Jak upevnit značku

Nové předpisy nejen odstranily starý název „státní poznávací značka“ a nahradily ho pojmem „registrační značka“, ale stanovily její nový vzhled a také způsob upevnění.
Jak upevnit značku

Právě upevnění podle nového předpisu se ještě nevžilo a přetrvává letmé uchycení do nejrůznějších, zejména reklamních, podkladů. Policie začíná nově upevněné značky kontrolovat – takže jak to má být správně?

Hlavním smyslem úpravy je, aby se značky nedaly tak lehko sejmout, hlavně zloději. Tabulka tedy musí být umístěna takovým způsobem, aby nedošlo k její ztrátě. Pro upevnění je třeba použít nýtů nebo šroubů. Místo pro umístění nýtů nebo šroubů musí být voleno tak, aby části nýtů a šroubů, které zůstávají na povrchu tabulky registrační značky, nenarušily čitelnost registrační značky nebo nezměnily jednotlivé znaky registrační značky. Tyto části nýtů a šroubů musejí být povrchově upraveny tak, aby jejich barevné provedení bylo přibližně shodné s podkladem tabulky registrační značky.

Tabulka musí být na vozidlo umístěna přibližně vodorovně k vozovce. Na tabulku registrační značky ani do její těsné blízkosti nesmí být umístěny žádné nápisy nebo vyobrazení, které by narušily její čitelnost nebo rozlišovací schopnost. Tabulka registrační značky musí být s výjimkou mopedů, motocyklů a motorových tříkolek, umístěna vpředu a vzadu. Její místo je vpředu uprostřed nebo s výjimkou osobních vozidel vlevo a vzadu uprostřed nebo vlevo. Na přípojných vozidlech pouze vzadu uprostřed nebo vlevo. Vpředu musí být tabulka umístěna tak, aby její spodní hrana nebyla níže než 200 mm a vzadu níže než 300 mm od roviny vozovky. Horní hrana tabulky registrační značky umístěné na vozidle nesmí být výše než 1250 mm od roviny vozovky.

Moped, motocykl a motorová tříkolka jsou vybaveny pouze jednou tabulkou umístěnou vzadu uprostřed. Musí být umístěna kolmo nebo skloněná ne více než 30 stupňů vpřed a ne více než 15 stupňů vzad od roviny kolmé k podélné ose vozidla.

Z obecných předpisů je možná udělat výjimku, ale ta musí být schválena při registraci vozidla a zapsána do technického průkazu.

Tabulka pro jednorázové použití s omezenou platností musí být umístěna na vozidle jen vzadu. Nemusí to být v místě určeném pro umístění tabulky registrační značky a nemusí být osvětlena.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků