Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé maličkosti. Jejich znalost nic nestojí a může ušetřit hodně problémů...

Spoustu nástrah skýtá koupě ojetého vozu. Některá z rizik však dokážete odhalit i bez automechanika a při běžné předprodejní prohlídce. Vybrali jsme oblasti, které byste měli před nákupem sledovat, mohou totiž odhalit reálný stav, cenu vozu a ušetříte peníze za budoucí údržbu.

Rez

Korozi na karoserii uvidíte snadno na první pohled. Zejména u starších vozů je třeba zkontrolovat především podběhy, kde se pod plastovými kryty často drží bahno a vlhkost - ideální podmínky pro vnik rzi. Karoserie se takto kazí také na prazích.

Nebezpečnější je ale rez skrytá. Šrouby na komponentech podvozku jsou rezavé běžně, ovšem masivní koroze může téměř znemožnit výměnu základních komponent. Zkontrolujte stav výfuku a zvedněte koberec v zavazadelníku. Pokud máte podezření, zkuste do karoserie i klepnout – jiný zvuk napoví, že místo bylo takzvaně zakytováno nebo vyspravováno.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků