Ono keď sa to začalo predávať, tak kúpiť to, ako nové asi naozaj nebolo najvýhodnejšie :D Ale na druhej strane, teraz sú to lacné jazdenky, čo ešte dobre poslúžia. Viem to, lebo som si takú kúpil minulý rok a vozí ma každý deň :) Za taký peniaz by som tak zachovalé auto, s takým rokom výroby a kilometrami (reálnymi) zohnal len ťažko. Takže za mňa je to už teraz dobré auto (samozrejme pre ľudí, čo nie sú rozmaznaní ;) )
Nevím, nevím jak to tu tak čtu zajímalo by mě zda se někdo svezl. Stačí zajít k nejbližšímu prodejci Škoda.
Kdo jezdil se 105 a nespěchá, kdo má vytrénované paže ze ŠKODY MTS, nebude překvapen. My ostatní dáme přednost vozidlům konkurečních značek, kteří v této třídě za stejný peníz jako Š Fabia poskytují daleko více. Né nedarmo po ukončení výroby Š Felicia poklesly f.Škoda -Auto tržby o 19% za 1/4 oproti loňsku.
Jo jo škůdka už není co bývalo. Levné a spolehlivé auto.
P.S. Mezi prodejci se Junioru přezdívá "Sociálka" proč asi?
No mam obavu, ze skor treba pochybovat o serioznosti autora tohoto clanku a nie redakcii SM. Rozhodne take prvky ako plato nad batozinovym priestorom a zamok na palivovej nadrzi nie su predsa luxus! Vzhladom k vyssej hmotnosti Fabie je absencia posilovaca dost nestastnym krokom. Pravdepodobne asi preto sa vyrobca uchylil k montazi 155 mm pneumatik. Urcite sa zhorsili jazdne vlastnosti. Kvalitny podvozok to urcite nezachrani. Pneumatiky su jednym z hlavnych urcujucich faktorov kvalitnych jazdnych vlastnosti.
Od cias Skody 105/120 sa mnohe zmenilo. Tempo na cestach je podsatne dynamickejsie a vyzaduje si moderne riesene vozy s nalezitym temperamentom. Asi nie som jediny ktoremu lezu na nervy cmudiace 120cinky ktore si to sinu dialnicou 70km/h a clovek sa o ne doslova podkyna! Nova Fabia Junior k nim nema asi daleko. Navyse velmi by ma zaujimalo, kolko vyrobca na Juniore usetril vyrobnych nakladov. Napriklad znizenim objemu motora podla mna neusetri nic, plato a zamok na nadrzi tak isto nestoji za rec. Urcite by to Skodovku stalo menej keby tieto prvky do vybavy zahrnula, ako motoristu ktory za to bude platit cenu priplatkovej vybavy.
Ja si myslim, ze Skoda tento model stiahne z ponuky. Je to otazka casu.
Škoda se neustále tluče v prsa, jaké bezpečné auto vytvořila. Ale vozidlo s akcelerací 0-100 za 22 vteřin je něco zoufalého. Za parametr bezpečnosti považuji i schopnost předjíždět alpoň náklaďáky jedoucí 80 km/h na rozumné vzdálenosti. Jakou vzdálenost potřebuje Fabie s olověnou prdelí(vždyť konkurence je o 100-250 kg lehčí), s Juniorem se musí jednat o vrcholně nebezpečný manévr(co kdyby ta předjížděná Avie trochu zrychlila?). Při nárazu je možná dobrá, ale musí k němu dojít?
Ackoli narazky autora tohoto clanku jsou opodstatnene, tak zaver neodpovida logice clanku jako celku. Stejne jako motorista, ktery, dle dikce autora, touzi pouze po premistovani z mista A do mista B, nepotrebuje osvetleni popelniku nebo seriditelny volant, tak stejne nevyzaduje ani lepsi jizdni vlastnosti, kterymi autor argumentuje. Felicie byla pro nenarocneho motoristu lepsi alternativou nez Fabie Junior, nebot nabizela vice vnitrniho prostoru a image vetsiho auta. A to, ze se Felicie dnes jiz nevyrabi neni dobry argument, vyrabet se mohla. Skodovka se ukoncenim vyroby Felicie, podle vlastnich slov, zbavila image vyrobce levnych vozu, pak tedy nechapu, proc vubec Juniora delaji. Odpovim - Skodovka vzdy vyhravala diky cene, dnes kvalitativne na konkurenci nestaci a cenove je jiz na stejne urovni. Jenze Junior je vykrik do tmy a uspechu Felicie na mistnim trhu jiz nemuze dosahnout...
Nedá se někde na internetu najít originál či kopie zmiňovaného článku ze SM? Neznáte jeho URL? Nemohu jej najít. Díky.
Vážený pane autore,
pokud byl Váš článek zveřejněn dnes, tedy 16.2.2002, myslím, že Váš článek je naprosto bezpředmětný. A navíc to vypadá, že jste placený Škodovkou, za to abyste SM napadl, neboť ta samá reakce na test Fabie Junior je uvedena ve světě motorů z tohoto týdne a autoři ve své odpovědi na ni svá tvrzení vysvětlují a opodstatňují.
Jinak ke kvalitě autorevue - články jsou tak akorát okopírovany z nějakých jiných zdrojů a číst testy na auta od redaktorů z mobilmanie... Myslím, že by se měli držet svých mobilů a hodnocení a testy aut nechat na odborních, kteří do této problematiky trochu vidí.
Domnívám se, že bude dobré, když své připomínky k AR zpřesníte, protože připomínky jsou vždy nejlepším nástrojem, jak časopis zlepšovat....
Potrefená husa ze SM se vždycky ozve
Zdravím redakci SM a více "povedených testů. Trabanta na vás!
Můžete mi jen stručně vysvětlit, co to mění na situaci?
Zdaravim autora, mozna ze uz asi pozde, ale mel bych taky jeden postreh, nedavno jsem plne nalozenyho juniora, predjel na dalnici do kopce s moji plne nalozenou skodou 125 a bylo na prvni pohled jasne zriti ze mu to fakt nejede!! Nevim ale litrovej motor na tak tezkej vuz je proste moooc malo!!!
Tleskam Svetu Motoru za odvahu napsat o Fabii pravdu. Vzhledem k tomu, ze Skodovka je nejvetsim inzerentem v ceskych motoristickych casopisech je to opravdu odvaha. Ve vetsine ostatnich platku se ty "vlezprdelni" slinty o Skodovkach skutecne nedaji cist. Jeste jednou potlesk pro SM.
myslim, že autorevue patří taky, pochvala, přetl jsem si zdejší testy octavií a textu o junioru a taky zrovna nejsou moc mirné... asi to bude tím, že junior je fakt nepovedené auto
vzpomeňte si na rok 1976....Škodovka přišla s řadou 742...motory stále vzadu, jen chladič dopředu a 12 litrů fridexu.
Modely 105S, 105L, 120L, 120LS (ale ten jen pro "známé")
Co byl model 105S?
Pevná skla v zadních dveřích, tachometr z dvanáctsettrosky, světlomety s obyčejnou žárovkou místo H4, hadrové přitahovače dveří, potahy z pytloviny, na podlaze guma.
nepřipadá vám to podobné jako Fabia Junior... že by v Boleslavi duly větry ze stále stejných zadků?
Každopádně, dnes je to větší ostuda.....
A na okraj, tenhle šílený nápad měli už před 14 lety s Favoritem ale pak z toho nějak sešlo a litrový motor v plechovce bez výbavy ven nepustili.
To je nejen ostuda, ale dalo by se to zfilmovat. Žádám tímto pana režiséra Trošku aby natočil další pokračování seriálu s názvem "Slunce, seno a Fabia Junior".
Fabia Junior je automobil ktory nemal nikdy vzniknut. Na seriozne auto je prilis okresana a na lacne prilis draha Naozaj Skoda sa zaoberat takym bastardom.
fabia junior je obrovska hanba, ktorou sa skoda prezentuje. zaujimalo by ma, ci sa toto auto dostalo vobec do predaja na nemeckom alebo inom trhu vyspelych krajin. odhliadnuc od odpudiveho dizajnu, je cele auto urcite navrhnute vysostne nevhodne - absentuje posilnovac riadenia a oproti o 200 kg lahsej felicii je to vyrazne poznat, 13" kolesa su uplnym vysmechom a 1.0 motor skutocne pre tak tazke auto nie je absolutne vhodnym pohodnnym ageratom.
ak pojde rodinka na dovolenku a cestou budu preliezat klukate horske masivy, asi sa budu musiet vyviezt na kopec po jednom alebo budu musiet juniora potlacit, pretoze to auto nema v 1.0MPI ziaden tah. Ten motor by vyhovoval, keby mala fabia polovicu svojej sucasnej hmotnosti.
a absencia vika batozinoveho priestoru, dveri odkladacej schranky pred vodicom ... urcite nie je hodna ceny 300.000 SKK!!! HANBA SKODOVKE!!!!
Tebe je hanba ty kokote, 1.2 MPI v Junior výbavě je pohoda, kdo to neřídil at se zdržuje komentáře a dál si jezdí starejma 105. S fabkou se to dá, při pakrováni se člověk natočí, ale jinak je živá a na dálnici v klidu na 170 vytáhne.Hovada co tu píšou že nepředjede kamion jsou asi uplně blbý.
Souhlasím s předešlým příspěvkem, taková zrůda raději neměla vůbec vzniknout. Škoda se asi chce opět etablovat jako producent primitivních vozidel. Kolik asi činily úspory výrobních nákladů? Podle mě nic ve vztahu k degradaci celkové užitné hodnotě auta.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.