podvozek a tvrdé pérování.
  • Nepřehledná zadní část vozu a špatný výhled šikmo vzad.
  • Malá výška v oblasti hlavy na zadních sedadlech v důsledku strmě klesající linie střechy a příliš malá vzdálenost sedáků od podlahy.

Hyundai Sonata

Aktuální model je čtvrtou generací modelu Sonata, která byla na trh uvedena v roce
2005, a stejně jako předchozí generace je k dispozici pouze jako čtyřdveřový sedan. V březnu 2008 se na ženevském autosalonu představí facelift s názvem Hyundai i40.

  • Menší komfort: o 80 mm menší prostor pro kolena vzadu.
  • Zavazadlový prostor menší o 42 l, nenabízí sklopná opěradla zadních sedadel.
  • Poloměr otáčení o 0,5 m větší.
  • Nabízí max. 8 airbagů a nemá adaptivní systém osvětlení (AFS) a kontrolu tlaku v pneumatikách.
  • Není k dispozici pohon všech kol.
  • Není k dispozici parkovací asistent, navigační systém s dotykovým displejem, mechanikou na SD karty a pevným diskem 30 GB, handsfree sada s rSAP.
  • Není k dispozici převodovka DSG s ovládacími prvky řazení na volantu.
  • Nejistý podvozek a necitlivé řízení.
  • Nepřehledná zadní část vozu.
  • Strohý interiér s tvrdými plasty a částečně nepřesným zpracováním.

Citroen C5

V roce 2001 přišel na trh první Citroën C5, a nahradil hned dva předchozí modely –
Xantia a XM. V roce 2005 následovala modernizace. Na jaře 2008 byla představena
nová generace modelu C5.

  • úsporné, tiché a výkonné naftové motory HDI
  • sportovní design
  • horší přístup do zavazadlového prostoru (sedan)
  • objem zavazadlového prostoru pouhých 439 l (467 l se samolepicí sadou)
  • rychlý pokles zůstatkové hodnoty
  • absence přeplňovaných benzinových motorizací s nižším zdvihovým objemem

Ford Mondeo

Ford uvedl model Mondeo v roce 1993 na trh jako následníka modelu Ford Sierra.
Po přepracování v roce 1997 následovala v roce 2000 již druhá generace modelu
Mondeo, jejíž facelift přišel v roce 2003. Třetí generace modelu Mondeo je od roku
2007 v prodeji jako čtyřdveřový sedan, pětidveřový liftback a kombi.

  • Menší komfort: o 62 mm menší prostor pro kolena vzadu.
  • Zavazadlový prostor menší o 37 l, maximální zavazadlový prostor menší o 222 l.
  • Poloměr otáčení o 0,3 m větší.
  • Nemá adaptivní systém osvětlení (AFS) a kontrolu tlaku v pneumatikách.
  • Není k dispozici pohon všech kol.
  • Není k dispozici parkovací asistent, navigační systém s mechanikou na SD karty a pevným diskem 30 GB, handsfree sada s rSAP.
  • Není k dispozici převodovka DSG.
  • Omezený výhled kvůli A-sloupku a dlouhé, ploché kapotě motoru.
  • Nekomfortní nakládání kvůli vysoké nakládací hraně.

Toyota Avensis

Předchůdcem modelu Avensis z roku 1997 byla Toyota Carina. Model Avensis je
první Toyota, která je kompletně vyráběna v Evropě. Od léta 2003 se Avensis vyrábí
v aktuální verzi, která byla v roce 2006 modernizována.

  • Zavazadlový prostor menší o 55 l, maximální zavazadlový prostor menší o 350 l.
  • Nemá adaptivní systém osvětlení (AFS) a kontrolu tlaku v pneumatikách.
  • Není k dispozici pohon všech kol.
  • Není k dispozici parkovací asistent, navigační systém s mechanikou na SD karty a pevným diskem 30 GB, handsfree sada s rSAP a audiozdířka Aux-in.
  • Není k dispozici převodovka DSG s ovládacími prvky řazení na volantu.
  • Nejistý podvozek a tvrdé pérování.
  • Nepřehledná karoserie kvůli širokým sloupkům a vysokému zakončení zádě.
  • Měkká sedadla poskytují malou boční oporu.

Opel Vectra

V roce 1988 byl na trh uveden model Vectra jako následník modelu Ascona. Na
konci roku 1992 následovala modernizace a v roce 1995 druhá generace, u které
byla nabízena také verze kombi s názvem Caravan. Od roku 2002 je na trhu třetí
generace, která dostala v roce 2005 s faceliftem novou tvář značky Opel. Na podzim
2008 bude Vectra nahrazena novým modelem Insignia.

  • Menší komfort: o 110 mm menší prostor pro kolena vzadu.
  • Zavazadlový prostor menší o 65 l, maximální zavazadlový prostor menší o 310 l.
  • Nabízí pouze 8 airbagů a nemá adaptivní systém osvětlení (AFS).
  • Není k dispozici pohon všech kol.
  • Není k dispozici parkovací asistent, navigační systém s dotykovým displejem, mechanikou na SD karty a pevným diskem 30 GB, handsfree sada s rSAP.
  • Není k dispozici převodovka DSG s ovládacími prvky řazení na volantu.
  • Nekomfortní podvozek.
  • Malý nakládací otvor ztěžuje manipulaci se zavazadly.
  • Příliš tvrdé sedáky vzadu jsou nepohodlné na dlouhých trasách.

Peugeot 407

Peugeot 407 je postaven na platformě vozu Citroën C5 a v roce 2004 nahradil
svého předchůdce Peugeot 406. Od konce roku 2005 je vedle čtyřdveřového
sedanu k dispozici také kombi i kupé. Nápadná přední část s tzv. „žraločí tlamou“
byla v rámci faceliftu v roce 2006 lehce modifikována.

  • Menší komfort: o 175 mm menší prostor pro kolena vzadu.
  • Zavazadlový prostor menší o 158 l.
  • Nemá adaptivní systém osvětlení (AFS).
  • Není k dispozici pohon všech kol.
  • Není k dispozici parkovací asistent, navigační systém s dotykovým displejem a mechanikou na SD karty, handsfree sada s rSAP.
  • Není k dispozici převodovka DSG s ovládacími prvky řazení na volantu.
  • Nepřesné řízení a řazení.
  • Omezený výhled kvůli mohutnému A-sloupku a dlouhé, ploché kapotě motoru.
  • Měkká sedadla s malou boční oporou.

Mazda 6

Od roku 2002 je na trhu Mazda 6 jako následník modelu Mazda 626 ve třech ariantách karoserie: Mazda 6 jako čtyřdveřový sedan, Mazda 6 Sport jako pětidveřový liftback a praktické kombi. V roce 2005 následoval facelift a od února roku 2008 je na trhu druhá generace modelu Mazda 6.

  • Zavazadlový prostor menší o 55 l.
  • Nabízí pouze 8 airbagů a nemá adaptivní systém osvětlení (AFS).
  • Není k dispozici pohon všech kol.
  • Není k dispozici parkovací asistent, navigační systém s dotykovým displejem, mechanikou na SD karty a pevným diskem 30 GB, handsfree sada s rSAP.
  • Není k dispozici převodovka DSG s ovládacími prvky řazení na volantu.
  • Tvrdé odpružení.
  • Technicky zastaralá automatická převodovka.
  • Krátké sedáky omezují komfort.

Je tedy jasné, že Škoda Superbem nechce útočit na sourozence z koncernu a navíc automobilka dala jasně najevo, že Superb je klasickým zástupcem střední třídy, který má zřejmě daleko k tzv. prémiovým značkám.

Po přečtení plusů a mínusů a předání těchto informací zákazníkovi, musí tento získat pocit jedinečnosti Superbu. Přeci jenom všichni konkurenti jsou na tom výrazně hůře, od problematických podvozků až po nedostatečný vnitřní prostor.

Nebudeme hodnotit, zda jsou dané plusy a mínusy opravdu na místě a navíc našli bychom mraky věcí, které Superb nemá a konkurenti ano, vše slouží totiž jen k tomu, abyste si udělali představu, co vše je třeba vtlouci před prodejem zákazníkovi do hlavy.

A jak vpadá Superb?

A protože je třeba vůz znát opravdu podrobně, přichystala Škoda i popis všech hlavních předností. Ty vám přináším jen v obraze. Velmi poučné jsou např. informace o motoru 2,0 TDI PD DPF a výtečné dynamice.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků