Jak pracuje mokrý režim nového Porsche 911? Nemá pouze jedno využití

Díky volitelným jízdním režimům může mít jedno auto vlastně více charakterů. Samozřejmě s trochou nadsázky. Režim do mokra nového Porsche 911 je ale ryze bezpečnostní.

Lidé si za tlačítko pro změnu jízdních režimů u nových aut často rádi připlatí. Mají pocit, že mohou jednoduchým úkonem něco skutečně změnit a přizpůsobit charakter vozu aktuálním podmínkám či osobním potřebám, v drtivé většině případů však dojde pouze k upravením reakcí motoru, činnosti stabilizačního systému, automatické převodovky neposílají motory do nesmyslně nízkých či vysokých otáček a třeba se i přibarví zvuk motoru.

Nové Porsche 911: Carrera S má 450 koní, zvládne až 308 km/h

Nové Porsche 911: Carrera S má 450 koní, zvládne až 308 km/h

Režim do mokra nového Porsche 911 je ale jiný. Sází na senzory přímo v podbězích, které detekují množství vody na silnici a upozorní také na aquaplaning. Můžete namítat, že informace o dešti může vůz získat i z dešťového senzoru v čelním skle, jenže ty by nebyly přesné – neznamená, že když přestane pršet, je vozovka suchá.

Pokud systém detekuje vodu, poupraví nastavení stabilizačního a protiprokluzového systému a zároveň řidiče vyzve, aby systém „natvrdo“ aktivoval buď tlačítkem na středové konzole, nebo prostřednictvím otočného ovladače na volantu v případě, že je vůz vybaven paketem Sport Chrono.

Nové Porsche 911 Cabriolet je tady. Střechu složí za 12 vteřin, umí až 306 km/h

Nové Porsche 911 Cabriolet je tady. Střechu složí za 12 vteřin, umí až 306 km/h

Porsche uvádí, že je-li silnice mokrá, je vhodné přepnout vůz do „mokrého“ režimu. To vedle zmíněných systémů poupraví i činnost vektorování točivého momentu, adaptivní „žaluzie“ v předním nárazníku se otevřou a reakce motoru se změní ve prospěch maximální jízdní stability. V rychlostech nad 90 km/h se vysune zadní spoiler ve snaze poskytnout vozu co největší přítlak. Motor má plynulejší reakce a stabilizační systém nelze vypnout nebo přepnout do sportovního režimu. U verze 4S s pohonem všech kol pak více přichází ke slovu přední náprava.

Zkrátka a dobře, děje se toho víc než u běžných vozů hlavně díky aktivní aerodynamice nového Porsche 911. Automobilka říká, že systém nemusí najít využití pouze na mokru, ale klidně i na sněhu. Takže tady vlastně máme i režim „sníh“.

Poslední hurá generace 991.2? Porsche 911 GT2 RS Clubsport vznikne jen 200

Poslední hurá generace 991.2? Porsche 911 GT2 RS Clubsport vznikne jen 200

Možná vás napadne, že jízda bude sice bezpečná, ale ne zábavná. K tomu by ale měl jistě co říct jistý Walter Röhrl, určitě ho znáte. Ten se podílí na vývoji vozů Porsche a na mezinárodních prezentacích se nechával slyšet, že když vůz řídíte tak, jak se řídit má, vykouzlíte nádherný drift i se zapnutou stabilizací. Ví to – on ji totiž ladil.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků