Jak si v nárazových testech vedou obytné vozy? Z těchto záběrů mrazí

Jakub  |  14. 05. 2019 18:04

To je síla! :-o
Je na tom krásně vidět, že ruka trhu a regulace funguje. Kdyby auta nemusely na crashtesty, tak budou v nárazovém testu dopadat stejně tragicky. Bohužel.

Odpovědět  |   | 
Kenny  |  14. 05. 2019 19:22

Proto se v obytném autě za jízdy má být v klasické sedící části a ne bakalitovém domečku. Ale celkově nic moc no, snad bude trochu větší tlak na výrobce aby to bylo malinko lepší.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  15. 05. 2019 06:42

Podle toho videa je úplně jedno, kde sedíte. V přestavbě dodávky je kabina ze zadu stejně vykrojená a rozmačkají vás stolky. Nehledě na fakt, že tam jsou jen 3 místa. V případě kompletní stavby je to tutovka.
Ono teda kdyby někdo zkusil crashtest osobáku ze zapřaženým přívěsem, nebo třeba motorákem ("obvyklá" cesta na dovču), tak bysme se taky divili.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  14. 05. 2019 21:03

já těm budoucím muslimům moc nevěřím, v tom testu..

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  15. 05. 2019 00:14

Muslimům bohužel po nějakých zkušenostech také nijak moc nevěřím, ale nechápu jak to souvisí s obytnými auty? Podle mě tu pletete páté přes deváté. Nejlepší bude se soustředit na auta.

Odpovědět  |   | 
--  |  15. 05. 2019 13:24

jednoduché, místo švédům napsal budoucím muslimům..

Odpovědět  |   | 
Já první  |  14. 05. 2019 19:21

Tímto jsem si definitivně rozmyslel dovolenou v obytňáku. Skládačka ze dřeva...

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  14. 05. 2019 22:37

Mě to přijde v pohodě. Celá karoserie absorbovala náraz, totálka, nemusíš řešit prodej opravovaného auta. Akorát musíš stihnout odběhnout vzad jak v lokomotivě.

Odpovědět  |   | 
PanHajzl  |  15. 05. 2019 06:54

...pekne jste to napsal

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  15. 05. 2019 08:09

Myslím že celé je to o technologii výroby. Klasická auta se vyrábí po statisících, proto je u nich možné udělat karosérii moderními postupy. Obytná auta se vyrábí malosériově, po desítkách, stovkách. často na zakázku, přizpůsobené na míru konkrétnímu zákazníkovi, proto se vyrábí tak jako v padesátých letech minulého století - rám, nástavba, oplechovat..... Bezpečnost tomu asi odpovídá, ale na druhou stranu - v malosériové výrobě to prostě jinak nejde a stavět obytné auto stejně jako Golfa prostě nejde - nikdo by to nezaplatil. Nutit výrobce zavést stejné bezpečnostní standardy jako pro klasická osobní auta znamená celou tuto kategorii zaříznout a zlikvidovat.
V reálu ta nebezpečnost zase tak strašná nebude, protože obytné auto je velké a těžké, při kolizi s běžným osobákem nebo i SUV si udělá deformační zónu z něj. Vždyť je to v podstatě malý náklaďák. A taky se s ním zpravidla nejezdí "kudla".....
A na druhou stranu - zkuste udělat podobný nárazový test s motocyklem. Zakážeme kvůli tomu motorky?

Odpovědět  |   | 
vana  |  15. 05. 2019 09:13

Souhlas. Stejně tak bych chtěl vidět při nárazovém testu do pevné překážky plně naložený kamión. Počítám že by z kabiny nezůstalo vůbec nic

Odpovědět  |   | 
Honza  |  15. 05. 2019 10:44

Můj názor je ten, že by tomu mohlo pomoci, kdyby se obytňáky začaly dělat s takovou tou rozšířenou kabinou pro cestující (před rokem jsem viděl jeden starší na prodej). Tím by mohla být zajištěna větší bezpečnost posádky, ideálně v kombinaci s uzavíratelnou přepážkou do obytnýho prostoru. Což by ale v aktuálních podmínkách znamenalo výrazný zmenšení obytného prostoru a pravděpodobně automatický přesun do kategorie na 3,5t. A to je bohužel výrazně méně prodejné... Pokud by ale legislativa umožnila, aby obytňáky i nad 3.5t měly některý výjimky (třeba platba za dálnice, když už ne řidičák B), dalo by se s tím něco určitě dělat. Jenže v současné době sepravděpodobně vše dělá co nejlehčí, aby se mohla udělat co nevyšší doložnost.

Odpovědět  |   | 
vana  |  15. 05. 2019 11:39

Zajímavý by bylo srovnání toho polointegrovaného vs. stejná původní dodávka s podobně těžkým nákladem. Podle mě dopadne obojí stejně mizerně

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  15. 05. 2019 14:48

Dodávka má ale za kabinou řidiče plechovou přepážku. Teoreticky by se o ní mohl náklad opřít. Navíc se dá předpokládat, že těžší náklad bude zakurtovaný k podlaze.
Tady sedíš na začátku tunelu, za tebou je obývák...všechno ti letí na záda.

Odpovědět  |   | 
lll  |  16. 05. 2019 13:03

Ha, ha, ha.......náklad se i s přepážkou opře o palubku. Na řidiče tam už místo nebývá.

Odpovědět  |   | 
Ládík  |  15. 05. 2019 10:46

Někdy se podívejte na testy autobusů a své dítě už do školy nepošlete. Jen umakart, sklo a pár svařených jeklů. Dokonce ani bezpečnostní pásy nemají výrobci automobilů povinné!!!!
Co systém nehlídá výrobce vojebe.

Snad nejotřesnější jsou tzv. auto pro 15 leté řidiče. Už jen jejich nebezpečná pomalá jízda je nebezpečná. Druhá věc je, že řidiči těchto hraček ani neumí v provozu jezdit. Bezpečnost karosérií nula.

Odpovědět  |   | 
E15  |  15. 05. 2019 17:18

Souhlas! Na druhou stranu se to všechno (v rámci svých kategorií) taky zlepšuje. autobus 2019 bude lepší než autobus 1999 a i ta auta pro 15ti leté už nejsou takové pojízdné rakve jako před 20ti lety (to neznamená, že to nejsou pojízdné rakve pořád, ale tenkrát to byl opravdu extrém).

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  15. 05. 2019 12:41

Nevím, ale přišlo by mi relevantní, aby zveřejnili zároveň crashtest auta, které bylo výchozím pro tuto přestavbu. Tedy - jedná se skutečně jen o problém po přestavbě, nebo i ta výchozí kabina by se chovala stejně/podobně?

Odpovědět  |   | 
E15  |  16. 05. 2019 16:48

Myslím, že je potřeba rozlišovat dva typy obytňáků. První, kde je zachována původní kabina výchozí dodávky (to jsou takové ty levnější) a tam to podle mě dopadne úplně stejně jako ten původní naložený náklaďák. A druhý, kde je i kabina jiná (širší, to jsou takové ty dražší), kde si tím nejsem moc jistý... (spíš bych čekal výsledek ještě horší)

Odpovědět  |   | 
Karlos  |  16. 05. 2019 09:40

Asi bude lepší vyrazit v obrněném transportéru. V místě pobytu si postavit vlastní malou pevnost, s hlídkovými věžemi a pár kulometných hnízd neuškodí. Na procházky riviérou jen za doprovodu tuctu žoldáků. Do restaurace jen v pyrotechnickém oblečku a pak se ráno probudit, vstanout a udusit se rohlíkem.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  17. 05. 2019 11:51

Karavan je na kochací jízdu a ne na ňáký raplování na silnici,ovšem neovlivníte když vás sejme ňakej rapl!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

včera | Michal Dokoupil | 63 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků

Nejčtenější články

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 19 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro
Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné není, přesto se o něj Češi možná porvou

Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné nen…

Vlastně by nás ani nemělo překvapovat, že v pozici nejlevnějšího kombi na českém trhu najdeme Dacii Logan MCV. Vůz začíná na 204.900 korunách a krásou neoplývá, přesto se o něj možná Češi ještě poperou.

27.  7.  2020 | | 85 N/A
Mička Jan
Konec výrobyDacia Logan