Korozi na karoserii uvidíte snadno na první pohled. Zejména u starších vozů je třeba zkontrolovat především podběhy, kde se pod plastovými kryty často drží bahno a vlhkost - ideální podmínky pro vnik rzi. Karoserie se takto kazí také na prazích.Nebezpečnější je ale rez skrytá. Šrouby na komponentech podvozku jsou rezavé běžně, ovšem masivní koroze může téměř znemožnit výměnu základních komponent. Zkontrolujte stav výfuku a zvedněte koberec v zavazadelníku. Pokud máte podezření, zkuste do karoserie i klepnout – jiný zvuk napoví, že místo bylo takzvaně zakytováno nebo vyspravováno.

Korozi na karoserii uvidíte snadno na první pohled. Zejména u starších vozů je třeba zkontrolovat především podběhy, kde se pod plastovými kryty často drží bahno a vlhkost - ideální podmínky pro vnik rzi. Karoserie se takto kazí také na prazích.Nebezpečnější je ale rez skrytá. Šrouby na komponentech podvozku jsou rezavé běžně, ovšem masivní koroze může téměř znemožnit výměnu základních komponent. Zkontrolujte stav výfuku a zvedněte koberec v zavazadelníku. Pokud máte podezření, zkuste do karoserie i klepnout – jiný zvuk napoví, že místo bylo takzvaně zakytováno nebo vyspravováno.

Karoserii se nevyplatí sledovat jen kvůli korozi. Svary a lemy jednotlivých dílů musí sedět. Tady si však dnešní strojírenské odvětví zaslouží kritiku, protože nejen u levnějších aut k sobě jednotlivé díly karoserie nepasují dokonale, a tak nebuďte až příliš přísní... Hloubka a především odstín laku musí být na všech dílech stejné. K této jednoduché teorii je ale také potřeba říci, že musíme respektovat materiály. Speciálně mokrý vůz na sluníčku je pak vícebarevný, protože plastové nárazníky odstín "berou" jinak, než ostatní materiály.Vše, co lze otevřít, vyzkoušejte. Dveře, okna, víko kufru a kapota - vše by mělo jít hladce. Měněné díly nejsou důvodem, proč auto nekupovat, ale je potřeba sledovat kvalitu opravy a také to, jestli nám něco předchozí majitel netajil.

Karoserii se nevyplatí sledovat jen kvůli korozi. Svary a lemy jednotlivých dílů musí sedět. Tady si však dnešní strojírenské odvětví zaslouží kritiku, protože nejen u levnějších aut k sobě jednotlivé díly karoserie nepasují dokonale, a tak nebuďte až příliš přísní... Hloubka a především odstín laku musí být na všech dílech stejné. K této jednoduché teorii je ale také potřeba říci, že musíme respektovat materiály. Speciálně mokrý vůz na sluníčku je pak vícebarevný, protože plastové nárazníky odstín "berou" jinak, než ostatní materiály.Vše, co lze otevřít, vyzkoušejte. Dveře, okna, víko kufru a kapota - vše by mělo jít hladce. Měněné díly nejsou důvodem, proč auto nekupovat, ale je potřeba sledovat kvalitu opravy a také to, jestli nám něco předchozí majitel netajil.

Na pneumatiky se vyplatí dívat nejen proto, jestli je jejich dezén ještě použitelný. Dokážou totiž odhalit třeba stav tlumičů, aniž byste s autem vyjeli. Vyskákané plošky napoví, že to tlumiče mají za sebou. Pokud jsou pneumatiky sjeté více na jedné straně, napovídá to, že auto jezdilo na rozhozené geometrii, což není dobré.Pneumatiky nejsou zadarmo, u levnějšího vozu je nákup nových vysokým procentem původní hodnoty. A tak se vyplatí sledovat i stav bočnic - pozor, i na straně zevnitř.

Na pneumatiky se vyplatí dívat nejen proto, jestli je jejich dezén ještě použitelný. Dokážou totiž odhalit třeba stav tlumičů, aniž byste s autem vyjeli. Vyskákané plošky napoví, že to tlumiče mají za sebou. Pokud jsou pneumatiky sjeté více na jedné straně, napovídá to, že auto jezdilo na rozhozené geometrii, což není dobré.Pneumatiky nejsou zadarmo, u levnějšího vozu je nákup nových vysokým procentem původní hodnoty. A tak se vyplatí sledovat i stav bočnic - pozor, i na straně zevnitř.

Zejména zespodu se vyplatí podívat na úniky kapalin. Kolem všech částí motoru, převodovky a diferenciálů by mělo být sucho. U aut starších deseti-patnácti let je pak normální, že kolem těsnění olej vzlíná, ale větší množství či trvalý únik je problém.Důležité je, že místo, které je zašpiněné a vlhké, nemusí být přesně to vadné. Olej či jiná kapaliny může stékat z vrchu nebo ostřikovat jiný díl za jízdy. Nezapomeňte ani na brzdové vedení a zkontrolujte hladiny všech kapalin. Zpravidla lze základní hodnoty zjistit po zvednutí kapoty. Zkontrolujte také stav chladicí kapaliny. Když je motor studený, můžete odejmout víčko a podívat se na kapalinu v chladiči. Měla by mít jednotnou barvu bez oleje. Znečištěná chladicí kapalina není důvodem pro odstoupení od nákupu, ale soustava, které je kontaminovaná, může naznačovat další problémy.

Zejména zespodu se vyplatí podívat na úniky kapalin. Kolem všech částí motoru, převodovky a diferenciálů by mělo být sucho. U aut starších deseti-patnácti let je pak normální, že kolem těsnění olej vzlíná, ale větší množství či trvalý únik je problém.Důležité je, že místo, které je zašpiněné a vlhké, nemusí být přesně to vadné. Olej či jiná kapaliny může stékat z vrchu nebo ostřikovat jiný díl za jízdy. Nezapomeňte ani na brzdové vedení a zkontrolujte hladiny všech kapalin. Zpravidla lze základní hodnoty zjistit po zvednutí kapoty. Zkontrolujte také stav chladicí kapaliny. Když je motor studený, můžete odejmout víčko a podívat se na kapalinu v chladiči. Měla by mít jednotnou barvu bez oleje. Znečištěná chladicí kapalina není důvodem pro odstoupení od nákupu, ale soustava, které je kontaminovaná, může naznačovat další problémy.

Podle oleje lze poznat kondici motoru. Jedná se o takzvanou kapokovou zkoušku. Samotný proces spočívá v nanesení kapky oleje na filtrační nebo chromatografický papír a následném čekání než se kapka dostatečně vpije a utvoří obrazec pro vyhodnocení. Olej na papíru vytvoří čtyři kruhy. Vnitřní značí znečištění sazemi. V ideálním případě je spíše bronzový, nejhůře však úplně černý. To je normální proces degradace oleje, ale další kruhy už něco prozradí. Voda v oleji ihned po vpití začne tvořit pilovitý okraj kruhu. Je-li v oleji palivo, utvoří se světlý, transparentní vnější kruh.

Podle oleje lze poznat kondici motoru. Jedná se o takzvanou kapokovou zkoušku. Samotný proces spočívá v nanesení kapky oleje na filtrační nebo chromatografický papír a následném čekání než se kapka dostatečně vpije a utvoří obrazec pro vyhodnocení. Olej na papíru vytvoří čtyři kruhy. Vnitřní značí znečištění sazemi. V ideálním případě je spíše bronzový, nejhůře však úplně černý. To je normální proces degradace oleje, ale další kruhy už něco prozradí. Voda v oleji ihned po vpití začne tvořit pilovitý okraj kruhu. Je-li v oleji palivo, utvoří se světlý, transparentní vnější kruh.

Gumové hadice nesmí být zpuchřelé a neměly by se při chodu motoru samostatně třást - jejich kondici jde poznat okamžitě. Věnujte se prasklinám a ukotvení hadic sponami. Pozornost je třeba věnovat například vedení vzduchu k turbodmychadlu, které může být oroseno od oleje turbodmychadla a je nutné jej vyměnit.Hadice nesmí být ani příliš měkké, ani tvrdé. Měli byste být schopni hadici přiměřeně stlačit prstem - pak je guma v dobré kondici. Pokud objevíte vadné vedení, může to být známkou zanedbané údržby vozidla.

Gumové hadice nesmí být zpuchřelé a neměly by se při chodu motoru samostatně třást - jejich kondici jde poznat okamžitě. Věnujte se prasklinám a ukotvení hadic sponami. Pozornost je třeba věnovat například vedení vzduchu k turbodmychadlu, které může být oroseno od oleje turbodmychadla a je nutné jej vyměnit.Hadice nesmí být ani příliš měkké, ani tvrdé. Měli byste být schopni hadici přiměřeně stlačit prstem - pak je guma v dobré kondici. Pokud objevíte vadné vedení, může to být známkou zanedbané údržby vozidla.

Dnešní auta jsou elektrikou prošpikována. Zatímco se zkoušečkou po každém spoji běhat asi nebudete, nezapomeňte zkontrolovat funkčnost všech spotřebičů. Zamykání, odemykání, elektrická sedadla, zrcátka, palubní přístroje - samozřejmosti, na které se zapomíná. U halogenových světlometů a svítilen výměna žárovky peněženku nezabolí, horší už je to u xenonových výbojek a zdrojů LED.Xenonové světlomety, které už se blíží ke konci životnosti, poznáte podle zesláblého a nažloutlého tónu světla. Světlomety LED se pak označují za doživotní, ale nemusí to být pravda. Nezapomeňte také zkontrolovat, jestli lze regulovat sklon světlometů a jestli se do zatáčky natáčejí, pokud mají.

Dnešní auta jsou elektrikou prošpikována. Zatímco se zkoušečkou po každém spoji běhat asi nebudete, nezapomeňte zkontrolovat funkčnost všech spotřebičů. Zamykání, odemykání, elektrická sedadla, zrcátka, palubní přístroje - samozřejmosti, na které se zapomíná. U halogenových světlometů a svítilen výměna žárovky peněženku nezabolí, horší už je to u xenonových výbojek a zdrojů LED.Xenonové světlomety, které už se blíží ke konci životnosti, poznáte podle zesláblého a nažloutlého tónu světla. Světlomety LED se pak označují za doživotní, ale nemusí to být pravda. Nezapomeňte také zkontrolovat, jestli lze regulovat sklon světlometů a jestli se do zatáčky natáčejí, pokud mají.

Nejen u kabrioletů je nutné sledovat zatékání do interiéru. Poradí nám zápach a skvrny, speciálně kolem "šíbru" - střešního okna. Riziková jsou i bezrámová okna ve dveřích. Až nasládlý pach z palubní desky může odhalit třeba poruchu topení, kdy radiátor koroduje a uniká na něj nějaká kapalina. Specificky zavání i klimatizace, která nebyla dezinfikována. Horší je zápach benzinu, který značí netěsnost na palivovém vedení, třeba palivového čerpadla.

Nejen u kabrioletů je nutné sledovat zatékání do interiéru. Poradí nám zápach a skvrny, speciálně kolem "šíbru" - střešního okna. Riziková jsou i bezrámová okna ve dveřích. Až nasládlý pach z palubní desky může odhalit třeba poruchu topení, kdy radiátor koroduje a uniká na něj nějaká kapalina. Specificky zavání i klimatizace, která nebyla dezinfikována. Horší je zápach benzinu, který značí netěsnost na palivovém vedení, třeba palivového čerpadla.

Důležitý je samotný stav interiéru. Ošoupaný volant, řadicí páka a sedadlo řidiče by mělo korespondovat s nájezdem. Obvyklým trikem je také výměna těchto komponent před prodejem. Pokud vedle nového volantu najdete extrémně osahaná tlačítka a výplně dveří, není to u auta se sto tisíci kilometry v pořádku... Pozornost se vyplatí věnovat také výbavě auta, třeba volant a řadicí páka by měly být ze stejné úrovně koženého paketu.Všechny bezpečnostní pásy by v zájmu vlastní bezpečnosti měly fungovat správně - tedy přitahovat se a zasekávat při trhnutí. Také jejich stav napoví o nájezdu auta.

Důležitý je samotný stav interiéru. Ošoupaný volant, řadicí páka a sedadlo řidiče by mělo korespondovat s nájezdem. Obvyklým trikem je také výměna těchto komponent před prodejem. Pokud vedle nového volantu najdete extrémně osahaná tlačítka a výplně dveří, není to u auta se sto tisíci kilometry v pořádku... Pozornost se vyplatí věnovat také výbavě auta, třeba volant a řadicí páka by měly být ze stejné úrovně koženého paketu.Všechny bezpečnostní pásy by v zájmu vlastní bezpečnosti měly fungovat správně - tedy přitahovat se a zasekávat při trhnutí. Také jejich stav napoví o nájezdu auta.

Jak už jsme zmínili, klimatizace při nedostatečné desinfekci zapáchá, ale to může být ten nejmenší problém. Zkontrolujte funkčnost soustavy. Důležité je, jestli bývala často zapnutá, její kompresor se jinak může zadřít.Spínání kompresoru by mělo být plynulé a po chvilce či ihned by se měl zapojit hlavní ventilátor. Problémy s klimatizací a topením bývají drahé a jsou důvodem, proč od nákupu couvnout.

Jak už jsme zmínili, klimatizace při nedostatečné desinfekci zapáchá, ale to může být ten nejmenší problém. Zkontrolujte funkčnost soustavy. Důležité je, jestli bývala často zapnutá, její kompresor se jinak může zadřít.Spínání kompresoru by mělo být plynulé a po chvilce či ihned by se měl zapojit hlavní ventilátor. Problémy s klimatizací a topením bývají drahé a jsou důvodem, proč od nákupu couvnout.

Věnujte pozornost všem výrobním kódům na autě. Data výroby musí sedět. Na internetu najdete několik webových stránek, které poskytnou základní informace na základě čísla VIN, zdarma. Neváhejte kontaktovat autorizovaný servis, který má k dispozici kompletní historii auta a servisní úkony v rámci jejich sítě. Žádejte servisní knihu od vozidla, sledujte data servisních prohlídek, kilometrové nájezdy a porovnávejte s ostatními údaji. Amatérsky napsané knihy se vyznačují údaji napsanými stejnou propiskou a razítkem se stejnou tučností napříč roky...

Věnujte pozornost všem výrobním kódům na autě. Data výroby musí sedět. Na internetu najdete několik webových stránek, které poskytnou základní informace na základě čísla VIN, zdarma. Neváhejte kontaktovat autorizovaný servis, který má k dispozici kompletní historii auta a servisní úkony v rámci jejich sítě. Žádejte servisní knihu od vozidla, sledujte data servisních prohlídek, kilometrové nájezdy a porovnávejte s ostatními údaji. Amatérsky napsané knihy se vyznačují údaji napsanými stejnou propiskou a razítkem se stejnou tučností napříč roky...

Karoserii se nevyplatí sledovat jen kvůli korozi. Svary a lemy jednotlivých dílů musí sedět. Tady si však dnešní strojírenské odvětví zaslouží kritiku, protože nejen u levnějších aut k sobě jednotlivé díly karoserie nepasují dokonale, a tak nebuďte až příliš přísní... Hloubka a především odstín laku musí být na všech dílech stejné. K této jednoduché teorii je ale také potřeba říci, že musíme respektovat materiály. Speciálně mokrý vůz na sluníčku je pak vícebarevný, protože plastové nárazníky odstín "berou" jinak, než ostatní materiály.Vše, co lze otevřít, vyzkoušejte. Dveře, okna, víko kufru a kapota - vše by mělo jít hladce. Měněné díly nejsou důvodem, proč auto nekupovat, ale je potřeba sledovat kvalitu opravy a také to, jestli nám něco předchozí majitel netajil.
Na pneumatiky se vyplatí dívat nejen proto, jestli je jejich dezén ještě použitelný. Dokážou totiž odhalit třeba stav tlumičů, aniž byste s autem vyjeli. Vyskákané plošky napoví, že to tlumiče mají za sebou. Pokud jsou pneumatiky sjeté více na jedné straně, napovídá to, že auto jezdilo na rozhozené geometrii, což není dobré.Pneumatiky nejsou zadarmo, u levnějšího vozu je nákup nových vysokým procentem původní hodnoty. A tak se vyplatí sledovat i stav bočnic - pozor, i na straně zevnitř.
Zejména zespodu se vyplatí podívat na úniky kapalin. Kolem všech částí motoru, převodovky a diferenciálů by mělo být sucho. U aut starších deseti-patnácti let je pak normální, že kolem těsnění olej vzlíná, ale větší množství či trvalý únik je problém.Důležité je, že místo, které je zašpiněné a vlhké, nemusí být přesně to vadné. Olej či jiná kapaliny může stékat z vrchu nebo ostřikovat jiný díl za jízdy. Nezapomeňte ani na brzdové vedení a zkontrolujte hladiny všech kapalin. Zpravidla lze základní hodnoty zjistit po zvednutí kapoty. Zkontrolujte také stav chladicí kapaliny. Když je motor studený, můžete odejmout víčko a podívat se na kapalinu v chladiči. Měla by mít jednotnou barvu bez oleje. Znečištěná chladicí kapalina není důvodem pro odstoupení od nákupu, ale soustava, které je kontaminovaná, může naznačovat další problémy.
Podle oleje lze poznat kondici motoru. Jedná se o takzvanou kapokovou zkoušku. Samotný proces spočívá v nanesení kapky oleje na filtrační nebo chromatografický papír a následném čekání než se kapka dostatečně vpije a utvoří obrazec pro vyhodnocení. Olej na papíru vytvoří čtyři kruhy. Vnitřní značí znečištění sazemi. V ideálním případě je spíše bronzový, nejhůře však úplně černý. To je normální proces degradace oleje, ale další kruhy už něco prozradí. Voda v oleji ihned po vpití začne tvořit pilovitý okraj kruhu. Je-li v oleji palivo, utvoří se světlý, transparentní vnější kruh.
11
Fotogalerie

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé maličkosti. Jejich znalost nic nestojí a může ušetřit hodně problémů...

Spoustu nástrah skýtá koupě ojetého vozu. Některá z rizik však dokážete odhalit i bez automechanika a při běžné předprodejní prohlídce. Vybrali jsme oblasti, které byste měli před nákupem sledovat, mohou totiž odhalit reálný stav, cenu vozu a ušetříte peníze za budoucí údržbu.

Rez

Korozi na karoserii uvidíte snadno na první pohled. Zejména u starších vozů je třeba zkontrolovat především podběhy, kde se pod plastovými kryty často drží bahno a vlhkost - ideální podmínky pro vnik rzi. Karoserie se takto kazí také na prazích.

Nebezpečnější je ale rez skrytá. Šrouby na komponentech podvozku jsou rezavé běžně, ovšem masivní koroze může téměř znemožnit výměnu základních komponent. Zkontrolujte stav výfuku a zvedněte koberec v zavazadelníku. Pokud máte podezření, zkuste do karoserie i klepnout – jiný zvuk napoví, že místo bylo takzvaně zakytováno nebo vyspravováno.

Pokračování 2 / 10

Karoserie a lak

Karoserii se nevyplatí sledovat jen kvůli korozi. Svary a lemy jednotlivých dílů musí sedět. Tady si však dnešní strojírenské odvětví zaslouží kritiku, protože nejen u levnějších aut k sobě jednotlivé díly karoserie nepasují dokonale, a tak nebuďte až příliš přísní...

Hloubka a především odstín laku musí být na všech dílech stejné. K této jednoduché teorii je ale také potřeba říci, že musíme respektovat materiály. Speciálně mokrý vůz na sluníčku je pak vícebarevný, protože plastové nárazníky odstín "berou" jinak než ostatní materiály.

Vše, co lze otevřít, vyzkoušejte. Dveře, okna, víko kufru a kapota - vše by mělo jít hladce. Měněné díly nejsou důvodem, proč auto nekupovat, ale je potřeba sledovat kvalitu opravy a také to, jestli nám něco předchozí majitel netajil.

Pokračování 3 / 10

Pneumatiky

Na pneumatiky se vyplatí dívat nejen proto, jestli je jejich dezén ještě použitelný. Dokážou totiž odhalit třeba stav tlumičů, aniž byste s autem vyjeli. Vyskákané plošky napoví, že to tlumiče mají za sebou. Pokud jsou pneumatiky sjeté více na jedné straně, napovídá to, že auto jezdilo na rozhozené geometrii, což není dobré.

Pneumatiky nejsou zadarmo, u levnějšího vozu je nákup nových vysokým procentem původní hodnoty. A tak se vyplatí sledovat i stav bočnic - pozor, i na straně zevnitř.

Pokračování 4 / 10

Kapaliny

Zejména zespodu se vyplatí podívat na úniky kapalin. Kolem všech částí motoru, převodovky a diferenciálů by mělo být sucho. U aut starších deseti-patnácti let je pak normální, že kolem těsnění olej vzlíná, ale větší množství či trvalý únik je problém.

Důležité je, že místo, které je zašpiněné a vlhké, nemusí být přesně to vadné. Olej či jiná kapaliny může stékat z vrchu nebo ostřikovat jiný díl za jízdy. Nezapomeňte ani na brzdové vedení a zkontrolujte hladiny všech kapalin. Zpravidla lze základní hodnoty zjistit po zvednutí kapoty.

Podle oleje lze poznat kondici motoru. Jedná se o takzvanou kapkovou zkoušku. Samotný proces spočívá v nanesení kapky oleje na filtrační nebo chromatografický papír a následném čekání, než se kapka dostatečně vpije a utvoří obrazec pro vyhodnocení.

Olej na papíru vytvoří čtyři kruhy. Vnitřní značí znečištění sazemi. V ideálním případě je spíše bronzový, nejhůře však úplně černý. To je normální proces degradace oleje, ale další kruhy už něco prozradí. Voda v oleji ihned po vpití začne tvořit pilovitý okraj kruhu. Je-li v oleji palivo, utvoří se světlý, transparentní vnější kruh. Úplný návod naleznete například zde.

Zkontrolujte také stav chladicí kapaliny. Když je motor studený, můžete odejmout víčko a podívat se na kapalinu v chladiči. Měla by mít jednotnou barvu bez oleje. Znečištěná chladicí kapalina není důvodem pro odstoupení od nákupu, ale soustava, které je kontaminovaná, může naznačovat další problémy.

Pokračování 5 / 10

Vedení a hadice

Gumové hadice nesmí být zpuchřelé a neměly by se při běhu motoru samostatně třást - jejich kondici jde poznat okamžitě. Věnujte se prasklinám a ukotvení hadic sponami. Pozornost je třeba věnovat například vedení vzduchu k turbodmychadlu, které může být oroseno od oleje turbodmychadla a je nutné jej vyměnit.

Hadice nesmí být ani příliš měkké, ani tvrdé. Měli byste být schopni hadici přiměřeně stlačit prstem - pak je guma v dobré kondici. Pokud objevíte vadné vedení, může to být známkou zanedbané údržby vozidla.

Pokračování 6 / 10

Elektrická výbava

Dnešní auta jsou elektrikou prošpikována. Zatímco se zkoušečkou po každém spoji běhat asi nebudete, nezapomeňte zkontrolovat funkčnost všech spotřebičů. Zamykání, odemykání, elektrická sedadla, zrcátka, palubní přístroje - samozřejmosti, na které se zapomíná. U halogenových světlometů a svítilen výměna žárovky peněženku nezabolí, horší už je to u xenonových výbojek a zdrojů LED.

Xenonové světlomety, které už se blíží ke konci životnosti, poznáte podle zesláblého a nažloutlého tónu světla. Světlomety LED se pak označují za doživotní, ale nemusí to být pravda. Nezapomeňte také zkontrolovat, jestli lze regulovat sklon světlometů a jestli se do zatáčky natáčejí, pokud mají.

Pokračování 7 / 10

Zápach uvnitř 

Nejen u kabrioletů je nutné sledovat zatékání do interiéru. Poradí nám zápach a skvrny, speciálně kolem "šíbru" - střešního okna. Riziková jsou i bezrámová okna ve dveřích.

Až nasládlý pach z palubní desky může odhalit třeba poruchu topení, kdy radiátor koroduje a uniká na něj nějaká kapalina. Specificky zavání i klimatizace, která nebyla dezinfikována. Horší je zápach benzinu, který značí netěsnost na palivovém vedení, třeba palivového čerpadla.

Pokračování 8 / 10

Stav interiéru

Důležitý je samotný stav interiéru. Ošoupaný volant, řadicí páka a sedadlo řidiče by mělo korespondovat s nájezdem. Obvyklým trikem je také výměna těchto komponent před prodejem. Pokud vedle nového volantu najdete extrémně osahaná tlačítka a výplně dveří, není to u auta se sto tisíci kilometry v pořádku. Pozornost se vyplatí věnovat také výbavě auta, třeba volant a řadicí páka by měly být ze stejné úrovně koženého paketu.

Všechny bezpečnostní pásy by v zájmu vlastní bezpečnosti měly fungovat správně - tedy přitahovat se a zasekávat při trhnutí. Také jejich stav napoví o nájezdu auta.

Pokračování 9 / 10

Topení a klimatizace

Jak už jsme zmínili, klimatizace při nedostatečné desinfekci zapáchá, ale to může být ten nejmenší problém. Zkontrolujte funkčnost soustavy. Důležité je, jestli bývala často zapnutá, její kompresor se jinak může zadřít.

Spínání kompresoru by mělo být plynulé a po chvilce či ihned by se měl zapojit hlavní ventilátor. Problémy s klimatizací a topením bývají drahé a jsou důvodem, proč od nákupu couvnout.

Pokračování 10 / 10

Servisní historie a kódy auta

Věnujte pozornost všem výrobním kódům na autě. Data výroby musí sedět. Jejich výčet a přehled o této problematice najdete zde:

Na internetu najdete několik webových stránek, které poskytnou základní informace na základě čísla VIN, zdarma. Neváhejte kontaktovat autorizovaný servis, který má k dispozici kompletní historii auta a servisní úkony v rámci jejich sítě.

Žádejte servisní knihu od vozidla, sledujte data servisních prohlídek, kilometrové nájezdy a porovnávejte s ostatními údaji. Amatérsky napsané knihy se vyznačují údaji napsanými stejnou propiskou a razítkem se stejnou tučností napříč roky.

Doporučujeme

Články odjinud