Jak přišlo Porsche 911 ke svému jménu? Mohou za to Francouzi

Muzeum Porsche ve Stuttgartu má konečně ve svých sbírkách jeden z prvních vyrobených kusů slavné "devětsetjedenáctky". Tedy, pardon, vlastně je to ještě "901".

U příležitosti vystavení exempláře modelu 901, což byl 57. vyrobený kus, zveřejnila značka Porsche video, v němž přiznává, proč se vlastně jeden z nejslavnějších sporťáků světa krátce po svém zrodu musel přejmenovat.

Důvod je prostý. Porsche sice začalo produkovat vůz s označením 901, ale brzy přišel od vedení francouzské automobilky Peugeot sice zdvořilý, přesto však důrazný dopis s výzvou, aby se novinka přejmenovala. Označení svých modelů s nulou uprostřed totiž tento výrobce používal tradičně již dlouhá desetiletí. Například v šedesátých letech nabízel svým zákazníkům modely 203 a 403.

Porsche tedy vyhovělo. Než ovšem ke změně jména došlo, sjelo z výrobní linky celkem 82 exemplářů, které jsou nyní samozřejmě obrovskou sběratelskou raritou. Jeden z nich, jak autorevue.cz informovalo, se našel v roce 2014 mezi různým harampádím u jednoho automobilového nadšence nedaleko východoněmecké Postupimi.

Historie nálezu vozu, který zdaleka nebyl kompletní, je velice dobře zmapovaná. Byl u toho totiž televizní štáb, který natáčel jednu z epizod seriálu o nalézání zapomenutých pokladů (obdoba americké Války skladů). Renovace trvala několik let a stála statisíce eur, výsledkem je však nyní vůz v naprosto dokonalém stavu. Až do 8. dubna ho můžou obdivovat návštěvníci firemního muzea.

Porsche 911 RS (od 1972): Nejlepší sportovní auto na světě

Porsche 911 RS (od 1972): Nejlepší sportovní auto na světě

Nad novým označením si šéfové Porsche moc dlouho hlavu nelámali. Protože se název skládal ze tří samostatných číslic 9, 0 a 1, rozhodlo se o ukončení produkce oné problematické nuly a naopak se zdvojnásobila produkce jedniček. Jak prosté...

Elektrické Porsche zadupe Teslu, věří německá automobilka

Elektrické Porsche zadupe Teslu, věří německá automobilka

V originálním stavu se dochovalo opravdu jen velmi málo "devětsetjedniček". Jedním z nich je prototyp kabrioletu, jehož výrobu Porsche zadalo specializované firmě Karman. 

Letos v únoru se právě tento vůz prodával v aukci, kterou pořádala věhlasná aukční síň Sotheby´s v Paříži. Samo Porsche předpokládalo, že prodejní cena by se mohla dostat na úroveň mezi 850 tisíci až milionem eur. Nakonec ho ale nový majitel získal za výrazně nižší sumu. Konkrétně musel ze svého konta odepsat částku 649.600 eur.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků