Jak v Praze parkovací ruka ruku myje

Omlouvám se všem mimopražským čtenářům. Dnes mě ale nejvíc zaujala jedna zpráva, která se vás vůbec netýká... tedy pokud náhodou nedojíždíte do centrální části metropole autem za nějakou prací nebo zábavou.
Jak v Praze parkovací ruka ruku myje

Jde o pražské parkování. Dokumenty pro radu hlavního města totiž podle serveru Aktuálně.cz říkají, že Praha při výběru peněz z automatů na parkovacích zónách v centrálních obvodech (na Praze 1, 2, 3 a 7) přišla vloni kvůli špatné kontrole o více než 200 milionů. Příjem přitom této částky ani nedosáhl.

Může za to prý smlouva s provozovateli „parkomatů“ z dob Pavla Béma, kdy se pro kontrolu správnosti odvedených peněz používají informace soukromých firem, které mají parkovací automaty na starosti, a to jen jednou za čas.

Klepněte pro větší obrázek

V jiných evropských metropolích je naopak běžný telematický systém, který městu zasílá údaje v reálném čase. Firmy o problému se špatným výběrem vědí, ale prý nic nemohou podniknout a odpalují míček směrem k policii. Ta jediná prý na řidiče, co mince do automatů neházejí, může.

Mrtví brouci 

Jenže z vlastní zkušenosti vím, že policie teda zrovna nehýří aktivitou v kontrole parkování. Tedy vyjma listopadu – asi se udělené a vybrané pokuty promítají do prosincových prémií. Bydlím v jedné z centrálních částí. Kromě těchto placených zón jsou kolem chodníků skoro výhradně modré parkovací zóny pro rezidenty. Ti za to platí sedm stovek ročně, aby na nich mohli zastavit. Jenže třeba u nás v ulici (a služebna policie by tam byla) se večer místo nenajde.

A není to tím, že by místa byla zaplněna lidmi bydlícími (tedy alespoň ne trvale, což by jim kartu dovolovalo si vyřídit) v příslušné čtvrti. Za to se to za okénky hemží vzkazy jako „pohotovostní lékařská služba“ či „klub přátel Policie ČR“. Že pohotovostně tam zasahuje doktor od šesti večer do osmi ráno, nikoho očividně netíží.

Jen pro vyvolené?

Jenže čemu se divit, když v téže ulici je naprosto nemožné najít parkování o víkendu kolem oběda. To se totiž sjedou policejní auta ze širokého dalekého okolí, někdy i policejní mikrobus a zaplní modrou zónu, placenou zónu, a když není místo, tak to vezmou i „na prasáka“ v zákazu zastavení (tehdy aspoň částečně na chodník). Je tam totiž jejich oblíbená hospoda (asi funguje jako závodka PČR).

A tam zase pěkně ráno stojí přes celý chodník zásobování tak, že se sotva protáhnete, když chcete projít. A že se tam navážejí pěkně těžké sudy piva, tak chodník podle toho vypadá. Znáte to, takové ty dlaždice s překvapením po dešti.

A když takto parkují strážci pořádku, proč by měl někdo házet mince do nějakého parkomatu. To pak asi nadále budou analýzy magistrátu vykazovat čísla jako: reálná obsazenost 68 procent, placená obsazenost 28 procent.

Zdroj: Euro.cz

Foto: Profimedia.cz

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků