Jak snadno splést první Autopilot Tesly? Stačí kousek pásky a problém je na světě

Jako kanadský žertík na vašeho kamaráda s Teslou bychom to raději nezkoušeli.

Výzkumné centrum americké počítačové firmy McAfee se rozhodlo demonstrovat, jak snadno lze zmást první generaci funkce Autopilot v automobilech Tesla. Pokusným králíkem se stala Tesla Model S s čipem EyeQ3, který byl běžně používaný i v ostatních automobilkách.

Splašená Tesla zazářila v Japonsku. Za sebou nechala i Porsche 911 GT3

Splašená Tesla zazářila v Japonsku. Za sebou nechala i Porsche 911 GT3

Při pokusu se lidé z McAfee rozhodli upravit typickou americkou značku omezující rychlost na 35 mil za hodinu. Pouhým prodloužením prostředku čísla 3, které by člověk i tak rozeznal, si Autopilot myslel, že jde o osmičku. Jednoduchým trikem tak přečetl špatný údaj a vyrazil k hranici 85 mil za hodinu, jako by se nechumelilo.

Tesla ukazuje, jak na svět vidí Autopilot. Součástí vývoje můžete být i vy

Tesla ukazuje, jak na svět vidí Autopilot. Součástí vývoje můžete být i vy

Překročení rychlosti o 50 mil za hodinu (přes 80 km/h), by se policii špatně vysvětlovalo. Nehledě na to, jaké následky by to pro řidiče, který by se zrovna plně nevěnoval řízení, mohlo mít. Automobilka Tesla s výrobcem čipů Mobileye již od roku 2016 nespolupracuje.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků