Jak pracuje mokrý režim nového Porsche 911? Nemá pouze jedno využití

Díky volitelným jízdním režimům může mít jedno auto vlastně více charakterů. Samozřejmě s trochou nadsázky. Režim do mokra nového Porsche 911 je ale ryze bezpečnostní.

Lidé si za tlačítko pro změnu jízdních režimů u nových aut často rádi připlatí. Mají pocit, že mohou jednoduchým úkonem něco skutečně změnit a přizpůsobit charakter vozu aktuálním podmínkám či osobním potřebám, v drtivé většině případů však dojde pouze k upravením reakcí motoru, činnosti stabilizačního systému, automatické převodovky neposílají motory do nesmyslně nízkých či vysokých otáček a třeba se i přibarví zvuk motoru.

Nové Porsche 911: Carrera S má 450 koní, zvládne až 308 km/h

Nové Porsche 911: Carrera S má 450 koní, zvládne až 308 km/h

Režim do mokra nového Porsche 911 je ale jiný. Sází na senzory přímo v podbězích, které detekují množství vody na silnici a upozorní také na aquaplaning. Můžete namítat, že informace o dešti může vůz získat i z dešťového senzoru v čelním skle, jenže ty by nebyly přesné – neznamená, že když přestane pršet, je vozovka suchá.

Pokud systém detekuje vodu, poupraví nastavení stabilizačního a protiprokluzového systému a zároveň řidiče vyzve, aby systém „natvrdo“ aktivoval buď tlačítkem na středové konzole, nebo prostřednictvím otočného ovladače na volantu v případě, že je vůz vybaven paketem Sport Chrono.

Nové Porsche 911 Cabriolet je tady. Střechu složí za 12 vteřin, umí až 306 km/h

Nové Porsche 911 Cabriolet je tady. Střechu složí za 12 vteřin, umí až 306 km/h

Porsche uvádí, že je-li silnice mokrá, je vhodné přepnout vůz do „mokrého“ režimu. To vedle zmíněných systémů poupraví i činnost vektorování točivého momentu, adaptivní „žaluzie“ v předním nárazníku se otevřou a reakce motoru se změní ve prospěch maximální jízdní stability. V rychlostech nad 90 km/h se vysune zadní spoiler ve snaze poskytnout vozu co největší přítlak. Motor má plynulejší reakce a stabilizační systém nelze vypnout nebo přepnout do sportovního režimu. U verze 4S s pohonem všech kol pak více přichází ke slovu přední náprava.

Zkrátka a dobře, děje se toho víc než u běžných vozů hlavně díky aktivní aerodynamice nového Porsche 911. Automobilka říká, že systém nemusí najít využití pouze na mokru, ale klidně i na sněhu. Takže tady vlastně máme i režim „sníh“.

Poslední hurá generace 991.2? Porsche 911 GT2 RS Clubsport vznikne jen 200

Poslední hurá generace 991.2? Porsche 911 GT2 RS Clubsport vznikne jen 200

Možná vás napadne, že jízda bude sice bezpečná, ale ne zábavná. K tomu by ale měl jistě co říct jistý Walter Röhrl, určitě ho znáte. Ten se podílí na vývoji vozů Porsche a na mezinárodních prezentacích se nechával slyšet, že když vůz řídíte tak, jak se řídit má, vykouzlíte nádherný drift i se zapnutou stabilizací. Ví to – on ji totiž ladil.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků