Jak si v nárazových testech vedou obytné vozy? Z těchto záběrů mrazí

21 komentářů

Roman
17. května • 11:51

Karavan je na kochací jízdu a ne na ňáký raplování na silnici,ovšem neovlivníte když vás sejme ňakej rapl!

Karlos
16. května • 9:40

Asi bude lepší vyrazit v obrněném transportéru. V místě pobytu si postavit vlastní malou pevnost, s hlídkovými věžemi a pár kulometných hnízd neuškodí. Na procházky riviérou jen za doprovodu tuctu žoldáků. Do restaurace jen v pyrotechnickém oblečku a pak se ráno probudit, vstanout a udusit se rohlíkem.

Phoenix
15. května • 12:41

Nevím, ale přišlo by mi relevantní, aby zveřejnili zároveň crashtest auta, které bylo výchozím pro tuto přestavbu. Tedy - jedná se skutečně jen o problém po přestavbě, nebo i ta výchozí kabina by se chovala stejně/podobně?

E15
16. května • 16:48

Myslím, že je potřeba rozlišovat dva typy obytňáků. První, kde je zachována původní kabina výchozí dodávky (to jsou takové ty levnější) a tam to podle mě dopadne úplně stejně jako ten původní naložený náklaďák. A druhý, kde je i kabina jiná (širší, to jsou takové ty dražší), kde si tím nejsem moc jistý... (spíš bych čekal výsledek ještě horší)

Ládík
15. května • 10:46

Někdy se podívejte na testy autobusů a své dítě už do školy nepošlete. Jen umakart, sklo a pár svařených jeklů. Dokonce ani bezpečnostní pásy nemají výrobci automobilů povinné!!!!
Co systém nehlídá výrobce vojebe. Snad nejotřesnější jsou tzv. auto pro 15 leté řidiče. Už jen jejich nebezpečná pomalá jízda je nebezpečná. Druhá věc je, že řidiči těchto hraček ani neumí v provozu jezdit. Bezpečnost karosérií nula.

E15
15. května • 17:18

Souhlas! Na druhou stranu se to všechno (v rámci svých kategorií) taky zlepšuje. autobus 2019 bude lepší než autobus 1999 a i ta auta pro 15ti leté už nejsou takové pojízdné rakve jako před 20ti lety (to neznamená, že to nejsou pojízdné rakve pořád, ale tenkrát to byl opravdu extrém).

JirkaK
15. května • 8:09

Myslím že celé je to o technologii výroby. Klasická auta se vyrábí po statisících, proto je u nich možné udělat karosérii moderními postupy. Obytná auta se vyrábí malosériově, po desítkách, stovkách. často na zakázku, přizpůsobené na míru konkrétnímu zákazníkovi, proto se vyrábí tak jako v padesátých letech minulého století - rám, nástavba, oplechovat..... Bezpečnost tomu asi odpovídá, ale na druhou stranu - v malosériové výrobě to prostě jinak nejde a stavět obytné auto stejně jako Golfa prostě nejde - nikdo by to nezaplatil. Nutit výrobce zavést stejné bezpečnostní standardy jako pro klasická osobní auta znamená celou tuto kategorii zaříznout a zlikvidovat.
V reálu ta nebezpečnost zase tak strašná nebude, protože obytné auto je velké a těžké, při kolizi s běžným osobákem nebo i SUV si udělá deformační zónu z něj. Vždyť je to v podstatě malý náklaďák. A taky se s ním zpravidla nejezdí "kudla".....
A na druhou stranu - zkuste udělat podobný nárazový test s motocyklem. Zakážeme kvůli tomu motorky? :-D

Honza
15. května • 10:44

Můj názor je ten, že by tomu mohlo pomoci, kdyby se obytňáky začaly dělat s takovou tou rozšířenou kabinou pro cestující (před rokem jsem viděl jeden starší na prodej). Tím by mohla být zajištěna větší bezpečnost posádky, ideálně v kombinaci s uzavíratelnou přepážkou do obytnýho prostoru. Což by ale v aktuálních podmínkách znamenalo výrazný zmenšení obytného prostoru a pravděpodobně automatický přesun do kategorie na 3,5t. A to je bohužel výrazně méně prodejné... Pokud by ale legislativa umožnila, aby obytňáky i nad 3.5t měly některý výjimky (třeba platba za dálnice, když už ne řidičák B), dalo by se s tím něco určitě dělat. Jenže v současné době sepravděpodobně vše dělá co nejlehčí, aby se mohla udělat co nevyšší doložnost.

vana
15. května • 11:39

Zajímavý by bylo srovnání toho polointegrovaného vs. stejná původní dodávka s podobně těžkým nákladem. Podle mě dopadne obojí stejně mizerně

Jakub
15. května • 14:48

Dodávka má ale za kabinou řidiče plechovou přepážku. Teoreticky by se o ní mohl náklad opřít. Navíc se dá předpokládat, že těžší náklad bude zakurtovaný k podlaze.
Tady sedíš na začátku tunelu, za tebou je obývák...všechno ti letí na záda.

lll
16. května • 13:03

Ha, ha, ha.......náklad se i s přepážkou opře o palubku. Na řidiče tam už místo nebývá.

vana
15. května • 9:13

Souhlas. Stejně tak bych chtěl vidět při nárazovém testu do pevné překážky plně naložený kamión. Počítám že by z kabiny nezůstalo vůbec nic

Pavel
14. května • 22:37

Mě to přijde v pohodě. Celá karoserie absorbovala náraz, totálka, nemusíš řešit prodej opravovaného auta. Akorát musíš stihnout odběhnout vzad jak v lokomotivě.

PanHajzl
15. května • 6:54

...pekne jste to napsal

Já první
14. května • 19:21

Tímto jsem si definitivně rozmyslel dovolenou v obytňáku. Skládačka ze dřeva...

Jakub
14. května • 18:04

To je síla! :-o
Je na tom krásně vidět, že ruka trhu a regulace funguje. Kdyby auta nemusely na crashtesty, tak budou v nárazovém testu dopadat stejně tragicky. Bohužel.

JirkaX
14. května • 21:03

já těm budoucím muslimům moc nevěřím, v tom testu..

Petr Vaněk
15. května • 0:14

Muslimům bohužel po nějakých zkušenostech také nijak moc nevěřím, ale nechápu jak to souvisí s obytnými auty? Podle mě tu pletete páté přes deváté. Nejlepší bude se soustředit na auta.

--
15. května • 13:24

jednoduché, místo švédům napsal budoucím muslimům..

Kenny
14. května • 19:22

Proto se v obytném autě za jízdy má být v klasické sedící části a ne bakalitovém domečku. Ale celkově nic moc no, snad bude trochu větší tlak na výrobce aby to bylo malinko lepší.

Jakub
15. května • 6:42

Podle toho videa je úplně jedno, kde sedíte. V přestavbě dodávky je kabina ze zadu stejně vykrojená a rozmačkají vás stolky. Nehledě na fakt, že tam jsou jen 3 místa. V případě kompletní stavby je to tutovka.
Ono teda kdyby někdo zkusil crashtest osobáku ze zapřaženým přívěsem, nebo třeba motorákem ("obvyklá" cesta na dovču), tak bysme se taky divili.

Doporučujeme

Články odjinud