Jak přišlo Porsche 911 ke svému jménu? Mohou za to Francouzi

Muzeum Porsche ve Stuttgartu má konečně ve svých sbírkách jeden z prvních vyrobených kusů slavné "devětsetjedenáctky". Tedy, pardon, vlastně je to ještě "901".

U příležitosti vystavení exempláře modelu 901, což byl 57. vyrobený kus, zveřejnila značka Porsche video, v němž přiznává, proč se vlastně jeden z nejslavnějších sporťáků světa krátce po svém zrodu musel přejmenovat.

Důvod je prostý. Porsche sice začalo produkovat vůz s označením 901, ale brzy přišel od vedení francouzské automobilky Peugeot sice zdvořilý, přesto však důrazný dopis s výzvou, aby se novinka přejmenovala. Označení svých modelů s nulou uprostřed totiž tento výrobce používal tradičně již dlouhá desetiletí. Například v šedesátých letech nabízel svým zákazníkům modely 203 a 403.

Porsche tedy vyhovělo. Než ovšem ke změně jména došlo, sjelo z výrobní linky celkem 82 exemplářů, které jsou nyní samozřejmě obrovskou sběratelskou raritou. Jeden z nich, jak autorevue.cz informovalo, se našel v roce 2014 mezi různým harampádím u jednoho automobilového nadšence nedaleko východoněmecké Postupimi.

Historie nálezu vozu, který zdaleka nebyl kompletní, je velice dobře zmapovaná. Byl u toho totiž televizní štáb, který natáčel jednu z epizod seriálu o nalézání zapomenutých pokladů (obdoba americké Války skladů). Renovace trvala několik let a stála statisíce eur, výsledkem je však nyní vůz v naprosto dokonalém stavu. Až do 8. dubna ho můžou obdivovat návštěvníci firemního muzea.

Porsche 911 RS (od 1972): Nejlepší sportovní auto na světě

Porsche 911 RS (od 1972): Nejlepší sportovní auto na světě

Nad novým označením si šéfové Porsche moc dlouho hlavu nelámali. Protože se název skládal ze tří samostatných číslic 9, 0 a 1, rozhodlo se o ukončení produkce oné problematické nuly a naopak se zdvojnásobila produkce jedniček. Jak prosté...

Elektrické Porsche zadupe Teslu, věří německá automobilka

Elektrické Porsche zadupe Teslu, věří německá automobilka

V originálním stavu se dochovalo opravdu jen velmi málo "devětsetjedniček". Jedním z nich je prototyp kabrioletu, jehož výrobu Porsche zadalo specializované firmě Karman. 

Letos v únoru se právě tento vůz prodával v aukci, kterou pořádala věhlasná aukční síň Sotheby´s v Paříži. Samo Porsche předpokládalo, že prodejní cena by se mohla dostat na úroveň mezi 850 tisíci až milionem eur. Nakonec ho ale nový majitel získal za výrazně nižší sumu. Konkrétně musel ze svého konta odepsat částku 649.600 eur.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků