Hodně pomůže i tónování skle v autě, díky kterému pak sluníčko tolik neprostupuje do auta. Nechal jsem si dát fólii na skla v Brně u https://www.foliaset.cz/tonovani-skel... a je to hodně poznat ten rozdíl zvlášť teď v těchto teplotách, když člověk dlouho cestuje.
v tomto obdobi su vo vyhode farby ako biela, zlta apod. Nemusia dobre vyzerat ako klasicky standardny cierny oblubeny pohrebak, ale vyhody to ma.
Zluta je fajn celorocne nebo ne?
Mam svelte farby rad, su vesele. Zastup ciernych rakiev, v ktorych ma kazdy drajver na ksichte napasovane co najvacsie zrkadlovky len preto, aby sa tvaril este viac neosobne a uporne a nedotklivo ako posledny debil (prave zozral kilo betonu). Toto vidim casto. Preco? Naozaj sa niekto musi takto zhovadit?
tentokrat ano. B-]
Zajimalo by me, jestli existuje nejaky vosk (ci jina vrstva na lak), ktery je ve viditelnem spektru pruhledny, ale pro infra by fungoval jako zrcadlo a odrazel ho. Myslim ze by to dokazalo o neco srazit teplo absorbovane tmavymi laky.
@Wonn: dobra otazka. Ja napriklad 2x za rok auto umyjem a nakonzervujem turtle waxom (farebne specifickym pre moju farbu). Nie je to naozaj nic tazke, staci trpezlivost, dobra decentna hudba, ziadny stres a nejake to pivo k tomu. Ak takto osetrene auto vytiahnete na slnko, uvidite ze bude priam ziarit. A je to tym, ze ma co? CELISTVY LAK a ten odrazi ovela viac toho co nan dopadne, v porovnani so zvetralym a neudrzovanym povrchom. Podla mna tam rozdiel bude a dnesna autokozmetika, ak je spravne a vcas aplikovana, dokaze vela.Inak, toho infra smerom ZVONKU az tak vela nedostane. Len na okraj.
Cez skla prechadza viditelne svetlo, interier cast pohlti a vznika tak sekundarne IR, ktore sa rozptyluje v interieri. Cim vyssia vonkajsia teplota, tym tazsi opatovny unik tohto tepla.
A co uděláš s oknama. Teplo do auta jde pres okna, ale odraz už ptey okma zpet nejde.
Ohromne vela. Fleli zaklad vs Feli glx. Ako napoveda. Mali sme obidve.
Boční okna tím můžeš natřít taky a na čelní buď folii, nebo nic. Kdyby totiž nejvíc tepla šlo do auta oknama, tak bude rozdíl mezi bílým a černým autem minimální. Jenže ten rozdíl je hodně velký, takže přes karoserii jde možná i víc tepla, než oknama (u tmavého auta).
Rozdíl mezi bílým a černým autem je kolem pěti stupňů na letním přímém slunci. To mi nepřijde jako "hodně velký".
Nejaky test, ktory toto potvrdil?
Na okna lze dát fólie. Překvapuje mě, že taková kapacita jako ty to neví.
Nemontuje někdo klimatizaci, která by zároveň uměla zvlhčovat vzduch, aby nebyl tak vysušený? Moderní auta mají spoustu zlepšováků pro pohodlí posádky od masážních sedaček po rozprašovače voňavek, tak by to snad neměl nýt problém. Jinak autor článku zapomněl na jedno velni jednoduché, ale zato stoprocentně funkční opatření, které znají řidiči kabrioletů od počátku motorismu - stačí sundat střechu, nasadit klobouk/čepici a vyrazit vstříc dobrodružství :-)
Taky už mě to napadlo. Zkondenzovanou vodu ze vzduchu stlačit, či např. membránovým čerpadlem vstřikovat přímo do výdechu v palubce. Je ale otázkou, jestli by ty bakterie z nakondenzované vody nenadělaly s lidským tělem více neplechy než užitku... A mít nádržku na čistou vodu pro účely klimatizování ? Po jednom teplém dni na ulici by byla zkažená...
Tak ještě přidat destilační kolonu ohřívanou třeba teplem z motoru a ochlazovanou tou klimatizací. Skrz to by snad bakterie z čisté-zkažené anebo nakondenzované vody jen tak neprošly, jen by to bylo asi energeticky poněkud náročnější řešení.
Co takhle nechat pootevřené okýnka či střešní okno na větračku?
Taky dobrý způsob, v autě které vám ukradnou vedro nebude.
Kdo se dostane pres imobilizer, toho asi zamek nezastavi :) u veteranu bych to ale asi neprovozoval.
Mám teď bílé auto, takže stačí na pár minut pustit klimu na plno (maximální výkon + vnitřní cirkulace) a v autě je příjemně. Jinak teplotu mám na 22-23°C a ve velkých vedrech dávám víc.
Jako první věc (než do auta sednu) otevírám okna, pokud možno, tak i dveře a nechám horký vzduch utéct (stojím venku).Vozím s sebou rozprašovač s čistou vodou. Vyřeší hned 2 mouchy - jednak po rozprášení na přístrojovku se voda velmi rychle vypaří a odebere část tepla, druhak kompenzuje vysušování vzduchu klimatizací.Navíc se člověk může tou vodou osvěžit, popř. stříknout proti proudu vzduchu z výdechů.
A to normálne strekneš na palubku? Veď potom ju máš aj čelné okno zafŕkané.
Ano, párkrát stříknu na palubku a do vzduchu. Na plastové černé palubce (ve 2 autech) to nic viditelného nedělá (máme u nás měkkou vodu). Pokud z kohoutku teče tvrdá voda, tak je řešením destilka, popř. voda ze sušičky.
zaujimavy tip
Zajímalo by mě, proč mám tolik mínusů - je to jednoduchá věc podložená fyzikou (skupenské teplo vypařování). Mínuskáři, můžete prosím napsat, co je na tom tak špatně? :)
Možná je to s těmi minusy proto, aby sis uvědomil, že "pár stříknutí" vyprodukuje jen tolik vody, které z hlediska fyziky skupenského tepla prakticky nepomůže. Určitě účinnější je nechat otevřené všechny dveře a auto nechat před nasednutím pořádně "proluftovat", což dělá naprostá většina lidí. Pokud to luftování podporuješ tím sprejováním pár kapkami vody, tak účinek je v celkovém souhrnu zanedbatelný a je jen v podobě placeba (pokud tedy to "stříknutí" není v podobě kbelíku vody...). Když tomu "stříknutí" ale věříš a vnímáš jeho "velkou účinnost", je to tvoje věc a nic proti tomu. Nediv se ale těm minusům, které jsou jednoduší reakcí, než moje reakce v podobě napsání několika vět.;-)
Tak to rozprášení vody je samozřejmě jedna z věcí vedle otevřených okýnek a klimatizace. Minimálně zvlhčení klimou vysoušeného vzduchu je dle mého názoru dostatečný argument (a ano, připouštím, že odběr tepla vypařováním není nijak zásadní). A osvěžit se rozprášenou vodou je v tom vedru taky příjemné :)
Osvěžit se vodou, kterou vozíš s sebou v rozprašovači s čistou vodou?Já to řeším jednodušeji a účinně. Když jdu v létě k autu , tak si beru s sebou pití vychlazené (vymražené) z chladničky z domova nebo z kanceláře. A v autě to strčím do autochladničky. Když potřebuji, tak se napiji chlazeného nápoje, který mne zaručeně osvěží. A pokud vychlazenou vodu naleji do čistého kapesníku a otřu se v obličeni a v zátylku, tak to tedy člověk osvěží více, než stříknutí zteplalé vody z rozprašovače, kterou asi není dobré pít a je tím pádem jen jednoúčelovým roztokem. (Jo a kdo zažije zácpy na dálnicích v Německu nebo i v Česku na D1, tak určitě ocení autochladničku se zásobou vychlazených nápojů víc, něž nějaký pofiderní rozpračovač s 2 dcl "zasmrádnuté" zteplalé vody...)Jsem překvapen, co jsou lidé, jako ty, schopni "vykoumat". Mezi námi, kolik km ročně najezdíš s autem (strávíš času za volantem)?Jo, a pokud jde o zajištění vlhkosti pro "citlivky", tak je vhodné klimatizaci pustit na vnitřní okruh a jen občas vyvětrat otevřeními okny. Vniřní cirkulace "vydýchaného" (tím i vlhkého) vzduchu zajistí udržení jeho dostatečné vlhosti. A "šetřílci" to poznají i na spotřebě, protože logicky klimatizace, kterou cirkuluje vychlazený vzduch, spotřebuje méně energie, než klimatizace, která neustále zchlazuje horký vzduch z vnějšku auta, zejména při tropických vedrech.
Špatně je přeci to, že nezapínáš hned klimatizaci, protože ta je univerzální všelék na vše.
"Ideálně má být vnitřní teplota auta o 5 až 7 stupňů nižší než teplota venkovní."Dobrý den, prosím poraďte, jak v zimě nastavit teplotu klimatizace na -20C.
A co nepouzivat klimatizaci v zimě? Kdyz teda pominu, ze pri minus 20 ji stejne nezapnes...
autor příspěvku měl na mysli nikoli konkrétní teplotu v zimě, ale absolutní nesmyslnost tohoto klišé o rozdílu teplot.
staci zapnout klimatizaci
Pokud ovšem klimatizace funguje. Kdysi mi přestala fungovat při cestě, kdy do cíle zbývalo ještě párset km a teploměr venku ukazoval přes 31°C. Otveřená okna sice tenkrát trochu pomohla, ale nedávno jsem zažil nefunkční klimatizaci v rychlíku EC, kde také nefungovala našem vagonu klimatizace a navíc tam nebyla ani otevírací okna. Takže zážitek asi jako 6 hodin v sauně. :-/
A kdyz ji ze zdravotních duvodu nemuzu zapnout?
Tak si zapni topení, ty zdravotní důvode.
Stojí za úvahu ze zdravotních důvodů vyzkoušet pořádné auto s pořádnou automatickou vícezónovou klimatizací a nastavenou hodnotu teploty snižovat případně postupně a každý sám podle vlastního vnímání (třeba i podle toho, na koho svítí sluníčko a na koho ne). Není klimatizace jeko klimatizace a jsou auta, kde "to" na člověka nefučí a o klimatizaci skoro ani neví, že je zapnutá. Konstrukční řešení funkce klimatizace v pořádném autě je důkladně "vychytané" z hlediska komfortu cestujícího. Mechanická klimatizace instalovaná v podobě koncernové unifikované "stavebnice" v konfekčním autě je "něco", co každý po přesednutí z "lepšího" auta okamžitě pozná...Též okna s ochrannou vrstvou snižující prostupnost teplého světla (infra záření) je snad zbytečné připomínat, bohužel dává se to do dražších aut a příplatek není malý. Ale také to funguje a je to poznat.;-)
Okna s ochrannou vrstvou měla ve výbavě sport i Almera kolem roku 2000. Je smutné, že z toho ostatní dělají exkluzivní výbavu ještě dnes.
Dá se to udělat dodatečně, na svého Civica 8G mě to stálo tuším 4.500Kč na všechna okna kromě předního. Mám keramické fólie, které jsou zatmavené jen minimálně, ale infrazáření filtrují velmi slušně - na první pohled nikoho nenapadne, že mám na oknech fólie.
Tak to máš blbý a budeš se muset vopejkat a minimálně si nekupovat černý auto.
Těmi zdravotními důvody je co? Že v autě není?Jinak je tu opět nesmyslné klišé, že teplota v autě by měla být o 5-7°C nižší, než venku. To je úplný blábol. Jet při venkovní teplotě 38°C dlouhou štreku v 31°C je blbost, budete úplně stejně zničení, jako při 38°C, obojí je těžce nekomfortní teplota. Proto výrobci aut jako jeden muž píší do návodů "teplotu si nastavte celoročně na 22°C". Jiný případ je poskakování po krátkých trasách při extrémní venkovní teplotě, tam by opakované teplotní skoky problém málo odolným jedincům způsobit mohly, ovšem daleko podstatnější je přímý ofuk chladným vzduchem, než nízká teplota sama.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.