Díky za 2minuty mého času, k ničemu jsem se díky vasemu článku nedostal.
Kdesi som teraz čítal, že umývanie podvozku na umývačke moc nepomôže. Je to len ošpricovanie raz-dva a hotovo.Ja to robím tak, že keď začne pršať, tak pojazdím autom po mokrom asfalte a rýchlejšie cez mláky. A tá voda sa dostane presne tam, kam sa pretým dostala soľ zo zimnej čľapkanice. ;-)
S ochranou podvozku jsem různě laboroval. Zkoušel známé postupy, rádoby trvanlivé nástřiky podvozku. Stálo to vždy kolem 6-8 tisíc, smrdělo to, jenže za dvě zimy začala rez znovu kvést na původních místech. To znamenalo vytáhnout dalších 8 tisíc! Pak jsem někdy kolem roku 2017 náhodou narazil v Británii na XCP Rust Blocker, u nás neznámá věc. A to bylo přesně to, co si myslím, že je nejlepší. Jednak to rez vyžere a chrání to kov před vodou a solí. Je třeba nástřik opakovat minimálně 1x ročně, lépe je to dělat 2x do roka. Já to dělám jednou na jaře a jednou před zimou, pak kam došáhnu při výměně oleje a přehazování kol. Stříkám to na spodku auta úplně všude.XCP ve svých vlastnostech na kilometry převyšuje mj. známé WD-40, tedy vytěsňuje vodu, konzervuje, chrání elektrické kontakty. Může se stříkat na plast i lak - nemusíte tedy při nástřiku spodku vůbec nic zakrývat, což je obrovská výhoda. Pak je třeba to nechat cca 12 hodin zaschnout. Než to uschne, jde to třeba na prazích rozleštit a funguje to jako vosk na karoserii. Je to perfektní ochrana na chrom a při skladování veteránů.Po zaschnutí vrstva XCP vytvoří takový nažloutlý film, něco jako pružný vosk (pozor - rez pod opravdovým voskovým nástřikem jede dál, pod XCP ne), a samozřejmě to používám i na dutiny. A cena? Běžný nástřik spodku cca 1 litr, což při koupi 5L kanystru vyjde na cca 500 Kč! Nástřik vydrží několik měsíců. Tedy za dva roky je to cca 2-3 tisíce, když to budete cákat úplně všude. Ale hlavní je, že se rez už neobjeví. A našel jsem to nedávno i v ČR! Tady: www.xcp-protection.czTento text jsem zaslal i na jejich stránky, tak se nedivte, že se tam možná objeví.
fluid film je ovela lepši, lacnejší ked to pomáha lodiam a nadržiam , tak na aute to bude luxusty smiešný XPC predjaca
Opravdu s tou reklamou budete otravovat všude? Je to nesmysl - používám kvalitní nástřiky na spodek auta a vydrží mi 5 let. Opravdu nevím, proč bych to měl dělat 2x ročně a ještě cosi rozlešťovat... Připadal bych si opravdu jak pako.
Je dovolené ošetřit nové auto proti korozi (podvozek), když je nové - aby pak uznali záruku, kdyby se něco stalo ??? ...Díky.
Viz moje zkušenost s http://www.xcp-protection.cz... Tento nástřik podvozku funguje na 100 % nemá vliv na záruku. Je to něco jako měkej vosk.
V inzerátech ojetin je hodně aut z Itálie. Chlubí se tím, že auto nejezdilo v soli. Ale: Je pravdou, že auta určená pro italský trh měla slabší protikorozní ochranu? Pokud by tomu tak bylo, tak se italská ojetina po jedné zimě u nás rozpadne.
Je to nezmysel, museli by vyrabat rozne auta pre juh a sever. Na severe tiez snezi.
Zkuste to tady: http://www.united-c.cz/... - tam mi také pomohli s rezem na mém autíčku :)
Jen škoda, že v rozsáhlé stati, jak se bavit koroze jsem se nedozvěděl jak se zbavit koroze, vím, že můj komentář je stejně zbytečný jako ten článek,ale nedalo mi to.😊Tak alespoň hezký víkend 😀
Ano přesně tak, o tom jak se jí zbavit nic.B-]
Proto si a manželce kupuju každých 5.let novou Dacii a tyto věci neřeším.
Moje jediná zkušenost s Dacií Daster. Autosalon v Praze naleštěná karoserie, voňavé nové auto. Stačilo se ohnout pod auto a měl jsem jasno. To prostě ne. Koroze na hnacích hřídelích. Žádný základní nátěr, prostě nic. Na můj dotaz prodejce pohotově odpověděl a co byste za ty peníze chtěl? Pak už veškerá další jednání byla zbytečná...
Dáčku nemám, ale koroze na hnacích hřídelích, těhlicích a další robustních dílek klidně od výroby být může - prostě no neošetřují a je to opravdu jedno. Důležité je ošetření prahů, podběhů apod...
Zkušenost s Dusterem nemám, ale v okolí je dost lidí co mají Logany a Sandera. A jsou s nimi kupodivu docela spokojení. Ona ta poloosa je natolik masivní kus železa, že nepřerezne za celou životnost auta. A pokud chce někdo auto na dalších dvacet let, tak prostě nechá nastřikat dutiny a podvozek jako u starého žigulíku. Ano, majitelé Dacií mají na autě sem tam nějaký rezatý flek. Zato ale spolehlivě jezdí, a neřeší problémy s přetrženými nebo přeskočenými rozvodovými řetězy , podpálenými ventily, vysokou spotřebou oleje, rachtajícími opotřebenými písty, vysypanými převodovkami.......
Mýt auto wapkou znamená zničit a nechat ho zreznout ještě dřív než když se na to všechno úplně vykašlete. Všechno krytí, těsnění a ucpávky na karosářských spojích, elektrických konektorech atd je stavěné na ostřik od kol, ne na tlakovou horkou vodu. Wapka natlačí vodu i do míst, kam by se normálně nikdy nedostala a odkud se už zase nedostane ven. Když už mýt podvozek, tak obyčejnou hadicí. Vyzkoušená a prověřená technologie na konzervaci je nástřik podvozku Rezistinem Car, dutin Rezistinem ML, s přídavkem trochy motorového oleje (co je mastné, nerezatí:-D ).Jo a hlavně ne Tlumex, ten sice následujících pět let vypadá krásně, ale pod ním je všechno sežrané na šrot. Navíc u starších aut pod čerstvým nátěrem Tlumexem bývá pravidelně zamaskovaná rozsáhlá koroze karosérie, za pomoci montážní pěny a natavovací lepenky. 3-[
Já zas kvůli korozi v zimě (soli) nejezdím. Resp. jen nouzově. ...také jsem si dal vyjetý motorový olej do starého rozprašovače na květiny a po STK pořádně vystříkal podvozek, ale chytalo to bordel a dělalo mastné loužičky. Váš postup je lepší jj. Otázka je, zda rezistin není nějaký komunistický přežitek a nebylo by lepší něco od Wurth nebo tak.
Souhlas, kdo dal minus za nesouhlas byl id.ot 😎
Jemine, to je mi povedena taskarice: Zbavit se koroze! To mi prijde, ze poroucet vetru a desti by snad bylo jednodussi.
Nic z toho nedelam a obe auta 17 a 10 let stara mou koupena jako nova bez vetsi rzi na podvozku.
možná by stačilo před zimou zajet na myčku a nechat si umýt spodek s aplikací vosku, po zimě to zopakovat aby se smyla sůl.
To myslíš tu srandovní aplikaci vosku co se stříká s vodou na karoserii? Tak to ti na podvozku určitě pomůže. :-D
A teď mi ještě napište kde a která myčka myje auto i ze spodu-žádná. Většinou je tam ze spod 2x tryska , která na vůz ani nedostříkne. A jak to umyjete pod těma plastovýma šusplechama. To se musí ty plasty nejdřív sundat a pak wapkovat!!!
Už jsem na pár myčkách viděl kvalitní ostřik podvozku, ALE! né každé auto může do této myčky - kterých se to týká, to mají napsané v manuálu. Povětšinou to bývají elektromobily či hybridy a sportovní vozy. Tlakové mytí totiž není zrovna příjemné pro různá těsnění a ložiska, projetí kaluží je úplně něco jiného.
Přesně. A ještě sundat a vyčistit podběhy a odvodňovací kanálky. Provádím to tak jak na soukromých, tak služebních autech a životnost hlavně u předního podběhu je mnohem delší.
Jak se zbavit koroze na autě? Kupte si koncernový prémiový vůz, který vám tady cpeme vrchem spodem...
Raději prostě... umíš číst?
Nejjednodušší je koupit auto co nerezne.
A to je?
Trabant vole...
A ty si myslíš, že i podvozek... měl "bakelitový"? :-D
Tak ten to fakt nebyl...
tip číslo jedna: kupte si auto, které nerezne, resp. rezne tak pomalu, že čtvrtstoletím starým autem stejně už nebudete jezdit. tip číslo dva: pokud si z různých důvodů nechcete či nemůžete koupit auto z tipu číslo jedna, kupte si libovolné, ale jakmile na něm uvidíte první flíček koroze, tak se ho zbavtetip číslo tři: pokud máte opravdu hluboko do kapsy, kupte si nějaký vrak s dvouletou technickou, až Vás na další technické vyhodí, nechte ten vrak sešrotovat a kupte si jiný.
Tip pro bezne lidi. Pokud vase auto nevykazuje velke znamky koroze na spodku karoserie, nebudte lakomy a nechte ho nastrikat a vylit dutiny voskem. Tip na tip: najdete cloveka co tomu ruzumi a idela to poradne, protoze spatny nastrik je horsi nez zadny nastrik.S korozi podvozkovych casti se moc delat neda, hlidat a menit. Zase vetsinou je to tak silny a kvalitni material, ze vetsina casti prezije zivotnost auta i s povrchovym lisejem. Taky jsme chtel letos strikat spodek, ale po skouknuti na zvedaku jsem usoudil ze to uz nema cenu. Jeste par let vydri a pak pujde.
Rezne vsechno - TIM SPISE V PRESOLENE PRECHEMIZOVANE CR, akorat neco rychleji a neco pomaleji.
souhlas !
Musíte si kupovat jen ty nejlepší auta na světě, ty vyrábí jedině hnujdaj.
Ty musíš mít tedy řádně naděláno v plínkách z této automobilky, že to zatáhneš i do diskuze netýkající se konkrétně žádné automobilky. :-D
To je omyl, koroze prave Hovna(j) zere docela dost. Rezavy jeste na pase! Zakladovka a smir ze sachty pomaha jen trochu. Kupodivu od 206 vyse temer neznam rezavy Peugeut.
Doetl jsem čálnek do konce a ty typy, jak se zbavit rzi, jsem neobjevil.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.