Jak to bude dál s Maserati? Změna ve vedení a nová strategie

Mike Manley, současný šéf koncernu FCA, připravil revitalizační plán, který má upadající automobilku opět nastartovat.

Michael Manley, současný šéf koncernu FCA, již před nedávnem prohlásil, co je hlavní příčinou úpadku Maserati. Podle něj uškodilo automobilce s trojzubcem ve znaku spojení s automobilkou Alfa Romeo, což prý mělo vliv na samotné vnímání brandu, a také se prý Maserati začalo sledovat jako masový výrobce, čímž prostě není.

Italská automobilka navíc potřebuje nějaký nový model jako sůl. Kdysi na okruzích Formule 1 obávaná stáj má nyní v modelovém portfoliu SUV Levante, sedany Ghibli a Quattroporte a dvojici sportovních vozů GranTurismo a GranCabrio. A třeba takové GranTurismo se prodává již od roku 2007.

Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo

Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo

Kombinace těchto faktorů vyústila společně s normou WLTP v tragické prodeje. Původní plán byl prodat v roce 2018 75.000 vozidel. Ten se poté zkrátil na 50.000 a ani této mety se nedosáhlo. Maserati prodalo do srpna 2018 pouze 26.400 vozů.

Maserati tedy potřebuje revitalizaci a pokud možno pracovat se současnými modely. Manley proto již v říjnu minulého roku dosadil na pozici šéfa automobilky opět Haralda Westera, který v koncernu FCA pracoval do roku 2016, a dal mu za úkol nastolit nový řád v managementu a připravit nějaký revitalizační plán.

Opravdové retro! Italové pracují na reinkarnaci roadsterů Maserati

Opravdové retro! Italové pracují na reinkarnaci roadsterů Maserati

Wester dále najal i Jean-Phillipa Leloupa, šéfa Ferrari pro střední Evropu. Ten bude mít za úkol řídit nově vzniklou divizi Maserati Commercial, která bude operovat i v Severní Americe. Tento nový plán prý podle Manleyho přinese nějaké výraznější výsledky posledním čtvrtletí tohoto roku. Významný pokrok pro automobilku by však měl nastat již v polovině letoška.

Maserati se nedaří ani u nás. V loňském roce se prodalo pouze 68 kusů, jen o 8 více než Ferrari. Vidět skomírat legendární automobilku musí pálit nejednoho nadšence. Snad se Maserati podaří opět nastartovat a nepotká je stejný osud jako Lanciu.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 130 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků