Jak si vedl Hyundai v květnu

V květnu se na českém trhu prodalo 338 vozů Hyundai a dosáhl tak 2,3% podílu na českém trhu, tedy pozici v první desítce mezi všemi 34. značkami na našem trhu.
Jak si vedl Hyundai v květnu
V porovnání s loňským rokem, kdy za stejné období se Hyundai umístil na 16. místě se 154 prodanými vozy a podílem 0,97%, se tedy jedná o zvýšení prodejů o 120%. Dlouhodobější sledování, tedy leden až květen, také vykazuje výrazně lepší výsledky. V letošním roce Hyundai prodal již 1.247 vozů oproti loňským 657, čím bylo dosaženo meziročního nárůstu o 90% a zároveň třetího nejvýraznějšího zlepšení ze všech prodávaných značek. Tržní podíl byl zdvojnásoben z 0,9% na 1,8% ve stejném období. Model Santa Fé se dokonce dostal do čela segmentu SUV a Off Road.

Výrazné posílení pozice značky Hyundai na českém trhu je výsledkem změny importéra, kterým je od dubna loňského roku společnost Hyundai Motor CZ a s tím související nové obchodní, marketingové a finanční strategie.

Na domácím trhu vzrůst Hyundai Motor Company prodal 75.575 vozidel v květnu letošního roku na jihokorejském trhu. Jedná se o nárůst o 3,1% v porovnání s předchozím měsícem. V porovnání s květnem roku 2001, se jedná o nárůst o 18,1%.

Export rovněž vzrostl o 3,1% proti dubnu, avšak oproti květnu 2001 zaznamenal pokles o 5,8%. Celkově tedy bylo exportováno 81.677 vozidel. Tento 3,1 % nárůst exportu v květnu byl dán hlavně stále se výrazně zvětšujícím prodejem vozů Santa Fé v Severní Americe a vzrůstajícím prodejem vozů Matrix v Evropě.

Celkový jihokorejský prodej činí od ledna do května 338.684 vozidel. V porovnání se stejným obdobím loňského roku se jedná o nárůst o 20,1%, kdy bylo v loňském roce prodáno 282.096 vozidel. Rovněž export vykazuje zvýšení a to za stejné období +1,5%, kdy bylo exportováno 383.080 vozidel v porovnání s 377.488 vozidly za loňský rok.

Nárůst na domácím trhu byl způsoben některými pozitivními faktory jako nízká úroková sazba, oživující se sentiment zákazníků, snížení speciální spotřební daně a také popularita velkých vozů, stejně jako vozidel pro volný čas (SUV). Rovněž rekordních čísel v prodejích zaznamenaly velké vozy jako typ XG, 6.578 prodaných vozů a Centennial, 1.639 prodaných vozů.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků