Jak se zbavit koroze na autě? S těmito tipy nemůžete šlápnout vedle

41 komentářů

Marek
21. dubna • 14:32

Díky za 2minuty mého času, k ničemu jsem se díky vasemu článku nedostal.

Juraj K.
15. května • 8:40

Kdesi som teraz čítal, že umývanie podvozku na umývačke moc nepomôže. Je to len ošpricovanie raz-dva a hotovo.
Ja to robím tak, že keď začne pršať, tak pojazdím autom po mokrom asfalte a rýchlejšie cez mláky. A tá voda sa dostane presne tam, kam sa pretým dostala soľ zo zimnej čľapkanice. ;-)

Petr
13. února • 4:38

S ochranou podvozku jsem různě laboroval. Zkoušel známé postupy, rádoby trvanlivé nástřiky podvozku. Stálo to vždy kolem 6-8 tisíc, smrdělo to, jenže za dvě zimy začala rez znovu kvést na původních místech. To znamenalo vytáhnout dalších 8 tisíc! Pak jsem někdy kolem roku 2017 náhodou narazil v Británii na XCP Rust Blocker, u nás neznámá věc. A to bylo přesně to, co si myslím, že je nejlepší. Jednak to rez vyžere a chrání to kov před vodou a solí. Je třeba nástřik opakovat minimálně 1x ročně, lépe je to dělat 2x do roka. Já to dělám jednou na jaře a jednou před zimou, pak kam došáhnu při výměně oleje a přehazování kol. Stříkám to na spodku auta úplně všude.XCP ve svých vlastnostech na kilometry převyšuje mj. známé WD-40, tedy vytěsňuje vodu, konzervuje, chrání elektrické kontakty. Může se stříkat na plast i lak - nemusíte tedy při nástřiku spodku vůbec nic zakrývat, což je obrovská výhoda. Pak je třeba to nechat cca 12 hodin zaschnout. Než to uschne, jde to třeba na prazích rozleštit a funguje to jako vosk na karoserii. Je to perfektní ochrana na chrom a při skladování veteránů.Po zaschnutí vrstva XCP vytvoří takový nažloutlý film, něco jako pružný vosk (pozor - rez pod opravdovým voskovým nástřikem jede dál, pod XCP ne), a samozřejmě to používám i na dutiny. A cena? Běžný nástřik spodku cca 1 litr, což při koupi 5L kanystru vyjde na cca 500 Kč! Nástřik vydrží několik měsíců. Tedy za dva roky je to cca 2-3 tisíce, když to budete cákat úplně všude. Ale hlavní je, že se rez už neobjeví. A našel jsem to nedávno i v ČR! Tady: www.xcp-protection.czTento text jsem zaslal i na jejich stránky, tak se nedivte, že se tam možná objeví.

kukolar
19. května • 9:13

fluid film je ovela lepši, lacnejší
ked to pomáha lodiam a nadržiam , tak na aute to bude luxus
ty smiešný XPC predjaca

Pavel Nowak
2. dubna • 8:33

Opravdu s tou reklamou budete otravovat všude? Je to nesmysl - používám kvalitní nástřiky na spodek auta a vydrží mi 5 let. Opravdu nevím, proč bych to měl dělat 2x ročně a ještě cosi rozlešťovat... Připadal bych si opravdu jak pako.

Richard
3. února • 12:02

Je dovolené ošetřit nové auto proti korozi (podvozek), když je nové - aby pak uznali záruku, kdyby se něco stalo ??? ...Díky.

Petr
28. února • 15:33

Viz moje zkušenost s http://www.xcp-protection.cz... Tento nástřik podvozku funguje na 100 % nemá vliv na záruku. Je to něco jako měkej vosk.

Karel
2. února • 13:21

V inzerátech ojetin je hodně aut z Itálie. Chlubí se tím, že auto nejezdilo v soli. Ale: Je pravdou, že auta určená pro italský trh měla slabší protikorozní ochranu? Pokud by tomu tak bylo, tak se italská ojetina po jedné zimě u nás rozpadne.

Karol
3. února • 20:56

Je to nezmysel, museli by vyrabat rozne auta pre juh a sever. Na severe tiez snezi.

Daniel
30. října • 17:56

Zkuste to tady: http://www.united-c.cz/... - tam mi také pomohli s rezem na mém autíčku :)

Evžen
3. listopadu • 7:11

Jen škoda, že v rozsáhlé stati, jak se bavit koroze jsem se nedozvěděl jak se zbavit koroze, vím, že můj komentář je stejně zbytečný jako ten článek,ale nedalo mi to.😊Tak alespoň hezký víkend 😀

Siděláškozy
8. července • 22:56

Ano přesně tak, o tom jak se jí zbavit nic.B-]

Petr
31. října • 18:36

Proto si a manželce kupuju každých 5.let novou Dacii a tyto věci neřeším.

Pavel
1. listopadu • 8:07

Moje jediná zkušenost s Dacií Daster. Autosalon v Praze naleštěná karoserie, voňavé nové auto. Stačilo se ohnout pod auto a měl jsem jasno. To prostě ne. Koroze na hnacích hřídelích. Žádný základní nátěr, prostě nic. Na můj dotaz prodejce pohotově odpověděl a co byste za ty peníze chtěl? Pak už veškerá další jednání byla zbytečná...

mm
26. listopadu • 8:18

Dáčku nemám, ale koroze na hnacích hřídelích, těhlicích a další robustních dílek klidně od výroby být může - prostě no neošetřují a je to opravdu jedno. Důležité je ošetření prahů, podběhů apod...

JirkaK
1. listopadu • 14:02

Zkušenost s Dusterem nemám, ale v okolí je dost lidí co mají Logany a Sandera. A jsou s nimi kupodivu docela spokojení. Ona ta poloosa je natolik masivní kus železa, že nepřerezne za celou životnost auta. A pokud chce někdo auto na dalších dvacet let, tak prostě nechá nastřikat dutiny a podvozek jako u starého žigulíku. Ano, majitelé Dacií mají na autě sem tam nějaký rezatý flek. Zato ale spolehlivě jezdí, a neřeší problémy s přetrženými nebo přeskočenými rozvodovými řetězy , podpálenými ventily, vysokou spotřebou oleje, rachtajícími opotřebenými písty, vysypanými převodovkami.......

JirkaK
31. října • 13:19

Mýt auto wapkou znamená zničit a nechat ho zreznout ještě dřív než když se na to všechno úplně vykašlete. Všechno krytí, těsnění a ucpávky na karosářských spojích, elektrických konektorech atd je stavěné na ostřik od kol, ne na tlakovou horkou vodu. Wapka natlačí vodu i do míst, kam by se normálně nikdy nedostala a odkud se už zase nedostane ven. Když už mýt podvozek, tak obyčejnou hadicí.
Vyzkoušená a prověřená technologie na konzervaci je nástřik podvozku Rezistinem Car, dutin Rezistinem ML, s přídavkem trochy motorového oleje (co je mastné, nerezatí:-D ).
Jo a hlavně ne Tlumex, ten sice následujících pět let vypadá krásně, ale pod ním je všechno sežrané na šrot. Navíc u starších aut pod čerstvým nátěrem Tlumexem bývá pravidelně zamaskovaná rozsáhlá koroze karosérie, za pomoci montážní pěny a natavovací lepenky. 3-[

Batman
3. listopadu • 15:30

Já zas kvůli korozi v zimě (soli) nejezdím. Resp. jen nouzově. ...také jsem si dal vyjetý motorový olej do starého rozprašovače na květiny a po STK pořádně vystříkal podvozek, ale chytalo to bordel a dělalo mastné loužičky. Váš postup je lepší jj. Otázka je, zda rezistin není nějaký komunistický přežitek a nebylo by lepší něco od Wurth nebo tak.

R
31. října • 15:21

Souhlas, kdo dal minus za nesouhlas byl id.ot 😎

Kunigunda Schwanzhof
31. října • 12:26

Jemine, to je mi povedena taskarice: Zbavit se koroze! To mi prijde, ze poroucet vetru a desti by snad bylo jednodussi.

Jozin
31. října • 11:26

Nic z toho nedelam a obe auta 17 a 10 let stara mou koupena jako nova bez vetsi rzi na podvozku.

Radon
31. října • 9:50

možná by stačilo před zimou zajet na myčku a nechat si umýt spodek s aplikací vosku, po zimě to zopakovat aby se smyla sůl.

Mirek
31. října • 17:15

To myslíš tu srandovní aplikaci vosku co se stříká s vodou na karoserii? Tak to ti na podvozku určitě pomůže. :-D

Eman
31. října • 10:35

A teď mi ještě napište kde a která myčka myje auto i ze spodu-žádná. Většinou je tam ze spod 2x tryska , která na vůz ani nedostříkne. A jak to umyjete pod těma plastovýma šusplechama. To se musí ty plasty nejdřív sundat a pak wapkovat!!!

Jméno
31. října • 12:41

Už jsem na pár myčkách viděl kvalitní ostřik podvozku, ALE! né každé auto může do této myčky - kterých se to týká, to mají napsané v manuálu. Povětšinou to bývají elektromobily či hybridy a sportovní vozy. Tlakové mytí totiž není zrovna příjemné pro různá těsnění a ložiska, projetí kaluží je úplně něco jiného.

T-Wagen
31. října • 9:58

Přesně. A ještě sundat a vyčistit podběhy a odvodňovací kanálky. Provádím to tak jak na soukromých, tak služebních autech a životnost hlavně u předního podběhu je mnohem delší.

HAFTAN
31. října • 9:46

Jak se zbavit koroze na autě? Kupte si koncernový prémiový vůz, který vám tady cpeme vrchem spodem...

Mara
31. října • 9:58

Raději prostě... umíš číst?

Neurotic
31. října • 8:54

Nejjednodušší je koupit auto co nerezne.

tom
31. října • 12:26

A to je?

Ludek_II
31. října • 13:33

Trabant vole...

Mirek
31. října • 17:13

A ty si myslíš, že i podvozek... měl "bakelitový"? :-D

jozka
31. října • 14:47

Tak ten to fakt nebyl...

eLzyx
31. října • 8:49

tip číslo jedna: kupte si auto, které nerezne, resp. rezne tak pomalu, že čtvrtstoletím starým autem stejně už nebudete jezdit.
tip číslo dva: pokud si z různých důvodů nechcete či nemůžete koupit auto z tipu číslo jedna, kupte si libovolné, ale jakmile na něm uvidíte první flíček koroze, tak se ho zbavte
tip číslo tři: pokud máte opravdu hluboko do kapsy, kupte si nějaký vrak s dvouletou technickou, až Vás na další technické vyhodí, nechte ten vrak sešrotovat a kupte si jiný.

Dread
24. listopadu • 10:54

Tip pro bezne lidi. Pokud vase auto nevykazuje velke znamky koroze na spodku karoserie, nebudte lakomy a nechte ho nastrikat a vylit dutiny voskem.
Tip na tip: najdete cloveka co tomu ruzumi a idela to poradne, protoze spatny nastrik je horsi nez zadny nastrik.
S korozi podvozkovych casti se moc delat neda, hlidat a menit. Zase vetsinou je to tak silny a kvalitni material, ze vetsina casti prezije zivotnost auta i s povrchovym lisejem.
Taky jsme chtel letos strikat spodek, ale po skouknuti na zvedaku jsem usoudil ze to uz nema cenu. Jeste par let vydri a pak pujde.

bzzz
31. října • 11:17

Rezne vsechno - TIM SPISE V PRESOLENE PRECHEMIZOVANE CR, akorat neco rychleji a neco pomaleji.

Jiří
31. října • 10:52

souhlas !

Stan
31. října • 8:44

Musíte si kupovat jen ty nejlepší auta na světě, ty vyrábí jedině hnujdaj.

Mirek
31. října • 17:12

Ty musíš mít tedy řádně naděláno v plínkách z této automobilky, že to zatáhneš i do diskuze netýkající se konkrétně žádné automobilky. :-D

Cestuj Korsikou
18. listopadu • 21:49

To je omyl, koroze prave Hovna(j) zere docela dost. Rezavy jeste na pase! Zakladovka a smir ze sachty pomaha jen trochu. Kupodivu od 206 vyse temer neznam rezavy Peugeut.

Rejpal
31. října • 8:17

Doetl jsem čálnek do konce a ty typy, jak se zbavit rzi, jsem neobjevil.

Doporučujeme

Články odjinud