Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé maličkosti. Jejich znalost nic nestojí a může ušetřit hodně problémů...

Spoustu nástrah skýtá koupě ojetého vozu. Některá z rizik však dokážete odhalit i bez automechanika a při běžné předprodejní prohlídce. Vybrali jsme oblasti, které byste měli před nákupem sledovat, mohou totiž odhalit reálný stav, cenu vozu a ušetříte peníze za budoucí údržbu.

Rez

Korozi na karoserii uvidíte snadno na první pohled. Zejména u starších vozů je třeba zkontrolovat především podběhy, kde se pod plastovými kryty často drží bahno a vlhkost - ideální podmínky pro vnik rzi. Karoserie se takto kazí také na prazích.

Nebezpečnější je ale rez skrytá. Šrouby na komponentech podvozku jsou rezavé běžně, ovšem masivní koroze může téměř znemožnit výměnu základních komponent. Zkontrolujte stav výfuku a zvedněte koberec v zavazadelníku. Pokud máte podezření, zkuste do karoserie i klepnout – jiný zvuk napoví, že místo bylo takzvaně zakytováno nebo vyspravováno.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků