Jak snadno splést první Autopilot Tesly? Stačí kousek pásky a problém je na světě

Ďoďo  |  23. 02. 2020 16:35

Tesla využíva svojich zakaznikov ako neinformovane testovacie figuriny,zbiera informacie od svojich vodičov v autonomnom systeme jazdy.Nehovorí,že testuju veľmi nebezbečnu hru jazdenia.Felon sľubil prichod flotily milion autonomych robotaxikov tohto roku,pričom uroven autonomie Tesly je v štadiu pokročileho tempomatu s 10 sekundami bez držania volantu.Niekolko neštastlivcov zo zapnutym tzv. autopilotom Tesla havarovalo aj zabilo.
https://bigthink.com/technology-innovation/mus... ...

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  23. 02. 2020 17:27

Co Tesla, ale u nás jezdí pomatenců a bezmozků hlavně ve Škodovkách.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  23. 02. 2020 19:43

Hlavne v škodovkách jazdi % najviac ľudí.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  23. 02. 2020 20:59

A vo tom to je.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  23. 02. 2020 21:14

Aha.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 02. 2020 19:43

Musk je pedo

Odpovědět  |   | 
Tom  |  24. 02. 2020 08:19

Nejsem zrovna fanoušek Tesly a elektromobility vůbec, ale musím uznat, že posouvají hranice technologií. Hry na matení Tesly a jiných senzorů vyznívají bombasticky, ale člověka lze obvykle zmást také velice lehce (byť odlišným způsobem). A dělá to někdo? Naopak se značení přizpůsobuje tak, aby vycházelo vstříc lidským smyslům (používají se pro lidské oko kontrastní barvy, vodorovné značení je perspektivně zkreslené - roztažené, aby z auta vypadalo normálně,...). Takže mást autopiloty za účelem zdokonalování funkce je dobrý nápad, ale dělat z toho senzaci je blbost...

Odpovědět  |   | 
Iks  |  24. 02. 2020 08:54

Kamrád měl na rok půjčnou Hondu, se systémem rozpoznávání dopravních značek. Zatímco běžné značky to ignoruje, kdejaký billboard to přečte spolehlivě, takže za městem vám "dopručuje" jet 30km/h a ve městě 100km/h. Nechat rozhodování na autě, spolehlivě se zabijete.

Odpovědět  |   | 
Emil  |  24. 02. 2020 09:52

Autopilota mást nemusíš, zvládá to docela dobře sám.

Odpovědět  |   | 
G  |  24. 02. 2020 14:25

A viděl jsi tu snad někdy pozitivní článek na Teslu ?...

Odpovědět  |   | 
Emil  |  24. 02. 2020 23:18

Viděl sem jich tu celou řadu

Odpovědět  |   | 
iPace  |  24. 02. 2020 08:51

uplne stejne by se nechali zmast vpohode i bezni ridici, staci nekde kde je 50 dat i podomacku vytistenou znacku 80 na tu puvodni 50, a 100% drtiva vetsina ridicu prida i na vice nez 80

tim ze maj lidi potrebu takto zkouset zmast Tesly, znamena jen jedno, Tesle to jde sakra dobre a jeste ji v tom pomahaj casto jeji odpurci kdys se´snazi ukazat kde ma Tesla jeste nedostatky, no schvalne co asi tak dela v tesle team lidi kteri maji nastarost sledovani novinek z internetu ohledne autopilota, ano maj teamu vyvojaru autopilot reportovat vsechny ty veci co lidi zkousej aby Teslu zmatly

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  24. 02. 2020 09:11

Na tom celém je nejlepší, že v Tesle sednou k počítačí, dopíšou pár řádků do kódu a pošlou VŠEM teslám update. Tohle je naprosto nepředstavitelné pro všechny ostatní auta.

Odpovědět  |   | 
MM  |  24. 02. 2020 09:52

Moje BMW to má též a jistě není jediné.

Odpovědět  |   | 
MM  |  24. 02. 2020 09:53

Narozdíl od Tesly ale musím aktualizaci ručně potvrdit. Takže se mi nestane že ráno vstanu a moje auto bude mít nižší výkon, tak jak se to stalo majitelům Tesly S.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  24. 02. 2020 11:11

Pravda, pokud to neodklepnes, tak to budes mit az po navsteve servisu...

Odpovědět  |   | 
MM  |  24. 02. 2020 13:49

Tam se mě zatím vždy ptali jestl ichci aktualizaci provést. Prostě jsou tyhle systémy dvojsečné. Může ti do auta přistát něco super a taky něco co nechceš.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  24. 02. 2020 23:34

Ono sa ti pokojne moze stat, ze s odmietnutim update su spojene sankcie...

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  24. 02. 2020 10:03

"Všechny ostatní auta" asistenta vodiča nenazvali autopilom,alebo FSD.Zatial iba  Cadillak s lidarom môže legalne autonomne jazdiť na dialniciach v USA.Tesla už roky zbiera udaje z jazd a nikde sa neposunuli okrem Muskovej fantazie o neuronovych sietiach a milion autonomych robotaxi ktore budu zarabat svojím majiteľom.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  24. 02. 2020 11:09

Cadilac sel slepou cestou spolehani se na kvalitni kapove podklady.
Kratkodobe to je (ted) na neco lepsi, ovsem dlouhodobe nema sanci konkurovat opravdovemu autonomnimu rizeni, ktere se spoleha (stejne jako clovek) na “to co vidi”, na aktualni situaci.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  24. 02. 2020 11:09

Mapove podklady*

Odpovědět  |   | 
puk123  |  24. 02. 2020 09:16

Má-ĺi ta autopiláž fungovat, budeme muset zmodernizovat infrastrukturu a nespoléhat se na sto let staré plechové tabulky.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  24. 02. 2020 11:06

Ani moc ne, mozna trochu. Ale zrovna takovehle chyby nebude problem eliminovat.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  24. 02. 2020 09:23

Jedine, co tento experiment dokazuje je, ze slovo Tesla vzbudzuje pozornost.

Akykolvek opticky system, vratane ludskeho oka, je oblafnutelny, ked z jedneho cisla/pismena urobim ine, ci minimalne pridam prvky, ktore do daneho znaku nepatria. Umela inteligencia vie mnohe opravit (vid systemy OCR pri skenovani textu), ale iba na zaklade podobnosti s existujucim slovom. Pri nahodnych kombinaciach je to nemozne. Ak z 30 urobim kvazi 80, zlbne to kazdeho, pretoze obe znacky su rovnako legitimne.

Z praxe - prakticky kazda krajina ma pravidla, ktore urcuju, ako moze byt k auto pripevnena SPZ - specificky definuje, ze matice/nity/plastove zarazky, nesmu byt umiestnene tak, aby 'znecitatelnili' jednotlive pismena. Priklad z Britanie - mozete pouzit ciernu maticu na ciernom znaku, ak nepresahuje jeho liniu, ale nie na zltom/bielom podklade.

Pokus McAffee ide proti roky zauzivanemu 'industry standard' a nejde o nic ine, len o publicity stunt.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 02. 2020 10:22

Celý ten pokus je hloupý i v tom směru, že nevzali ke srovnání novější verzi. Je hezké ukázat, že čtyři roky staré auto se dá oblbnout, ale proč neukáží i to, jak si s tím poradí současný ročník?

Odpovědět  |   | 
Emil  |  24. 02. 2020 13:50

Tesla přece nemá čtyři roky staré auto, ale vždy zásadně nové. Aspoň to do mě roky už fandové Tesly cpou, že to nejelšp ína tom autě je, že je neustále zdarma vylepšováno.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  24. 02. 2020 11:04

To je klasicky problem machine learning.
Za den dva to bude opraveno - udelaji se podobne priklady, nauci se ho tu chybu eliminovat a je po problemu.
Tyto veci asi budou krmivem novin po dalsich 50 let. Zacina se na takovychto zjevnych chybach a postupne se to vychyta a bude se pokracovat dalsimi slozitejsimi pripady.
Ja furt rikam, ze tomu nema Tesla rikat autopilot, jeste je brzo. Jeste aspon 5-15 let, tezko odhadovat.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 02. 2020 13:36

Tady je spíš problém v hardware - nedostatečné rozlišení kamery, aby to odhalila.
A jen tak na okraj... za nesprávné pochopení funkce "autopilot" může nepovedený marketing a novinářská hloupost.

Odpovědět  |   | 
Ďuri  |  24. 02. 2020 11:05

Už z "najvyššich miest" sa ozyvaju ,aby Tesla premenovala autopilota a nepodvadzala.
https://www.cnbc.com/2020/01/24/senator-asks-t... ...

Odpovědět  |   | 
Emil  |  24. 02. 2020 13:51

Mohli by autopilota přejmenovat na auto killer.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 136 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem měsíce. Nikdo mu ale nevěnoval pozornost

Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem m…

Při oficiálních prezentacích vozů je dobré všímat si detailů. Naposledy se to osvědčilo při premiéře Škody Octavia RS iV – poprvé jste totiž mohli vidět připravované elektrické SUV Enyaq iV.

6.  3.  2020 | | 41 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A
Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustrace ale naznačují stylovější design

Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustr…

Nové generace Dacie Sandero bychom se měli dočkat ještě letos a klasicky se tedy objevují neoficiální ilustrace, jak by mohl cenově dostupný hatchback vypadat.

26.  3.  2020 | | 13 N/A