Největší problém elektromobilů si příliš neuvědomujeme. Následky bývají fatální

85 komentářů

Jan
27. listopadu • 9:14

To chceš... A pokud se to stane někde v podzemní garáži, už vidím, jak to bude technika zvedat na kontejner... Hříšně se pak nabízí myšlenka, pokud to je na volné ploše, vyprostit osoby, odklidit okolí a nechat to dohořet či zasypat pískem...

expert
27. listopadu • 8:51

Elektromobily jsou už teď slepá ulička. Budoucnost je ve vodíku. do 10 let se elektromobilita opustí. BMW, Toyota atd už to udělaly...jen pitomci to nevidí. chápu, že někdo hlt potřebje zaplatit zbytečnej vývoj

Kuk Vykuk
26. listopadu • 5:57

Smůla, skandál s rakouskou hořící Teslou a 50ti hasičema se nakoná. Tý Tesle po havárii do stromu nehořela baterka, ale něco jinýho. Takže celá ta mediální blamáž ukazuje jen na neschopnost a nezkušenost těch hasičů. Mimochodem u fotek ze zásahu jsou vidět asi jen 2 a ne 50. :-D;-):-P
Na fotce v článku je vidět, že baterie Tesly byla sice vystavena teplu, ale NEHOŘELA opakuji NEHOŘELA tudiž požár nevznikl od ní. Takže skandál se nekoná.
Ale o tom už nikdo z mediálních kokotů psát nebude. Té málo klikbajtový. B-]Ausgebrannter Tesla: Die Batterie war es nicht
https://t3n.de/news/ausgebrannter-tesla-... ...

JA-NE
25. listopadu • 11:24

Pracujem pre jednu nemenovanu japonsku znacku. Nedavno som bol na dvojdnovom skoleni v zahranici ohladom hybridnych systemov a litovych baterii. vsetci sme sa opat zhodli na tom, ze toto urcite nieje cesta a ochrana zivotneho prostriedia uz vobec nie.

Kuk Vykuk
26. listopadu • 6:02

Jo všichni odborníci v Nokii i Microsoftu se taky jednoznačně shodli že iPhone je úplná pičovina a že to nemá šanci na úspěch. Ha ha ha.
Už chápeš proč se vám říká dinosauři. :-D:-D:-D

JA-NE
26. listopadu • 12:02

ta znacka pre ktoru pracujem vyraba auta a nie mobily ;-)

vladimír
22. listopadu • 13:57

já bych to trochu doplnil"dnešních elektromobilů".

Derick
22. listopadu • 12:57

Vždyť je to zase busuness.....
Někdo odmávnul, že se budou dělat elektro auta,
tak se to snaží protlačit všude.
Teď se zjišťuje kolik to má potíží a problémů a co teď s tím.
Výmluvy že ekologie a čistota je nesmysl !
Pokud by byl problém v ekologii, tak ta auta už tady máme,
přeci plní normy euro 6 !!!!
Může rozjet vyšší výrobu aut na LPG, CNG !!!!!
V čem je sakra problém ? Proč se řeší vyřešené ?

Karel.
22. listopadu • 11:04

Přitom řešení je tak prosté, stačí uzákonit povinnost aby každé auto s baterkami tahalo za sebou kontejner s 11 000 litry vody a nakládacím ramenem o nosnosti 3 000 kg se zařazením soupravy mezi kamiony se všemi z toho plynoucími povinnostmi a omezeními a je vymalováno. ;-)

JA-NE
25. listopadu • 11:26

vodou to ale nezahasis

Pavel F.
23. listopadu • 18:26

A u klasických spalováků zase stačí uzákonit jeden pytel sorbentu v kufru. ;-)

iPace
22. listopadu • 10:27

"vysokonapěťové sítě vozu" "vysokonapěťový okruh vozu" co to je? to je nejaka specialita kterou ted na autorevue vynalezli?muzu se zeptat, kde se v nejakem elektromobilu nachazi neco "vysokonapěťové" , tak nejak si nejsem jistej jestli tam nekde je neco co ma vice nez 1000V, tedy to co se da nazvat "vysokonapěťové"

karel
24. listopadu • 15:29

V elektroautech je skuteřně vysoké napětí pro život nebezpečné.Je to z toho důvodu, že pohonná jednotka(elektromotor)by při napájení z baterií musel být konstruován na odběr proudu řádově stovek amper,takový motor by snad šlo vyrobit ovšem žádná zatím vyvinutá a používaná baterie takový proud dlouhodobě nevydrží a dojde k její zničení destrukcí. Proto byl zvolen kompromis malé napětí baterií cca100v aměnič plus motor na vysoké napětí.Díky použití měniče lze odběr z baterií udržet v rozumných mezích.Proto varování před nebezpečím úrazu vysokým napětím.

qwertz
22. listopadu • 10:36

Definice pojmu "vysoké napětí" je v automobilovém průmyslu jiná. Příslušný odkaz na definici již máte v předchozí diskuzi.

šofér
22. listopadu • 13:15

ta definice je blbost, VN je od 1000V. Malé napětí do 50 V a nízké napětí NN mezi tím. Nejdůležitější ovšem není ani tak napětí, ale proudy, které obvody protékají, a to bude ten háček. Stačí se kouknout na propojovací kabely.

qwertz
22. listopadu • 15:26

Další podobný komik...
https://en.wikipedia.org/wiki/High_voltage... Ta definice VN od 1000V se vztahuje na určitou oblast, a dokonce se může v různých zemích lišit.

iPace
22. listopadu • 17:43

jsme v Ceske Republice, jak se lisi VN v Ceske Republice u aut a v jinem odvetvi? pripominam ja pracuju pro Skoda Auto, a vysoka nepati se tu nepouziva ani u modelu iV

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel F.
7. prosince • 23:06

Pro automotive platí: ""High Voltage" means the classification of an electric component or circuit, if its working voltage is > 60 V and ≤ 1500 V DC or > 30 V and ≤ 1000 V AC root mean square (rms)."
Viz http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/... ...

qwertz
22. listopadu • 18:19

Jak jsem vám psal výše, definice VN větší než 1000V je platná v elektroenergetice (např. přenosová soustava). Existují i jiné ustálené a standardizované (v tomto případě dokonce celosvětově platné) definice, které za vysoké napětí považují už 60V.VN je sám o sobě prázdný termín, pokud zároveň neřeknete, podle jakého standardu jej používáte. Takže, když jste tu ten expert, můžete prosím odkázat na normu, definující VN v automotive? (když už chcete rozporovat mezinárodně platný standard)

Ďoďo
22. listopadu • 10:23
bzzz
22. listopadu • 11:43

Cerna kronika (At ziji duchove) hadr ;-)

iPace
22. listopadu • 10:29

vis o tom ze jen v Ceske Republice kazdy rok schori cca 2200 automobilu? budem vyzadovat aby o vsech psaly na autorevue, pekne kazde z tech aut vlastni clanek s rozborkou proc dane auto zacalo horet, a pekne s fotodikumentaci :-D

MM
22. listopadu • 12:54

Vždyť on sem dal jen odkazy na požáry tesel. Nic zásadního k tomu nepíše. Když hořela nová ferrari, tak toho taky byl plný tisk.

Ďoďo
22. listopadu • 11:09

Jazdí u vás 6 miliónov áut včetne autobusov, traktorov,motoriek,...a 14 ročný priemerný vek áut.80% sa vznieti pri autonehodach. Tesly sú relatívne nové autá, ktoré začnú horieť bez príčiny odparkovane. Koľko z tých 2000 požiarov ročne je samovznietenim odparkovaneho vozidla niekde v podzemnej garáži?Pravdepodobne ani jeden.

Ďoďo
22. listopadu • 9:27

Po sérii požiarov sa Tesla rozhodla podvodne aktualizovať softvér pod zámienkou bezpečnosti a zvýšenia životnosti batérií. Za chrbtom zákazníkov priskrtili batérie t.j. znížili dojazd.Takto sa vyhli opravam, alebo výmene batérií.Vedeli, že batérie sú vadne, ale napriek tomu nikoho neinformovali.

