Jak si vedou auta z Česka na německých STK? Octavia lépe než dříve

Podle statistik německého TÜV to vypadá, že nejkvalitnější Škodovku vyráběl před dvěma až třemi lety bratislavský závod Volkswagenu. Právě tam se totiž montuje model citigo.
Jak si vedou auta z Česka na německých STK? Octavia lépe než dříve

Až budete v Německu shánět ojetý vůz, který vyrobili dělníci v automobilkách v České republice, měli byste přihlédnout k aktuálnímu žebříčku TÜV report, který se sestavuje na základě výsledků technických prohlídek aut v Německu.

Z něho letos mimo jiné vyplývá, že se dramaticky zlepšila kvalita nejpopulárnějšího tuzemského automobilu, což je Škoda Octavia. Zatímco vloni v žebříčku nejsledovanějších ojetin ve stáří dva až tři roky skončila v kategorii hlubokého podprůměru na celkovém 113. místě, letos poskočila na 21. pozici. To je stále ještě pozice mezi těmi vůbec nejméně poruchovými auty v žebříčku. Konkrétně, zatímco vloni technici německých stanic technické kontroly provozovanými TÜV zaznamenali vážnou závadu u 10,2 procent z kontrolovaných octavií, letos to bylo jen 3,5 procenta. To je jen o 1,4 procenta horší výsledek než u nejlepších Porsche 911 a Mercedes-Benz GLK.

Nejkvalitnější auta dělají ve Stuttgartu, vyplývá z technických prohlídek TÜV

Nejkvalitnější auta dělají ve Stuttgartu, vyplývá z technických prohlídek TÜV

Nepochybně to souvisí se změnou generací octavie. Vloni ještě při kontrolách převažovala octavia II, letos už tam v daleko hojnější míře přijížděla octavia III.

Ještě lepšího výsledku než octavia, která se vyrábí v hlavním závodě Škody v Mladé Boleslavi, dosáhlo malé Citigo. To se přitom dováží z Bratislavy, kde ho montují dělníci závodu VW. Citigo skončilo na 18. pozici s průměrem vážných závad 3,4%.

Další Škodovky pak už ale skončily mezi dvou až tříletými automobily v pásmu průměru až podprůměru. Modely fabia, yeti, roomster a superb předskočil na 55. příčce z celkově 134 hodnocených nošovický vůz Hyundai ix20. U něho už je procento závad 4,8. Hned za nimi pak svorně skončila fabia a Hyundai i30. Následuje na 72. pozici Yeti (5,3% závad), Roomster (5,8%), 91. superb (6,3 %). Na chvostu pak jsou z pozice "českých vozů" na 102. místě Hyundai ix35 společně s Peugeotem 107. Ještě dále pak jsou zbývající dva minivozy z kolínské továrny TPCA, tedy 108. Toyota Aygo a 110. Citroën C1. U něho pak technici našli 7,1% vážných závad.

TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

Auta ve stáří čtyři a pět let

Nejméně závad u aut s okřídleným šípem ve znaku v tomto stáří našli při kontrolách u modelu Yeti, který obsadil nadprůměrnou 34. pozici se 7,6%. Stejně na tom byl také Hyundai ix35. Fabia dopadla 54. s 8,9%, 56. roomster měl 9,2 procenta a 65. superb 9,7% Octavia v tomto stáří spadla do kategorie pouze průměrných ojetin s procentem 10,2.

Ještě nad průměrem s 9,9 procenty zůstala minulá generace Peugeotu 107, zatímco Citroën C1 s 10,3 a Toyota Aygo s 10,8% již spadla pod něj. Na 93. pozici se pak umístil Hyundai i30 s 11,6% a 103. byl s 12,8% Hyundai ix20. Ten už se dostal do té nejhorší kategorie, která se ve škole obvykle hodnotí známkou 5. 

Kategorie šest až sedmiletých vozů

Zatímco mezi nejmladšími ojetinami dopadly kolínské vozy poměrně špatně, zde si vedou docela dobře. Toyota Aygo je v kategorii chvalitebných na 25. místě s průměrem závad 11,6 procenta a Škodovky předběhl i 33. Peugeot 107. Škoda Superb pak dopadla 37., octavia 40., Citroën C1 na 42. místě, Škoda Fabia si připsala 56. místo a roomster 60. Zde už se pohybujeme v pásmu průměru (známka 3).

Hyundai i30 je již podprůměrný s procentem závad 16,3. Náleží mu 76. příčka.

TÜV Report 2015: Na chvostu tradičně Fiaty, Renaulty a Dacie

TÜV Report 2015: Na chvostu tradičně Fiaty, Renaulty a Dacie

Ojetiny ve stáří 8-9 let

Zdá se, že čím jsou auta z Kolína starší, tím jsou kvalitnější. Proto se v této kategorii umístila Peugeot 107 a Toyota Aygo na 16. a 17. místě  a Citroën C1 celkem 30. První dva zmiňované vozy  jsou v kategorii těch úplně nejlepších ojetin, známku 2 dostala i C1. Již jen těsně nad průměrem je 48. octavia. Procento vážných závad u ní již přesáhlo 20 %, což znamená, že problém u techniků má každý pátý exemplář.

Na 58. pozici pak skončil roomster se známkou 3, fabia na 74. pozici již obdržela čtyřku.

Auta stará 10-11 let

V tomto žebříčku už nacházíme pouze jen dvě auta z tuzemska, jelikož těch ostatních už není v Německu registrované takové množství, aby mohly být jejich výsledky brány v potaz. Octavia tedy skončila v pásmu lehkého podprůměru na 42. příčce, fabia se pak těsně přiblížila 30 procentům nalezených vážných závad. To ji poslalo na 56. pozici se známkou 4.

bazar

Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 75 153 km
Cena: 91 000 Kč
Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2001
Stav: 117 071 km
Cena: 51 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 81 355 km
Cena: 152 000 Kč
Renault Laguna 2
Rok výroby: 2009
Stav: 143 840 km
Cena: 170 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 50 889 km
Cena: 66 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků