Jak přišlo Porsche 911 ke svému jménu? Mohou za to Francouzi

Muzeum Porsche ve Stuttgartu má konečně ve svých sbírkách jeden z prvních vyrobených kusů slavné "devětsetjedenáctky". Tedy, pardon, vlastně je to ještě "901".

U příležitosti vystavení exempláře modelu 901, což byl 57. vyrobený kus, zveřejnila značka Porsche video, v němž přiznává, proč se vlastně jeden z nejslavnějších sporťáků světa krátce po svém zrodu musel přejmenovat.

Důvod je prostý. Porsche sice začalo produkovat vůz s označením 901, ale brzy přišel od vedení francouzské automobilky Peugeot sice zdvořilý, přesto však důrazný dopis s výzvou, aby se novinka přejmenovala. Označení svých modelů s nulou uprostřed totiž tento výrobce používal tradičně již dlouhá desetiletí. Například v šedesátých letech nabízel svým zákazníkům modely 203 a 403.

Porsche tedy vyhovělo. Než ovšem ke změně jména došlo, sjelo z výrobní linky celkem 82 exemplářů, které jsou nyní samozřejmě obrovskou sběratelskou raritou. Jeden z nich, jak autorevue.cz informovalo, se našel v roce 2014 mezi různým harampádím u jednoho automobilového nadšence nedaleko východoněmecké Postupimi.

Historie nálezu vozu, který zdaleka nebyl kompletní, je velice dobře zmapovaná. Byl u toho totiž televizní štáb, který natáčel jednu z epizod seriálu o nalézání zapomenutých pokladů (obdoba americké Války skladů). Renovace trvala několik let a stála statisíce eur, výsledkem je však nyní vůz v naprosto dokonalém stavu. Až do 8. dubna ho můžou obdivovat návštěvníci firemního muzea.

Porsche 911 RS (od 1972): Nejlepší sportovní auto na světě

Porsche 911 RS (od 1972): Nejlepší sportovní auto na světě

Nad novým označením si šéfové Porsche moc dlouho hlavu nelámali. Protože se název skládal ze tří samostatných číslic 9, 0 a 1, rozhodlo se o ukončení produkce oné problematické nuly a naopak se zdvojnásobila produkce jedniček. Jak prosté...

Elektrické Porsche zadupe Teslu, věří německá automobilka

Elektrické Porsche zadupe Teslu, věří německá automobilka

V originálním stavu se dochovalo opravdu jen velmi málo "devětsetjedniček". Jedním z nich je prototyp kabrioletu, jehož výrobu Porsche zadalo specializované firmě Karman. 

Letos v únoru se právě tento vůz prodával v aukci, kterou pořádala věhlasná aukční síň Sotheby´s v Paříži. Samo Porsche předpokládalo, že prodejní cena by se mohla dostat na úroveň mezi 850 tisíci až milionem eur. Nakonec ho ale nový majitel získal za výrazně nižší sumu. Konkrétně musel ze svého konta odepsat částku 649.600 eur.

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků