Vpředu mají 21palcové gumy rozměr 225/35 a 285/30 vzadu. Jedná se o vstupní variantu s jedním motorem o výkonu 340 koní a 84 kWh baterií pro dojezd 580 km. Zdroj: YouTube (km77.com)

Vpředu mají 21palcové gumy rozměr 225/35 a 285/30 vzadu. Jedná se o vstupní variantu s jedním motorem o výkonu 340 koní a 84 kWh baterií pro dojezd 580 km. | Zdroj: YouTube (km77.com)

Do slalomu vyjíždí i5 svižně díky příkladné trakci zadní nápravy s natáčením kol, což pomáhá vozu agilně se proplétat mezi kužely. Díky tomu je manažerský sedan stejně hbitý, jako mnohem menší soupeři. Zdroj: YouTube (km77.com)

Do slalomu vyjíždí i5 svižně díky příkladné trakci zadní nápravy s natáčením kol, což pomáhá vozu agilně se proplétat mezi kužely. Díky tomu je manažerský sedan stejně hbitý, jako mnohem menší soupeři. | Zdroj: YouTube (km77.com)

Díky tomu je manažerský sedan stejně hbitý, jako mnohem menší soupeři. Zdroj: YouTube (km77.com)

Díky tomu je manažerský sedan stejně hbitý, jako mnohem menší soupeři. | Zdroj: YouTube (km77.com)

Vynikající jízdní vlastnosti dokládá i čas 23,9 sekundy, který je stejný jako u mnohem menšího Abarthu 500e a BMW iX1 xDrive 30. Zdroj: YouTube (km77.com)

Vynikající jízdní vlastnosti dokládá i čas 23,9 sekundy, který je stejný jako u mnohem menšího Abarthu 500e a BMW iX1 xDrive 30. | Zdroj: YouTube (km77.com)

Průjezd losím testem zvládá i5 čistě s nájezdovou rychlostí 73 km/h. Řízení rychle reaguje na povely řidiče a nechá se vést v ideální stopě. Zdroj: YouTube (km77.com)

Průjezd losím testem zvládá i5 čistě s nájezdovou rychlostí 73 km/h. Řízení rychle reaguje na povely řidiče a nechá se vést v ideální stopě. | Zdroj: YouTube (km77.com)

BMW je tak přesné, že je třeba s volantem zacházet zkušeně a být precizní. Zdroj: YouTube (km77.com)

BMW je tak přesné, že je třeba s volantem zacházet zkušeně a být precizní. | Zdroj: YouTube (km77.com)

Do slalomu vyjíždí i5 svižně díky příkladné trakci zadní nápravy s natáčením kol, což pomáhá vozu agilně se proplétat mezi kužely. Díky tomu je manažerský sedan stejně hbitý, jako mnohem menší soupeři. Zdroj: YouTube (km77.com)
Díky tomu je manažerský sedan stejně hbitý, jako mnohem menší soupeři. Zdroj: YouTube (km77.com)
Vynikající jízdní vlastnosti dokládá i čas 23,9 sekundy, který je stejný jako u mnohem menšího Abarthu 500e a BMW iX1 xDrive 30. Zdroj: YouTube (km77.com)
Průjezd losím testem zvládá i5 čistě s nájezdovou rychlostí 73 km/h. Řízení rychle reaguje na povely řidiče a nechá se vést v ideální stopě. Zdroj: YouTube (km77.com)
6
Fotogalerie

Jak se chová BMW i5 v krizové situaci? Řízení je tak přesné, že vyžaduje zkušeného řidiče

BMW i5 předvedlo při nácviku krizové situace na svou velikost a hmotnost mimořádně dobrý výkon.

Současné BMW pětkové řady je jedním z mála modelů, který na jedné platformě nabízí různé úrovně elektrifikace i čistý elektromobil. Naladění vozu překypujícího technikou vybízí k uvolněnému jízdnímu stylu, v němž exceluje. Není divu, vždyť postupným vývojem narostla délka na úctyhodných 5060 mm s rozvorem 2995 mm. Je tedy než sedmičková řada generace E65 z roku 2001. Co ale udělají masivní rozměry a hmotnost dvě a čtvrt tuny při krizové situaci?

Právě to zjistila redakce km77, která si na polygon vzala i5 eDrive40 s pneumatikami Continental EcoContact 6Q XL. Vpředu mají 21palcové gumy rozměr 225/35 a 285/30 vzadu. Jedná se o vstupní variantu s jedním motorem o výkonu 340 koní a 84 kWh baterií pro dojezd 580 km.

Do slalomu vyjíždí i5 svižně díky příkladné trakci zadní nápravy s natáčením kol, což pomáhá vozu agilně se proplétat mezi kužely. Díky tomu je sedan stejně hbitý jako mnohem menší soupeři. Přitom náklony karoserie jsou mírné. Vynikající jízdní vlastnosti dokládá i čas 23,9 sekundy, který je stejný jako u mnohem menšího Abarthu 500e a BMW iX1 xDrive 30.

Průjezd losím testem zvládá i5 čistě s nájezdovou rychlostí 73 km/h. Řízení rychle reaguje na povely řidiče a nechá se vést v ideální stopě. BMW je tak přesné, že je třeba s volantem zacházet zkušeně a být precizní. Podvozek příkladně potlačuje nežádoucí pohyby karoserie i při dynamických změnách směru. Přitom kontrola stability zasahuje do řízení minimálně. Manévr s plnou rekuperací je pochopitelně jednodušší na zvládnutí.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud