Jak odolat asistenčním supům?

Dojde k nehodě. Téměř okamžitě je na místě i asistenční služba, která nabízí své služby. Nikdo je nevolal, nikdo neví, jak se na místo tak rychle dostali…
Jak odolat asistenčním supům?

Ale účastníci nehody už drží v ruce papíry s nabídkou pomoci. Jednání s pojišťovnou, zabezpečení odtahu, oprava vozidel, poskytnutí náhradního a všechno další vyřeší za vás. A hlavně, vše se platí z pojištění, služby jsou přirozeně zdarma.

Je to opravdu tak jednoduché?

Často se totiž stává, že účastník nehody podepisuje smlouvu ve stresu, někdy i lehce zraněný. Pořádně ji nepřečetl a až po týdnech se při vyúčtování nestačí divit, kolik peněz z jeho pojistného plnění hbitá asistenční služba ukrojila. Hlavní problém je v tom, že rozrušený účastník havárie jendá pod vlivem emocí, často si ani neuvědomí, co v danou chvíli podepisuje.

„Udělíte plnou moc a dál je vše v režii lovce nehod. Ten rozhoduje, kam se vozidlo poveze, jak dlouho potrvá oprava, na jak dlouho budete mít náhradní vozidlo, co bude uplatňovat po pojišťovně, v jaké výši a tak dále,“ varuje Lukáš Fládr ze sdružení Pomoc poškozeným.

Na místě nehody budete přesvědčováni, že je vše zdarma. Ovšem pozor, ve smlouvě jsou za jednotlivé služby uvedeny velmi vysoké částky a jsou skryté i další háčky.

„Lovci pozůstalých a zraněných své služby nabízejí za provizi, která často dosahuje až poloviny peněz vymožených od pojišťovny. Další problém je v tom, že sjednaná smlouva například uvádí povinnost využívat vozidlo po celou dobu opravy a také povinnost doplatit to, co nezaplatí pojišťovna,“ dodává Fládr.

Mnohem horší situace ale vznikají, pokud dojde ke škodám na zdraví. Lovci nehod už neloví jen u havárií samotných, ale i v nemocnicích, kam byl zraněný převezen.

„Jsou známy i případy, kdy obtěžují pozůstalé těsně po smrti jejich příbuzného. Nabízejí různé druhy pomoci a zastoupení v jednání s pojišťovnou. Takové případy jsou už skutečný hyenismus,“ říká Lukáš Fládr.

Sehrané party

Jak se vůbec některé asistenční služby dostanou tak rychle k nehodám? Nehodovky, ale i policisté se často vymlouvají, že po nahlášení dává Policie ČR hlášení na internet. Lovci web sledují a okamžitě vyjíždějí na místo.

„Další výmluvou je, že řidič asistenční služby jel čirou náhodou kolem,“ připomíná Lukáš Fládr.

Dodejme, že u nehod bývají často velmi rychle i reportéři krimirubrik a zpravodajství televizních stanic. Někteří dostávají avízo od spřízněných policistů, od hasičů, nebo ze záchranné služby od některých zdravotníků.

Mnoho bulvárních novinářů také využívá i odposlech vysílaček městské i státní policie. Podobný systém mohou využívat i některé asistenční služby.

Jak se nejlépe bránit?

Nepodepisovat pod tlakem žádné smlouvy, obzvlášť ne v případě, kdy se mne snaží někdo přesvědčit o tom, že „sám nic nezmůžu, ale on vymůže miliony“.

Při škodě na zdraví si aspoň rámcově zjistit své nároky a zvážit, zda jejich uplatňování a prokazování zvládnu sám.

Chtít písemné potvrzení, že nic platit nebudu, a to ani v případě, že pojišťovna vše neproplatí.
Pokud jsem viníkem, je dobré znát svou pojistnou smlouvu a její nároky.

Vozit sebou kontakt na asistenční služby pojišťovny nebo kontakt na solidní nehodovou službu nebo kontakt na svůj autoservis.

Jak Lukáš Fládr uvádí, některé nehodovky po poškozených ani pojišťovnách nedoplatky za vlastní činnost nechtějí (nesou je ve vlastní režii), jiné je následně vyžadují po vinících nehod, jiné se soudí přímo s pojišťovnami a jen část je chce po poškozených. Ty poslední získávají postupně špatnou pověst a také různě zanikají.

Podle Lukáše Fládra může být příkladem Gallileo Assistance. „Několik klientů se na nás obracelo a stěžovalo si na jejich praktiky.“ Internetová stránka firmy je v současnosti už nedostupná.

Matoucí design

Stížnosti směřují například i na podobnost automobilů asistenční služby Anděl 112 s vozy Policie ČR. Design polepu je v první chvíli a na první pohled velmi matoucí a vzniká dojem, že se jedná o službu poskytovanou státní policií

Anděl 112 současně využívá i číselného označení krizové telefonní služby 112, které je platné pro celou Evropskou unii.

Klepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2010
Stav: 116 770 km
Cena: 195 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků