Jak rychle musíte jet, abyste v kabrioletu nezmokli? Záleží na sklonu čelního okna

Otázka, na kterou jste určitě hledali odpověď celý svůj život. Teda nejspíš…

Není žádnou novinkou, že při jízdě otevřeným kabrioletem se můžete dostatečně rychlou jízdou částečně vyhnout zmoknutí a jednoduše prorážet deštěm. YouTube kanál Drivetribe se nyní tímto tématem zaobíral trochu podrobněji a na základě vysvětlení aerodynamiky dokonce uvádí, jak rychle musíte v autě upalovat, abyste nezmokli.

Při jízdě kabrioletem vzniká nad kabinou za okrajem čelního okna oblast turbulentního proudění vzduchu, která zvyšující rychlostí navyšuje na intenzitě a dokáže nakonec při dostatečné rychlosti odvanout i padající kapky deště. Velký význam v proudění vzduchu nad kabinou má ovšem také samotný sklon čelního okna.

Mazda MX-5 je s námi již třicet let. Oslaví to edicí s nápadnou barvou karoserie

Mazda MX-5 je s námi již třicet let. Oslaví to edicí s nápadnou barvou karoserie

Drivetribe tak vysvětluje, že v případě vozů se strmým sklonem čelního okna jako například u Mazdy MX-5 je oblast turbulentního vzduchu dostatečně silná ochránit vás před deštěm už kolem 72 km/h. Na druhou stranu u vozů s větším sklonem čelního okna bude muset být rychlost ještě vyšší, jelikož okno nevytváří takový odpor vzduchu.

Některé kabriolety už ostatně používají aktivní deflektory na vrchním okraji čelního okna pro usměrnění proudění vzduchu nad kabinou, zatímco klasické deflektory za posádkou zajišťují minimalizaci turbulentního proudění v interiéru, aby někomu z pasažérů neuletělo tupé. Proudění vzduchu u kabrioletů je pěkně zobrazeno v samotném videu…

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků