Jak si vedl Hyundai v květnu

V květnu se na českém trhu prodalo 338 vozů Hyundai a dosáhl tak 2,3% podílu na českém trhu, tedy pozici v první desítce mezi všemi 34. značkami na našem trhu.
Jak si vedl Hyundai v květnu
V porovnání s loňským rokem, kdy za stejné období se Hyundai umístil na 16. místě se 154 prodanými vozy a podílem 0,97%, se tedy jedná o zvýšení prodejů o 120%. Dlouhodobější sledování, tedy leden až květen, také vykazuje výrazně lepší výsledky. V letošním roce Hyundai prodal již 1.247 vozů oproti loňským 657, čím bylo dosaženo meziročního nárůstu o 90% a zároveň třetího nejvýraznějšího zlepšení ze všech prodávaných značek. Tržní podíl byl zdvojnásoben z 0,9% na 1,8% ve stejném období. Model Santa Fé se dokonce dostal do čela segmentu SUV a Off Road.

Výrazné posílení pozice značky Hyundai na českém trhu je výsledkem změny importéra, kterým je od dubna loňského roku společnost Hyundai Motor CZ a s tím související nové obchodní, marketingové a finanční strategie.

Na domácím trhu vzrůst Hyundai Motor Company prodal 75.575 vozidel v květnu letošního roku na jihokorejském trhu. Jedná se o nárůst o 3,1% v porovnání s předchozím měsícem. V porovnání s květnem roku 2001, se jedná o nárůst o 18,1%.

Export rovněž vzrostl o 3,1% proti dubnu, avšak oproti květnu 2001 zaznamenal pokles o 5,8%. Celkově tedy bylo exportováno 81.677 vozidel. Tento 3,1 % nárůst exportu v květnu byl dán hlavně stále se výrazně zvětšujícím prodejem vozů Santa Fé v Severní Americe a vzrůstajícím prodejem vozů Matrix v Evropě.

Celkový jihokorejský prodej činí od ledna do května 338.684 vozidel. V porovnání se stejným obdobím loňského roku se jedná o nárůst o 20,1%, kdy bylo v loňském roce prodáno 282.096 vozidel. Rovněž export vykazuje zvýšení a to za stejné období +1,5%, kdy bylo exportováno 383.080 vozidel v porovnání s 377.488 vozidly za loňský rok.

Nárůst na domácím trhu byl způsoben některými pozitivními faktory jako nízká úroková sazba, oživující se sentiment zákazníků, snížení speciální spotřební daně a také popularita velkých vozů, stejně jako vozidel pro volný čas (SUV). Rovněž rekordních čísel v prodejích zaznamenaly velké vozy jako typ XG, 6.578 prodaných vozů a Centennial, 1.639 prodaných vozů.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků