Jak odolat asistenčním supům?

Dojde k nehodě. Téměř okamžitě je na místě i asistenční služba, která nabízí své služby. Nikdo je nevolal, nikdo neví, jak se na místo tak rychle dostali…
Jak odolat asistenčním supům?

Ale účastníci nehody už drží v ruce papíry s nabídkou pomoci. Jednání s pojišťovnou, zabezpečení odtahu, oprava vozidel, poskytnutí náhradního a všechno další vyřeší za vás. A hlavně, vše se platí z pojištění, služby jsou přirozeně zdarma.

Je to opravdu tak jednoduché?

Často se totiž stává, že účastník nehody podepisuje smlouvu ve stresu, někdy i lehce zraněný. Pořádně ji nepřečetl a až po týdnech se při vyúčtování nestačí divit, kolik peněz z jeho pojistného plnění hbitá asistenční služba ukrojila. Hlavní problém je v tom, že rozrušený účastník havárie jendá pod vlivem emocí, často si ani neuvědomí, co v danou chvíli podepisuje.

„Udělíte plnou moc a dál je vše v režii lovce nehod. Ten rozhoduje, kam se vozidlo poveze, jak dlouho potrvá oprava, na jak dlouho budete mít náhradní vozidlo, co bude uplatňovat po pojišťovně, v jaké výši a tak dále,“ varuje Lukáš Fládr ze sdružení Pomoc poškozeným.

Na místě nehody budete přesvědčováni, že je vše zdarma. Ovšem pozor, ve smlouvě jsou za jednotlivé služby uvedeny velmi vysoké částky a jsou skryté i další háčky.

„Lovci pozůstalých a zraněných své služby nabízejí za provizi, která často dosahuje až poloviny peněz vymožených od pojišťovny. Další problém je v tom, že sjednaná smlouva například uvádí povinnost využívat vozidlo po celou dobu opravy a také povinnost doplatit to, co nezaplatí pojišťovna,“ dodává Fládr.

Mnohem horší situace ale vznikají, pokud dojde ke škodám na zdraví. Lovci nehod už neloví jen u havárií samotných, ale i v nemocnicích, kam byl zraněný převezen.

„Jsou známy i případy, kdy obtěžují pozůstalé těsně po smrti jejich příbuzného. Nabízejí různé druhy pomoci a zastoupení v jednání s pojišťovnou. Takové případy jsou už skutečný hyenismus,“ říká Lukáš Fládr.

Sehrané party

Jak se vůbec některé asistenční služby dostanou tak rychle k nehodám? Nehodovky, ale i policisté se často vymlouvají, že po nahlášení dává Policie ČR hlášení na internet. Lovci web sledují a okamžitě vyjíždějí na místo.

„Další výmluvou je, že řidič asistenční služby jel čirou náhodou kolem,“ připomíná Lukáš Fládr.

Dodejme, že u nehod bývají často velmi rychle i reportéři krimirubrik a zpravodajství televizních stanic. Někteří dostávají avízo od spřízněných policistů, od hasičů, nebo ze záchranné služby od některých zdravotníků.

Mnoho bulvárních novinářů také využívá i odposlech vysílaček městské i státní policie. Podobný systém mohou využívat i některé asistenční služby.

Jak se nejlépe bránit?

Nepodepisovat pod tlakem žádné smlouvy, obzvlášť ne v případě, kdy se mne snaží někdo přesvědčit o tom, že „sám nic nezmůžu, ale on vymůže miliony“.

Při škodě na zdraví si aspoň rámcově zjistit své nároky a zvážit, zda jejich uplatňování a prokazování zvládnu sám.

Chtít písemné potvrzení, že nic platit nebudu, a to ani v případě, že pojišťovna vše neproplatí.
Pokud jsem viníkem, je dobré znát svou pojistnou smlouvu a její nároky.

Vozit sebou kontakt na asistenční služby pojišťovny nebo kontakt na solidní nehodovou službu nebo kontakt na svůj autoservis.

Jak Lukáš Fládr uvádí, některé nehodovky po poškozených ani pojišťovnách nedoplatky za vlastní činnost nechtějí (nesou je ve vlastní režii), jiné je následně vyžadují po vinících nehod, jiné se soudí přímo s pojišťovnami a jen část je chce po poškozených. Ty poslední získávají postupně špatnou pověst a také různě zanikají.

Podle Lukáše Fládra může být příkladem Gallileo Assistance. „Několik klientů se na nás obracelo a stěžovalo si na jejich praktiky.“ Internetová stránka firmy je v současnosti už nedostupná.

Matoucí design

Stížnosti směřují například i na podobnost automobilů asistenční služby Anděl 112 s vozy Policie ČR. Design polepu je v první chvíli a na první pohled velmi matoucí a vzniká dojem, že se jedná o službu poskytovanou státní policií

Anděl 112 současně využívá i číselného označení krizové telefonní služby 112, které je platné pro celou Evropskou unii.

Klepněte pro větší obrázek

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků