Jak si vedla Škoda Octavia v crash testu EuroNCAP?

Škoda Octavia se podrobila bariérovému testu EuroNCAP a získala čtyři hvězdičky z maximálního počtu pěti.
Jak si vedla Škoda Octavia v crash testu EuroNCAP?

Jak se testuje

Program hodnocení nových vozů Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) je mezinárodně uznávaný spotřebitelský test bezpečnosti nových vozidel podporovaný řadou státních institucí a nezávislých organizací. Cílem programu Euro NCAP je objektivní posouzení vozidel z hlediska pasivní bezpečnosti.

Zkoušené vozy jsou podrobeny čelnímu a bočnímu nárazu a nově také bočnímu nárazu na sloup (posledně jmenované se týká automobilů vybavených hlavovými airbagy). Nedílnou součástí zkoušek je rovněž zjištění stupně ohrožení chodců při střetu. Testy tak reprezentují nejčastější druhy nehod, při kterých dochází k poraněním.

Při zkouškách jsou na sedadlech umístěny zkušební figuríny vybavené množstvím senzorů, které zaznamenávají údaje nezbytné pro vyhodnocení výsledků testu. Ze získaných hodnot  jsou stanovována rizika poranění jednotlivých částí těl osob cestujících ve vozidle a z nich se poté vyhodnocuje celková míra bezpečnosti konkrétního vozu.

Klepněte pro větší obrázek

Výsledky jednotlivých testů jsou vyjádřeny počtem bodů, přičemž za čelní náraz může vůz získat max. 16 bodů, za boční náraz rovněž nejvýše 16 bodů a navíc případně další 2 body za boční náraz na sloup. Výsledky jednotlivých zkoušek se sčítají, takže maximálně lze dosáhnout 34 bodů, které se pak přepočítají na hvězdičky. Pro zkoušky jsou obvykle vybírána vozidla v provedení s minimální sériovou výbavou, která jsou nabízena kdekoli v Evropské unii nezávisle na tom, zda jsou v nabídce další prvky výbavy pasivní bezpečnosti. To je případ Octavie, u níž jsou airbag spolujezdce a boční airbagy přirozeně k dispozici.

Spolu s Octavií byly testovány také BMW 3. řady, Citroën C5, Ford Mondeo, Hyundai Elantra, Opel Vectra, Peugeot 406 a Volvo S60. a dále byly ještě zkoušeny Alfa 147, Honda Stream, Peugeot 307 a Rover 25.

Jak si vedla Octavia

Škoda Octavia, jako vůz nižší střední třídy, je tak srovnávána s vozy, které jsou částečně o třídu výše. Pro test byla vybrána Octavia Ambiente s motorem 1.9 TDI/66 kW a s nejmenší dostupnou bezpečnostní výbavou. (tedy pouze s airbagem řidiče)

Škoda Octavia dosáhla v hodnocení Euro NCAP celkem 25 bodů, čemuž odpovídají čtyři hvězdičky. Při čelním nárazu dosáhla 10 a při bočním nárazu 15 bodů. V testu na ochranu chodců získala Škoda Octavia dvě hvězdičky, což je v současnosti standardní výsledek.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků