Jak se sestavuje luxusní Chiron? Nahlédněte do továrny Bugatti

Ve francouzském Molsheimu se spojí všechny součástky a vznikne Bugatti Chiron. Podívejte se, v jakých podmínkách se skládá tento luxusní kousek.

Sériová produkce vozu Bugatti Chiron nabírá na obrátkách. Momentálně se v továrně ve francouzském městě Molsheim pracuje na 12 vozech. Tento rok automobilka plánuje vyrobit až 70 kusů. 

Celkově 20 pracovníků v továrně přezdívané “Atelier” skládá výsledný luxusní automobil z více než 1 800 jednotlivých částí. Výroba podléhá nejpřísnějším kontrolám kvality a vše se děla ručně a doslova v rukavičkách. Od zahájení výroby po dodání k zákazníkovi uplyne v průměru šest měsíců. 

Bugatti Chiron se prodává skvěle. Série 500 kusů asi stačit nebude

Bugatti Chiron se prodává skvěle. Série 500 kusů asi stačit nebude

Každý zákazník si může svůj vůz upravit podle své představy. Na výběr je 23 barev vrchního nátěru a 8 verzí karbonu. Kromě toho je k dispozici také 31 barev kůže do interiéru nebo neuvěřitelných 11 druhů barev bezpečnostních pásů. 

Továrnu o rozloze více než 1 000 metrů čtverečních otevřeli v roce 2005. Za deset let se zde vyrobilo 450 kusů modelu Veyron. Teď je tato budova domovem modelu Chiron. A vypadá to tak, že ještě nějakou dobu bude. Automobilka má už teď dostatek objednávek na další 3 roky výroby. 

Následující fotogalerie ukazuje podmínky výroby:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 34 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků