Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé maličkosti. Jejich znalost nic nestojí a může ušetřit hodně problémů...

Spoustu nástrah skýtá koupě ojetého vozu. Některá z rizik však dokážete odhalit i bez automechanika a při běžné předprodejní prohlídce. Vybrali jsme oblasti, které byste měli před nákupem sledovat, mohou totiž odhalit reálný stav, cenu vozu a ušetříte peníze za budoucí údržbu.

Rez

Korozi na karoserii uvidíte snadno na první pohled. Zejména u starších vozů je třeba zkontrolovat především podběhy, kde se pod plastovými kryty často drží bahno a vlhkost - ideální podmínky pro vnik rzi. Karoserie se takto kazí také na prazích.

Nebezpečnější je ale rez skrytá. Šrouby na komponentech podvozku jsou rezavé běžně, ovšem masivní koroze může téměř znemožnit výměnu základních komponent. Zkontrolujte stav výfuku a zvedněte koberec v zavazadelníku. Pokud máte podezření, zkuste do karoserie i klepnout – jiný zvuk napoví, že místo bylo takzvaně zakytováno nebo vyspravováno.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků