Jak se krade v Česku? Letí evropské značky a auta do 5 let

Česká pojišťovna od loňského roku přidala k povinnému ručení i pojištění proti krádeži. V tomto segmentu řešila v oce 2012 celkově 1200 ukradených vozů. O čem se její pracovníci přesvědčili? Že zaměření zlodějů aut se v posledních letech nijak zvlášť nemění. Jistý si nemůže být v podstatě žádný řidič. Proč?
Jak se krade v Česku? Letí evropské značky a auta do 5 let

Nejčastěji kradená jsou auta evropských značek a polovina těch, které pojišťovna zaevidovala mezi ukradenými automobily, byla ve stáří do 5 let.

Jistotou však nemohou oplývat ani majitelé starších ročníků. Bez ohledu na původ v Evropě či v Asii jsou jejich starší miláčkové využitelní na náhradní díly. Na pojistných událostech se podílejí téměř dvaceti procenty. Jedná se o vozidla ve věku 10 až 15 let.

Radost mohou mít řidiči usedající za volanty luxusních typů. O ně vloni měli pachatelé krádeží menší zájem. Ale i tak Česká pojišťovna vyplácela značné sumy peněz.

„Nešlo přitom o zanedbatelné částky. Průměrné vyplacené pojistné plnění totiž přesahuje 200 tisíc korun,“ vysvětluje Pavel Martynek, vrchní ředitel Úseku pojištění motorových vozidel ČP.

Nejčastěji kradenými vozy byly vloni automobily značky Škoda (65 % případů), což nepřekvapí vzhledem k dominantnímu zastoupení v českém vozovém parku. Následovaly další evropské značky – Volkswagen s 9 procenty, dále Ford (4,7 %), Peugeot (2,7 %) a Renault (2,4 %).

Co se barevné škály týká (stejně jako v prodejích) i v krádežích vévodila stříbrná spolu se šedivou, a to ve více než 30 % případů. Za nimi následovala černá (13 %), bílá (11,5 %), modrá (9,5 %) a červená (8,8 %).

Nejrizikovější oblastí je podle Pavla Martynka Praha spolu se středními Čechami. Dlouhodobě se na předních místech drží i severní Čechy.
 

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků