Jak si v nárazových testech vedou obytné vozy? Z těchto záběrů mrazí

Jakub  |  14. 05. 2019 18:04

To je síla! :-o
Je na tom krásně vidět, že ruka trhu a regulace funguje. Kdyby auta nemusely na crashtesty, tak budou v nárazovém testu dopadat stejně tragicky. Bohužel.

Odpovědět  |   | 
Kenny  |  14. 05. 2019 19:22

Proto se v obytném autě za jízdy má být v klasické sedící části a ne bakalitovém domečku. Ale celkově nic moc no, snad bude trochu větší tlak na výrobce aby to bylo malinko lepší.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  15. 05. 2019 06:42

Podle toho videa je úplně jedno, kde sedíte. V přestavbě dodávky je kabina ze zadu stejně vykrojená a rozmačkají vás stolky. Nehledě na fakt, že tam jsou jen 3 místa. V případě kompletní stavby je to tutovka.
Ono teda kdyby někdo zkusil crashtest osobáku ze zapřaženým přívěsem, nebo třeba motorákem ("obvyklá" cesta na dovču), tak bysme se taky divili.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  14. 05. 2019 21:03

já těm budoucím muslimům moc nevěřím, v tom testu..

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  15. 05. 2019 00:14

Muslimům bohužel po nějakých zkušenostech také nijak moc nevěřím, ale nechápu jak to souvisí s obytnými auty? Podle mě tu pletete páté přes deváté. Nejlepší bude se soustředit na auta.

Odpovědět  |   | 
--  |  15. 05. 2019 13:24

jednoduché, místo švédům napsal budoucím muslimům..

Odpovědět  |   | 
Já první  |  14. 05. 2019 19:21

Tímto jsem si definitivně rozmyslel dovolenou v obytňáku. Skládačka ze dřeva...

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  14. 05. 2019 22:37

Mě to přijde v pohodě. Celá karoserie absorbovala náraz, totálka, nemusíš řešit prodej opravovaného auta. Akorát musíš stihnout odběhnout vzad jak v lokomotivě.

Odpovědět  |   | 
PanHajzl  |  15. 05. 2019 06:54

...pekne jste to napsal

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  15. 05. 2019 08:09

Myslím že celé je to o technologii výroby. Klasická auta se vyrábí po statisících, proto je u nich možné udělat karosérii moderními postupy. Obytná auta se vyrábí malosériově, po desítkách, stovkách. často na zakázku, přizpůsobené na míru konkrétnímu zákazníkovi, proto se vyrábí tak jako v padesátých letech minulého století - rám, nástavba, oplechovat..... Bezpečnost tomu asi odpovídá, ale na druhou stranu - v malosériové výrobě to prostě jinak nejde a stavět obytné auto stejně jako Golfa prostě nejde - nikdo by to nezaplatil. Nutit výrobce zavést stejné bezpečnostní standardy jako pro klasická osobní auta znamená celou tuto kategorii zaříznout a zlikvidovat.
V reálu ta nebezpečnost zase tak strašná nebude, protože obytné auto je velké a těžké, při kolizi s běžným osobákem nebo i SUV si udělá deformační zónu z něj. Vždyť je to v podstatě malý náklaďák. A taky se s ním zpravidla nejezdí "kudla".....
A na druhou stranu - zkuste udělat podobný nárazový test s motocyklem. Zakážeme kvůli tomu motorky?

Odpovědět  |   | 
vana  |  15. 05. 2019 09:13

Souhlas. Stejně tak bych chtěl vidět při nárazovém testu do pevné překážky plně naložený kamión. Počítám že by z kabiny nezůstalo vůbec nic

Odpovědět  |   | 
Honza  |  15. 05. 2019 10:44

Můj názor je ten, že by tomu mohlo pomoci, kdyby se obytňáky začaly dělat s takovou tou rozšířenou kabinou pro cestující (před rokem jsem viděl jeden starší na prodej). Tím by mohla být zajištěna větší bezpečnost posádky, ideálně v kombinaci s uzavíratelnou přepážkou do obytnýho prostoru. Což by ale v aktuálních podmínkách znamenalo výrazný zmenšení obytného prostoru a pravděpodobně automatický přesun do kategorie na 3,5t. A to je bohužel výrazně méně prodejné... Pokud by ale legislativa umožnila, aby obytňáky i nad 3.5t měly některý výjimky (třeba platba za dálnice, když už ne řidičák B), dalo by se s tím něco určitě dělat. Jenže v současné době sepravděpodobně vše dělá co nejlehčí, aby se mohla udělat co nevyšší doložnost.

Odpovědět  |   | 
vana  |  15. 05. 2019 11:39

Zajímavý by bylo srovnání toho polointegrovaného vs. stejná původní dodávka s podobně těžkým nákladem. Podle mě dopadne obojí stejně mizerně

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  15. 05. 2019 14:48

Dodávka má ale za kabinou řidiče plechovou přepážku. Teoreticky by se o ní mohl náklad opřít. Navíc se dá předpokládat, že těžší náklad bude zakurtovaný k podlaze.
Tady sedíš na začátku tunelu, za tebou je obývák...všechno ti letí na záda.

Odpovědět  |   | 
lll  |  16. 05. 2019 13:03

Ha, ha, ha.......náklad se i s přepážkou opře o palubku. Na řidiče tam už místo nebývá.

Odpovědět  |   | 
Ládík  |  15. 05. 2019 10:46

Někdy se podívejte na testy autobusů a své dítě už do školy nepošlete. Jen umakart, sklo a pár svařených jeklů. Dokonce ani bezpečnostní pásy nemají výrobci automobilů povinné!!!!
Co systém nehlídá výrobce vojebe.

Snad nejotřesnější jsou tzv. auto pro 15 leté řidiče. Už jen jejich nebezpečná pomalá jízda je nebezpečná. Druhá věc je, že řidiči těchto hraček ani neumí v provozu jezdit. Bezpečnost karosérií nula.

Odpovědět  |   | 
E15  |  15. 05. 2019 17:18

Souhlas! Na druhou stranu se to všechno (v rámci svých kategorií) taky zlepšuje. autobus 2019 bude lepší než autobus 1999 a i ta auta pro 15ti leté už nejsou takové pojízdné rakve jako před 20ti lety (to neznamená, že to nejsou pojízdné rakve pořád, ale tenkrát to byl opravdu extrém).

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  15. 05. 2019 12:41

Nevím, ale přišlo by mi relevantní, aby zveřejnili zároveň crashtest auta, které bylo výchozím pro tuto přestavbu. Tedy - jedná se skutečně jen o problém po přestavbě, nebo i ta výchozí kabina by se chovala stejně/podobně?

Odpovědět  |   | 
E15  |  16. 05. 2019 16:48

Myslím, že je potřeba rozlišovat dva typy obytňáků. První, kde je zachována původní kabina výchozí dodávky (to jsou takové ty levnější) a tam to podle mě dopadne úplně stejně jako ten původní naložený náklaďák. A druhý, kde je i kabina jiná (širší, to jsou takové ty dražší), kde si tím nejsem moc jistý... (spíš bych čekal výsledek ještě horší)

Odpovědět  |   | 
Karlos  |  16. 05. 2019 09:40

Asi bude lepší vyrazit v obrněném transportéru. V místě pobytu si postavit vlastní malou pevnost, s hlídkovými věžemi a pár kulometných hnízd neuškodí. Na procházky riviérou jen za doprovodu tuctu žoldáků. Do restaurace jen v pyrotechnickém oblečku a pak se ráno probudit, vstanout a udusit se rohlíkem.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  17. 05. 2019 11:51

Karavan je na kochací jízdu a ne na ňáký raplování na silnici,ovšem neovlivníte když vás sejme ňakej rapl!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 24 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 41 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 59 N/A