Benzín
23. listopadu • 13:22

Osobně si myslím, že tím zázračným SW snížili max napětí na članek a možná i omezili nabíjecí proud. To bude veškeré kouzlo. Proto pak také klesl i ten dojezd. Prostě hnali baterky až na doraz někam k 4,2V na článek, pro zisk co největší kapacity a takhle to dopadlo. Ten slabší článek v sérii jiných "povolil". Začal být přebíjen 4,3V-4,4V-4,5V.. s pyrotechnickými efekty a domino efektem se přidaly i ty okolní baterky. Po "opravě" pak logicky, po snížení maximálního nabíjecího napětí někam k/pod 4V (?), tak klesla celková i kapacita baterie článků. Je otázka, co už ty načaté články budou dělat a kolik skryté kapacity obsahovaly před SW updatem.

Joseph
24. listopadu • 13:14

A co snížený výkon (nižší proud z akumulátoru), kterému se divilo mnoho a mnoho majitelů těchto vozidel bez jakéhokoliv informování dotčených zákazníků? Je to jiné téma, ale z mého úhlu pohledu se jedná o změnu vlastností a chování vozidla a tudíž i o obvyklé Muskovo oblbování zákazníků a Tesla fanatiků. A po dotčení Muskova ega po poražení na trati konkurenčním modelem se s velkou pompou veřejně musel pochlubit a pochválit, že softwarovým upgradem navýšili výkon (dříve potichu omezený proud z akumulátoru).
Ubohost sama.
A záměrné ignorování fakt či jejich vytrhávání z kontextu považuji za totéž. Není Vám to povědomé? ;-)

Benzín
24. listopadu • 20:03

Nevím, jestli to vytrhávání z kontextu bylo na mě a co zde případně vytrhávám z kontextu??? Reaguji jen na základě svých elektrotechnických znalostí, na příspěvek nade mnou a popisuji jak pravděpodobně proběhla "oprava". Pokud se můj názor někoho dotýká, může jít brečet třeba na hybridy a nemusí to tady ani číst.
Jinou možnost, kromě výměny celé baterie s jiným zapojením ani vlastně neměli. Podle mě by zde, pro zachování původních vlastností (nab. proud, kapacita, životnost), muselo být zapojeno do série/paralelně o nějaký ten článek navíc. Evidentně zde přepískli nabíjecí proud, nebo napětí. Dle poklesu kapacity po updatu,to tipuji na napětí na článek. Stačí par desetin na článek, nebo chyba v balaneru, jestli tam vůbec je. Jedna-dvě nejslabší baterky selžou, ty ostatní začnou být přebíjeny a oheň je pod zadkem. Opravdu baterky Tesel jsem nepitval, ale základy nabíjení lionek jsou všude stejné. SW úprava nabíjecích/vybíjecích proudů, napětí je ta nejlevnější oprava a co na to zákazník? Na toho sere pes. Tak to už v tomto průmyslu předvedl i Volkswagen.

El Chapo
22. listopadu • 9:10

Já hořící auta nechám v klidu dohořet.
Na co plýtvat hašením jsou důležitější věci

Michal
24. listopadu • 8:51

Presne tak. Trebas hasit garaz, kde to auto hori :-D

Joe Doe
22. listopadu • 8:58

Lamborghini horia tak casto, ze sa do sprav uz ani nedostava. Teda, minimalne na autorevue.cz.

JK
22. listopadu • 9:25

Je to sice Ital, ale patří pod křídla neomylných. Tedy jak se říká "i mistr tesař se občas utne", ale proč o tom psát? Jo, to kdyby hořelo v Turíně, to by byl jinej materiál. ;-)

Majkl
22. listopadu • 8:48

Ne, že bych s článkem nesouhlasil, ale nadpis mi přijde silně zavádějící. Na složitější a celkově nákladnější a náročnější hašení elektromobilů se upozorňuje už několik let, to není žádná novinka, kterou by každý ignoroval.Na druhou stranu, chybí mi to b), kdy je potřeba říci, že elektromobily nehoří ani zdaleka tak často jako klasické spalovací vozy. Budeme-li se bavit o Tesle, jejíž fotka je hned jako ilustrační, k požáru dochází podle statistik zhruba jednou za 270 mil km, u klasických vozů každých 30 mil km.Takže ano, uhasit hořící elektromobil je náročnější, ale na druhou stranu k hoření nedochází ani zdaleka tak často jako u spalováků.

MM
22. listopadu • 9:34

Z jaké statistiky čerpáte? A hoří u těch spalováků taky zánovní vozy, nebo spíš staré vraky?

iPace
22. listopadu • 10:35

no nejvice do statistik budou prispivat sportovni znacky, kuprikladu nektere modely Porsche a Lamborghini meli dokonce vice nez 50% zahoreni vozu ne starsich nekolik tydnu, Porsche dokonce v novodobe hystorii 2 modely stahovalo od zakazniku, protoze hrozilo samovznicenijen tak pro predstavu, v CR rocne shori cca 2200 vozidel, a neni vyjimkou ze hori spise novejsi auta kde je mnohem slozitejsi elektronika, vetsina pozaru vozidel totiz vznika skraty v elektronice ;-) kdysi jsem sem daval video z D11 kde shorel kuprikladu novej Jaguer, ktery ten den byl vyzvednuty z autosalonu, najeto cca 100km, a pricinou byl skrat na elektroinstalaci v motorovem prostoru

statistika
23. listopadu • 11:58

Jedná se o 2200 vozidel a proto mezi nimi jsou zahrnuty i nákladní vozidla a vozidla poháněná elektřinou, tzn. třeba požáry tramvají, trolejbusů a kamionů. A tam budou asi příčiny velmi různorodé a proto je to obecně neporovnatelné.

Michal
24. listopadu • 8:50

Trolejbus a tramvaj jsou drazni vozidla.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
statistika
24. listopadu • 12:17

Existuje snad v požárních statistikách zvláštní kolonka po požáry drážních vozidel a zvláštní kolonka pro elektromobily, nebo jsou tato vozidla ve společné statistice s těmi ostatními?

Michal
22. listopadu • 22:53

2200 aut rocne v cr? Tedy to znamena, ze pri prumernem stari temer 15 let a poctu temer 5.8 milionu aut je to zavratnych 0.037% :-D

MM
22. listopadu • 12:52

Fajn a můžete tedy někdo dát odkaz z jakých statistik čerpáte?

qwertz
22. listopadu • 8:56

Srovnání čistě na km je zavádějící, vzhledem k dalším odlišným parametrům - např. průměrné stáří vozu. Až budou silnice plné 15 letých elektromobilů můžete srovnávat.

Joe Doe
22. listopadu • 8:55

A autor navyse tendencne hadze do rovnakeho vreca hybridy.

G
22. listopadu • 8:23

Zajímalo by mě, kde má to auto vysokonapěťové obvody?....:-D:-D:-D.
autorevue = odborníci
https://cs.wikipedia.org/wiki/Vysok%C3%A9_nap%C4%9... ...

mpolan
22. listopadu • 9:02

Pro místní experty je vše nad 12 V vysoké napětí. Jednou tu o soustavě na 48 V psali taky jako o vysokonapěťové.

qwertz
22. listopadu • 9:15

Co kdybyste se pánové nejdřív zamysleli, případně si udělali vlastní rešerši, než tady začnete urážet ostatní. Když pak nemáte pravdu, vypadáte jako naprostí idioti...Definice pojmu "vysoké napětí" pro automobilový průmysl je totiž odlišná od norem používaných např. elektroenergetice.""High Voltage" means the classification of an electric component or circuit, if its working voltage is > 60 V and ≤ 1500 V DC or > 30 V and ≤ 1000 V AC root mean square (rms)."http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/... ...

G
25. listopadu • 10:01

Ale copak, v našich normách si nic nenašel....viď. :-D
Můžeš zavolat na TIČR doufám že pro tebe budou dost fundovaní.

Josef Böhm
22. listopadu • 23:29

Hm... Výstupní napětí baterie u Tesly S (baterie 85 kWh) je 355 - 400 V, viz. např. https://elektrickevozy.cz/clanky/jak-to-ze-tesla-do... ...
a to už je docela dost, myslím.

.
22. listopadu • 17:40

Ono ani tak nejde o to, že by definice byla jiná pro automobilový průmysl jako spíše o to, že hoši si pletou pojmy používané v přenosové soustavě (NN, VN, VVN etc.), což je oblast, která je na auta zcela neaplikovatelná. Na auta se aplikují normy z oblasti bezpečnosti práce (kde se spíše používá pojem bezpečné/nebezpečné dotykové napětí) a z těchto norem vychází i automobilový průmysl. V autech stejně jako třeba v laboratoři nebo ve výrobní hale nebo nakonec v dětském pokoji se za bezpečné dotykové napětí většinou považuje 50-60 V stejnosměrných a 24-30 V střídavých při trvalém dotyku v běžných prostorách. Tyto hodnoty se liší v uvedeném rozmezí podle země či světadílu a z těchto hodnot vychází i autoprůmysl (ten si vzal tu nejnižší hodnotu 50V stejnosměrných).

G
25. listopadu • 10:23

Plést si BOZP která je dána vyhláškama a zákony s technickými normami....????

qwertz
22. listopadu • 8:22

Elektromobily jsou slepá větev. Nejsou ani ekologické, ani bezpečné, problémy s likvidací budou fatální. Jak ukazuje tento případ, výrobce není schopen zajistit řádnou likvidaci jednoho!!! kusu vozidla.Debilové v Eurosojuzu jsou sice schopni schválit cokoliv, i kdyby to odporovalo fyzice, nicméně výroba nafty z vody a CO2 se za pár let může dostat na eknomicky udržitelnou úroveň, a pak bude diesel:-D jasná volba...

k22
22. listopadu • 9:25

Před 120 lety byly stejné problémy se spalovacími motory,nebyly nezpečné, benzín hoří a kupují si to jen debilové. Rozumní a uvědomělí občané zůstávali u osvědčeného a ekologického koňského potahu...a navíc to ani neodporuje fyzice..

Joe Doe
22. listopadu • 10:29

Z jazykoveho hladiska je celkom vtipne pisat o horiacich elektromobiloch ako o nebezpecnej alternative aut so VZNETOVYM a ZAZIHOVYM motorom :)

Petr
22. listopadu • 14:41

To bys musel chápat, proč se jim tak říká. Kristovanoho, jak může být někdo tak tupý?!

bzzz
22. listopadu • 16:21

Tech (aktualnich) 5 minusu a vy jste zjevne tu slovni vsuvku/hricku nepochopili...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Joe Doe
22. listopadu • 18:41

Dakujem. Nezostava len zaplakat...

MM
22. listopadu • 18:08

Já ji pochopil a pobavila mne.

Petr
22. listopadu • 17:13

Ale prd slovni hricka.

MM
22. listopadu • 9:32

Super. Tak teď už jen počkat 120 let než se to vyřeší.

Tommy
22. listopadu • 11:25

Tak ještě, že Henry Ford nečekal, že...

Majkl
22. listopadu • 8:58

Už několikrát vyvrácený mýtus, stačí se podívat na výzumy. Ulehčím ti to, jeden z nich byl dokonce na auto.cz. (Dávám palec hore za tendenční titulek)
https://www.auto.cz/je-to-spocitane-tesla-mod... ...
V zemích, kde jsou ve výrobě elektřiny silně zastoupeny tepelné elektrárny, Tesla vypustí nepřímo téměř o polovinu méně emisí než srovnatelný spalovák (v tomto případě BMW).
Což jinak řečeno znamená, že v každé zemi, kde tolik nefrčí uhlí, ale naopak více obnovitelné zdroje, jsou elektromobily ještě šetrnější. :)Bezpečné - Tesla dle statistik havaruje cca 3x méně často než je celkový průměr nehodovosti v USA.Elektromobily jsou stále úspěšnější, jsou ekologičtější a mají dnes už dost pozitivních vlastností na to, aby se jich stále prodávalo více a více. Smiř se s tím, nic jiného ti nezbývá.

Libor
27. listopadu • 9:54

To že Tesla dle nějakých statistik havaruje 3x méně je krásná věc, ale kolikrát méně je taková Tesla zastoupena na silnicích, už nikde nikdo nepíše.
Kolik asi Tesel připadá na 1 000 000 aut se spalovacím motorem. Až bude jedna Tesla na jeden spalovák, pak se ohánějte statistikama o jejich dokonalosti.
To je úplně stejný jako dělat nárazový test elektroauta bez toho aby byl nastartovaný a pod proudem a pak tvrdit, že je bezpečnější než spalovcí auto, protože hořet nezačalo. Možná by se divili, kdyby se z těch zdeformovaných baterií začal odebírat proud.
Údělem crash testů není zjistit zda auto začne hořet nebo ne, ale zda z něj posádka vyleze celá.

Michal
23. listopadu • 18:48

Jj, jejich pozitivni vlastnosti, kdyz odectu nesetrnou vyrobu elektriny, nepripravenost prenosove soustavy, nerealnost nabijeni na sidlistich, prilis nizky dojezd, prilis dlouhy cas nabijeni, nemoznost vyresit nedostatek energie trebas v kolone, nebo kdyz budu nutne potrebovat vybite vozidlo pouzit, pouziti ropy na vyrobu plastu ze kterych vozidlo je, nemoznost uhaseni, drancovani rozvojovych zemi pro kobalt apod., je, ze se na ne daji ziskat dotace, ktere a radosti zaplatime vsichni z dani. Pockej, to neni pozitivni vlastnost. Hm.

Joseph
24. listopadu • 12:46

To je mi skoro až neuvěřitelné. Po dlouhé době a stovkách přečtených diskuzí jsem opět narazil na dalšího človíčka, co dokázal použít hlavu k vytvoření názoru a jehož myšlenka je hlubší, než povrchní, bezduché či zainteresované plácání.
Za největší slabinu EVéček považuji lithiové akumulátory. A Vámi zmíněné argumenty hned za ty další v řadě. Jenomže věřím na vývoj a jsem přesvědčený v pokrok. Bohužel však o něco méně již věřím ve zdravý rozum lidí, kteří mají toto směřování ve své moci. Dieselové motory jsem také odmítal a zavrhoval dlouhá léta, než jsem objevil kouzlo jejich efektivity na úkor například projevu. Pak jsem se oženil a přišel na to, že vlastně celý život je o určitých kompromisech a nic není jen černé nebo bílé. Musel jsem uznat, že naftové motory mají své místo pod sluncem, pro určité účely jsou v konkrétních podmínkách prostě nejlepší z toho, co máme k dispozici. Dnes s jedním takovým sám občas jezdím. Jsem velkým zastáncem maximální efektivity. Ačkoliv jsem se vždy považoval za petrolheada, musel jsem v poslední době toto označení přehodnotit. EVéčka jsou dle mého názoru naše budoucnost... Musí však projít dalším nutným vývojem (současných cca. 150 let zatím nestačilo), musíme přizpůsobit veškerou infrastrukturu a legislativu. A hlavně k tomu ke všemu nesmíme přistupovat tak striktně, jak se tomu v poslední době děje. I EVéčka mají pod sluncem své místo, ale nejsou nejvhodnější pro jakékoliv nebo prostě všechny účely, jak se nám fanatici a určité zájmové skupiny snaží vnutit. ...a já se nyní nazývám autíčkářem.
Nad koupí elektroauta sám zatím neuvažuji, není to pro mé/naše aktuální účely to nejvhodnější řešení. Vysoké pořizovací náklady a předpokládaný vývoj ceny elektrické energie mne také zrovna nepřesvědčily.

bzzz
24. listopadu • 20:43

EV samozrejme budoucnost nejsou. PALIVOVE CLANKY budou efektivnejsi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
G
25. listopadu • 10:30

Bohužel, z principu nemohou být nikdy efektivnější.
ale důležité je mít víru....:-)

Michal
22. listopadu • 22:46

Tesla havaruje 3x mene? To ma uz docela kvalitniho autopilota ;-)

Revizor
22. listopadu • 9:43

Jasně a studii zadalo sdružení teplárenské lobby. To je zajímavé, když dělali 10let zpět studii ve Velké Británii, na NOx, tak Chevy Volt měl emise, jak v té době jako 530d.

qwertz
22. listopadu • 9:06

Uspoříte polovinu neškodného a přirozeně se vyskytujícího CO2, který je sice skleníkový plyn, nicméně na jeho produkci se osobní doprava podílí téměř zanedbatelným podílem. O ekologických aspektech a produkce a likvidace elektroaut ani nemluvě.

