Jak se sestavuje luxusní Chiron? Nahlédněte do továrny Bugatti

Ve francouzském Molsheimu se spojí všechny součástky a vznikne Bugatti Chiron. Podívejte se, v jakých podmínkách se skládá tento luxusní kousek.

Sériová produkce vozu Bugatti Chiron nabírá na obrátkách. Momentálně se v továrně ve francouzském městě Molsheim pracuje na 12 vozech. Tento rok automobilka plánuje vyrobit až 70 kusů. 

Celkově 20 pracovníků v továrně přezdívané “Atelier” skládá výsledný luxusní automobil z více než 1 800 jednotlivých částí. Výroba podléhá nejpřísnějším kontrolám kvality a vše se děla ručně a doslova v rukavičkách. Od zahájení výroby po dodání k zákazníkovi uplyne v průměru šest měsíců. 

Bugatti Chiron se prodává skvěle. Série 500 kusů asi stačit nebude

Bugatti Chiron se prodává skvěle. Série 500 kusů asi stačit nebude

Každý zákazník si může svůj vůz upravit podle své představy. Na výběr je 23 barev vrchního nátěru a 8 verzí karbonu. Kromě toho je k dispozici také 31 barev kůže do interiéru nebo neuvěřitelných 11 druhů barev bezpečnostních pásů. 

Továrnu o rozloze více než 1 000 metrů čtverečních otevřeli v roce 2005. Za deset let se zde vyrobilo 450 kusů modelu Veyron. Teď je tato budova domovem modelu Chiron. A vypadá to tak, že ještě nějakou dobu bude. Automobilka má už teď dostatek objednávek na další 3 roky výroby. 

Následující fotogalerie ukazuje podmínky výroby:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků