Jak odolat asistenčním supům?

37 komentářů

Jura Pilík
3. listopadu • 10:32

Dobrý den,
chtěl bych zde napsat konečně pravdu, kterou jsem se dozvěděl při mé nehodě. Stala se mi nehoda v srpnu tohoto roku (2016). Nehodu jsem nezavinil. Vvzhledem k tomu, že jsme byli s rodinou na cestě na dovolenou tak to bylo o dost nepříjemné. Auto nebylo až tak bourané jako spíš odřené a mělo rozbité zadní světlo plus světlo mlhové. Tudíž jsem nějak zvažoval zda budeme v cestě pokračovat či nikoliv (důvodem bylo to, že soused jel takto též na dovolenou do Itálie, kde velice začalo pršet měl prasklé zadní světlo od čehož začalo auto hořet - zbyla jen kostra + sedačky). Tak jsem chtělo tomuto předejít. Zavolal jsem si na pojišťovnu jak to teď mám řešit? Na lince mě operátorka řekla, že se musíme rozhodnout sami (buďto zrušit dovolenou, nebo jestli nemám možnost dovolenou posunout atd atd.) Prostě neuvěřitelné řeči člověku, který je v nouzi a po malé nehodě si neví rady... Opravdu jsme zvažovali, že budeme kontaktovat majitele domu kam jsme mířili na dovolenou a pokusíme se domluvit na přesunutí popř. jen nějaké rozumné pokutě za to, že jsme nepřijeli.
Velice nepřijemné. V tu chvíli k nehodě přijelo vozidlo asistenční služby s nápisem Dopravní nehody. Jak jsem, ale četl ze článků kde se uvádí nebo titulují tyhle asistence jako LOVCI NEHOD tak se rozzuřil ještě více a poslal tohoto človíčka do míst, která tu raději nebudu ani vypisovat. Nicméně jsem od něj zaslechl slovo NÁHRADNÍ VOZIDLO... Nenapadlo mě nic než zavolat znovu na pojišťovnu a tam se na možnost náhradního vozidla optat... Nyní již hovor s operátorem nikoliv ženou (tajně jsem doufal), ale po dotazu na náhradní vozidlo mě bylo sděleno: Na náhradní vozidlo vůbec nárok nemáte jak jste na to přišel? K nehodě přijelo auto asistenční služby, kdy mě tohle jejich zaměstnanec nabízel. Ano oni to nabízí, ale nárok není tudíž si nic od takových firem nepůjčujte a vůbec s nimi nic neřešte. Tyhle firmy Vám nabídnout náhradní vozidlo a celé vyřízení pojistné události a pak to po Vás budou chtít zaplatit. Tak jsem ukončil hovor. Člověk s asistenční služby byl stále u nehody a bavil se s druhým účastníkem - ten za mnou přišel a řekl mě ať si toho pána vyslechnu, že je to možná jinak než si myslím a než je to tak jak jsem se dozvěděl u nehody. Poslechl jsem jej a on mi znovu začal podrobně popisovat jak to vlastně je s náhradním vozidlem atd. atd. Vzhledem k mé situaci jsme se tedy nakonec rozumně pobavili já jej vyslechl a domluvili jsme se, že to risknu a zapůjčím si od jejich asistenční služby náhradní vozidlo. Nebylo tak drahé ani kdybych jej měl platit.
Abychom došel k věci. Zapůjčili jsme si náhradní vozidlo - úplně nové najeto cca 1.250km takže na cestu dlouhou 900km tam a 900km zpět ideální i když se podívám na to, že mé vozidlo bylo 11let staré. Po návratu z dovolené jsem se pouze dostavil na sídlo asistenční společnosti, kde jsem si převzal svoje opravené vozidlo, vrátil vozidlo zapůjčené podepsal doklady pro vrácení a tím to bylo celé vyřízené. Po asi 14 dnech nám došel na adresu výplatní dopis kde bylo uvedena proplacená částka za náhradní vozidlo a opravu vozidla. Tak se mě velice ulevilo a zapřemýšlel nad tím proč jsou vlastně tedy ty články jak lovci nehod to a to. Jediné co mě opravdu napadlo a čím mě ujistil též zaměstnanec asistenční služby je to, že tyhle články si píší pojišťovny aby vystrašili účastníky nehod. Logické!!!!! Nezapůjčím si auto = pojišťovna nic nezaplatí a ušetří :) To je přesně to proč to tak je.!!!!
Z toho plyne ponaučení - neposlouchejte nikdy co Vám radí pojišťovna a vše si raděj pořešte přes asistenční službu - nikoliv však asistenční službu pojišťoven - TIHLE SE VÁM BUDOU CHTÍT CO NEJRYCHLEJI ZBAVIT A NIC NA CO MÁTE NÁROK VÁM NENABÍDNOU!!!! Fuj, že se pojišťovny za takové chování nestydíte. Všichni platí povinné ručení havarijní někteří a pak je necháte stát při nehodě bezradné u nehod a v ničem jim nepomůžete.
Jak jsem slíbil. Jakmile vše bude uzavřené bude v pořádku tak tohle všechno napíšu na jakoukoliv diskuzi ať každý ví za co pojištovny mají pojištěné. Velké díky patří asistenční službě z Brna, která mě pomohla ve velmi složité situaci. Především sourozenci Zemanovi. Vše si vyřídili s pojišťovnou a já měl nové náhradní vozidlo po celou dobu na dovolené. Perfektní služby a fakt po důvěře i velice profesionální chování všech. Klobouk dolů. Pokud si tohle čtěte tak Vás moc pozdravuji a jakmile budu mít cestu přes Brno tak se za Vámi rád stavím. Díky díky díky.

Patrik
13. května • 13:45

jednoduše. Prostě jim řekneš, že nemáš zájem, že už máš někoho jiného atd. Já mám třeba na bouračky domluvený servis http://www.autoplus-praha.cz/nase-sluzby/odtahova-sluzba... a hned volám jim (pokud můžu) jiné zásadně odmítám. Nemůžou jen tak vzít tvoje auto. :D

Karolína
23. července • 13:48

Dříve jsem lovcům autonehod taky naletěla a pojišťovna mi pak účtovanou částku nechtěla proplatit. Nyní mám sjednané havarijní pojištění a když se něco semele mohu zavolat a pomůžou mi. Nemusím se spoléhat na lovce nehod..

POZOR
10. března • 20:07

Firma Moravia assistance z Brna,bývalá MP assistance,pan Miroslav Pouzar je okrádáním řidičů v nouzi proslavená. Jak psala Niky..určitě nejela jen tak náhodou kolem,ale dostala nejspíš echo od "pomahačů" .Tato firma totiž za zavolání platí dohazovači až několik tisíc korun...které vám potom samozřejmě připočítá k odtahu popř. k opravě. Tady něco z praxe firmy Moravia assistance Brno
http://podvodnefirmy.cz/moravia-assistance-2/...

Jouza
28. února • 22:23

Pridam take varovani:
http://www.auto-assistance.cz/...
alias Kingo s r.o

honza
28. února • 15:11

no ja ho mel u nehody snad driv, nez jsem vylezl nasupenej a dezorientovanej z auta. nastesti mam kamarada, kterej mi auto odtahl a shodou okolnosti jsem mel u nej v servisu sve dalsi auto, pripravene na prevzeti po drobnem servisu, takze jsem vubec nemel duvod supovi podlehnout. musim ale rict, ze i presto, ze pracovnik asistencni sluzby vedel, ze mu z me strany nekapne ani koruna u nehody setrval a pomahal mi se zapisem nehody do formulare pred prijezdem policie, kterou volal po mem krutem prikazu vinik :-) takze se da rict, ze ten clovek opravdu prijel pomoct, bez ohledu na to, jestli by me po podpisu smlouvy jeho firma oskubala, ci nikoliv, zacoz bych mu znovu chtel vyjadrit sve podekovani ;) ackoliv jsem uz velkej kluk, i ja jsem byl trochu rozklepanej a nejistej, takze pomoc bodla. dovedu si predstavit, jak se pak v takovy situaci muze doslova slozit clovek slabsi a podepsat doslova cokoliv.kolega, ktery dvakrat boural sluzebni auto, dvakrat naletel. respektive poprve bylo vse super, a proto neodolal ani napodruhe. to se ale jednalo o pruser. bylo kolem toho hodne dohadu, nase firma pak musel jeste neco doplacet (musel zasahovat i pravnik apod.). nakonec si firma, ktera zajistovala zapujceni vozidla jeste rekla o uhradu vznikle zavadu na karoserii zapujceho vozidla, ktera jiz na voze podle kolegy byla pri predani (takze na to taky pozor - pri prebirani vozidla kazdy tukanek od kaminku zapsat!). na druhou stranu, kolega byl trosku nouma a nechal si nakalet od kdekoho na hlavu (coz samozrejme neomlouva pristup patricne firmy). k jejich dobru snad jen rict, ze auto alespon opravili (mensi nehoda) tak, ze na nem nejsou zadne znamky nehody (myslim esteticky i funkci - novy naraznik, blatnik, svetlo, spasovani, chladic, atp.)

honza
28. února • 15:12

ty vole ja pisu jak dement, sorry :-)

honza
28. února • 21:11

no aspon ze mame v cechach jeste smysl pro humor... ze to nase vychcankovstvi nam ho jeste upne nezdevastovalo.. to je pozitivni, vy ZMETCI! :-D:-D:-D

honza
28. února • 17:15

kdo si dovolil souhlasit?! :-)

dedekMMC
28. února • 12:44

Prdlajz sledujou web, kamarádíčci policajti je volaj. A takhle polepený auta jako má Anděl by fakt měli zakázat.

Jiri Kopecky
1. března • 14:11

BTW: asi vas nikoho neprekvapi, ze Andel 112 byl velmi ambiciozni projekt nejmenovanych lidi, stalo za tim spoustu penez, kontroverze a odvahy, ale prepiskli to. Vzniklo to jen proto, ze meli byt exkluzivni asistenci pro ceskou pojistovnu, ale samozrejme ten design aut prehnali a tim padem samozrejme kontrakt od pojistovny nedostali, misto toho se potykali s naprosto opravnenou buzeraci od policie, ktere se neni cemu divit, samozrejme bylo spousta reportazi a clanku a sup s nami vsemi do jednoho pytle - i kdyz negativni reklama taky reklama a samozrejme magistrat uz behem prvniho mesice kdy to vyjelo na ulice zahajil proti nim spravni rizeni. Ale jak vidite, rok se s rokem sesel a bohuzel je tu mame stale.
Sice puvodni ucel nevysel, ale alespon ta prvni varka zamestnancu byla radne proskolena, vybavena a alespon v zacatcich, kdy mi tam utekli asi tri moji lidi, ktere jsem si predtim vypiplal to melo nejakou uroven. To ze z nich vydrzel jen jeden, dva zdrhli ve zkusebce a ve finale se jich behem roku ptalo na praci nekolikrat vice, nez mi tam puvodne plachlo, tak to znaci ze to asi to prave orechove taky nebude. Ale jsou i daleko horsi

Jiri Kopecky
1. března • 11:22

No ja tu ten web resp nekolik webu ted zrovna sleduju a jak jsem se tu zacetl, tak mi malem utekla dve nehody, ale nebojte, ani u jedne z nich nemame v planu nikoho okrast.

KarelAntonin
28. února • 12:33

To je hnus. ,,Asi bych takovým zmetkům rozkopal hlavu. B-]"

Jiri Kopecky
28. února • 11:42

Vazeni, s autorem clanku lze v nekterych vecech souhlasit a u nekterych je totalne vedle.Samozrejme kdyz dva delaji totez, neni to totez.Jsem provozovatelem renomovane asistencni sluzby a pracuji v oboru temer 10 let, takze vidim cely vyvoj techto sluzeb a bohuzel musim rict, ze nektere subjekty v tomto oboru podnikajici jsou luzy a zoufala ostuda oboru, ktera je pak pricinou toho, ze vznikaji takoveto clanky, jakych je za posledni leta na stejne tema spousta a svete div se nemeni se na svete vubec nic.Jen me velmi pobavila hodne zkreslena informace o tom, ze by asistencni sluzba pobirala provizi ve vysi az 50% pojistneho plneni.Selskym rozumem, opravdu si nekdo mysli, ze by pojistovny byly tak hloupe a stedre a nechaly se okrast o polovinu pojistneho plneni ve prospech asistence ?
Opravdu si nedovedu predstavit, ze by se dalo klientovi opravit auto, pujcit auto a jeste trhnout 50% z pojistneho plneni.Ze pojistovny na svych kampanich a maklerich utraci nehorazne miliony na strane vzniku a ziskani novych a novych pojistnych kontraktu jsme si zvykli a to nekoho zjevne nepoburuje, ale verte tomu, ze k asistencim tak stedri opravdu nejsou, autorovo cislo je asi tak desetinasobne vedle.
Nicmene to, ze pojistovna muze utratit miliardy za kampane a site zastupcu a makleru, kteri muzou jeste klientovi poskytnout slevu za nic 40% celkem bez problemu nikomu divne neprijde a nejspise to nikoho nepoburuje.Nicmene si myslim, ze to jasne naznacuje, ze pojistovna si utraci kde chce, ale klient je pro ni kazdy jen do doby, nez po ni chce nedej boze pojistne plneni, hlavne kdyz plati vcas pojistne.Ale nebojte se, pojistovny se od asistenci okradat nenechaji, na to vynalozi nemale prostredky, tudiz budte v klidu, kdo nehraje podle jejich pravidel, tak uz se nenapakuje, tim padem muzete vsichni klidne spat a my, kteri se tu snazime provozovat asistence, ktere rozhodne nemaji za cil davat cokoliv podepisovat vystresovanemu cloveku, nebot u nas se podepisuje zakazka az v servisu a nas jako asistenci klient vubec k nicemu nezmocnuje, praxe je u slusnych firem totiz uplne jina, nez je v clanku popsano, nicmene na firmu Galileo, ktera se pro informaci momentalne skryva pod nazvem "Nehodove centrum Praha" a vesele funguje dal tyto praktiky skutecne odpovidaji, bohuzel.Doufam, ze se ulice nekdy vycisti od tech, kteri nam delaji spatne jmeno, nebot jak i nektere reakce pod clankem naznacuji, je to lakave, kdyz nabourate, nekdo vam pomuze, dostanete auto a vase se vrati opravene, umyte, vyluxovane a nevidim nic spatneho na tom, prijet k nehode, pomoci ucastnikum a nabidnout sluzby, avsak, musi to byt za ceny obvykle a akceptovane pojistovnou, pak je vse bez problemu a nevidim duvod, co by na tom koho melo pobourit. Vnimam to jako obchodni cinnost - poskytovani sluzeb a verte, ze za provizi daleko nizsi, nez jakou dostane Vas makler, ktery Vam pojistnou smlouvu sepsal avsak verte, ze s Vami u nehody mrznout / moknout nebude, v terenu Vam nejspise nepomuze, ani Vas u nehody neoznaci autem s majaky, pro Vasi bezpecnost. Je to jen dalsi druh sluzby.Dekuji za prostor, klidne se ptejte, ci se pochlubte svymi zkusenostmi.

Lukáš Fládr
28. února • 16:15

Dobrý den,
těch 50% z pojistného plnění bylo myšleno z uplatněných nároků ze škody na zdraví při nehodě, nikoliv z půjčovného nebo opravy. Z obsahu článku to tak ale ve výsledku nevyznělo.

Jiri Kopecky
1. března • 11:43

Urcite je dobre pri psani clanku znat detailne problematiku a praxi toho, o cem pisu, coz bohuzel v mnoha pripadech je nejcastejsi pripad sireni zkreslenych informaci, mozna by to chtelo v clanku opravit, pokud se tak uz nestalo.Moje firma se ani pres dlouholetou praxi, kde jsem samozrejme drive pusobil jako zamestnanec v jinych firmach nezabyva vymahanim skod na zdravi, resp neni to nasi bezne nabizenou cinnosti. Nas dlouholety pravnik nam tuto moznost nabidl, ze pro nej muzeme zprostredkovavat, ale i me samotnemu to prijde ponekud hyenisticke, abych lezl za ucastnikem do sanitky, nebo tam posilal sve chlapce. Tudiz tuto moznost prakticky nenabizime a auto v takovych pripadech resime pouze kdyz prijede na misto nekdo z rodiny a auto tim padem nezajistuje PCR.Vim jen o dvou subjektech, resp. jeden se na to primo specializuje a nejedna se prakticky vubec o asistenci o kterych je tu rec, jedna se o evropske centrum odskodneni a ti skutecne spolupracuji spise na urovni nemocnic, nam nabizeli pred lety spolupraci tez, ale nerozvinula se, nebot my jsme skutecne radeji, kdyz muzeme sve sluzby nabidnout zivemu a zdravemu cloveku u nehod, kde doslo jen na plechy a plasty, nebot to je vzdy lepsi, nez kdyz praskaji kosti.Z toho duvodu se nebudu prit o presna procenta provize z vymozene skody na zdravi, ale co vim, tak nase advokatni kancelar resi tyto veci dle bezneho advokatniho tarifu a hlavne je dulezite si uvedomit jednu vec: poskozeny ma pravo samozrejme krom skody na vozidle a dalsich vedlejsich nakladu, samozrejme jen prokazatelne a ucelne vynalozenych na "ucelne vynalozene naklady na pravni zastoupeni" a ty je mu pojistovna povinna uhradit nad plneni. Tedy to by mela byt odmena pro asistenci/pravnika, ktery klienta zastoupil, ne nejaky ukrojeny podil z pojistneho plneni, at uz je to kolik chce % proste jedna vec je plneni, druha vec je odmena za pravni zastoupeni. Alespon tak bych to tedy videl ja, ze by se melo v techto vecech postupovat, kdybychom se zabyvali i touto casti oboru.
Kdyz se budete soudit s kymkoli o cokoli, taky pak az vyhrajete, budete po nem chtit to o co jste se soudili plus uhradu nakladu na soudni rizeni vcetne sveho pravniho zastupovani, takze toto je v podstate ekvivalentni pripad.

Josef
28. února • 15:21

Nechápu, zač tenhle pán obdržel mínusy. Byl to naprosto objektivní a rozumnej příspěvek. Pouze bránil svoje spravedlivý podnikání před pakáží, která se za něj pouze schovává. Taky slova, který vyvracej některý krávoviny v článku, jsou přijatelný a uvěřitelný. Já plusuju :)

Niki
28. února • 13:52

Tak to jste asi výjimka, pokud někdo nabourá, ve chvíli se kolem rojí asistenční služby, na tu uvedenou u pojistky jsem se nemohla dovolat, takže řešení moc nezbývalo a vymetli se mnou moc pěkně.
Chlapík mě nabořil na dálnici (nedobrzdil do kolony), takže auto nepojízdné, domů 120 kiláků, nikdo nebyl schopný ani z kolegů ani z rodiny mi zajistit odtah vozidla z dálnice-což jsem samozřejmě musela vzhledem k tomu, že auto bylo všechno možné jen ne schopné pokračovat v jízdě.. Policisté mi-budiž jim to přičteno k dobru, nemůžu proti nim nic říct, vyplnili všechny papíry o nehodě, nafotili si a řekli, že ať si pojišťovna pak vyžádá záznamy u nich, to bylo bezva, protože ten papír bych asi nevyplnila správně nikdy, fotky měli, pojišťovnu jsem odkazovala na ně..
No, bylo to vypapírováno, ale co s autem? nechat ho stát v levém pruhu asi nic moc a když to na číslu na kartičce nikod nevzal, tak zbyla jen "kolemjedoucí asistenční služba". Samozřejmě že byl pátek večer, už se setmělo, řešili jsme to 2 hodiny, blokovali provoz, pořádně mě bolela hlava po najetí jiného auta do kufru...Tak jsem jim podepsala převzetí vozidla, které však mělo mnoho dalších mikropísmem napsaných sviňáren..
A tak to začalo... Servis (i asistenční služba v jednom) začali posílat na pojišťovnu návrhy a ceny..Samozřejmě mě naprosto obcházeli, mně bez vyžádání neposlali vůbec nic, až se jednou kolega naštval a začal to s nimi řešit za mě. To najednou po mně chtěli furt souhlasy, jestli to za mě může řešit on a bla bla bla... Protože hned po prvním rozpočtu opravy zjistil, že bych vlastně musela třetinu zaplatit já (na místě byl určen viník, co do mě najel a ten na místě svou vinu podepsal, já jsem neměla žádnou spoluúčast), což bylo příjemných 30.000, to mě málem švihlo, tak to kolegovi několikrát předělali, aby to bylo opravené slušně, ale abych nehradila nic...no po 4 měsícíh návštěv likvidátora z pojišťovny a tahání se jestli opravovat nebo totálka, prostě hnus, mi volali, že je auto opravené a kdy si mám přijet. Tak jsem přijela a ptám se, jestli spravili i ten chladič nebo co.. Prý ano, dolili kapalinu... Odjela jsem a za kilometr volám, ať si přijedou auto odtáhnou, že vaří... Samozřejmě opravili kulové, prý o tom ani nevěděli, tak jsem se začala rozčilovat, že chlapík, co auto přebíral to věděl: "Ten už tu ale nepracuje, to byl blbec"... Hm bezva, ale auto vařilo a já potřebovala do práce. Na místě mi to opravili asi za 1000Kč, což už mi k úhradě nedali.. Dojela jsem do práce a vystupuji z auta s tím, že už do něj nevlezu.. Na volnoběh se neskutečně otřásalo, klepalo, nic hezkého! Odvezli jsme ho d blízkého servisu, že v pořádku určitě není.. Taky že nebylo, urvaný motor a ještě cosi (pánové ze servisu si toho asi nevšimli...). Tak jsme volali na pojišťovnu, ať pošlou likvidátora a celý proces znova celkem oprava za 8.000 (celková oprava byla kolem 100.000).. Likvidáor se cukal, hnus, hnus hnus..... Takže vše ve finále dopadlo tak že jsem zaplatila asi 4.000, byla 4 měsíce bez auta a že první servis a asistenční služba byl děs, šmejdi, vyčůránci a vymlouvači. Díky kolegovi-právníkovi to dopadlo takhle dobře, kdybych si to řešila sama, tak asi bydlím na ulici a auo nemám doteď.
Odtahovku bych mohla jetě trošku víc popsat, nicméně ještě bych zmínila přístup pojišťovny. Ten mě také zrovna nenadchl! Kromě toho, že se servis vybodl na kontrolu motoru, ikdyž byl o tom informován, že mi vytekla chladící kapalina, stejně tak o tom byla informována pojišťovna-na nahrávaném ohlášení škodní události.. A taky se na to vybodli.. Když jsme likvidátora chtěli znovu, ať si jde motor nafotit do druhého servisu,dělali tlaky, že do 3 dnů se ozve kdy bude moct přijet, prostě zpomalenost, pak že se to nestalo při té nehodě (kde jinde asi, že?).... A vyřešilo to až když jim kolega oznámil, že se nebrání řešit to soudní cestou, že jejich jednání je nechutné, to najednou všechno šlo a že na nich bude nárokovat částku za firemní auto, kterým jsem jezdila (vzhledm k tomu, že jsem byla bez auta 4 měsíce a od asistenčky jsem žádné nechtěla, byla by to hooodně slušná částka), to je asi taky moc nepotěšilo, likvidátor přijel, vyřešilo se..... Ale co dodat, byla to seriózní pojišťovna, ale tohle, to mi teda do života dalo....
PS. Asistenční služba tam měla fajnový textík mikropísmem a to, že se platí asi 300kč parkovné za den co u nich auto stojí, za 4 měsíce hezká výslužka... Jedna hrozba žalobou a že auto převezeme jinam a na faktuře se to neobjevilo....Takže...co na to říct, pokud máte servis, kterému důvěřujete, je jednodušší poslat asistenčku tam, ale vůbec ne do jejich partnerského servisu nebo tak něco, jsou to šmejdi a pojišťovny jakbysmet...Jsem ráda, pokud v této republice existuje férová a kvalitní asistenční služba jako ta Vaše, mrzí mě, že jsem na ni nenatrefla ve chvíli potřeby... Jinak podrobný popis čtyřměsíčního válčení by byl asi na knihu, je to hnus, ale asi jsem jen měla smůlu :-)

Marek
28. února • 18:34

V mém případě jsem také nebyl viníkem dopravní nehody, prostě jedu a najednou mi na kapotu přiletěla fabie (opravdu letěla vzduchem) Jak se po střetu s jiným autem točila tak kromě předku auta narazila i do zadních dveří a narazila mě zadním kolem na obrubník.
Chopili se nás lovci lebek s příslibem, že auto bude opraveno ve značkovém autorizovaném servisu. Za svého passata jsem dostal superba a příslib, že se postarají o pojišťovnu atd. Až potud jsem byl spokojen.
Oprava trvala i s urgencemi více než 2 měsíce. Cena servisu těsně pod 100 000Kč bez DPH, tedy tenkrát těsně pod hranicí totálky??? Nevím tvrdili to...
Dodnes mám každý světlomet trochu jiný. Ten vyměněný pravidelně nesvítí z důvodu špatného kontaktu u žárovky. Některé díly masky jsou popraskané a tedy původní nevyměněné. Nádržku kapaliny na ostřikovače jsem musel později vyměnit. Byla asi v polovině proražená. Chladič byl slepený tak, že začal téct asi po roce. Přední okno jsem dostal značky škoda. (dělají i díly na VW?) Kryt airbagu u spolujezdce byl špatně napasovaný (děkuji za laskavou opravu pánům z mého servisu) Na tyto věci jsem přišel až později. První co bylo na autě patrné byla jeho "plavavá" jízda. Zjistil jsem, že ohnutou zadní nápravu nikdo v servisu neřešil. Ač jsem na to upozorňoval. Při pátravém pohledu bylo vidět i pouhým okem, že kolo je v podběhu nakřivo. Jezdit s takovým autem bylo opravdu nebezpečné. S velkým nas.. jsem jel opravu reklamovat. Opakovaně mi tvrdili, že na autě dělali geometrii :-D a že výměnu nápravy (nebo co to bylo ohnuté) zaplatím ze svého (asi 20 000). Tak jsem na ně chvíli řval a pak se s tím smířil. Po opravě mi předali auto s tím, že pan majitel servisu mi na to pošle fakturu. Faktura dodnes nedorazila a to už je to asi 3 roky. Tedy známka solidnosti? Spíš asi důsledek toho jak jsem je tam vyřval :-D
Celkové skore? Raději ani nepočítám, kolik jsem musel investovat, abych auto dostal do původní podoby...
Celkový dojem však hrozný, takže nikdy více!

Michal
28. února • 22:26

jaký to byl servis ?

Niki
1. března • 19:48

http://www.moravia-assistance.cz/...
vsechno vcetne odtahovky byli oni i ten jejich slavny servis...jako ze sly dily za neoriginalni, to byla domluva (5. dvere apod., po tech letech, co to auto jezdi by byl novy dil proste sci-fi) to me netrapi, na predvadecky to nemam...ale ze se vybodli na to, co jsem nahlasila a jeste rekli, ze "Zamestnanec byl blbec"... Asi pech.. :-) Ale asi i u Vás bylo "štěstí na servis"...Neříkám, že všechny asistenčky jsou na nic a vyděrači...Ale většina ano.. A mně bylo celkem jedno jestli to půjde na totálku nebo na opravu, to ale bylo spíš rozhodnutí pojišťovny než servisu, nemám představu, kolik stojí díly, ale vím, že mi vyměnili spojler, 5., dveře, levé zadní, natáhli auto a vyměnili 1 zadní světlo-to bylo na faktuře..to bylo za 100.000? neoriginály?....to je celkem dost, ne?...jo, odtah z toho byl 5.000.... ale takováhle oprava za takové peníze?...přijde mi to hodně...a ještě tak ošizené....

Niki
28. února • 19:08

Jo a mám také passata, teď již trochu parodii na něj ;-)

Niki
28. února • 19:00

Tak to bych taky mohla přidat pár libůstek-auto bylo sražené, tak ho natahovali, měnili páté a levé zadní dveře-levé zadní jsou tak suprově, že nedoléhají, kufrem tak mlátili, když mi auto předávali (samozřejmě za rohem, abych to neviděla, ale přeslechnout to nešlo), že po prvním mém zavření již nešel otevřít-nechala jsem si to opravit za svoje už doma, světla svítily tak metr dopředu, to jsem pak taky časem nechala spravit, vnitřní starana textilu nalevo vzadu byla přitlučená na férovku sponkovačkou a polepená lepidlem, doteď nesvítí světlo v kufru, odstín barvy taky žádná sláva..No, zrátka vy***** s dalším člověkem:-) Říkám si, jestli se nám o auta nepostaral ten samý.... Hnus, přitom když známému bouchli dveře od báva za 30.000, měl to do týdne vyřešené s tou samou pojišťovnou...
Jo a vtípek na závěr: zadní stěrač mi dali naopak, tak mi sice moc hezky stíral SPZku, ale na to okno to úplně nebylo...

Jiri Kopecky
1. března • 13:05

Kdyz to shrneme: Niki opravovala v neznackovem servisu na doporuceni asistence, Marek opravoval ve znackovem asi tez na doporuceni asistence, ovsem vysledek stejny, v obou pripadech servis zjevne odvedl vyslovene praseci praci.Nikdo zde vsak nezminuje ani predrazene zapujceni auta, ani predrazeny odtah, takze na strane asistence vidim asi chybu pouze v tom, ze ma nasmlouvane servisy, se kterymi bych ja okamzite rusil smlouvu z fleku, nicmene stale zde plati jedna dulezita vec.Muzete se setkat se spatnym servisem a nemusi jit ani o bouracku, tez to muze byt instalater, pekar, stavebni firma kdo svou praci odflakne. To je vse o tom, ze proste jsou lide co svemu oboru delaji povest dobrou a jsou lide / subjekty, ktere delaji jen ostudu.Nerikam, ze se nestane chyba i tem, kteri maji standardne dobre reference, vzdy muze nastat chyba dilu / lidskeho faktoru, servis muze mit noveho mechanika a az praxe bohuzel ukaze, ze je treba uplne neschopny. Je samozrejme na vedoucim servisu, aby neovereneho novacka nenechal nekomu z fleku delat brzdy.Nicmene od toho tu mame zakony, zakazkove listy = smlouva o dilo = jasne dana zaruka zakonem. Nelibi se mi oprava v servisu = reklamuji odvedenou praci, bez diskuse, klidne i za pouziti soudniho znalce.Samozrejme v pripade pojistnych udalosti je zde mnoho dalsich faktoru, kdy pojistovna nechce uznat rozsah poskozeni a snazi se rozporovat jeho souvislost s nehodou. Nekdy opravnene, nekdy ne. Samozrejme logicky se pojistovna brani proti "vychcankum" se kterymi se taky setkavame a prijdou k nam se slovy "kdyz vam to necham opravit na pojistovnu, tak mi udelejte jeste ty zrezly prahy a tamhleto a tamhleto a zahrnte to do toho, i tak vydelate. To je bohuzel typicke ceske smysleni, tudiz i my se radeji ridime heslem mene je vice a davame si na tyto veci velky pozor a pojistovna samozrejme taky. Ne ze bychom nechteli vyjit zakaznikovi vstric, casto na ukor vlastniho zisku za ucelem motivace a spokojenosti klienta odpustime nejake drobne polozky, ci poskytneme sluzbu nad standard, na jaky ma zakaznik dle pojistne smlouvy, ci ze zakona vyplivajici u poskozenych, narok.Dle toho, co jste oba popsali, se zjevne jednalo o hranicni skodu, kdy se auto zachranovalo pred totalni skodou na skodu parcialni. Je to drivejsi trend, ktery uz je tez dnes tak osidny, ze takove zakazky casto radeji pustime, nebot pri tomto procesu je vse velmi nevdecne: auto vydrazi spekulant na audatexove burze a na opravu zbyde tak malo prostredku, ze se musi bud setrit tak nesmyslne, ze nelze odvest kvalitni praci, nebo by se pak musel pozadovat doplatek po klientovi a to je zase proti filozofii asistence - alespon te moji a i samotneho slova "poskozeny". Takovehle nizkonakladove opravy, jen aby se auto zachranilo pred totalni skodou uz jsou vizitka zoufalcu, nebot pro nas to pak znamena jen stres, zisk nula a opravdu nechceme klientovi za kazdou cenu opravit auto mizerne, jen pro to, ze jsme museli setrit.Vzhledem k tomu, ze jsme zacali po letech delat asistenci na jinem levelu a snazime se ji dat trochu jinou tvar, tak my, ani zadna z nasich konkurenci, ktera o sobe chce tvrdit, ze je solidni, uz tyto harakiri proste delat nemuze. Na toto samozrejme reagovaly za posledni rok i pojistovny a vyrazne rozsirily rozsah svych sluzeb a snazi se v zajmu udrzeni vyssi kontroly nad celou situaci nabizet obdobne sluzby, avsak davaji lidem vice a vice zminenych svinaren a podminek do pojistnych smluv, kde se pak lide divi, ze pri sebemensim nedodrzeni diktatu pojistovny prijdou o 20% pojistneho plneni v pripade udalosti. To ovsem vypluje na povrch az tehdy, kdy je auto v servisu / ci ho resi asistence, klient to sam nevi, servis /asistence mu naslibuje neco, co by melo odpovidat standardnim pojistnym podminkam, ale vzhledem k tomu, ze klient usetril na pojistnem a pojistovne podepsal smlouvu se zavazkem najednou prijde zjisteni, ze pojistovna klienta zkrati - a ted kdo by to mel zaplatit - klient, ktery si tento diskont ve smlouve podepsal, nebo mu ma servis odpustit treba 40 tis jen tak, protoze mu slibil, ze doplacet nebude - ovsem kdyby mel plnohodnotne pojisteni - jsou takove pripady a velmi casto.Samozrejme dobra asistence by mela klienta na tuto moznost upozornit a co nejpodrobneji ho vyzpovidat o podminky jeho pojistne smlouvy, ci si je na zaklade plne moci klienta zjistit na pojistovne a pak se takovym pripadum da predejit. Je to jen o lidech a jejich praci.
Jsem hrdy na to, ze nasi asistenci vedeme ve spolupraci s renomovanymi znackovymi autosalony, kde u nekterych mame exkluzivitu a plnou podporu techto salonu pro nasi praci, ktera mimo jine zahrnuje i ochranu klientu techto salonu pred pripadnou konkurenci z tech sedivejsich rad, nebot pro tyto klienty, pokud jsou v nesnazich si salony posilaji na pomoc primo nas, aby se jejich klienti nestali obeti nejakych podvodniku a to o necme svedci. Stejne tak jako 3000 pravidelne se vracejicich klientu, jsem za ne vdecny a nic mi nevylepsi den tak, jako kdyz zavola klient, ze jsme mu v minulosti pomohli s nehodou a on se na nas obraci znovu na zaklade predchozi zkusenosti sam, aniz bychom ho museli nekde lovit.Mala rada na zaver: slusnou asistenci poznate tak, ze vam u nehody pomuze, nevyviji na vas natlak, pouze vam poradi, nabidne reseni / nekolik variant reseni vaseho konkretniho pripadu. Na miste nehody vypisujete POUZE EVROPSKY ZAZNAM O NEHODE. To je povinnost ze zakona a standardni formular pro vymenu udaju mezi ucastniky nehody. Tim jste stale nepodepsali nic asistenci. Vas podpis na tomto papire pouze stvrzuje, ze souhlasi udaje, prubeh a misto nehody. Je to ciste akt mezi vami a dalsim ucastnikem / ucastniky, ktery doplnuje / nahrazuje policejni protokol.Plnou moc / zadost o kryci dopis podepisujete az v klidu v servisu - a to vetsinou v kazdem servisu znacka/neznacka s asistenci / bez ni spolu se zakazkovym listem. A ze je tam uvedeno i ve znackovych servisech parkovne - je to opet jen pro pripady, kdy klient da do servisu auto a pak je nezvestny. Nevyzvedne si ho po vyzve v rozumnem terminu kdyz je informovan, ze je auto opravene, nebo v pripade, kdy se vozidlo neopravuje z duvodu nepovoleni opravy pojistovnou at uz je duvodem totalni skoda, ci dluh na leasingu - nepridelena devinkulace, ci je udalost rozporovana / neni prokazan pravni narok vzniku skody, pripadne podezreni z pojistneho podvodu. Je to proto, ze se servis chrani pred tim, aby si z nej v takovych pripadech bezradny klient nedelal vrakoviste a je to samozrejme dano tim, ze praxe k tomuto opatreni dovedla dnes jiz vicemene vsechny servisy. Avsak i toto opatreni se v praxi aplikuje jen v extremnich pripadech, kdy se jedna o jasne pochybeni / laxnost klienta.
Nahradni auto a tez tedy jakykoliv dalsi podpis probiha az v klidu na servisu, pripadne se klientovi pristavuje na adresu dle jeho prani - je zde tez nekolik klauzuli, kterymi se musi pujcovna chranit, ale tez se jedna o extremy, ktere slusna asistence / pujcovna s klientem vzdy vyresi k oboustranne spokojenosti.Bohuzel vyjimky mohou potvrzovat pravidlo.A proto prvni znak podvodniku: vyzadovani jakychkoliv plnych moci / prikaznich smluv na miste nehody - vyjimku muze tvorit maximalne pripad, kdy clovek pri smyslech, ktery odjizdi na lekarske osetreni z duvodu bolesti za krkem, kontroly tlaku, cukrovky, tehotenstvi - k zajisteni vozidla. Tim vam asistence pomuze s peripetiemi a vicenaklady, ktere byste si prosli, pokud by vase vozidlo nezajistila na zaklade plne moci a udelala to nasilne policie = 4500,-Kc pausal Praha a verte, ze to zadna pojistovna nezaplati, zvlast kdyz se vsude pise jak asistence delaji predrazene odtahy (my treba okolo 1700 pausal praha vc. nalozeni slozeni - jestli je to drahe, tak me ukamenujte, nebot mimo prahu to vychazi levneji nez taxik a ona ta odtahovka docela stoji a nezere zrovna malo, ani pneumatiky na ni nestojej zrovna 1000Kc...Kazdopadne podvodnika poznate, kdyz vas s asistenci nevezme primo do servisu, kde se vozidlo ma opravovat, ale nekam k sobe na dvorecek, ci chce byt zmocnen na miste nehody a pak to ridit uz ve sve rezii. Nekoho to muze zlakat, ze je to bezstarostnejsi komplexnejsi fullservis, ale my radsi klienta obereme o trochu casu, ktery tomu po bouracce venuje cestou do servisu a sepsanim zakazky a predanim vozidla v klidu, nez aby pak doslo k tomu, ze by se na nas klient vztekal, ze to chtel jinak, ci ze jsme udelali neco proti jeho vuli.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Niki
1. března • 19:56

Jo, v autorizovaném servisu jsem také byla s tím, že jsem, když začalo mrznout, měla totálně tvrdou brzdu-bez šance brzdit... Autorizovaný servis mi volal, že za 5.000 a mám si přijet-přijela jsem a do 10-ti minut jsem jim volala, že jedu zpátky, že auto i po jejich super opravě nebrzdí..Tak znova...volali zas, jela jsem na druhé kolo-tak stojím před servisem-prý za dalších 10.000..no co už a že kolega to jel projet,kolega pán ze servisu přijel s protaženým obličejem, že to pořád nebrzdí...tak jsem odjela bez auta znovu...za týden volali, ať se kouknu někde po náhradním dílu, že nový by byl drahý, že tam je vykoulenýho něco jinýho...Tak jsem na vrakáči nakoupila funglovku z bouračky, dovezla ji ze servisu... Stálo mě to 20.000, 3 týdny a dvě návštěvy, že to vlastně fakt nebrzdí..
Autorizovaný servis... :-)

Marek
1. března • 17:07

Tuším, že se jednalo o firmu Hracar. Jak jsem psal, tak celé to jednání s nimi bylo celkem v pořádku, vše jako odtah a půjčení auta prošlo pojištovnou, takže to asi bylo ok. Jen jim nezapomenu ten odfláknutý servis a to že mi předali pro auto, které bylo nebezpečné a bylo to evidentní! Jinak děkuji panu Kopeckému za pohled z druhé strany. Docela by mě zajímalo, jak se na tomto stavu podílejí pojištovny, které se samozřejmě snaží klienta ojebat jak to jen jde. Asi by to bylo na extra článek.

Atomas
1. března • 15:38

Z uvedeného příspěvku si odnáším jeden velký poznatek - lze vkládat sakra dlouhé příspěvky. Ale teď vážně - pokud p. Kopecký nabízí asistenci výše popsanou, jedná se o světlou vránu a já mu přeji spokojené zákazníky. Bohužel je realitou, že zbytek trhu notně sráží důvěryhodnost uvedených služeb a já osobně bych služeb asistenček nikdy nevyužil...

Michal
28. února • 21:53

Pani kdo Vám to opravoval?! to asi nebylo v autorizovaném servisu spíš to hádám, na nějakýho garážistu......... to asi nebylo přes asistenčku co Vám nabýdla autorizovaný servis ?

frantalop
28. února • 11:28

Při čtení takových článků se mi otvírá kudla v kapse. Doufám, že brzo narazí na nějakého vynervovaného maniaka, kterej nemá rád podobný podvody a využívání krizových situací... Hyeny

defender110
28. února • 11:03

Když mě nabourali, taky jsem jich využil, pojišťovna viníka vše uhradila, bylo to bez problémů , ale i přes mé výslovné přání a apel bylo mé auto dáno do obyčejného servisu místo autorizovaného. Tím u mě skončili. (teda né, že bych sympatizoval s autorizovanými servisy, spíš naopak, ale auto bylo asi 1/2 roku staré a bylo v záruce).
Škoda na autě 47tis. pojišťovně viníka naučtováno přes 80! takže ty společnosti na tom rvou prachy jak blázen. Jen zápujčka rezervního auta dělala cca 28tis, na asi 14 dní.
(rezervní auto byla Altea XL, dá se rychle spočíst, za jak dlouho se jim kup splatí a kdy začne těžce vydělávat, navíc beztak předváděčka takže ne za plnou cenu).
Ale vše je jednoduché přijedete (mé auto bylo pojízdné) podepíšete, předáte svoje, dostanete nové a jedete. Platíte jen palivo. Když je po všem přijedete s umytým a vysátým a plnou nádrží, předáte podepíšete vemete svoje a jedete.
Tato jednoduchost pak svádí.

Michal
28. února • 22:12

provize od servisu je 10% a za pujčovnu .... se ani radši neptejte ,nehleděna to ,že kolik,se platí za pujčovnu určujou pojištovny ! a to Vám ještě naučtuje amortizaci zaněco co neni její ,takže další ponížení půjčovny .Tak a ted si zpočítejte cena auta , servis, povinný na pujčovnu je uplně někde jinde než pro normální lidi , havarijní pojistka , takže ono potom 900 ,- za Fabii se už najednou nezdá co ? a to ještě další srážka ,aby pojištovna nemusela platit , pujčovna za starší auto se taky krátí , prostě pojištovny dělaj všechno proto ,aby nemusely platit . Oprava auta v autorizovaném, servisu na pojištovnu na fakturu, si pojištovna nedovolí pokrátit , neautorizovaný servis normálně krátí fakturu (zezákona na to nemá nárok) a taky poškozenému je povinná zaplatit náhradní auto , ale když ho poskytne přímo pojištovna tak budete platit za ujeté km u slušné asistenčky po dobu opravy neplatíte nic .A další , takový ty články nebo reportáže jak lovci škodí atd....vždycky je to antireklama od pojištoven .... ,aby lidi měly strach a nepujčovaly si a pojištovny neplatily :DDDDDDDDD

Alex
28. února • 10:23

1) nebourat
2) když už, tak VŽDY volat policii
3)s vecpávači se vůbec nebavit.
... U zelené karty mám nějaké tel. čísla z pojišťovny, na kterých pošlou pomoc. PS: vzezření té oktávky je abnormálně zavádějící, to by se mělo zakázat. Anděl, no tak leda "Anděl na horách" :-D

Jura Pilík
3. listopadu • 10:33

Dobrý den,
chtěl bych zde napsat konečně pravdu, kterou jsem se dozvěděl při mé nehodě. Stala se mi nehoda v srpnu tohoto roku (2016). Nehodu jsem nezavinil. Vvzhledem k tomu, že jsme byli s rodinou na cestě na dovolenou tak to bylo o dost nepříjemné. Auto nebylo až tak bourané jako spíš odřené a mělo rozbité zadní světlo plus světlo mlhové. Tudíž jsem nějak zvažoval zda budeme v cestě pokračovat či nikoliv (důvodem bylo to, že soused jel takto též na dovolenou do Itálie, kde velice začalo pršet měl prasklé zadní světlo od čehož začalo auto hořet - zbyla jen kostra + sedačky). Tak jsem chtělo tomuto předejít. Zavolal jsem si na pojišťovnu jak to teď mám řešit? Na lince mě operátorka řekla, že se musíme rozhodnout sami (buďto zrušit dovolenou, nebo jestli nemám možnost dovolenou posunout atd atd.) Prostě neuvěřitelné řeči člověku, který je v nouzi a po malé nehodě si neví rady... Opravdu jsme zvažovali, že budeme kontaktovat majitele domu kam jsme mířili na dovolenou a pokusíme se domluvit na přesunutí popř. jen nějaké rozumné pokutě za to, že jsme nepřijeli.
Velice nepřijemné. V tu chvíli k nehodě přijelo vozidlo asistenční služby s nápisem Dopravní nehody. Jak jsem, ale četl ze článků kde se uvádí nebo titulují tyhle asistence jako LOVCI NEHOD tak se rozzuřil ještě více a poslal tohoto človíčka do míst, která tu raději nebudu ani vypisovat. Nicméně jsem od něj zaslechl slovo NÁHRADNÍ VOZIDLO... Nenapadlo mě nic než zavolat znovu na pojišťovnu a tam se na možnost náhradního vozidla optat... Nyní již hovor s operátorem nikoliv ženou (tajně jsem doufal), ale po dotazu na náhradní vozidlo mě bylo sděleno: Na náhradní vozidlo vůbec nárok nemáte jak jste na to přišel? K nehodě přijelo auto asistenční služby, kdy mě tohle jejich zaměstnanec nabízel. Ano oni to nabízí, ale nárok není tudíž si nic od takových firem nepůjčujte a vůbec s nimi nic neřešte. Tyhle firmy Vám nabídnout náhradní vozidlo a celé vyřízení pojistné události a pak to po Vás budou chtít zaplatit. Tak jsem ukončil hovor. Člověk s asistenční služby byl stále u nehody a bavil se s druhým účastníkem - ten za mnou přišel a řekl mě ať si toho pána vyslechnu, že je to možná jinak než si myslím a než je to tak jak jsem se dozvěděl u nehody. Poslechl jsem jej a on mi znovu začal podrobně popisovat jak to vlastně je s náhradním vozidlem atd. atd. Vzhledem k mé situaci jsme se tedy nakonec rozumně pobavili já jej vyslechl a domluvili jsme se, že to risknu a zapůjčím si od jejich asistenční služby náhradní vozidlo. Nebylo tak drahé ani kdybych jej měl platit.
Abychom došel k věci. Zapůjčili jsme si náhradní vozidlo - úplně nové najeto cca 1.250km takže na cestu dlouhou 900km tam a 900km zpět ideální i když se podívám na to, že mé vozidlo bylo 11let staré. Po návratu z dovolené jsem se pouze dostavil na sídlo asistenční společnosti, kde jsem si převzal svoje opravené vozidlo, vrátil vozidlo zapůjčené podepsal doklady pro vrácení a tím to bylo celé vyřízené. Po asi 14 dnech nám došel na adresu výplatní dopis kde bylo uvedena proplacená částka za náhradní vozidlo a opravu vozidla. Tak se mě velice ulevilo a zapřemýšlel nad tím proč jsou vlastně tedy ty články jak lovci nehod to a to. Jediné co mě opravdu napadlo a čím mě ujistil též zaměstnanec asistenční služby je to, že tyhle články si píší pojišťovny aby vystrašili účastníky nehod. Logické!!!!! Nezapůjčím si auto = pojišťovna nic nezaplatí a ušetří :) To je přesně to proč to tak je.!!!!
Z toho plyne ponaučení - neposlouchejte nikdy co Vám radí pojišťovna a vše si raděj pořešte přes asistenční službu - nikoliv však asistenční službu pojišťoven - TIHLE SE VÁM BUDOU CHTÍT CO NEJRYCHLEJI ZBAVIT A NIC NA CO MÁTE NÁROK VÁM NENABÍDNOU!!!! Fuj, že se pojišťovny za takové chování nestydíte. Všichni platí povinné ručení havarijní někteří a pak je necháte stát při nehodě bezradné u nehod a v ničem jim nepomůžete.
Jak jsem slíbil. Jakmile vše bude uzavřené bude v pořádku tak tohle všechno napíšu na jakoukoliv diskuzi ať každý ví za co pojištovny mají pojištěné. Velké díky patří asistenční službě z Brna, která mě pomohla ve velmi složité situaci. Především sourozenci Zemanovi. Vše si vyřídili s pojišťovnou a já měl nové náhradní vozidlo po celou dobu na dovolené. Perfektní služby a fakt po důvěře i velice profesionální chování všech. Klobouk dolů. Pokud si tohle čtěte tak Vás moc pozdravuji a jakmile budu mít cestu přes Brno tak se za Vámi rád stavím. Díky díky díky.

ttom
28. února • 16:36

nebourat.... vy sjte spadl z višně? když nejste viník tak jak zamezíte nehodě? omg...to jsou rady dementa tohle

stan
3. března • 21:52

zatim se mi to docela dobře daří. jako rada dobrý :-D bohužel se po sinicích se pohybujou takoví jako vy.

Miloš
24. července • 19:47

Panáčku koukám podle toho co píšeš tak jsi pěkný jouda z horní dolní kde projede za den jen jedno auto a to nejspíš to tvé, tedy pokuď nějaké máš. Na takové hlupáky jako jsi ty tu není nikdo zvědavý, tak už prosím nepiš.:-D

Doporučujeme

Články odjinud