Jak rychle musíte jet, abyste v kabrioletu nezmokli? Záleží na sklonu čelního okna

Otázka, na kterou jste určitě hledali odpověď celý svůj život. Teda nejspíš…

Není žádnou novinkou, že při jízdě otevřeným kabrioletem se můžete dostatečně rychlou jízdou částečně vyhnout zmoknutí a jednoduše prorážet deštěm. YouTube kanál Drivetribe se nyní tímto tématem zaobíral trochu podrobněji a na základě vysvětlení aerodynamiky dokonce uvádí, jak rychle musíte v autě upalovat, abyste nezmokli.

Při jízdě kabrioletem vzniká nad kabinou za okrajem čelního okna oblast turbulentního proudění vzduchu, která zvyšující rychlostí navyšuje na intenzitě a dokáže nakonec při dostatečné rychlosti odvanout i padající kapky deště. Velký význam v proudění vzduchu nad kabinou má ovšem také samotný sklon čelního okna.

Mazda MX-5 je s námi již třicet let. Oslaví to edicí s nápadnou barvou karoserie

Mazda MX-5 je s námi již třicet let. Oslaví to edicí s nápadnou barvou karoserie

Drivetribe tak vysvětluje, že v případě vozů se strmým sklonem čelního okna jako například u Mazdy MX-5 je oblast turbulentního vzduchu dostatečně silná ochránit vás před deštěm už kolem 72 km/h. Na druhou stranu u vozů s větším sklonem čelního okna bude muset být rychlost ještě vyšší, jelikož okno nevytváří takový odpor vzduchu.

Některé kabriolety už ostatně používají aktivní deflektory na vrchním okraji čelního okna pro usměrnění proudění vzduchu nad kabinou, zatímco klasické deflektory za posádkou zajišťují minimalizaci turbulentního proudění v interiéru, aby někomu z pasažérů neuletělo tupé. Proudění vzduchu u kabrioletů je pěkně zobrazeno v samotném videu…

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků