Jak správně předjíždět?

Předjíždění je pravděpodobně nejnebezpečnější a při tom poměrně jednoduchou činností, jež je vykonávaná v různé intenzitě všemi řidiči.
Jak správně předjíždět?
Při předjíždění je velmi důležitý správný odhad vzdálenosti a rychlosti protijedoucího vozidla, proto je nutné, abychom vždy počítali s tím, že protijedoucí automobil jede větší rychlostí než se nám na první pohled zdá, na druhé straně řidič onoho protijedoucího vozidla musí počítat s tím, že naše předjíždění ho přinutí přinejmenším „sundat nohu z plynu“. Nyní si řekněme jak správně předjíždět.

Když se rozhodujeme zda před námi jedoucí auto předjedeme či nikoli, musíme vykonat několik přípravných činností. Jako první se musíme k autu před námi přiblížit na vzdálenost tak malou, aby nám umožnila bezpečné vybočení, ale abychom při samotném předjíždění neztráceli drahocenný čas přibližováním se k předjížděnému autu. Za druhé je nutné zařadit rychlostí stupeň, který mám umožní získat maximální výkon k samotnému předjíždění. U většiny automobilů je jím 3 převodový stupeň. Velkou výhodu mají majitelé automobilů s automatickou převodovkou, protože získají plný výkon motoru pouhým prudkým sešlápnutím plynu.

Když jsme se přiblížili k předjížděnému auto a zařadili odpovídající rychlostí stupeň zkontrolujeme ve středovém a levém zpětném zrcátku, zda již sami nejsme předjížděni. Dalším krokem je zapnutí levého ukazatele o změně směru, hovorově nazývaného „blinkr“, a stále kontroluje situaci před, ale i za námi a pokud je vše v pořádku, začneme předjíždět. Je užitečné nechat „blinkr“ zapnutý po celou dobu naší přítomnosti v levém jízdním pruhu. Blikající „blinkr“ je totiž mnohem lépe vidět než samotné auto, což platí zejména za snížené viditelnosti.

Řidič předjížděného vozidla by nám neměl v předjíždění zamezovat, ostatně bránění v předjíždění je zakázáno i příslušnými právními předpisy.

Jakmile překonáme předjížděné vozidlo plynule se před něj zařadíme a pokračujeme v jízdě. Při zařazování si musíme dát pozor, abychom se nevraceli příliš rychle a tím předjížděné vozidlo neomezili nebo neohrozili.

Každé předjíždění je potřeba dobře zvážit, aby nebylo předjížděním posledním.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků