Jak se krade v Česku? Letí evropské značky a auta do 5 let

Česká pojišťovna od loňského roku přidala k povinnému ručení i pojištění proti krádeži. V tomto segmentu řešila v oce 2012 celkově 1200 ukradených vozů. O čem se její pracovníci přesvědčili? Že zaměření zlodějů aut se v posledních letech nijak zvlášť nemění. Jistý si nemůže být v podstatě žádný řidič. Proč?
Jak se krade v Česku? Letí evropské značky a auta do 5 let

Nejčastěji kradená jsou auta evropských značek a polovina těch, které pojišťovna zaevidovala mezi ukradenými automobily, byla ve stáří do 5 let.

Jistotou však nemohou oplývat ani majitelé starších ročníků. Bez ohledu na původ v Evropě či v Asii jsou jejich starší miláčkové využitelní na náhradní díly. Na pojistných událostech se podílejí téměř dvaceti procenty. Jedná se o vozidla ve věku 10 až 15 let.

Radost mohou mít řidiči usedající za volanty luxusních typů. O ně vloni měli pachatelé krádeží menší zájem. Ale i tak Česká pojišťovna vyplácela značné sumy peněz.

„Nešlo přitom o zanedbatelné částky. Průměrné vyplacené pojistné plnění totiž přesahuje 200 tisíc korun,“ vysvětluje Pavel Martynek, vrchní ředitel Úseku pojištění motorových vozidel ČP.

Nejčastěji kradenými vozy byly vloni automobily značky Škoda (65 % případů), což nepřekvapí vzhledem k dominantnímu zastoupení v českém vozovém parku. Následovaly další evropské značky – Volkswagen s 9 procenty, dále Ford (4,7 %), Peugeot (2,7 %) a Renault (2,4 %).

Co se barevné škály týká (stejně jako v prodejích) i v krádežích vévodila stříbrná spolu se šedivou, a to ve více než 30 % případů. Za nimi následovala černá (13 %), bílá (11,5 %), modrá (9,5 %) a červená (8,8 %).

Nejrizikovější oblastí je podle Pavla Martynka Praha spolu se středními Čechami. Dlouhodobě se na předních místech drží i severní Čechy.
 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků