Už z "najvyššich miest" sa ozyvaju ,aby Tesla premenovala autopilota a nepodvadzala.https://www.cnbc.com/2020/01/24/senator-asks-t... ...
Mohli by autopilota přejmenovat na auto killer.
https://www.cnbc.com/2020/01/24/senator-asks-t... ...
To je klasicky problem machine learning.Za den dva to bude opraveno - udelaji se podobne priklady, nauci se ho tu chybu eliminovat a je po problemu.Tyto veci asi budou krmivem novin po dalsich 50 let. Zacina se na takovychto zjevnych chybach a postupne se to vychyta a bude se pokracovat dalsimi slozitejsimi pripady.Ja furt rikam, ze tomu nema Tesla rikat autopilot, jeste je brzo. Jeste aspon 5-15 let, tezko odhadovat.
Tady je spíš problém v hardware - nedostatečné rozlišení kamery, aby to odhalila.A jen tak na okraj... za nesprávné pochopení funkce "autopilot" může nepovedený marketing a novinářská hloupost.
Jedine, co tento experiment dokazuje je, ze slovo Tesla vzbudzuje pozornost.Akykolvek opticky system, vratane ludskeho oka, je oblafnutelny, ked z jedneho cisla/pismena urobim ine, ci minimalne pridam prvky, ktore do daneho znaku nepatria. Umela inteligencia vie mnohe opravit (vid systemy OCR pri skenovani textu), ale iba na zaklade podobnosti s existujucim slovom. Pri nahodnych kombinaciach je to nemozne. Ak z 30 urobim kvazi 80, zlbne to kazdeho, pretoze obe znacky su rovnako legitimne.Z praxe - prakticky kazda krajina ma pravidla, ktore urcuju, ako moze byt k auto pripevnena SPZ - specificky definuje, ze matice/nity/plastove zarazky, nesmu byt umiestnene tak, aby 'znecitatelnili' jednotlive pismena. Priklad z Britanie - mozete pouzit ciernu maticu na ciernom znaku, ak nepresahuje jeho liniu, ale nie na zltom/bielom podklade.Pokus McAffee ide proti roky zauzivanemu 'industry standard' a nejde o nic ine, len o publicity stunt.
Celý ten pokus je hloupý i v tom směru, že nevzali ke srovnání novější verzi. Je hezké ukázat, že čtyři roky staré auto se dá oblbnout, ale proč neukáží i to, jak si s tím poradí současný ročník?
Tesla přece nemá čtyři roky staré auto, ale vždy zásadně nové. Aspoň to do mě roky už fandové Tesly cpou, že to nejelšp ína tom autě je, že je neustále zdarma vylepšováno.
Má-ĺi ta autopiláž fungovat, budeme muset zmodernizovat infrastrukturu a nespoléhat se na sto let staré plechové tabulky.
Ani moc ne, mozna trochu. Ale zrovna takovehle chyby nebude problem eliminovat.
Na tom celém je nejlepší, že v Tesle sednou k počítačí, dopíšou pár řádků do kódu a pošlou VŠEM teslám update. Tohle je naprosto nepředstavitelné pro všechny ostatní auta.
"Všechny ostatní auta" asistenta vodiča nenazvali autopilom,alebo FSD.Zatial iba Cadillak s lidarom môže legalne autonomne jazdiť na dialniciach v USA.Tesla už roky zbiera udaje z jazd a nikde sa neposunuli okrem Muskovej fantazie o neuronovych sietiach a milion autonomych robotaxi ktore budu zarabat svojím majiteľom.
Cadilac sel slepou cestou spolehani se na kvalitni kapove podklady.Kratkodobe to je (ted) na neco lepsi, ovsem dlouhodobe nema sanci konkurovat opravdovemu autonomnimu rizeni, ktere se spoleha (stejne jako clovek) na “to co vidi”, na aktualni situaci.
Mapove podklady*
Moje BMW to má též a jistě není jediné.
Narozdíl od Tesly ale musím aktualizaci ručně potvrdit. Takže se mi nestane že ráno vstanu a moje auto bude mít nižší výkon, tak jak se to stalo majitelům Tesly S.
Pravda, pokud to neodklepnes, tak to budes mit az po navsteve servisu... :-)
Tam se mě zatím vždy ptali jestl ichci aktualizaci provést. Prostě jsou tyhle systémy dvojsečné. Může ti do auta přistát něco super a taky něco co nechceš.
Ono sa ti pokojne moze stat, ze s odmietnutim update su spojene sankcie...
uplne stejne by se nechali zmast vpohode i bezni ridici, staci nekde kde je 50 dat i podomacku vytistenou znacku 80 na tu puvodni 50, a 100% drtiva vetsina ridicu prida i na vice nez 80 ;-)tim ze maj lidi potrebu takto zkouset zmast Tesly, znamena jen jedno, Tesle to jde sakra dobre a jeste ji v tom pomahaj casto jeji odpurci kdys se´snazi ukazat kde ma Tesla jeste nedostatky, no schvalne co asi tak dela v tesle team lidi kteri maji nastarost sledovani novinek z internetu ohledne autopilota, ano maj teamu vyvojaru autopilot reportovat vsechny ty veci co lidi zkousej aby Teslu zmatly ;-)
Nejsem zrovna fanoušek Tesly a elektromobility vůbec, ale musím uznat, že posouvají hranice technologií. Hry na matení Tesly a jiných senzorů vyznívají bombasticky, ale člověka lze obvykle zmást také velice lehce (byť odlišným způsobem). A dělá to někdo? Naopak se značení přizpůsobuje tak, aby vycházelo vstříc lidským smyslům (používají se pro lidské oko kontrastní barvy, vodorovné značení je perspektivně zkreslené - roztažené, aby z auta vypadalo normálně,...). Takže mást autopiloty za účelem zdokonalování funkce je dobrý nápad, ale dělat z toho senzaci je blbost...
A viděl jsi tu snad někdy pozitivní článek na Teslu ?...;-)
Viděl sem jich tu celou řadu
Autopilota mást nemusíš, zvládá to docela dobře sám.
Kamrád měl na rok půjčnou Hondu, se systémem rozpoznávání dopravních značek. Zatímco běžné značky to ignoruje, kdejaký billboard to přečte spolehlivě, takže za městem vám "dopručuje" jet 30km/h a ve městě 100km/h. Nechat rozhodování na autě, spolehlivě se zabijete.
Musk je pedo
Tesla využíva svojich zakaznikov ako neinformovane testovacie figuriny,zbiera informacie od svojich vodičov v autonomnom systeme jazdy.Nehovorí,že testuju veľmi nebezbečnu hru jazdenia.Felon sľubil prichod flotily milion autonomych robotaxikov tohto roku,pričom uroven autonomie Tesly je v štadiu pokročileho tempomatu s 10 sekundami bez držania volantu.Niekolko neštastlivcov zo zapnutym tzv. autopilotom Tesla havarovalo aj zabilo.https://bigthink.com/technology-innovation/mus... ...
Co Tesla, ale u nás jezdí pomatenců a bezmozků hlavně ve Škodovkách.:-/
Hlavne v škodovkách jazdi % najviac ľudí.
A vo tom to je.B-]
Aha.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.