Jak to bude dál s Maserati? Změna ve vedení a nová strategie

Mike Manley, současný šéf koncernu FCA, připravil revitalizační plán, který má upadající automobilku opět nastartovat.

Michael Manley, současný šéf koncernu FCA, již před nedávnem prohlásil, co je hlavní příčinou úpadku Maserati. Podle něj uškodilo automobilce s trojzubcem ve znaku spojení s automobilkou Alfa Romeo, což prý mělo vliv na samotné vnímání brandu, a také se prý Maserati začalo sledovat jako masový výrobce, čímž prostě není.

Italská automobilka navíc potřebuje nějaký nový model jako sůl. Kdysi na okruzích Formule 1 obávaná stáj má nyní v modelovém portfoliu SUV Levante, sedany Ghibli a Quattroporte a dvojici sportovních vozů GranTurismo a GranCabrio. A třeba takové GranTurismo se prodává již od roku 2007.

Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo

Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo

Kombinace těchto faktorů vyústila společně s normou WLTP v tragické prodeje. Původní plán byl prodat v roce 2018 75.000 vozidel. Ten se poté zkrátil na 50.000 a ani této mety se nedosáhlo. Maserati prodalo do srpna 2018 pouze 26.400 vozů.

Maserati tedy potřebuje revitalizaci a pokud možno pracovat se současnými modely. Manley proto již v říjnu minulého roku dosadil na pozici šéfa automobilky opět Haralda Westera, který v koncernu FCA pracoval do roku 2016, a dal mu za úkol nastolit nový řád v managementu a připravit nějaký revitalizační plán.

Opravdové retro! Italové pracují na reinkarnaci roadsterů Maserati

Opravdové retro! Italové pracují na reinkarnaci roadsterů Maserati

Wester dále najal i Jean-Phillipa Leloupa, šéfa Ferrari pro střední Evropu. Ten bude mít za úkol řídit nově vzniklou divizi Maserati Commercial, která bude operovat i v Severní Americe. Tento nový plán prý podle Manleyho přinese nějaké výraznější výsledky posledním čtvrtletí tohoto roku. Významný pokrok pro automobilku by však měl nastat již v polovině letoška.

Maserati se nedaří ani u nás. V loňském roce se prodalo pouze 68 kusů, jen o 8 více než Ferrari. Vidět skomírat legendární automobilku musí pálit nejednoho nadšence. Snad se Maserati podaří opět nastartovat a nepotká je stejný osud jako Lanciu.

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

včera | Jan Mička | 60 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků