Dobrý den, ještě něco jsem se k tomu dočetl tady: https://www.dopravniznaceni.com/predjizdeni... Kromě míst, kde je předjíždění zakázáno zákonem obecně (například přechody pro chodce, křižovatky, železniční přejezdy atd.) jsou na silnicích úseky, kde se nesmí předjíždět z důvodu nepřehlednosti dopravní situace, nebo tam, kde dochází k častým střetům předjíždějících dopravních prostředků.
Tak tedy i já se pridam k diskusi okolo prevodovek. Mel jsem moznost jezdit s nekolika automaty. Od Golfa 1,6 r.v. 1992 az po moderni velike Ameriky. Sam vsak uz deset let jezdim s manualem a mam nasledujici zkusenost. S automatem je jizda pohodova, klidna a, kdyz se s nimi clovek nauci jezdit, paradoxne na zatackovych tratich mate pocit rychlejsi jizdy. Zvlaste pri zrychlovani ne vyjezdech. Je to asi zpusobeno tim, ze zatah je delsi a plynulejsi. Stopky by ale asi prozradily, ze ta akcelerace je prece jen pomalejsi, nez s manualem. Clovek s manualem totiz pri sportovni jizde vetsinou podradi na nizsi prevodovy stupen a ma tak po ruce nejvetsi vykon i tocivy moment hned. A ty prvni desetinky to nakonec cele ovlivni.
Na automat je potreba mit predevsim vykon. Jako minimum se mi jevi benzinove motory urcite nad 2,5 litru, nejlepsi byl ctyrlitr v chevroletu. Dal je potreba mit pripravenou penezenku. Laboratorni vysledky u novych aut (viz Audi) sice uvadi s automatem nizsi spotrebu, ale v praxi se to zatim vzdy jevi opacne.
Ale urcite jsou moderni automaty kvalitni a pro cloveka, ktery vyznava pohodovou jizdu je to dobra volba.
Měl jsem ve firmě k užívání současně (=střídavě) k dispozici VW Sharan VR6 s manuální převodovkou a totéž s automatem. Jen pro doplnění uvádím, že jde o poměrně těžký MPV s motorem, 2,8 o výkonu 174koní neboli 128 kW a točivým momentem se slušným maximem 240Nm ale poměrně vysoko až kolem 4000 otáček. S manuální verzí jsem najezdil asi 70 000km, s automatem asi 80 000km po silnicích všeho druhu. Rozdíl dramatický. Manuální verze - dravá štika, ochotná zrychlovat kdykoli, optimum kolem 160km/h, maximum 215km/h, spotřeba při rozumné jízdě 9l, při ostré 12l, město 13l/100km. Automat udělal z tohoto jinak enormě příjemného auta žravého lenocha. Maximum 190km/h, ochota zrychlovat od 120km/h už skoro žádná, spotřeba normál 13, svižná jízda 17, rychlá a město 19. Pokud bych nepotřeboval pravou ruku volnou pro práci se spolujezdkyní, rozhodně bych nikdy do automatu nešel.
Panove, to co tady ctu to je zase neco tak at to jeste trosku rozvirim, pridam i svoji trochu do mlyna.
Automat je dle meho nazoru opravdu nejlepsi variantou pro silnicni provoz. Jeho nedostatky jsou bohuzel zretelne. Svym zpusobem horsi akcelerace, vyssi spotreba,... ale dnesni automaty (ne ze by ty drivejsi ne) jsou tak propracovane, ze je s nimi radost jezdit. Snima vas kontakt s plynem a tim vyhodnocuje jak a kdy co radit - cili jsem tim chtel rict, ze si zaradis co chces. Jezdil jsem v Exploreru, Pajeru a spouste osobaku a vzdy me automat nadchl.
Nelze odsuzovat priznivce manualu. Mam taky chvilky, kdy si rad zaradim, ale pomerove se potrebuju vic nekam dopravit nez si zablbnout, na to mam motorku. normalni 125 aprilii s kitem edice Tetsuya harada - to se vyblbnete.
Jak kdosi pise, ze muze z fleku jezdit rally, ze na to ma, mu doporucim, at si to pan mistr zkusi jezdit podle not a rychle. Je to jako kdyz presednes z babety na ledovou plochou drahu (a vim o cem mluvim). Rally i okruhy i jine moto sporty jsou otevreny kazdemu.
A jeste jednu drobnost. Dalsi prispevek byl o tom, ze zavodnici jsou neco jako banda lumpu, kteri jsou na silnici nebezpecni. Pak je ale velmi zajimavy, ze civilni auta techto lidi jsou napr. Oktavka 90koni disl, Mondeo 2,0 automat, fokus disl...... a muzu pokracovat. Tito lidi vam totiz uplne kaslou na nejaky zavodeni na silnici. Spousta jich totiz moc dobre vi, jake jsou hranice bezpecne jizdy, co je to adheze a zazili si taky par karambolu a nemaji tudiz potrebu se predvadet nekde na silnici.
Ti co jezdi jako s kradenym jsou "vidlaci" se "vytuněnyma" Kadetama a bavorackama r.v. 1976, kteri mysli, ze radi nejrychleji na svete.
to frajer, co radi rychleji jako schumacher: mam pro tebe nabidku. V garazi mi lezi sestistupnovej manual se samosvorem, petku a sestku radis bez spojky.
... reakce na výše napsaný článek. Ten článek MÁ své opodstatnění, už jen proto, že drtivá většina běžné populace skutečně neví, jak s autem zacházet tak, aby neohrožovali jiné. Pokud zabijou jen sebe, je mi to šumafuck.
Druhé co mne na reakcích vyděsilo, je to, že ste se u svých poznámek a výhodách a nevýhodách Vámi všemi popisovaných automatů, neautomatů atakdále. Mam pocit, že se tady sešla banda zabedněnců v kombinaci se závodníky (čestné vyjímky odpustí - ale moc jich tu není). A to je zrovna kombinace, která nemá na silnici CO DĚLAT. Myslím pánové (po přečtení Vašich názorů), že nejste schopni a ochotni připouštět argumenty ostatních, a že do jednoho si pletete silnici se závodní drahou. A TIM PÁDEM ZAPOMÍNÁTE NA TO HLAVNÍ - SILNICE TU NENÍ PRO UKOJENÍ OSOBNÍCH VÁŠNÍ, ALE PRO TO, ABY VÁS DOPRAVILA NA MÍSTO URČENÍ. BEZ TOHO, ŽE BYSTE SVÝM JEDNÁNÍM NA VOZOVCE OHROŽOVALI TY OSTATNÍ. JAK PRAVÍ KLASIK - NO NAZDAR HODINY NĚKOHO TAKOVÉHO POTKAT.
Jen tak na okraj - automat, nebo řazení. Jezdil jsem v obém, automat má svá pro, "klasika" má svá pro. Ale přesto, že mam cirka 400000 za volantem si nedovolím striktně tvrdit, že jedno lepší druhého. Mluví se tu o požitku z jízdy o pohodlí a tak. Pro mne je požitek, když jedu z Plzně do Brna a nepotkám pilota Čkalova. V posledních 5-ti letech se mi tohle přání nesplnilo a čtouce zdejší příspěvky, hodně dlouho nesplní...
No jo ten člověk zjevně nikdy s automatem nejel, maximálně se svezl s někým. Sám bud žádné auto nemá, nebo si koupil předraženou Felicii a tvrdí že manual je nejlepší...
kolik km si najel s automatem ?
Zdá se, že ani Miloš ani Rejpal moc km s automatem nenajezdili (tipuji to tak na 0 km). Jinak by totiž nemohli psát to co píší. Jestliže někdo jezdí s automatickou převodovkou neznamená to, že je špatný nebo néněcený řidič.
Zvláště komické mi připadají názory Miloše, který vpodstatě říká, že na řízení auta je jen jedna těžká věc - řadit na manuální převodovce.
Myslim, ze jsem to vysvetlil dostatecne jasne. Patrne mas automat a branis se tomu, ze neumis ridit. To je bezna lidska reakce, neprekvapuje me.
S automatem jsem najezdil par tisic km, kdyz nebylo jineho zbyti a velmi jsem se za to stydel. Spickovemu ridici nemuze cinit jizda s automatem zadne poteseni.
Milosi, ja mam najazdenych s manualom 98% km, takze nemusim obhajovat automat. Trvam na tom, ze pro soutezaka je to trest. Komu koluje v zilach sportovni krev, ten musi nad automatem ohrnout nos. takze ak to dam dokopy s tvojim prvym prispevkom, kto nema sportovu krv, nevie jazdit a ma ist do autoskoly? odkaz spravcovi stranky: nejde spravit, aby bol novy prispevok vzdy uplne dole? takto je to nahovno, medzi prispevkami hladat nove :(
Jen na vysvetlenou: Mam najeto cca 750 000 km, 50:50 - automat : manual. Mimo bežný provoz mám za sebou také 5 sezón rally. Přesto říkám, že do běžného provozu je automat tím nejlepším resenim a nepripada mi, ze bych neumel ridit.
Milosi, bud konkretni a napis presne typ auta ve kterem jsi mel automatiku. (model, vykon, typ automatu, rok vyroby)
Najezdil jsem uz pres milion kilometru, z toho automatem opravdu jen par tisic (tak 10-20). Nejvice jich bylo v BMW 528, rok vyroby nevim, ale byl to ten predchozi model. Jinak jsem jel treba take v Nissanu Micra s N-CVT, v Dodge Caravan, v Opelu Omega, na vse si nevzpomenu, ale nebylo jich malo
Moje vytky ale nejsou mireny k nejake konkretni automaticke prevodovce. Ten styl jezdeni, jaky se s automatem da uplatnovat, me desi. Trvam na tom, ze pro soutezaka je to trest. Komu koluje v zilach sportovni krev, ten musi nad automatem ohrnout nos. Ze jezdis rallye me moc nebere. To mohu zitra zacit jezdit taky, neni to nejaka uzavrena soutez pro echt machry.
Automat bude vždy pomalejší než manuál a to z následující důvodů:
1. Vzhledem k tomu, že drtivá většina má 4st automat tak je logicky jinak odstupnovany nez 5. st manual.
2. U automatu je tzv. hydromechanický omezovač točivého momentu, což je něco na způsob spojky v manuálu. Ten při rozjezdu prokluzuje a až při posledním rychlostním stupni se převodovka napevno spojí s motorem (tvz. OverDrive, na automatu označeno jako písmeno "D" ve velkém "O"). Omezovač toč. momentu. je samozřejmě seřízen tak aby byla zaručena co nejdelší životnost motoru a hnaných částí soustrojí. Ne jako u manuálu vytočit motor a prudce spustit spojku. (chudák všechno v motoru a kolem). To tedy k papírovému zrychlení z 0 na 100 km/hod
3. Co se týče podřazování tak je automat rychlejší a to docela o dost, při řazení nahoru je pro zaručení pohodlí posádky pomalejší, nicméně asi stejně rychlé jako cestovní řazení běžného řidiče avšak více komfortní, auto se jen "přelije" do další rychlostí bez škubnutí. Automat vždy při prudké akceleraci najde ten nejvhodnější poměr k rychlosti a k otáčkám. Bez ztráty otáček podřadí a auto vyrazí v před, pokud se jedná o rizikovější předjíždění je vhodné funkci OD vyřadit, nebo přepnout volič do programu "3" u modernějších do režimu "S" .
4. Až najedete s automatem tícíce km tak teprve můžete něco psát. Prehistorický způsob řazení v manuálu, který se nezměnil 100let let se už naštěstí odsouvá pomalu do propadliště dějin a zastupují ho moderní automatické převodovky s man. řazením. což je asi nejlepší varianta.
Konecne nekdo, kdo tomu fakt rozumi...
ad 1) - hele a jak by teda vyslo srovnani petistupnovyho automatu s petistupnovym manualem? podle vseho je automat i v tomhle pripade pomalejsi, ne?
ad 3) - pri beznym podrazovani asi jo, ale kick-down ma i u modernich prevodovek prodlevu, a to docela znacnou (samozrejme ze ne 5 sekund, ale cejtit to je), co se tyce razeni nahoru - jednoznacnej souhlas, je komfortni.
ad 4) - automat s manualnim razenim - tim myslis moznost manualni volby jednotlivych rychlostnich stupnu nebo elektronicky ovladanou spojku (napr. Selespeed u Alfy)?
4) Alfa ma jinej system (mam dojem ze to ted nove dela i mercedes u sportcoupe), jedna se totiz o vicemene manualni prevodovku, nebo lepe o prevodovku s rucnim razenim, ktera ma ale elektronicky ovladanou spojku. Neztracit teda "pomalsot" ustroji automatu, protoze prevodovka je furt manualni, mas moznost sekvencniho razeni (u automatu se jedna o manualni volbu prevodoveho stupne, coz nema se sekvenci v pravym slova smyslu nic spolecnyho). Ale i tak jsem cet, ze to ma svy mouchy, ze je to sice smerem dolu dooost rychly (dava si i mezyplyny), ale nahoru je to udajne vecnost, protoze tam znacne chybi ta plynulost a cit, kterej davkujes pedalem spojky.
O ty prevodovce VW resp. audi - multitronic jsem taky cet ve vice casacich a nikde to moc nechvalili, prej je to hlucny a moc to nejde, tak nevim. Vim ze to mela i Micra CVT a vubec je tech bezstupnovejch variatoru dost, ale s zadnym jsem zatim nejel, tak nevim.
T.
rejpal myslim myslim ze ace ti to vysvetlil velmi dobre. u normalneho noveho automatu, tym myslim aj nove 4stupnove, ziadne "prodlevy" niesu, stlacis naplno plyn, on hned podradi. co sa tyka prevodovky u alfy, ak mas na mysli selespeed, tak s tym jazdil kamarat a povedal, ze je to hrozne pomale...ja som jazdil s automatom u alfy166 a citroenu c5, u alfy to radilo rychlejsie, ale ten automat je blby, citroen radi pomalsie (nieje to sportove auto) ale zato aspon pekne poslucha.
Kdo si do auta koupi automat je pro me menecenny ridic. Ja vim, da se tomu oponovat pohodlim, ale tomu ja nerozumim. Slapat jenom na brzdu a na plyn, to neni zadne umeni.
Nekdo take muze rici, ze ve formuli 1 (v rallye atd.) maji dneska vsichni sekvenci razeni bez nutnosti mackat a spojku a asi to nebudou menecenni ridici. Hmm, to asi nebudou, ale zde je to dano tim, ze se elektronicke razeni pilovalo tak dlouho, az ho nekdo udelal takove, ze preradi o 4 setiny sekundy rychleji nez Schumacher a tudiz duvody jsou pouze "dynamicke". A vzajmu zrychlovani vozu se holt musi nejake te staroskolske noblese ustoupit.
Ale zadna seriove vyrabena automaticka ci sekvencni poloautomaticka prevodovka nepreradi rychleji nez ja (a myslim, ze i vetsina normalnich ridicu), takze nemam duvod si ji do auta kupovat.
Automat je proste pro blbce, kteri se nikdy nenaucili radit (jak ostre, to jiste vyvola nejake nepekne reakce. Lec pravdive, bohuzel). Za dobreho ridice nepovazuji nikoho, kdo nedokaze podrazovat s presnymi meziplyny (+/- 100 otacek) a to i pri brzdeni.
A kdo si chysta otazku: A jak mackas tri pedaly najednou?, tak ten at uz radeji nikdy za volant neuseda...
Takze hodte automaty z okna a vratte se zpatky do autoskoly. Jen ne do te, kde vam reknou, ze do kopce se zasadne rozjizdime za pomoci rucni brzdy, ze pri razeni dolu si nechame trochu proklouznout spojku, ze v nakladaku si daleko pred krizovatkou s meziplynem podradime, abychom pak mohli brzdit atd.
milos, myslim ze si nepochopil zmysel automatu. automat je na to, aby bolo jazdenie este pohodlnejsie. niekomu staci k pohodliu dobre sedadlo a klima, niekto ma rad aj automat, iny potrebuje 500w hudobnu aparaturu. ja tiez radsej jazdim s manualom, je to vacsia zabava. lebo mna bavi jazdit. lenze musis si uvedomit, ze existuju ludia, ktori sedia za volantom viac, ako ich to bavi. napr moj otec. on sa nevozi preto, lebo sa mu to paci, on to berie ako nutnost ist z jedneho miesta na druhe. a ked ides po meste a stojis v zapche, mat automat je naozaj prijemne. samozrejme mozes oponovat, ze ma mat osobneho vodica. otec vodica mal, a uz nema. dovody vie on, urcite k nim patria aj financne.takze podla mna robis chybu, ked odsudzujes toho, kto ma automat. niekoho proste jazdit nebavi. btw ja stlacam 3 pedale naraz len ked idem na chrobaku a chce mi zdochut motor :)
Jiz v mem prvnim prispevku jsem psal, ze takovemu argumentu nerozumim. Proste nerespektuji jako dobreho ridice nekoho, kdo si rizeni nechce venovat vsechen svuj psychicky i fyzicky potencial. Myslim, ze to je za volantem potreba.
Jasne, ty mas ve svem jasno. Kdo ma automat je menecenny, kdo ma diesel je kreten a idiot, jasne kluku, uklidni se, dej si studenou sprchu a dej bacha at na pristi hodinu neprijdes po zvoneni ... pani ucitelka by se mohla zlobit.
Dik Vio, ja mel pocit, ze jsem jedinej, kdo "panu Vsechnojemijasny" dokaze odporovat. Puvodne jsem mel pocit, ze Milos je clovek, ktery ma neco za sebou a umi tolerovat ostatni, ale od jisty doby zjistuju, ze je to malej ukrivdenej hlupak, ktery vsechno a vsechny odsuzuje a nejspis travi vetsinu casu tim, jak si namlouva, jak je skvelej. Je mi ho lito.
V Evropanech se nevyznam , takže nemohu posoudit typ řazení u Alfičky a ani u MB. Zatím co mám informace tak u Alfičky sem si vždycky myslel, že je to automat s manualní volbou stupnů a u MB C classe coupe sport sem si to myslel taky, protože otec si ho chtěl koupit (když zjistil že na něj musí 6 měsíců čekat tak to vzdal), takže nevím a do spekulací se pouštět nebudu, protože prostě nevím
ace, este som chcel, ze u alfy aj u citroenu je uz 3.prevod bez preklzu.
1) vždy bude pomalejší, to právě kvůli měniči. Nicméně udaj pro zrychleni z 0 na 100 je poměrně zavádející. Protože automat se snaží o co nejmenší ráz na hnací ústrojí, což platí při rozjezdu z 0 km/hod, kdežto s manuálem vytočíš motor a prudce připojíš spojku, což má za následek 100% využití výkonu, ale i značné namáhaní částí pohonu. Mnohem přesnější by bylo měření zrychlení třeba ze 60 na 120 Km/hod.
2. Já nevím ani u Chryslera ktereho jsem vlastnil a ani u Cadillaca které vlastním ted nemám vůbec žádný pocit nějakého zpoždění, asi to jo zvykem a prostě s tím automaticky počítám a nečiní mi to žádné potíže. Pravda je že z logiky věci si musí automat spočítat v závislosti na rychlosti a otáčkách o kolik má zařadit. Což mu zabere čas. Ale jak jsem uváděl nijak mi to nepřipadá. Pro kteří s tím mají problem tak at si udelaji kickdown než vyjedou z řady. Nicméně já si vyberu okamžik na předjíždění a už při vyjíždění mám pedál v požadované poloze a tedy při zahájení faktického přejíždění mám dávno podřazeno. Ale opravdu nevím, nikdy jsem žádný problém nezaregistroval. Jen snad trvá řázení o 2 tupně déle, protože podřazuje po jednou stupni a ne rovnou, ale o jeden je to alepon v mém připadě mžik.
4. s Alfou nemám zkušenost, ale předokládám že to funguje stejně jako u Chryslera 300M, kdy se volič přepne z "OD" na "+" a "-" potom rozhodování o řazení převezme řidič (mimo nesmyslné zacházení, jako je přetáčení, nebo zařazení prvního stupně při 150 km/hod atd). Samotné řazení poté není podobné manuálu, ale automatu s programem "3" nebo "S" tedy sport. Auto se poté logicky "nepřelije" do vyšší rychlosti, ale naopak řadí logicky co nejrychleji to jde. Výhodou je to na dálnicích kdy se předejde např. zbytečnému podřazování a řazení nahoru v kopci. Nebo pro sportovněji založené řidiče, kteří ale chtějí ve městě pohodu a komfort. Tyto převodovky fungují na stejném principu. Jiné je to u VW kde mají k dispozici asi nejlepší automat současnosti. Ten je plně bezestupnový a převod se mění dynamicky v závislosti na potřebě. Manuální řazení je u této převodovky udělano tak, že jsou definovány virtuální převody, ty si potom řidič manuálně volí. Je to super a doufám, že to začnou dělat i jiné automobilky než koncern VW
Opominu-li predchozi prispevky tykajici se permanentniho blikani, a ktere maji samozrejme pravdu (narozdil od autora clanku), dovolil bych si jeste nesouhlasit s tim, ze vyhodu maji ridici s automatem. U opravdu silnejch aut asi mozna jo, ale primy razeni bylo vzdycky rychlejsi. Kick-down u automatu ma docela prodlevu a to plati i u novejch prevodovek i kdyz se to samozrejme zlepsuje. Misto toho aby autor ucil ridice blikat a koukat do zrcatka, tak by moh mozna zminit (kdyz uz teda chce poucovat na takhle elementarni urovni), ze je treba lepsi si i u automatu (pokud to umoznuje) manualne odradit (sekvenci) na optimalni rychlostni stupen. S tvrzenim, ze kick-down u automatu je lepsi nez rucni odrazeni u manualni prevodovky nesouhlasim.
Nechci nikterak shazovat snahu o zvyseni bezpecnosti na silnici, ale tenhle clanke mi pripada jak pro debily (autor promine), ty vrahouni, ktery agresivne a nebezpecne predjizdej timhle asi slusnymu chovani nenaucite a slusnej clovek, kterej jezdi opatrne povazuje tyhle ukony za samozrejmy a mel by s nima vyjit z autoskoly. Pokud je to urceny absolutnim zacatecnikum stejne pochybuju, ze by si to v tom pripade byli schopny predstavit takhle teoreticky.
tesim se na dalsi clanek, treba typu: Jak spravne nastupovat do auta, jak spravne startovat, jak spravne stirat steracema (vyzdvuhnout zejmena dulezitost steracu za deste ), jak spravne troubit atd.
Hodne zdaru...
P.S. Uz jsem to psal sefredaktorovi jednou - premejslejte co sem davate za clanky.Vim, ze vas auta bavej, ale tohle nema ze zurnalistikou nic spolecnyho... ((
Zdravim Rejpala.. když už se neodvažujete podepsat - mate asi v těle méně cti, než autoři tohoto serveru, tak aspon krittizujte vecne. Nevim kolik km jste najel s automatem, ja uz 10 let jezdim s automatem ... mel jsme jak corsu s autorem, tak astru (136 ks) s automatem, a ted jezdnim omegou 3.0 Automat. Musim rici, že jsme skuseli s kolegou, ktery ma astru nanual ruzne ptakoviny, ale vzdy vysel automat lip. A vite proc?? - to proto, že nikdo z nás není Triner, aby to na "H" odradil tak rychle. Navic druha vyhoda u automatu je v tom, ze se starate jen o volant... i kdyby mel automat prodlevu, tak je rozhodne mensi nez ktery postrebujete na to, aby jste se dosal rukou na radici paku.
Clánek je hodně urcen zacatecnikum, to je videt, ale nevidim na tom nic spatneho. Pokud jde o ty blinkry, tak si myslim, ze autorom mel uvest, ze jeho doporuceni neni v souladu se zahony, i kdyz v nich neni napsane kolikrat má bliknout..., ale mozna by nebylo spatne kdyby se tato uprava do predpisu vratila - to stale blikani...
Myslím si, že Autorevue ma zatím ten nejlepší obsah. Je tu dobré zpravodajství, libí se mi i Život řidiče, kvituju, ze tu neni moc sportu, a pochlobovacne testy.
Vsem co se autorevue nelibi bych doporucil, aby jste se prihlasili jako redaktori a zkusili neco napsat (urcite dostanete i penize). Narozdil od většiny kritiku vim jak tezke je psat clanky a jak tezke je sehnat dobre autory.
Pracoval jsem totiz jako automobilovy redaktor - sefredaktor v Belgii a na Slovensku. Takze celkem dobre vim o cem mluvim...
Dobre, dobre, dobre. Kritizovat se nesmi, diskuze totiz neni proto, aby se zde prezentovaly vlastni nazory. Je videt, ze jste na slovensku stravil zrejme vice casu, nez je zdravo...
ad automat vs. manual) - vase zkusenosti jsou zrejme bezbrehe, presto se odvazim nastinit modelouv situaci, ktera (ver never) prameni rovnez ze zkusenosti. Jedu za kamionem, jsem rozhodnutej, ze ho budu predjizdet, nechavam si optimalni odstup a odrazuju na nizsi stupen, abych pekne cejtil, ze je motor v optimalnich otackach a ze staci jen zmacknout plyn a trada, jakmile se silnice uvolni jdu na vec, a uz mam predtim vsechno pripraveny. U automatu (pokud si teda predem neodradim sekvenci) jedu za kamionem, vim, ze ho budu predjizdet, ale motor furt bezi na nizsi otacky a v momente, ze se silnice uvolni, tak dam teda kick-down a zacinam predjizdet, automatu trva, nez si to prebere a ne ze ne, to byste mel jako sefredaktor vedet, pak samozrejme vystreli dobredu, ale to az v momente, kdy sem to mel s manualme davno pripraveny.
Jedinej okamzik, kdy je automat rychlejsi je (mozna) pri rozjezdu, tam zaradi urcite rychlejc nez drtiva vetsina populac s manualem, ale v elasticite je v nevyhode.
Otazka pro vas, sefredaktore: Jak by teda bylo mozny, ze i vyrobci (vetsinou - napr. mercedesy s novejma automatama jsou nekdy rychlejsi) uvadeji pro automat pomalejsi zrychleni z 0 na 100 km/h, a vychazi i hure z mereni elasticity. Proc? Kdyz rikate (a vy to fakt musite vedet), ze je automat jednoznacne lepsi.
ad testy) - ty vazne nejsou "pochlubovacne" - podivejte se treba na test autoradia SONY, nebo na Passat ci Mondeo. Pokud jste zurnalista jak uvadite, tak vas omlouva snad jedine to, ze jste tyhle testy necetl, protoze i naprostej laik jako ja pozna jak straslive jsou nekompetentni.
Zdar a silu (budete ji potrebovat, avyste na tenhle rejpavej mejl odpovedel jeste rejpavejc a hlaven abyste si racionalne obhajil tu blbost s tim, ze je automat rychlejsi... pokud to teda nemerite na vasich stopkach PRIM )
Tomas "Rejpal" Blaha, Praha 7
rejpal, problem nieje nikde inde, len v tebe. vidno, ze si automatu neporozumel. s automatom sa totiz da dohodnut, lenze on vie co chces len vtedy, ak mu to das vediet, a davas mu to vediet cez akcelerator. priklad tvojho prebiehania - zaradis sa za kamion, v dostatocnom odstupe. _nakratko_ stlacis plyn na 3/4 maxima svojej drahy az na maximum, zalezi od automatu - automat podradi, v zavislosti od rychlosti az o dva stupne, presne v tom momente musis plyn pustit natolko, aby si vo zvysenych otackach udrziaval povodnu rychlost. nesmies sa zlaknut a pustit ho uplne, pretoze opat preradi na povodny stupen. chce to cvik, clovek sa to pri jednej jazde nenauci. pravda je, ze takto vytoceny motor necha prevodovka len niekolko sekund, cize nejde to spravit tak ze clovek podradi a potom caka 2minuty, kym sa uvolni cesta co sa tyka zrychlenia, opet je tu uplne jednoduche vysvetlenie. za prve: automat ma nevyhodu, ze sa nerozbieha v otackach - stlacis na plno plyn, tak automat sa rozbieha z volnobeznych otacok. ked zoberies nejaky 3.0 V6, tak on sa prebudza okolo 3000, cize vyse 2000 otacok ides vo vykonovej diere. za druhe - prve 2 stupne u automatu mavaju preklz menica, tam sa straca dost vykonu. az u 3.stupna sa to tam zasekne (myslim ze sa jedna o hydrodynamicky menic) a niesu tam take velke straty. takze tak. myslim ze by si sa mal nad sebou zamysliet a prestat kritizovat vsetkych naokolo.
Vidim, ze jsem se svou zminkou o slovensku pichnul do vosiho hnizda.To mam radost , potrefena husa totiz nejvic krici .
Z tvyho popisu cinnosti, ktery musim udelat pred tim, nez zacnu predjizdet s automatem se ale dostavas do rozporu se clankem, ktery tak vehementne obhajujes - ridic automatu musi udelat (podle toho co pises) mnohem vic cinnosti nez ridic manualu, krom toho je to (a ty to priznavas) mnohem nachylnejsi na nejake ridicovy chyby. pak taky priznavas, ze jsou automaty pomalejsi, takze vubec nevim vo co ti jde.
Jooo, a mozna by se melo taky rozlisovat mezi automatem s benzinakem a automatem s dieselem, u nejz pri kick-downu dojde sice k podrazeni, ale motor se dostava mimo spektrum otacek v nichz je k dispozici největší točivý moment. Hmmm, co ty na to, jesito ?
Tom
P.S. taky by ses nad sebou mel zamyslet a prestat obhajovat kokotiny
to ze si napisal nieco o slovensku som zistil az teraz, ked si mi to povedal, a musel som dat vyhladavanie na stranke, lebo som to nevedel najst. mozes mi verit, ze na take hlupe vyjadrenie nemienim reagovat. na dalsie ti odpisem zajtra, teraz nemam cas bohuzial
Musím souhlasit s minulým diskutujícím - "blinkr" se smí dávat jen před a v době změny jízdního pruhu. Naznačený návod platil v 60. letech, kdy levý blinkr byl zapnutý po celou dobu předjíždění - to ale nebyly povinné zařízení na vracení blinkru při otočení volantem. Navíc při tomto způsobu se ptám - jak a kdy budu dávat "blinkr" pro vracení ?
Bylo by vhodné držet se platných předpisů a raději nemást řidiče spornými radami, za které by mohli být navíc potrestáni - jinak vše v dobrém )
Vím, že tato formulace není úplně ve shodě s předpisy, ale zapnutý levý blinkr je výrazně bezpečnější například při přejíždění kolony - navíc lidské oko blikající blinkr upoutá více a jedy větší pravděpodobnost, že bude vidět. Z vlastní řidičské zkušenosti bych v žádném případě nesrovnával jízdu na červenou s tímto tzv. přestupkem, který je v podstatě neškodný.
Panu Mayerovi odpovím, že je to přece jasné, v pomentě kdy s budu vracet do pravého pruhu..
Zapínat na celou dobu předjíždění znamení o změně směru jízdy vlevo je nesmysl.
Řidič, který sleduje dění za sebou, o předjíždějícím ví, kdo nesleduje si "blinkru" stejně nevšimne nebo všimnout nechce. Je tu podstatně účinnější a zároveň zcela legální upozornění světelnou houkačkou, pokud již je nutné předjížděného upozornit.
cituji:
"Je užitečné nechat „blinkr“ zapnutý po celou dobu naší přítomnosti v levém jízdním pruhu. "
Jedná se o návod k porušení zákona, a právě z takovýchto malých porušení se postupně stává návyk a časem se porušují i ta důležitá ustanovení (jízda na červenou atd.). Je možné diskutovat o vhodnosti této právní úpravy, ale myslím si, že by se rozhodně neměl takovýto návod objevit v oficiálním článku.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.