Jak bezpečně převážet vánoční stromek? Prosté zásady ušetří spoustu starostí

I převážení vánočního stromku má svá pravidla. Poradíme, jak při převážení stromek nepoškodit a pořádně jej zabezpečit proti pohybu.

I když řada dětí věří, že také stromeček nosí Santa Claus nebo Ježíšek, ve skutečnosti ho musí domů dopravit tatínek nebo maminka. Obyčejně v osobním autě.

Takzvané gumicuky stromeček na střeše neudrží již při rychlosti 50 kilometrů v hodině. To již před lety při simulovaném nárazovém testu zjistili experti německého autoklubu ADAC.

Půl století dětských autosedaček: Od látkové pleny po kosmický program

Půl století dětských autosedaček: Od látkové pleny po kosmický program

Jak tedy postupovat při převozu této důležité součásti Vánoc tak, abyste nezpůsobili újmu sami sobě, případně někomu jinému? Zde je pětice nejdůležitějších zásad.

1) Nezapomeňte na pevné připoutání: Ať stromek převážíte na střeše auta nebo v interiéru, musíte ho náležitě připevnit. Na střeše stahovatelnými popruhy, v interiéru za pomoci bezpečnostních pásů, případně i s využitím upevňovacích ok v podlaze zavazadlového prostoru.

2) Na střeše ho vozte vždy kmenem dopředu. Jen tak vám proudící vzduch neoláme větvičky.

3) Důkladně ho zabalte. Budete pak mít o starost méně s dolováním jehliček z koberce v kufru nebo z potahových látek sedaček, na střeše vám pak smrček či jedlička nepoškrábe lak. Navíc jehličí není ještě to nejhorší. Také byste si mohli interiér zamazat pryskyřicí.

4) Zapřete ho deskou. Pokud ho naložíte do interiéru a náhodou by se stala nehoda, mohl by kmínek stromku proletět jako šíp opěradlem předního sedadla. Proto raději na zadní stranu opěradla umístěte dostatečně velkou a tlustou dřevěnou desku.

5) Velký strom označte. Jestliže jste si pořídili skutečný vánoční "strom" a on bude po naložení na střechu přesahovat zadní část vozu o více než metr, jste podle legislativy ho povinni označit červeným praporkem o velikosti alespoň 30x30 centimetrů.

Fotografický návod si projděte v přiložené galerii

Autor: Radek Pecák

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

včera | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 10 příspěvků