Se stěrači a ostřikovači mám u novějších akorát starosti navíc.
První věc jsou systémy uchycení. Klasický hák už dnes asi nikdo nepoužívá a těch nových systémů je několik a není snadné se v nich vyznat a koupit pro univerzální stěrače správné adaptéry.
Složitější je i samotná výměna. Jednou jsem už skoro zuřil, když mi stěrače nechtěly na několik pokusů vyjet do servisní polohy. Až pak mě napadlo, že autu vadí odjištěný zámek kapoty (chtěl jsem hned poté doplnit kapalinu).
Dnešní auta mají čím dál větší skla a nejsou výjimkou stěrače s délkou kolem 65 cm. Konce tak dlouhých stěračů už leckdy nemají dostatečný přítlak, zejména pokud jsou "moderně" bezramínkové.
Nádobky na ostřikovače jsou většinou schované tak, že na ně vůbec nejde vidět. Nevím, kolik kapaliny ještě zbývá, takže si nemám jak spočítat, kolik potřebuju doplnit nemrznoucího koncentrátu, aby výsledná směs měla požadovaný bod tuhnutí.