Jak upevnit značku

Nové předpisy nejen odstranily starý název „státní poznávací značka“ a nahradily ho pojmem „registrační značka“, ale stanovily její nový vzhled a také způsob upevnění.
Jak upevnit značku

Právě upevnění podle nového předpisu se ještě nevžilo a přetrvává letmé uchycení do nejrůznějších, zejména reklamních, podkladů. Policie začíná nově upevněné značky kontrolovat – takže jak to má být správně?

Hlavním smyslem úpravy je, aby se značky nedaly tak lehko sejmout, hlavně zloději. Tabulka tedy musí být umístěna takovým způsobem, aby nedošlo k její ztrátě. Pro upevnění je třeba použít nýtů nebo šroubů. Místo pro umístění nýtů nebo šroubů musí být voleno tak, aby části nýtů a šroubů, které zůstávají na povrchu tabulky registrační značky, nenarušily čitelnost registrační značky nebo nezměnily jednotlivé znaky registrační značky. Tyto části nýtů a šroubů musejí být povrchově upraveny tak, aby jejich barevné provedení bylo přibližně shodné s podkladem tabulky registrační značky.

Tabulka musí být na vozidlo umístěna přibližně vodorovně k vozovce. Na tabulku registrační značky ani do její těsné blízkosti nesmí být umístěny žádné nápisy nebo vyobrazení, které by narušily její čitelnost nebo rozlišovací schopnost. Tabulka registrační značky musí být s výjimkou mopedů, motocyklů a motorových tříkolek, umístěna vpředu a vzadu. Její místo je vpředu uprostřed nebo s výjimkou osobních vozidel vlevo a vzadu uprostřed nebo vlevo. Na přípojných vozidlech pouze vzadu uprostřed nebo vlevo. Vpředu musí být tabulka umístěna tak, aby její spodní hrana nebyla níže než 200 mm a vzadu níže než 300 mm od roviny vozovky. Horní hrana tabulky registrační značky umístěné na vozidle nesmí být výše než 1250 mm od roviny vozovky.

Moped, motocykl a motorová tříkolka jsou vybaveny pouze jednou tabulkou umístěnou vzadu uprostřed. Musí být umístěna kolmo nebo skloněná ne více než 30 stupňů vpřed a ne více než 15 stupňů vzad od roviny kolmé k podélné ose vozidla.

Z obecných předpisů je možná udělat výjimku, ale ta musí být schválena při registraci vozidla a zapsána do technického průkazu.

Tabulka pro jednorázové použití s omezenou platností musí být umístěna na vozidle jen vzadu. Nemusí to být v místě určeném pro umístění tabulky registrační značky a nemusí být osvětlena.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků