Mike Manley, současný šéf koncernu FCA, připravil revitalizační plán, který má upadající automobilku opět nastartovat.
Michael Manley, současný šéf koncernu FCA, již před nedávnem prohlásil, co je hlavní příčinou úpadku Maserati. Podle něj uškodilo automobilce s trojzubcem ve znaku spojení s automobilkou Alfa Romeo, což prý mělo vliv na samotné vnímání brandu, a také se prý Maserati začalo sledovat jako masový výrobce, čímž prostě není.
Italská automobilka navíc potřebuje nějaký nový model jako sůl. Kdysi na okruzích Formule 1 obávaná stáj má nyní v modelovém portfoliu SUV Levante, sedany Ghibli a Quattroporte a dvojici sportovních vozů GranTurismo a GranCabrio. A třeba takové GranTurismo se prodává již od roku 2007.
Kombinace těchto faktorů vyústila společně s normou WLTP v tragické prodeje. Původní plán byl prodat v roce 2018 75.000 vozidel. Ten se poté zkrátil na 50.000 a ani této mety se nedosáhlo. Maserati prodalo do srpna 2018 pouze 26.400 vozů.
Maserati tedy potřebuje revitalizaci a pokud možno pracovat se současnými modely. Manley proto již v říjnu minulého roku dosadil na pozici šéfa automobilky opět Haralda Westera, který v koncernu FCA pracoval do roku 2016, a dal mu za úkol nastolit nový řád v managementu a připravit nějaký revitalizační plán.
Wester dále najal i Jean-Phillipa Leloupa, šéfa Ferrari pro střední Evropu. Ten bude mít za úkol řídit nově vzniklou divizi Maserati Commercial, která bude operovat i v Severní Americe. Tento nový plán prý podle Manleyho přinese nějaké výraznější výsledky posledním čtvrtletí tohoto roku. Významný pokrok pro automobilku by však měl nastat již v polovině letoška.
Maserati se nedaří ani u nás. V loňském roce se prodalo pouze 68 kusů, jen o 8 více než Ferrari. Vidět skomírat legendární automobilku musí pálit nejednoho nadšence. Snad se Maserati podaří opět nastartovat a nepotká je stejný osud jako Lanciu.