kkk
22. listopadu • 15:07

Bydlím v Praze, a sodovkový plyn mě opravdu nevadí, co mě ale vadí je mix chemických látek co leze z výfuků těch stovek tísíc aut co po praze jezdí, a s klesající teplotou jsou hlavně studený dýzly fakt ranní lahůdka B-]

expat
22. listopadu • 15:38

Odstěhuj se na venkov. Jak prosté....:-))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kkk
22. listopadu • 16:09

Pokud se celá praha odstěhuje na venkov tak si moc nepomůžu co:-D

nikdo
22. listopadu • 22:28

Celá Praha by se měla vystěhovat na venkov ale do Zmbabwe. Je to tam samej zloděj a korytář.

Zdenda
1. března • 23:27

Naprostý souhlas. BM

Scarab
22. listopadu • 8:45

Problém je, že ty debily do Eurosojuzu jsme si zvolili sami - stačí se zpětně podívat na naše kandidátky do EP, kolik na nich bylo techniků (kteří by všechny z technického hlediska nesmysly) nikdy nepodpořili a kolik jich potom skutečně bylo do EP zvoleno!
A to je podle mne jádro problému, jak našeho, tak evropského - do parlamentů kandidují v 99% netechnicky vzdělaní lidé, kteří ve své pýše a nadutosti rozhodují stylem "poručíme větru dešti" a to i o problémech, kterým vůbec nerozumí.

Michal
22. listopadu • 22:44

Europarlament pouze schvaluje navrhy evropske komise. Jeji clenove jsou temer neodvolatelni a rozhodne jsme si je nevolili (jako plebs ani nemuzeme).

bzzz
23. listopadu • 12:26

Komisari pochazi z rad poslancu. Svou nominaci musi vicemene obhajit a nasledne byt schvaleni.

Michal
23. listopadu • 18:42

Ne nepochazi jen z rad poslancu a nejsou voleni lidem uz jen proto, ze lid nezastupuji (primo musi slibit, ze nebudou jednat v zajmu sve zeme)
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Evropská_komise

bzzz
22. listopadu • 8:57

Politik nemusi rozumet vsemu, natoz technice. Domaci i evropska politika je hlavne o lobovani - tzn. bud (bezhlave) prosazovani programu sve strany nebo stedre dotujici zajmove skupiny. A mimochodem, neni to jen o politicich. Staci se podivat, o jake studium je mezi lidma zajem nebo jak se stavi mladez k povinne matirite z matematiky nebo technickym predmetum obecne.

Laco
24. listopadu • 17:22

V této souvislosti si musíte uvědomit, že každý politik získává od svých voličů mandát k jejich zastupování. Bohužel, více než 90% politiků je přesvědčeno, že spolu s mandátem získali i patent na rozum, a to je to naše neštěstí.

Revizor
22. listopadu • 8:54

Promiň, ale neorientuješ se. Vůbec nevíš, jak funguje ep. Tím neříkám, že poslanci ep nejsou odtrženi od reality. Ale to ti naši ve Strakovce také.

Revizor
22. listopadu • 8:29

Jediná naděje je, že se podaří již brzy vyvinout jiné baterie. Jenže o těch slyšíme již deset let a stále nic. Další krok by mohlo být rozšíření lokálních atomových elektráren.

Revizor
22. listopadu • 8:04

Jaký problém? Teslu v Rakousku se podařilo uhasit již za 6 týdnů.

Kuk Vykuk
26. listopadu • 6:04

U Tesly v Rakousku vůbec nehořela baterka, takže o jakým hašení to mluvíš ty probléme. :-DB-]Ausgebrannter Tesla: Die Batterie war es nicht
https://t3n.de/news/ausgebrannter-tesla-... ...

Pavel
24. listopadu • 14:35

Co čekat od auta vozícího energii i 100 kWh, když takto hoří malá baterka v blbé koloběžce. https://www.facebook.com/watch/...
Blbé na tom je, že pokud se po havárce bloknou dveře (i zcela nepoškozené) tak než přijedou hasiči a odpojí si VN tak jste po kremaci. To soudruzi němečtí zelení drobně nedomysleli.

Doporučujeme

Články odjinud